Ignorare comenzi Panglică
Salt la conținutul principal
Acasă

Despre instituţie

Actualitate

Informaţii de interes public

Contact


Despre instituţie

Prezentare

        Prezentare instanţă

        Istoric

 

Legislaţie

        Legislaţia care reglementează organizarea instanţei

 

Conducere

        Conducerea instanţei

 

Organizare

        Regulamentul de organizare şi funcţionare

        Structură organizatorică şi organigrama

        Competenţa şi instanţele arondate

        Carieră

 

Programe şi strategii

        Programe şi strategii

 

Rapoarte şi studii

        Rapoarte şi studii


Actualitate

 
 
 
COMUNICAT DE PRESĂ
 
 
 
         În prima duminică a lunii iulie, se sărbătoreşte Ziua Justiţiei, scopul fiind acela de a aduce în atenţia publicului importanţa pe care o are sistemul judiciar pentru echilibrul şi bunul mers al societăţii.
        Ziua Justiţiei reprezintă un prilej de bilanţ a activităţii desfăşurate de toţi cei implicaţi în sistemul de justiţie din ţara noastră, exponenţii puterii judecătoreşti: judecători, asistenţi judiciari, asistenţi ai judecătorilor, grefieri şi celelalte categorii de personal, fără de care instanţele judecătoreşti nu ar putea funcţiona.
         Trebuie să recunoaştem, cu această ocazie, atât munca cât şi profesionalismul celor care contribuie la înfăptuirea actului de justiţie.
         Se impune totodată, să reflectăm la menirea şi priorităţile sistemului de justiţie, colaborarea cu celelalte profesii juridice,  cu celelalte puteri ale statului, astfel încât să construim împreună o justiţie modernă, puternică, care să corespundă nevoilor reale ale societăţii şi ale statului de drept, rolul justiţiei fiind fundamental în realizarea şi respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor.
          Curtea de Apel Braşov transmite, cu ocazia Zilei Justiţiei, felicitări pentru munca depusă tuturor colegilor din circumscripţie şi îi asigură în continuare de tot sprijinul în activitatea desfăşurată, şi în acelaşi timp, asigură destinatarii actului de justiţie, că nu se va îndepărta de la crezul de a livra un act de justiţie performant, indiferent de eforturile necesare în acest sens.
 
 
 _______________________________________________________________________________
 
COMUNICAT DE PRESĂ
 
 
        În perioada 23-24 mai 2024, doamna judecător Daniela Niculeasa, în calitate de preşedinte al Curţii de Apel Brașov şi doamna judecător Mihaela Darabană, în calitate de vicepreşedinte al aceleaşi instanţe au participat la întâlnirea preşedinţilor Tribunalelor din România cu membrii Consiliului Superior al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei, având ca tema generală de discuţie „Bune practici organizatorice”.
        Această întâlnire a fost organizată de conducerea Tribunalului Braşov formată din doamna judecător Nicoleta Georgeta Constantinescu, preşedintele tribunalului şi doamna judecător Mihaela Lupşor, vicepreşedintele instanţei.
        La întâlnire au participat doamnele judecător Mihaela Laura Radu şi Ramona Grațiela Milu, domnii judecători Gheorghe Liviu Odagiu, Narcis Erculescu şi Claudiu Marian Drăguşin, membri aleşi ai Consiliului Superior al Magistraturii, precum şi domnul George Cătălin Şerban, secretar de stat în cadrul Ministerului Justiţiei.
        Dezbaterile au vizat aspecte importante ale activităţii administrative a instanţelor de judecată, dar şi aspecte care reprezintă preocupări constante ale reprezentanţilor sistemului judiciar, respectiv: digitalizarea instanțelor – dosarul electronic, aplicaţiile ECRIS-STATIS; asistentul judecătorului şi statutul grefierilor şi al altor categorii de personal din perspectiva intrării în vigoare a Legii nr. 11/2024; situaţia arhivării dosarelor; resursele umane şi normarea muncii, măsuri ce pot fi luate la nivelul instanţelor pentru dimensionarea echilibrată a volumului de activitate.
        Discuţiile au reprezentat nu numai un bun prilej de identificare a celor mai importante probleme, ci şi o ocazie de împărtăşire a aspectelor de bună practică administrativă la nivelul instanţelor de judecată şi, implicit, de identificare a celor mai potrivite soluţii pentru rezolvarea acestora.
        Implicarea Curţii de Apel Brașov şi a instanţelor din circumscripţia curţii în aceste evenimente reprezintă o ocazie de manifestare a deschiderii constante spre comunicare, la nivel instituţional, aceasta fiind calea pentru identificarea celor mai adecvate soluţii pentru rezolvarea problemelor administrative ale instanţelor de judecată. 
 
