ANUNŢ
În acord cu prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1307/21.12.2023,
privind stabilirea zilelor lucrătoare pentru care se acordă zile libere,
zile care precedă şi/sau care succedă zilelor de sărbătoare legală în
care nu se lucrează, pentru anul 2024, publicată în Monitorul Oficial al
României nr. 1172/2023,
Prin Decizia Preşedintelui
Judecătoriei sector 4 Bucureşti nr. 65/07.08.2024, ziua de 16 august
2024 s-a stabilit ca zi liberă pentru întreg personalul instanţei, mai
puţin pentru magistraţii şi personalul auxiliar de specialitate
planificaţi în soluţionarea proceselor cu termen de judecată deja
stabilit în ziua anterior menţionată şi pentru cei implicaţi în
soluţionarea cererilor de competenţa judecătorului de drepturi şi
libertăţi..
În consecinţă, în ziua 16 august 2024 nu
se va desfășura program cu publicul în niciunul dintre compartimentele
auxiliare ale instanţei.
PREŞEDINTELE JUDECĂTORIEI SECTOR 4 BUCUREŞTI
JUDECĂTOR VALERIA-MARIA CONSTANTINESCU
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JUDECĂTORIA SECTOR 4 BUCUREŞTI
PROGRAMUL DE LUCRU CU PUBLICUL VALABIL
ÎN PERIOADA 01.07.2024 – 02.09.2024
SERVICIUL ARHIVĂ
(ghişeul de la parterul instanţei) MARŢI şi JOI 08:30 – 12:30
CONSULTARE DOSARE: NUMAI CU PROGRAMARE PREALABILĂ
- la numărul de telefon mobil 0743.55.60.34, de luni până vineri, în intervalul orar 08:00 – 16:00
- prin poştă electronică, pe adresa de e-mail: jud-sector4@just.ro cu indicarea obligatorie în cuprinsul cererii a numărului de telefon al solicitantului
Pentru consultarea dosarelor se poate folosi şi aplicaţia „Dosarul electronic”, ţinând cont de precizările făcute pe portalul instanţei de judecată cu privire la dosarele vizate de această aplicaţie şi la modalitatea în care aceasta poate fi accesată.
Pentru ridicarea actelor de procedură comunicate în condiţiile art. 163 alin. (3) şi (8) C.pr.civ., respectiv în condiţiile art. 260 alin. (2) şi art. 261 alin. (4) C.pr.pen. – doar pentru comunicările făcute în procedura de cameră preliminară, persoanele vizate se vor putea prezenta fără programare prealabilă, în acelaşi interval orar ca cel anterior menţionat.
Pentru depunerea de cereri de legalizare/de eliberare de certificate de grefă/de restituire înscrisuri originale, persoanele interesate se vor putea prezenta fără programare prealabilă, în acelaşi interval orar ca cel anterior menţionat.
SEVICIUL REGISTRATURĂ
Parter - camera 208 MARŢI şi JOI 08:30 – 12:30
Mijloace alternative de sesizare:
-Telefon 021.318.77.01; 021.318.77.02; 021.318.77.03; 021.318.77.04 – CENTRALĂ, interior 8160
- poştă/curier (adresă: Judecătoria sector 4 Bucureşti - str. Gheorghe Danielopol nr. 2-4, sector 4);
- poştă electronică (jud-sector4@just.ro);
- fax (număr de fax: 021.313.89.30).
CERTIFICATE DE GREFĂ, LEGALIZĂRI, RESTITUIRE ÎNSCRISURI ORIGINALE
Telefon 021.318.77.01; 021.318.77.02; 021.318.77.03; 021.318.77.04 – CENTRALĂ, interior 8157
Cererile, însoţite de actele necesare şi de dovada achitării taxei judiciare de timbru corespunzătoare, acolo unde este cazul, vor fi transmise prin poştă (adresă: Judecătoria sector 4 Bucureşti – str. Gheorghe Danielopol nr. 2-4, sector 4), poştă electronică (jud-sector4@just.ro) sau fax (număr de fax: 021.313.89.30 - Registratură), cu indicarea obligatorie în cuprinsul cererii și a numărului de telefon.
Cererile pot fi depuse şi personal, la ghişeul unde îşi desfăşoară activitatea de lucru cu publicul compartimentul Arhivă, în interiorul programului de lucru cu publicul.
După soluţionare, documentele solicitate vor fi transmise solicitantului prin e-mail, fax sau poștă, în funcție de urgență, cu condiţia ca solicitantul să fi indicat datele necesare în acest scop, iar în ceea ce priveşte taxa judiciară de timbru, acolo unde aceasta este datorată, cu condiţia ca aceasta să fi fost achitată prin intermediul aplicaţiei „ghişeul.ro” sau, indiferent de modul de achitare, în cuprinsul chitanţei de plată să se fi indicat numărul de dosar şi operaţiunea solicitată.
În cazul neîndeplinirii condiţiei privind taxa de timbru, solicitantul va fi informat telefonic sau prin intermediul poştei electronice cu privire la ziua şi ora fixate în vederea prezentării la instanţă pentru ridicarea documentului solicitat şi pentru depunerea originalului chitanţei de plată a taxei judiciare de timbru. În această situaţie, înmânarea documentelor se va face în cadrul oficiului creat la parterul instanţei pentru compartimentul Arhivă.
