Accesul în arhive, pentru studiul dosarelor, este permis si cu programare. Pentru programare online accesează programator Click aici. În limita timpului disponibil alocat programului de lucru cu publicul și spațiului fizic, se vor soluționa și cererile formulate de persoanele prezente în sediul instanței, fără programare anterioară, având însă prioritate persoanele programate. Persoanele interesate care nu utilizează programarea on-line, pot adresa instanței o cerere pentru efectuarea unei programări pentru studiu dosar, cerere ce poate fi transmisă la adresa de corespondență electronică - trbrasov@just.ro, prin poștă sau depusă la Registratură, cu cel puțintrei zile înainte de termenul solicitat pentru studiu. În cuprinsul cererii se vor menționa, obligatoriu, și datele de contact ale persoanei interesate (e-mail sau telefon) și timpul aproximativ solicitat pentru studiu, respectiv 15 sau 30 min. După aprobarea cererii, partea va fi informată cu privire la data și ora la care se va putea prezenta în arhivă.
COMUNICAT REFERITOR LA DOSARUL ELECTRONIC
Va informăm că, în scopul facilitării accesului justițiabililor la dosarele Tribunalului Brașov, începând cu data de 01.05.2023, părțile au acces la aplicația ” Dosar electronic” (1) aplicație ce permiteaccesul la actele procedurale în format electronic, prin intermediul poștei electronice sau prin SMS (https://www.curteadeapelbrasov.ro - Acces dosar electronic )
Astfel, accesul la dosarul electronic este permis părților, avocaților, experților, executorilor judecătorești, lichidatori și altor împuterniciți legali din dosarele Tribunalului Brașov, care completează forumlarul (link cerere) cererii de comunicare în format electronic a documentelor din dosare.
Vă informăm, de asemenea că, începând cu data de 6 aprilie 2023, modalitatea de autentificare la dosarul electronic a fost modificată ca urmare a noilor reglemetări ANCOM, astfel că nu mai putem efectua comunicarea codurilor prin SMS.
Până la adoptarea unei noi soluții, comunicarea codurilor pentru autentificare la dosarul electronic se va realiza prin intermediul adresei de e-mail indicată în cerere, motiv pentru care vă rugăm să verificați toate mesajele primite (SPAM, poșta nedorită, etc).
Orice altă modificare care vizează accesul la dosarul electronic, va fi comunicată în timp util.
Se utilizează, în continuare, aplicația ”TDS (Transmitere Documente Securizat)” aplicație ce permite transmiterea citațiilor și a altor acte procedurale în format electronic, prin intermediul poștei electronice sau prin SMS, către părți din dosarele aflate pe rolul Tribunalului Brașov care și-au dat acordul pentru a primi actele de procedură în format electronic, în urma completării formularului de cerere aprobat.
Aplicație dezvoltată de specialiștii IT ai Tribunalului Arad - programator Dacian Stanciu, versiune 1.5.14
Prin poșta electronică, mesajul electronic și fișierul atașat se transmit:
- cu cel puțin 24 de ore înainte de termenul de judecată
-doar în formatul acceptat- pdf, word (.doc sau .docx);
-fără ca mesajul și atașamentele să cumuleze o dimensiune mai mare de 15Mb;
Documentele se depun la registratură sau se transmit pe fax/poștă electronică sub format word sau pdf cu cel puțin 24 de ore înainte de termenul de judecată. ( documentele depuse la registratură, în ziua/respectiv în timpul ședințelor de judecată, vor urma traseul administrativ și vo rfi depuse la dosare în ziua imediat următoare) .
Vă reamintim că, din rațiuni de securitate , nu se vor prelucra:
- atașamentele arhivate, fișierele stocate în cloud, fotografiile atșat la mail, link-uri și mesajele cu număr mare de atașamente;
- mesajele multiple, cu caracter obscen, defăimător, xenofob, rasial, care instigă la violență ori fapte antisociale, care lezează bunele moravuri, etc.
Mesajele care includ fișielere executabile sau link-uri, mesajele repetitive, cele care nu respectă regulile de transmitere sau cele cu conținut obscen, defăimător, xenofob, rasial, care instiga la violență ori fapte antisociale, care lezează bunele moravuri pot fi blocate automat și filtrate în dosarul Spam sau Mesaje nedorite, Elemnte șterse sau Arhivă și nu vor putea fi prelucrate.
Conform art.183, alin.3 Cod procedură Civilă dovada depunerii actului prin e-mail, inclusiv mențiunea privind data și ora de primire a e-mailului, se face în conformitate cu cele atestate de calculatorul instanței.
Poșta electronică permite observarea livrării e-maului către adresa de destinație, iar netransmiterea (nereușita transmiterii) generează un răspuns automat (o notificare) de eroare din partea site-ului gazdă a adresei. Prin urmare expeditorul știe sau poate să știe cu minime diligențe dacă e-mailul său a fost recepționat la adresa de destinație.
Transmiterea actului de procedură este obligația părții care intenționează investirea instanței cu acel act. Îndeplinirea acestei obligații, în cazul unui e-mail, nu înseamnă doar înaintarea e-mailului (apăsarea comenzii ”trimite” /”send”) ci înseamnă ca transmițătorul să se asigure că e-mailul a fot recepționat de calculatorul instanței (acesta este sensul dovezii reglementate de art. 183 alin.3 Cod procedură Civilă). Problemele de rețea nu înlătură această obligație pentru că trimiterea actului prin e-mail este doar una din modalitățile acceptate se lege, iar alegerea modalității (implicit asumarea condițiilor necesare) aparține celui care alege acesată cale de transmitere a datelor.
În atenţia persoanelor cu dizabilități
În considerarea prevederilor art. 69 alin.l din Legea nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, vă aducem la cunoștință următoarele:
|
Persoanele cu handicap vizual care doresc sa asculte audio un text vor descarca
addon-ul pentru browserul mozilla făcând click AICI
|
|
Persoanele cu handicap vizual care doresc sa asculte audio un text vor descarca
addon-ul pentru browserul microsoft edge făcând click AICI |
---|
EXCLUSIV PENTRU PERSOANELE CU DIZABILITĂŢI DE VEDERE
Beneficiarii direcți ai acestui serviciu sunt doar persoanele cu dizabilităţi, care au calitatea de parte în dosarele Tribunalului Braşov sau care solicită informaţii de interes public.
Cererea de comunicare va cuprinde:
a) numele şi prenumele;
b) numărul dosarului cu privire la care se solicită informaţia;
c) prezentarea pe scurt a informaţiei solicitate.
În
vederea unei mai bune interacțiuni între sistemul judiciar și
justițiabilii, cu deficiențe de vedere, Tribunalului Brașov, pune la
dispoziția acestora, un GHID ( alfabetul Braille), care cuprinde
informații referitoare la activitatea instanței.
Ghidul poate fi consultat de către perosnele cu deficiențe de vedere,
la Biroul de Informare și Relații Publice, cam.38, din cadrul
Tribunalului Brașov.