Harta din pagina principală
Harta folosită în prima pagină indică circumscripţiile celor 15 curţi de apel, aşa cum sunt ele stabilite în Legea 304 din 2004 privind organizarea judiciară.
Site-urile instanţelor
Fiecare instanţă din România are un site în cadrul acestui portal. Informaţiile din aceste site-uri sunt introduse şi întreţinute direct de către personalul instanţelor, cu excepţia informaţiilor despre dosare şi şedinţe. Aceste informaţii sunt preluate automat din sistemul de gestiune a dosarului în instanţă - ECRIS CDMS. La nivel central (MJ) sunt întreţinute (adăugate, actualizate, şterse etc.) informaţiile despre circumscripţii (coduri poştale).
Informaţiile despre dosare şi şedinţe
Informaţiile despre dosare şi şedinţe sunt actualizate automat, zilnic, la nivelul central (baza de date a portalului) de la nivelul instanţelor de judecată (baza de date a ECRIS CDMS din acea instanţă). Apoi, informaţiile actualizate sunt indexate de motorul de căutare aferent portalului pentru a fi rapid găsite în momentul căutării.
Informaţiile cele mai actuale despre dosare (raportate la aplicaţia internă de gestiune a dosarului în instanţă ECRIS CDMS) sunt cele disponibile în aplicaţia ECRIS Infokiosk ce poate fi accesată de pe terminalele infokiosk prezente în fiecare instanţă.
Portalul conţine informaţii despre dosarele care sunt pe rolul instanţei, nu şi cele despre dosarele care au fost pe rol şi care acum sunt în arhiva „pasivă” a instanţei.
În aplicaţiile Portal şi Infokiosk nu sunt disponibile informaţii despre toate dosarele din instanţe, o parte din aceste dosare fiind confidenţiale (de ex. dosarele având ca obiect adopţia).
Pentru respectarea legislaţiei în vigoare privind protecţia datelor cu caracter personal, prin intermediul portalului sau aplicaţiei infokisok nu se pot oferi alte informaţii (de ex. CNP, CUI) decât cele care sunt deja în pagina de detalii dosar.
Căutarea informaţiilor în portal
Funcţia de căutare permite identificarea informaţiilor aflate în portal. Se pot căuta dosare, şedinţe, citaţii, informaţii despre instanţe, etc. Căutarea se face pe baza unuia sau mai multor cuvinte folosite ca şi criterii de căutare. Pentru identificarea cu uşurinţă a informaţiilor dorite şi a elimina rezultatele nerelevante facem următoarele recomandări:
- - a se evita utilizarea doar a cuvintelor generale, des întâlnite, a numelor comune, ca de exemplu:
- 2012
- ionescu
- faliment
- dosar
- - pentru căutarea dosarelor după numele unei părţi din dosar se va folosi numele întreg (nume şi prenume), ca de exemplu:
- - chiar dacă se va folosi numele întreg (nume şi prenume) este posibil să existe un număr foarte mare de dosare în lista de rezultate, astfel se pot folosi criterii suplimentare cum ar fi anul dosarului, numele instanţei, obiectul sau materia dosarului, ca de exemplu:
- ionescu radu 2012 contestaţie faliment Tribunalul BUCUREŞTI
- - se pot căuta dosare şi după numărul de dosar, anul dosarului, numele instanţei, obiectul sau materia dosarului, ca de exemplu:
- 48518/3/2012 2012 contestaţie faliment Tribunalul BUCUREŞTI
- 2013 faliment Tribunalul BUCUREŞTI
- - în cazul când se cunoaşte instanţa pe rolul căreia se află dosarul se va utiliza funcţia de căutare dosare din site-ul respectivei instanţe, ca de exemplu:
- - în cazul căutării unor informaţii specifice precum şedinte dintr-o anumită zi, a citaţiilor sau a jurisprudenţei relevante, se pot folosi căutările dedicate acestora, ca de exemplu:
- http://portal.just.ro/2/SitePages/Lista_Sedinte.aspx pentru şedinţele de la Curtea de Apel Bucureşti
- http://portal.just.ro/2/SitePages/citare.aspx pentru citaţiile de la Curtea de Apel Bucureşti
- http://portal.just.ro/2/SitePages/jurisprudenta.aspx pentru jurisprudenţa de la Curtea de Apel Bucureşti
- - dacă în urma unei căutări se obţine un număr mare de rezultate, acestea se pot filtra după site-ul instanţei în care apar sau după categoria de informaţii în care apare (dosare, citaţii, etc.), se pot filtra după data modificării (informaţii recente, mai vehi de o sapămână, mai vechi de luna, etc.)
Serviciul web pentru accesul la date
Începând cu această versiune a portalului se oferă entităţilor interesate acces la datele despre dosare prin intermediul unui serviciu web. Mai multe detalii despre acesta, cât şi un exemplu de utilizare se pot găsi în pagina
Acces programatic la date.
Arhitectura software
Arhitectura software a acestui portal se bazează pe produsele Microsoft SharePoint 2010 şi Microsoft SQL Server 2008 R2. Site-urile instanţelor sunt găzduite în MS SharePoint, iar informaţiile aferente dosarelor într-o bază de date separată. Toate aceste informaţii sunt indexate de motorul Microsoft SharePoint FASTSearch, care este de altfel responsabil cu răspunsul la majoritatea căutărilor din acest portal.