De asemenea, solicitantul poate pretinde prin cererea formulată ca după soluţionare, documentele să îi fie înmânate personal. În acest caz, solicitantul va fi informat telefonic sau prin intermediul poştei electronice cu privire la ziua şi ora fixate în vederea prezentării la instanţă pentru ridicarea documentelor solicitate.
Înmânarea documentelor se va face în cadrul oficiului creat la parterul instanţei pentru compartimentul Arhivă.
BIROUL RELAŢIA CU EXECUTORII JUDECĂTOREŞTI
Parter - camera 205 MARŢI 12:30 - 15:30
Mijloace alternative de sesizare: telefon 021.318.77.01; 021.318.77.02; 021.318.77.03; 021.318.77.04 – CENTRALĂ, interior 8134
- poştă/curier (adresă: Judecătoria sector 4 Bucureşti – str. Gheorghe Danielopol nr. 2-4, sector 4);
- poştă electronică (jud-sector4@just.ro);
- fax (număr de fax: 021.313.89.30).
BIROUL PERSOANE JURIDICE
Parter – camera 205
- LUNI (primiri acte şi cereri copii legalizate/certificate de grefă/certificate persoane juridice) 12:30 - 15.30
- JOI (eliberări copii legalizate/certificate) 12:30 - 15.30
Telefon 021.318.77.01; 021.318.77.02; 021.318.77.03; 021.318.77.04 – CENTRALĂ, interior 8134
Mijloace alternative de sesizare:
- poştă/curier (adresă: Judecătoria sector 4 Bucureşti – str. Gheorghe Danielopol nr. 2-4, sector 4);
- poştă electronică (jud-sector4@just.ro);
- fax (număr de fax: 021.313.89.30).
BIROUL EXECUTĂRI PENALE
Parter - camera 207 MIERCURI ŞI VINERI 12:30 -15:30
telefon
021.318.77.01; 021.318.77.02; 021.318.77.03; 021.318.77.04 – CENTRALĂ,
interior 8275/număr de telefon direct/fax 021.311.79.95.
Pentru ridicarea actelor de procedură comunicate în condiţiile art. 260 alin. (2) şi art. 261 alin. (4) C.pr.pen., persoanele vizate se vor putea prezenta şi în celelalte zile ale săptămânii, în acelaşi interval orar ca cel anterior menţionat.
Pentru comunicările făcute în procedura de cameră preliminară, persoanele vizate se vor adresa compartimentului Arhivă, conform menţiunilor făcute la rubrica destinată acestui compartiment.
BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE
Parter LUNI, MARŢI, JOI ŞI VINERI 08:00 – 16:00
MIERCURI 08:00 – 19:00
telefon fix: 021.318.77.01; 021.318.77.02; 021.318.77.03; 021.318.77.04 – CENTRALĂ, interior 8393
Mijloace alternative de sesizare:
telefon mobil: 0754.014.309 (se va da curs doar apelurilor telefonice, nu şi solicitărilor formulate prin intermediul mesajelor SMS sau Whtasapp)
- poştă/curier (adresă: Judecătoria sector 4 Bucureşti – str. Gheorghe Danielopol nr. 2-4, sector 4);
- poştă electronică (jud-sector4-birp@just.ro);
- fax (număr de fax: 021.313.29.53).
RESTITUIRE DE CAUŢIUNI
Cererile vor fi transmise prin poştă (adresă: Judecătoria sector 4 Bucureşti – str. Gheorghe Danielopol nr. 2-4, sector 4), poştă electronică (jud-sector4@just.ro) sau fax (număr de fax: 021.313.89.30 - Registratură), cu indicarea obligatorie în cuprinsul cererii și a numărului de telefon.
Cererile pot fi depuse şi personal, la compartimentul Registratură, în interiorul programului de lucru cu publicul.
Cererile vor fi centralizate de grefierul-șef al secției civile/penale, care, după soluţionare, dacă cererea va fi încuviinţată, va face o programare și va anunța solicitantul despre ziua şi ora la care să se prezinte în vederea ridicării acestora.
Înmânarea cauţiunii se va face în cadrul oficiului creat la parterul instanţei pentru compartimentul Arhivă, după prealabila legitimare a solicitantului.
ANUNŢ
La nivelul Judecătoriei Sectorului 4
Bucureşti s-a adoptat următoarea procedură de
lucru întocmită în vederea implementării dispozițiilor
OUG 21/2024 privind unele măsuri pentru organizarea și desfășurarea alegerilor
pentru membrii din Romania în Parlamentul European din anul 2024 și a
alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2024,
dispozițiilor Legii 33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor
pentru Parlamentul European, dispozițiilor Legii 115/2015 pentru alegerea
autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii
administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și
completarea Legii nr. 393/2004 privind statutul aleșilor locali cu modificările
şi completările ulterioare, precum și pentru implementarea dispozițiilor
Hotărârii de Guvern nr. 199/2024 pentru aprobarea calendarului acțiunilor din
cuprinsul perioadei electorale:
1. În scopul înregistrării unei copii a propunerii de
candidatură pentru funcţia de primar al Sectorului 4 Bucureşti şi pentru
Consiliul Local al Sectorului 4 Bucureşti, certificată de către biroul
electoral de circumscripţie prin semnătura preşedintelui acestuia şi prin
aplicarea ştampilei, Judecătoria
sector 4 Bucureşti va asigura permanenţa în perioada 15.04.2024-30.04.2024,
inclusiv sâmbăta şi duminica, în perioada 15.04.2024-29.04.2024 în intervalul
orar 08:00 - 16:00, iar în ziua de 30.04.2024, în intervalul orar 08:00 - 24:00.