_______________________________________________________________________________
 
COMUNICAT

 

                                     PROCES SIMULAT ÎN MATERIE PENALĂ – 13 MAI 2024
 
      Colaborarea dintre Curtea de Apel Braşov şi Facultatea de Drept a Universităţii Transilvania din Braşov continuă!
     Luni, 13 mai 2024, studenţii anului III, forma de învăţământ zi, au derulat un proces penal simulat, sub coordonarea doamnei judecător dr. Gabriela-Nicoleta Chihaia şi a domnului judecător dr. Cristinel-Costel Ghigheci.
     Scena a fost sala de şedinţe a Secției penale a Curţii de Apel Braşov, care s-a dovedit neîncăpătoare pentru numerosul public, constituit atât din colegii de an ai protagoniştilor, dar şi din alţi studenţi ai facultăţii, precum şi din părinţi.
     Studenţii au îmbrăcat robele diferitelor profesii juridice şi au intrat în rolurile stabilite, de organe judiciare: judecător, procuror şi grefier, şi de participanţi la procesul penal: avocaţi, inculpaţi, persoane vătămate şi martori.
     Speţa pusă la dispoziţie de organizatori le-a dat posibilitatea să facă dovada cunoştinţelor teoretice însuşite la cursurile de drept penal şi procedură penală, procesul penal având o cercetare judecătorească amplă şi dezbateri intense. Pronunţarea sentinţei de către instanţă a adus zâmbetele pe faţa tuturor şi aprecierile tuturor celor prezenţi.
     Curtea de Apel Braşov îi felicită pentru tot efortul depus în pregătirea procesului simulat şi îşi manifestă sprijinul şi pe viitor în susţinerea unor astfel de evenimente, care să îmbine teoria cu practica.

  _______________________________________________________________________________

 

 
 
 
ANUNŢ IMPORTANT
ÎN MATERIE ELECTORALĂ
Valabil în perioada 19 aprilie 2024 – 07 mai 2024
 
      Apelurile declarate împotriva hotărârii date în contestaţie privind admiterea sau respingerea candidaturii la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale, formulate potrivit  dispoziţiilor art. 54 alin. (6) din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare, se pot depune:

      În zilele lucrătoare:
        - la Registratura Curţii de Apel Brașov, cu sediul în Brașov, Str. Poienelor 7B, în intervalul orar 08:00 – 16:00;
        - prin e-mail, la adresa: alegeri.cabrasov@just.ro

      În zilele nelucrătoare: *
        - la Registratura Curţii de Apel Brașov, cu sediul în Brașov, Str. Poienelor 7B, în intervalul orar 10:00 – 12:00;
        - prin e-mail, la adresa: alegeri.cabrasov@just.ro

*  inclusiv ziua de 2 mai, declarată zi nelucrătoare prin HG nr. 1307/21.12.2023


          Notă: Pentru soluționarea cauzelor în termenele stabilite de Legea nr. 115/2015, în temeiul art. 154 alin(6) Cod pr. civilă este necesar să se indice, în cererea de apel, adresa de email și număr de telefon pentru a permite comunicarea rapidă a citațiilor și celorlalte acte de procedură.
 
Conducerea Curţii de Apel Brașov
 
 _______________________________________________________________________________
 
 
 
Informare
 
       Curtea de Apel Brașov pune la dispoziţia persoanelor interesate Chestionarul referitor la percepţia activităţii în cadrul instanţelor de judecată, adoptat prin HCSM nr. 2646/2023.
      Chestionarul este disponibil atât în format fizic, la sediul Curții de Apel Brașov (la compartimentele care desfăşoară activităţi cu publicul), cât şi în format online, pe portalul instanței, la secţiunea „Acasă – Actualitate”, accesând următorul link:  Chestionar
 
 
_______________________________________________________________________________
 
 
 

 

 
ANUNŢ
          Vă informăm că, din data de 10 iulie 2023, Consiliul Superior al Magistraturii a pus în funcţiune noul portal pentru depunerea cererilor, înscrisurilor şi plata taxelor de timbru la nivel naţional, disponibil pe adresa de internet: https://registratura.rejust.ro.
          Site-ul permite interacţiunea electronică a justiţiabililor şi profesioniştilor dreptului cu instanţele de judecată oferindu-le acestora posibilitatea de a accesa cu uşurinţă servicii precum:
          • Depunerea unei cereri de chemare în judecată.
          • Declararea unei căi de atac într-un dosar.
          • Depunerea înscrisurilor într-un dosar deja existent.
          • Plata taxei judiciare de timbru într-un dosar utilizând cardul bancar.
          • Eliberarea certificatelor de grefă.
          • Eliberarea copiilor legalizate ale hotărârilor judecătoreşti.
         În măsura în care justiţiabilii optează pentru utilizarea acestui portal, se recomandă să nu fie folosite, concomitent, şi celelalte instrumente de sesizare a instanţei, pentru a nu încărca în mod nejustificat activitatea instanţelor.
 