Înregistrarea
propunerilor de candidatură va avea loc la biroul 204 de la parterul sediului
instanţei, ce deservește actualmente biroului grefierilor șefi de secţie civilă
şi penală.
2. În scopul înregistrării contestaţiilor împotriva
acceptării/respingerii unei candidaturi, Judecătoria
sector 4 Bucureşti va asigura permanenţa în perioada 15.04.2024-10.05.2024,
inclusiv sâmbăta şi duminica, în intervalul orar 08:00 - 16:00.
Pentru sesizarea
instanţei cu contestaţiile prevăzute de art. 54 din Legea nr. 115/2015,
persoanele interesate pot depune cererea de chemare în judecată la registratura
instanţei, de luni până duminică, în intervalul orar 08:00 - 16.00, sau o pot
trimite oricând prin e-mail, sau prin intermediul serviciilor
poştale (adresa: Bucureşti, str. Gheorghe Danielopol nr. 2-4, sector 4).
Pentru a
facilita procedura de citare, în condiţiile în care termenul de soluţionare a
contestaţiilor este, potrivit legii, foarte scurt, contestatorul va indica
în cuprinsul cererii de chemare în judecată adresa sa de email, precum şi
numărul de telefon.
3. În scopul înregistrării eventualelor
contestații formulate conform art. 12 alin. 9 din Legea 33/2007, Judecătoria sector 4 Bucureşti va asigura permanenţa
în perioada 15.04.2024-10.05.2024, inclusiv sâmbăta şi duminica, în intervalul
orar 08:00 - 16:00.
Înregistrarea contestaţiilor prevăzute la art. 12 alin. 9
din Legea 33/2007 va avea loc la camera 204 de la parterul sediului instanţei.
Pentru a facilita procedura de
citare, în condiţiile în care termenul de soluţionare a contestaţiilor este,
potrivit legii, foarte scurt, contestatorul va indica în cuprinsul cererii
de chemare în judecată adresa sa de email, precum şi numărul de telefon.
CONDUCEREA
JUDECĂTORIEI SECTORULUI 4 BUCUREŞTI
ANUNŢ
În acord cu prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1307/21.12.2023, privind
stabilirea zilelor lucrătoare pentru care se acordă zile libere, zile care
precedă şi/sau care succedă zilelor de sărbătoare legală în care nu se
lucrează, pentru anul 2024, publicată în Monitorul Oficial al României nr.
1172/2023,
Prin
Decizia Preşedintelui Judecătoriei sector 4 Bucureşti nr. 49/05.04.2024, ziua de 02 mai 2024 s-a
stabilit ca zi liberă pentru întreg personalul instanţei, mai puţin pentru
magistraţii şi personalul auxiliar de specialitate planificaţi în soluţionarea
proceselor cu termen de judecată deja stabilit în ziua anterior menţionată şi
pentru cei implicaţi în soluţionarea cererilor de competenţa judecătorului de
drepturi şi libertăţi.
În
consecinţă, în ziua 02 mai 2024 nu
se va desfășura program cu publicul în niciunul dintre compartimentele
auxiliare ale instanţei.
PREŞEDINTELE JUDECĂTORIEI SECTOR 4 BUCUREŞTI
JUDECĂTOR VALERIA-MARIA CONSTANTINESCU
ÎN
ATENŢIA PĂRŢILOR DIN DOSARELE AFLATE PE ROLUL COMPLETULUI DE JUDECATĂ
C34 (2020) - civil şi pj (fost fond funciar)
Vă
aducem la cunoştinţă că prin Decizia nr. 43/07.02.2024 a Judecătoriei sectorului 4 Bucureşti s-a stabilit
desfiinţarea completului de judecată C34
(2020) - civil şi pj (fost fond funciar) şi repartizarea dosarelor aflate
pe rolul acestuia celorlalte completuri civile ale instanţei prin sistemul
ciclic, conform art. 103 alin. (2-4) din Regulamentul de ordine interioară al
instanţelor judecătoreşti, adoptat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior
al Magistraturii nr. 3243/22.12.2022 (publicată în M. Of., Partea I, nr.
1254/27.12.2022).
În consecinţă, vă adresăm rugămintea de a nu vă mai
prezenta la termenele de judecată stabilite pe completul ce a fost desfiinţat,
urmând ca, în cel mai scurt timp, să fiți înștiințați, prin citaţie/telefonic/e-mail,
cu privire la noul complet de judecată căruia dosarul i-a fost repartizat spre
soluţionare şi la termenul de judecată stabilit de acesta.
Pentru informaţii suplimentare vă puteți adresa
compartimentelor Biroul de Informare şi Relaţii cu Publicul şi Arhivă.
Vă
mulţumim pentru înțelegere,
PREŞEDINTE,
VALERIA MARIA
CONSTANTINESCU
ÎN
ATENŢIA PĂRŢILOR DIN DOSARELE AFLATE PE ROLUL COMPLETULUI DE JUDECATĂ
C11 (2020) - civil şi executări
Vă
aducem la cunoştinţă că prin Decizia nr. 43/07.02.2024 a Judecătoriei sectorului 4 Bucureşti s-a stabilit
desfiinţarea completului de judecată C11
(2020) - civil şi executări şi repartizarea dosarelor aflate pe rolul acestuia
celorlalte completuri civile ale instanţei prin sistemul ciclic, conform art.
103 alin. (2-4) din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor
judecătoreşti, adoptat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al
Magistraturii nr. 3243/22.12.2022 (publicată în M. Of., Partea I, nr.
1254/27.12.2022).
În consecinţă, vă adresăm rugămintea de a nu vă mai
prezenta la termenele de judecată stabilite pe completul ce a fost desfiinţat,
urmând ca, în cel mai scurt timp, să fiți înștiințați, prin citaţie/telefonic/e-mail,
cu privire la noul complet de judecată căruia dosarul i-a fost repartizat spre
soluţionare şi la termenul de judecată stabilit de acesta.
Pentru informaţii suplimentare vă puteți adresa compartimentelor
Biroul de Informare şi Relaţii cu Publicul şi Arhivă.
Vă
mulţumim pentru înțelegere,
PREŞEDINTE,
VALERIA MARIA
CONSTANTINESCU
ANUNŢ
În acord cu prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1307/2023 privind
stabilirea zilelor lucrătoare pentru care se acordă zile libere, zile care
precedă şi/sau care succedă zilelor de sărbătoare legală în care nu se
lucrează, pentru anul 2024 - publicată în Monitorul Oficial al României nr.
1172/2023,
Prin
Hotărârea Preşedintelui Judecătoriei sector 4 Bucureşti nr. 39/04.01.2024, ziua de 24 ianuarie 2024 s-a
stabilit ca zi liberă pentru întreg personalul instanţei, mai puţin pentru
magistraţii şi personalul auxiliar de specialitate planificaţi în soluţionarea
proceselor cu termen de judecată deja stabilit în ziua anterior menţionată şi
pentru cei implicaţi în soluţionarea cererilor de competenţa judecătorului de
drepturi şi libertăţi.
În
consecinţă, în ziua 24 ianuarie
2024 nu se va desfășura program cu publicul în niciunul dintre
compartimentele auxiliare ale instanţei.
PREŞEDINTELE JUDECĂTORIEI SECTOR 4 BUCUREŞTI
JUDECĂTOR VALERIA-MARIA CONSTANTINESCU
COMUNICAT DE PRESĂ
La data de 09.01.2024 a avut loc Adunarea Generală a Judecătorilor din
cadrul Judecătoriei Sector 4 București având pe ordinea de zi discutarea oportunităţii
reluării activităţii sau menținerii formei de protest faţă de Hotărârea
Adunării Generale a Judecătorilor din cadrul Judecătoriei Sectorului 4
București nr. 7 din data de 14.12.2023.
Având în vedere că aspectele care au condus la
formele de protest adoptate de majoritatea instanțelor din sistemul judiciar au
fost parțial soluționate, prin plăți parțiale aferente drepturilor stabilite
prin hotărâri judecătorești definitive și ordine administrative, și având în
vedere imperativul respectării dreptului la un proces echitabil și la
soluționarea cauzelor într-un termen rezonabil, conform prevederilor
articolului 6 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului, s-a decis că
reluarea activității de judecată este esențială pentru asigurarea accesului la
justiție într-un mod eficient și în conformitate cu standardele internaționale
privind drepturile omului.
Raportându-ne la evoluțiile pozitive generate
de inițierea unui dialog efectiv între puterea judecătorească și cea executivă
în vederea rezolvării problemelor invocate în protestul adoptat prin Hotărârea
Adunării Generale a Judecătorilor din cadrul Judecătoriei Sectorului 4
București nr. 7 din data de 14.12.2023, reținând că înfăptuirea actului de
justiție reprezintă un element esențial pentru protejarea drepturilor
fundamentale ale persoanei și menținerea statului de drept, Adunarea Generală a
judecătorilor din Judecătoria Sectorului 4 București a votat, cu majoritate, încetarea
protestului inițiat prin Hotărârea nr. 7 din 14 decembrie 2023 și reluarea
activității începând cu data de 10 ianuarie 2024.
PREȘEDINTELE JUDECĂTORIEI SECTOR 4 BUCURESTI
JUDECĂTOR VALERIA-MARIA CONSTANTINESCU
ANUNŢ
În data de 09 Ianuarie 2024,
şedinţele de judecată ale completurilor C4 (2020) civil şi azil, C6 (2020) -
civil, insolvenţă şi fond funciar, se vor desfăşura în mod normal.
De asemenea, în data de 10 Ianuarie 2024, şedinţele de judecată
ale completurilor C7 (2020) - civil şi
executări, C8 (2020) - civil, insolvenţă şi fond funciar şi C9 (2020) - civil
şi executări, se vor desfăşura în mod normal.
JUDECĂTORIA
SECTORULUI 4 BUCUREŞTI
ANUNŢ
În
data de 08 Ianuarie 2024, şedinţele
de judecată ale completurilor C1 (2020) civil, insolvenţă, fond funciar
(ex MF), C2 (2020) - civil şi executări (fost minori) şi C3 (2020) - civil şi
executări, se vor desfăşura în mod normal.
ÎN
ATENŢIA PĂRŢILOR DIN DOSARELE AFLATE PE ROLUL COMPLETURILOR DE JUDECATĂ
C12 (2020) - civil şi executări (fost pj, minori),
C17 (2020) - civil, insolvenţă şi fond funciar şi
C25 (2020) - civil şi executări
Vă
aducem la cunoştinţă că prin Decizia nr. 87/06.12.2023 a Judecătoriei sectorului 4 Bucureşti s-a
stabilit desfiinţarea completului completurilor de judecată C12 (2020) - civil şi executări (fost pj,
minori), C17 (2020) - civil, insolvenţă şi fond funciar şi C25 (2020) - civil
şi executări şi repartizarea dosarelor aflate pe rolul acestora, celorlalte
completuri civile ale instanţei prin sistemul ciclic, conform art. 103 alin.