                                                                   Biroul de informare şi relaţii cu publicul

 

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Liste de şedinţă

     Listele şedinţelor de judecată pot fi consultate la rubrica "ŞEDINŢE" prin selectarea datei şedinţei de judecată precum şi a completului investit cu soluţionarea dosarului, la rubrica "DOSARE" sau accesând linkul.
 
 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 LEGALIZAREA COPIILOR HOTĂRÂRILOR JUDECĂTOREȘTI CU SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ
 
           La Curtea de Apel Brașov este disponibilă eliberarea și comunicarea în format electronic a copiilor hotărârilor judecătorești legalizate și cu SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ.
Justițiabilii au posibilitatea astfel să obțină mai facil și mai rapid copii legalizate ale hotărârilor judecătorești, în format electronic, cu respectarea următorilor pași:

             I. Completarea unei CERERI cu indicarea ADRESEI DE E-MAIL a solicitantului
          ➢ cererea se poate transmite prin orice modalitate disponibilă, recomandăm pe adresa de e-mail registratura.cabrasov@just.ro sau prin fax la numărul 0268 414 216.
            ➢ modelul de cerere este disponibil în format word şi pdf.

             II. Atașarea dovezii calității solicitantului
            ➢ copia actului de identitate pentru părțile din dosar
            ➢ delegație, împuternicire pentru reprezentanții părților, după caz

             III. Atașarea dovezii achitării taxei judiciare de timbru de 5 lei 
            ➢ taxa judiciară de timbru de 5 lei, pentru fiecare exemplar de copie după hotărârea judecătorească definitivă, se achită în contul bugetului local al unităţii administrativ teritoriale în care se află domiciliul sau sediul solicitantului, după caz;
             ➢ chitanţa sau ordinul de plată reprezentând dovada achitării taxei judiciare de timbru corespunzătoare trebuie să cuprindă în mod obligatoriu numărul de dosar în care a fost pronunţată hotărârea a cărei legalizare se solicită.

             BINE DE ȘTIUT!
            - Soluționarea cererilor, inclusiv comunicarea pe e-mail a hotărârilor judecătorești legalizate cu semnătură electronică, se realizează în termen de cel mult 3 zile.
            - Cererile de legalizare și comunicare a hotărârilor cu semnătură electronică pot fi formulate doar de părțile din dosarul respectiv sau reprezentanții acestora și se pot adresa exclusiv instanței unde se găsește dosarul la momentul solicitării.
            - Copiile hotărârilor judecătorești definitive sunt legalizate cu semnătura electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor autentice în formatul electronic comunicat, conform prevederilor legale aplicabile.
             -  Copia hotărârii judecătorești în format electronic se vizualizează accesând linkul din corpul mesajului primit. Vă recomandăm să salvați și să păstrați fișierul într-un loc sigur.
             -  În cazul imprimării documentului, hârtia rezultată nu are nicio valoare din punct de vedere legal.
            -  Nu se pot legaliza în format electronic copiile hotărârilor definitive pronunțate de către I.C.C.J. în dosarele soluționate în căile de atac deoarece nu deținem forma electronică a documentului. Rămân însă aplicabile dispozițiile art. 161 al.4 din ROI în ceea ce privește eliberarea copiilor în forma scrisă, pe suport hârtie. 
 

 
22.07.2021
18.06.2020
 
Comunicat 15.05.2020
 
 

  


 

 

 TDS - DOSARUL ELECTRONIC

   
        La Curtea de Apel Brașov este funcțională aplicația TDS - Dosarul electronic. Aceasta  permite comunicarea actelor de procedură şi a hotărârii judecătoreşti prin intermediul poștei electronice şi/sau accesul la dosarul electronic părților ori reprezentanţilor legali sau convenţionali din dosarele aflate pe rolul Curții de Apel Brașov, în urma completării unei cereri. 
Descarcă cererea în format word sau pdf
          Cererea, completată și semnată, se poate depune personal la Registratura Curții de Apel Brașov sau se poate trimite prin email la adresa registratura.cabrasov@just.ro sau fax 0268-414216.
 
ATENȚIE!
Link-ul din cadrul mesajului primit la accesarea căruia se vizualizează actele procedurale (citație, comunicare) este valabil o perioadă limitată. Vă recomandăm să descărcați și să salvați local documentele primite.
 