(2-4) din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti,
adoptat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 3243/22.12.2022
(publicată în M. Of., Partea I, nr. 1254/27.12.2022).
În consecinţă, vă adresăm rugămintea de a nu vă mai
prezenta la termenele de judecată stabilite pe completurile ce au fost
desfiinţate, urmând ca, în cel mai scurt timp, să fiţi înştiinţaţi, prin
citaţie/telefonic/e-mail, cu privire la noul complet de judecată căruia dosarul
i-a fost repartizat spre soluţionare şi la termenul de judecată stabilit de
acesta.
Pentru informaţii suplimentare vă puteţi adresa compartimentelor
Biroul de Informare şi Relaţii cu Publicul şi Arhivă.
Vă
mulţumim pentru înţelegere,
PREŞEDINTE,
VALERIA MARIA
CONSTANTINESCU
COMUNICAT DE PRESĂ
Adunarea Generală a Judecătorilor din cadrul Judecătoriei Sector 4 Bucureşti,
întrunită în şedinţa din 14 Decembrie 2023, la convocarea Președintelui Judecătoriei
Sector 4 Bucureşti, având pe ordinea de zi:
„însușirea punctului de
vedere emis de C.S.M. în data de 14.12.2023 şi adoptarea unei forme de protest”
Azi, 14.12.2023, Adunarea
generală a judecătorilor din cadrul Judecătoriei sector 4 Bucureşti, a hotărât:
Art. 1. În unanimitate, însușirea punctului de vedere emis de
C.S.M. în data de 14.12.2023, în raport de preconizatele măsuri legislative de
natură să afecteze drepturile personalului din sistemul justiţiei, precum şi
proiectul Ordonanței de Urgenta privind unele măsuri fiscal bugetare în
domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, pentru modificarea și
completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, pus
în dezbatere publică de Ministerul Finanțelor.
Art. 2 Cu majoritate de voturi, până la alocarea de către puterea
executivă a fondurilor necesare plății integrale a salariilor, precum şi a
celorlalte drepturi de natură salarială legal stabilite prin ordine
administrative și prin hotărâri judecătorești definitive, adoptarea unei forme
de protest constând în amânarea tuturor cauzelor, începând cu data de 15 decembrie 2023, cu excepția
următoarelor cauze urgente:
- în materie penală: cauzele cu
măsuri preventive; cauzele având ca obiect liberare condiționată; cauzele
aflate în competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi; cauzele
referitoare la măsurile de siguranţă (internare medicală şi obligare la
tratament medical), care, conform dispoziţiilor procesual penal au caracter
urgent; alte cauze pe care
judecătorul le apreciază ca fiind urgente;
- în materie civilă: ordonanțele președințiale, ordinele de protecţie;
cererile de suspendare provizorie a executării, cererile având ca obiect măsuri
asigurătorii, cererile de internare medicală nevoluntară/externare; cereri
având ca obiect tutela specială, curatelă, delegare autoritate părintească,
asigurare de dovezi şi cererile de azil.
Art. 3 Cu majoritate de voturi, ca pe durata protestului să se
efectueze procedura prealabilă doar în cauzele urgente civile lato sensu enunțate mai sus.
Art. 4 În unanimitate, susținerea față de obiectivele comune
urmărite de personalul auxiliar de specialitate prin demersurile întreprinse
pentru plata drepturilor salariale cuvenite.
Art. 5 În
unanimitate, transmiterea către publicul larg a unui comunicat cu privire
la forma de protest adoptată.
PREȘEDINTELE JUDECĂTORIEI
SECTOR 4 BUCURESTI
JUDECĂTOR VALERIA-MARIA
CONSTANTINESCU
JUDECĂTORIA SECTORULUI 4 BUCUREŞTI
06 septembrie 2023
COMUNICAT
privind adoptarea unor măsuri provizorii de normare
a muncii la nivelul Judecătoriei Sectorului 4 Bucureşti
Prin Decizia nr. 70/2023 din
data de 21.08.2023, în vederea stabilirii unui nivel optim de
activitate a judecătorilor, conform recomandărilor Secției pentru judecători
din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, preşedintele Judecătoriei Sectorului 4 Bucureşti a
dispus, începând cu data de 01.09.2023, adoptarea următoarelor
măsuri provizorii de normare a muncii:
A. Dosarele înregistrate în materii
non-penale:
1. Având în
vedere numărul recomandabil de dosare/complet/total şedinţe de judecată
programate în decursul unei luni, respectiv 40 dosare (10 dosare/săptămână),
precum şi modalitatea de stabilire a şedinţelor de judecată la nivelul
instanţei (o şedinţă de judecată la fiecare 3 săptămâni), se recomandă fixarea unui număr de maxim 30 de dosare pe ședință,
fiind incluse în acest număr atât cauzele care se soluționează în ședință
publică, cât și cele care se soluționează în cameră de consiliu (conform
planificării ședințelor de judecată stabilite în prealabil).
2. Următoarele tipuri de cauze urmează a fi soluționate cu
prioritate, urmând a fi acordate termene de judecată cu proxima ocazie
(inclusiv în şedinţe de judecată intermediare), în raport de particularitățile
fiecărui caz concret, fără a avea relevanță că în cadrul ședințelor de judecată
imediat următoare au fost deja acordate termene de judecată pentru un număr de
30 de dosare:
- Ordin de protecție – emitere/revocare/contestație (sau orice alte cereri
formulate în legătură cu un ordin de protecție);
- Delegare autoritate părintească;
- Tutelă specială (cu excluderea cererilor având ca obiect reexaminare din
oficiu/la cerere a celor puși sub interdicție);
- Curatelă;
- Cererile de competența completurilor care urmează să soluționeze
cererile privind personalitatea juridică a asociațiilor, fundațiilor și
sindicatelor și cele privind asociațiile de proprietari;
-
Ordonanță președințială;
-
Suspendare provizorie;
-
Suspendare executare silită;
-
Măsuri asigurătorii;
-
Asigurare de dovezi;
-
Cerere de îndreptare/lămurire/completare
hotărâre;
-
Abținere/recuzare;
-
Cererile privind acordarea de ajutor public
judiciar sau cererile privind reexaminarea încheierii prin care s-a dispus cu
privire la cererea de ajutor public judiciar;
-
Reexaminare împotriva încheierii de anulare
a cererii de chemare în judecată conform art. 200 CPC;
-
Reexaminare taxă timbru;
-
Alte cauze pe care judecătorul le apreciază
ca fiind urgente.
3. Următoarele tipuri
de cauze nu sunt luate în considerare la stabilirea numărului maxim de dosare
pe şedinţă conform pct. 1 : încuviințare executare silită/autorizare intrare în
încăperi/cerere de intervenție în cadrul executării silite; internare medicală
nevoluntară/externare, abţinere/recuzare.
4. Din numărul maxim de dosare pe şedinţă stabilit conform pct. 1 urmează a
fi scăzute dosarele programate anterior, în şedinţe de judecată intermediare,
cu excepţia celor având ca obiect cauzele prevăzute la pct. 3.
B. Dosarele
înregistrate în materie penală:
1. Având în vedere numărul recomandabil de dosare/complet/total şedinţe de
judecată programate în decursul unei luni, respectiv 40 dosare (10
dosare/saptămână), precum şi modalitatea de stabilire a şedinţelor de judecată
la nivelul instanţei (o şedinţă de judecată la fiecare 3 săptămâni), se recomandă fixarea unui număr de maxim 30
de dosare pe ședință, fiind incluse în acest număr atât cauzele care se
soluționează în ședință publică, cât și cele care se soluționează în cameră de
consiliu (conform planificării ședințelor de judecată stabilite în prealabil).
2. Următoarele tipuri de cauze urmează a fi soluționate cu
prioritate, urmând a fi acordate termene de judecată cu proxima ocazie
(inclusiv în şedinţe de judecată intermediare), în raport de particularitățile
fiecărui caz concret, fără a avea relevanță că în cadrul ședințelor de judecată
imediat următoare au fost deja acordate termene de judecată pentru un număr de
30 de dosare:
-
liberarea condiţionată (art.587 CPP);
-
contestaţia la executare (art. 598
CPP);
-
alte modificări ale pedepsei (art.585 CPP);
-
intervenirea unei legi penale noi (art.595
CPP);
-
contestaţie conform art. 39, art. 40, art. 56, art. 104 din Legea 254/2013;
-
întreruperea executării pedepsei (art.592
CPP)/ prelungire întrerupere executare pedeapsă (art. 593
CPP)/ revocare întrerupere executare pedeapsă – art. 592 C.proc.pen. raportat
la art. 591 alin. 4 CPP.;
-
amânarea executării pedepsei (art.589
CPP)/revocarea amânării executării pedepsei (art.591 CPP);
-
cauze cu inculpați aflați sub puterea unor
măsuri preventive;
-
cauze aflate în competenţa judecătorului de
drepturi şi libertăţi;
-
cauze referitoare la măsurile de siguranţă
( internare medicală şi obligare la tratament medical);
-
Alte cauze pe care judecătorul le apreciază
ca fiind urgente.
3.
Următoarele tipuri de cauze nu sunt luate în
considerare la stabilirea numărului maxim de dosare pe şedinţă conform pct. 1:
verificările privind măsurile preventive/cererile formulate în legătură cu
măsurile preventive (ex: revocare; înlocuire etc.); cauzele prin care se
soluţionează cereri privind metodele speciale de supraveghere sau cercetare (
cap. IV CPP); cauzele soluţionate potrivit dispoziţiilor art. 346 alin. 1 CPP.
4. Din numărul maxim de dosare pe şedinţă stabilit conform pct. 1 urmează a
fi scăzute dosarele programate anterior, în şedinţe de judecată intermediare,
cu excepţia celor având ca obiect cauzele prevăzute la pct. 3.
5.
Având în vedere că în materie penală, în principiu
toate cauzele sunt repartizate prin sistemul informatic Ecris direct pe termen,
pentru a da eficiență măsurilor de normare a muncii, se va proceda în următorul
sens: pentru cauzele care sunt repartizate direct pe termen și care nu se
încadrează în cele menționate anterior la pct. 2 şi 3, se recomandă
judecătorului titular să procedeze la preschimbarea termenului de judecată
acordat în mod automat de sistemul informatizat, prin rezoluție, conform
dispozițiilor art. 353 alin. 10 din codul de procedură penală.