                   Dosarul electronic poate fi accesat din mesajul e-mail primit de la instanță ori prin pagina de internet https://www.curteadeapelbrasov.ro – Acces dosar electronic.

            Informații suplimentare despre aplicația TDS precum și instrucțiuni privind utilizarea acesteia găsiți aici.

 


 

 

EVENIMENTE

 

2023: Momentan nu sunt planificate evenimente 

 


 

SEMINARII

24.05.2024
Seminar cu tema: "Aspecte practice de drept procesual civil"
     Organizatori: INM în colaborare cu CA Braşov, Formator: Liviu Zidaru
 
22.04.2024
Seminar cu tema: "Dreptul muncii"
     Organizatori: INM în colaborare cu CA Braşov, Formator: prof. univ. dr. Raluca Dimitriu
 
     Organizatori: INM în colaborare cu CA Braşov, Formatori: Viorel Voineag, Liviu Zidaru
 
03-04.07.2023
     Organizatori: INM în colaborare cu CA Braşov, Formatori: Carmen Alina Gohoreanu, Mihaela Vasiescu
 
26.05.2023
     Organizatori: CA Braşov în colaborare cu INM, Formator: dr. Letiţia Lucescu
 
19.05.2023
     Organizatori: CA Braşov în colaborare cu INM, Formator INM: dr. Benke Karoly
 
06-07.04.2023
     Organizatori: INM în colaborare cu CA Braşov, Formator INM:Georgiana Bodoroncea, Formator: Carmen Alina Gohoreanu
 
 


 


 

CONFERINŢE ȘI COMUNICATE DE PRESĂ

Comunicat 07.07.2024 - Ziua Justiţiei

Comunicat 24.05.2024 - privind întâlnirea preşedinţilor Tribunalelor din România cu membrii Consiliului Superior al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei, având ca temă generală de discuţie „Bune practici organizatorice”. 

Comunicat 13.05.2024 - proces simulat în materie penală

Comunicat 22.04.2024 -
Comunicat 15.04.2024 - privind Conferinţa „Sistemul judiciar la răscruce între (in)certitudinile doctrinare şi provocările practice. Soluţia dialogului interprofesional”.

Comunicat 19.02.2024 - Raportul de bilanț privind activitatea desfășurată în anul 2023 de Curtea de Apel Brașov

Comunicat 06.02.2024 - Întâlnire judecători în materia penală

Comunicat 01.02.2024 - Întâlnire cu membrii EEEI

Comunicat 05.01.2024 -

Comunicat 14.12.2023 -

Comunicat 17.11.2023 - privind vizita la Curtea de Apel Brașov a unui grup de judecători europeni şi vizita unui grup de grefieri din cadrul Curţii de Apel Braşov în Belgia- Mons, în cadrul Programului de Schimb coordonat de Rețeaua Europeană de Formare Judiciară (EJTN)

Comunicat 25.10.2023 - privind desfăşurarea, în data de 25.10.2023, la Curtea de Apel Braşov, a "Zilei porţilor deschise", ca modalitate de celebrare a "Zilei europene a justiţiei civile"

Comunicat 23.10.2023 - privind organizarea în data de 25.10.2023 a evenimentului "ZIUA PORŢILOR DESCHISE"

Comunicat 29.09.2023 - privind vizita la Curtea de Apel Brașov a unui grup de judecători europeni în cadrul Programului de Schimb coordonat de Rețeaua Europeană de Formare judiciară ( EJTN)

Comunicat 28.08.2023 - privind reluarea activităţii de judecată pentru toate cauzele

Comunicat 02.08.2023

Comunicat 20.06.2023

Comunicat 31.05.2023 -

Comunicat 10.03.2023 - privind dosarul nr. 431/103/2018 

 


 
 
Minutele întâlnirilor trimestriale destinate unificării jurisprudenței organizate la nivelul Curţii de Apel Brașov: 
            
  2015  2014 2013  2012
 
 

 
 
GHIDURI PRACTICE - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIȚIABILI
               
 
Ghidul privind drepturile procedurale ale persoanelor suspecte sau acuzate: dreptul la informare și dreptul la traducere și interpretare - Proiect "Instruirea judecătorilor în domeniul respectării drepturilor cetățenilor din Uniunea Europeană în cadrul proiectelor penale"
  
Elemente de noutate în materie penală începând cu data de 01/02/2014

Informaţii de interes public


Contact

        Date de contact   

        Camere de lucru cu publicul

        Program de funcţionare

        Program de audienţe

        Petiţii

        Relaţia cu presa

        Harta