BIROUL
DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE AL JUDECĂTORIEI SECTORULUI 4 BUCUREŞTI
COMUNICAT DE PRESĂ
Adunarea Generală a Judecătorilor din cadrul Judecătoriei Sector 4 Bucureşti,
întrunită în şedinţa din 4 septembrie 2023, la convocarea Vicepreședintelui Judecătoriei
Sector 4 Bucureşti, având pe ordinea de zi: reevaluarea măsurilor de protest
adoptate prin Hotărârea Adunării Generale a Judecătorilor din cadrul Judecătoriei Sector 4 Bucureşti nr. 4 din data
de 20 iunie 2023
Azi, 04.09.2023, Adunarea
generală a judecătorilor din cadrul Judecătoriei sector 4 Bucureşti, în
unanimitate, a hotărât:
Art. 1. Suspendarea protestului
adoptat de Adunarea Generală a judecătorilor din cadrul Judecătoriei Sector 4
Bucureşti prin Hotărârea nr. 4 din data de 20 iunie 2023 și reluarea
activității începând cu data de 05 septembrie 2023, în funcție de soluția
legislativă referitoare la pensiile de serviciu și statutul magistraților ce
urmează a fi adoptată urmând a fi convocată o nouă Adunare Generală.
VICEPREȘEDINTELE
JUDECĂTORIEI SECTOR 4 BUCURESTI
JUDECĂTOR VALERIA-MARIA
CONSTANTINESCU
În raport de semnalările apărute în spațiul public, Judecătoria Sectorului 4 București aduce la cunoștința părților, reprezentanților acestora, precum şi avocaţilor următoarele:
La Judecătoria Sectorului 4 București ședințele de judecată se vor desfășura conform celor stabilite prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor nr. 4/20.06.2023, în sensul că se va dispune amânarea cauzelor pe o perioadă nedeterminată, începând cu data de 21 iunie 2023, cu excepţia următoarelor cauze:
- în materie penală: cauzele cu măsuri preventive; cauzele având ca obiect liberare condiţionată; cauzele aflate în competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi; cauzele referitoare la măsurile de siguranţă (internare medicală şi obligare la tratament medical), care, conform dispoziţiilor procesual penal au caracter urgent; alte cauze pe care judecătorul le apreciază ca fiind urgente;
- în materie civilă: ordonanțele președințiale, ordinele de protecţie; cererile de suspendare provizorie a executării, cererile având ca obiect măsuri asigurătorii, cererile de încuviinţare a executării silite; cererile de internare medicală nevoluntară/externare; cereri având ca obiect tutela specială, curatelă, delegare autoritate părintească, asigurare de dovezi, alte cauze pe care judecătorul le apreciază ca fiind urgente.
În acest sens, precizăm următoarele:
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 04.07.2023
C6 (2020) - Civil, insolvenţă şi fond funciar.docx
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 05.07.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 06.07.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 11.07.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 12.07.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 13.07.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 18.07.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 19.07.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 20.07.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 25.07.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 26.07.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 27.07.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 01.08.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 02.08.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 03.08.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 08.08.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 09.08.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 10.08.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 17.08.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 22.08.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 23.08.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 24.08.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 29.08.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 01.09.2023
Lista cauzelor care se vor judecata în data de 04.09.2023
PROGRAMUL DE LUCRU CU PUBLICUL VALABIL ÎN PERIOADA 03.07.2023 – 01.09.2023
JUDECĂTORIA
SECTOR 4 BUCUREŞTI
|
PROGRAMUL
DE LUCRU CU PUBLICUL VALABIL ÎN PERIOADA
03.07.2023
– 01.09.2023
|
SERVICIUL
ARHIVĂ
|
|
(ghişeul
de la parterul instanţei)
|
MARŢI şi JOI 08:30 – 12:30
|
|
CONSULTARE DOSARE: NUMAI CU PROGRAMARE PREALABILĂ
|
-
la numărul de telefon mobil 0743.55.60.34, de luni până vineri,
în intervalul orar 08:00 – 16:00
|
- prin
poştă electronică, pe adresa de e-mail: jud-sector4@just.ro cu
indicarea obligatorie în cuprinsul cererii a numărului de telefon al
solicitantului
|
|
Pentru consultarea dosarelor se poate folosi şi aplicaţia „Dosarul
electronic”, ţinând cont de precizările făcute pe portalul instanţei de
judecată cu privire la dosarele vizate de această aplicaţie şi la modalitatea
în care aceasta poate fi accesată.
|
Pentru ridicarea actelor de procedură comunicate în condiţiile art.
163 alin. (3) şi (8) C.pr.civ., respectiv în condiţiile art. 260 alin. (2) şi
art. 261 alin. (4) C.pr.pen. – doar pentru comunicările făcute în procedura
de cameră preliminară, persoanele vizate se vor putea prezenta fără
programare prealabilă, în acelaşi interval orar ca cel anterior menţionat.
|
Pentru depunerea de cereri de legalizare/de eliberare de certificate de
grefă/de restituire înscrisuri originale, persoanele interesate se
vor putea prezenta fără programare prealabilă, în acelaşi interval orar ca
cel anterior menţionat.
|
|
|
SEVICIUL
REGISTRATURĂ
|
parter -
camera 208
|
MARŢI
şi JOI 08:30 – 12:30
|
|
Mijloace alternative de sesizare:
|
Telefon
021.318.77.01; 021.318.77.02; 021.318.77.03; 021.318.77.04 – CENTRALĂ,
interior 8160
|
- poştă/curier (adresă: Judecătoria sector 4 Bucureşti - str. Gheorghe
Danielopol nr. 2-4, sector 4);
|
|
- poştă electronică (jud-sector4@just.ro);
|
- fax (număr de fax: 021.313.89.30).
|
|
CERTIFICATE
DE GREFĂ, LEGALIZĂRI, RESTITUIRE ÎNSCRISURI ORIGINALE
|
Cererile, însoţite de actele necesare şi de dovada achitării taxei
judiciare de timbru corespunzătoare, acolo unde este cazul, vor fi transmise
prin poştă (adresă: Judecătoria sector 4 Bucureşti – str. Gheorghe Danielopol
nr. 2-4, sector 4), poştă electronică
|
telefon
021.318.77.01; 021.318.77.02; 021.318.77.03; 021.318.77.04 – CENTRALĂ,
interior 8157
|
(jud-sector4@just.ro)
sau fax (număr de fax: 021.313.89.30 - Registratură), cu indicarea
obligatorie în cuprinsul cererii și a numărului de telefon.
|
|
Cererile pot fi depuse şi personal, la ghişeul unde îşi desfăşoară
activitatea de lucru cu publicul compartimentul Arhivă, în interiorul
programului de lucru cu publicul.
|
|
După soluţionare, documentele solicitate vor fi transmise solicitantului prin
e-mail, fax sau poștă, în funcție de urgență, cu condiţia ca solicitantul să
fi indicat datele necesare în acest scop, iar în ceea ce priveşte taxa
judiciară de timbru, acolo unde aceasta este datorată, cu condiţia ca aceasta
să fi fost achitată prin intermediul aplicaţiei „ghişeul.ro” sau, indiferent
de modul de achitare, în cuprinsul chitanţei de plată să se fi indicat
numărul de dosar şi operaţiunea solicitată.
|
În cazul neîndeplinirii condiţiei privind taxa de timbru, solicitantul va fi
informat telefonic sau prin intermediul poştei electronice cu privire la ziua
şi ora fixate în vederea prezentării la instanţă pentru ridicarea
documentului solicitat şi pentru depunerea originalului chitanţei de plată a
taxei judiciare de timbru. În această situaţie, înmânarea documentelor se va
face în cadrul oficiului creat la parterul instanţei pentru compartimentul
Arhivă.
|
De asemenea, solicitantul poate pretinde prin cererea formulată ca după
soluţionare, documentele să îi fie înmânate personal. În acest caz,
solicitantul va fi informat telefonic sau prin intermediul poştei electronice
cu privire la ziua şi ora fixate în vederea prezentării la instanţă pentru
ridicarea documentelor solicitate. Înmânarea documentelor se va face în
cadrul oficiului creat la parterul instanţei pentru compartimentul Arhivă.
|
|
|
BIROUL
RELAŢIA CU EXECUTORII JUDECĂTOREŞTI
|
MARŢI 12:30 - 15:30
|
parter -
camera 205
|
Mijloace alternative de sesizare:
|
telefon
021.318.77.01; 021.318.77.02; 021.318.77.03; 021.318.77.04 – CENTRALĂ,
interior 8134
|
- poştă/curier (adresă: Judecătoria sector 4 Bucureşti – str. Gheorghe
Danielopol nr. 2-4, sector 4);
|
|
- poştă electronică (jud-sector4@just.ro);
|
- fax (număr de fax: 021.313.89.30).
|
|
LUNI (primiri
acte şi cereri copii legalizate/certificate de grefă/certificate persoane
juridice) 12:30 - 15.30
|
BIROUL
PERSOANE JURIDICE
|
JOI
(eliberări copii legalizate/certificate) 12:30 - 15.30
|
parter –
camera 205
|
|
telefon
021.318.77.01; 021.318.77.02; 021.318.77.03; 021.318.77.04 – CENTRALĂ,
interior 8134
|
Mijloace alternative de sesizare:
|
|
- poştă/curier (adresă: Judecătoria sector 4 Bucureşti – str. Gheorghe
Danielopol nr. 2-4, sector 4);
|
- poştă electronică (jud-sector4@just.ro);
|
- fax (număr de fax: 021.313.89.30).
|
|
|
BIROUL
EXECUTĂRI PENALE
|
MIERCURI
ŞI VINERI 12:30 -15:30
|
parter -
camera 207
|
|
|
Pentru
ridicarea actelor de procedură comunicate în condiţiile art. 260 alin. (2) şi
art. 261 alin. (4) C.pr.pen., persoanele vizate se vor putea prezenta şi
în celelalte zile ale săptămânii, în acelaşi interval orar ca cel anterior
menţionat.
|
telefon
021.318.77.01; 021.318.77.02; 021.318.77.03; 021.318.77.04 – CENTRALĂ,
interior 8275/număr de telefon direct/fax 021.311.79.95.
|
Pentru
comunicările făcute în procedura de cameră preliminară, persoanele vizate
se vor adresa compartimentului Arhivă, conform menţiunilor făcute la rubrica
destinată acestui compartiment.
|
|
|
|
|
BIROUL DE
INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE
|
parter -
camera 204
|
LUNI,
MARŢI, JOI ŞI VINERI 08:00 – 16:00
|
|
MIERCURI 08:00
– 19:00
|
telefon
fix: 021.318.77.01; 021.318.77.02; 021.318.77.03; 021.318.77.04 –
CENTRALĂ, interior 8393
|
Mijloace alternative de sesizare:
|
telefon
mobil: 0754.014.309 (se va da curs doar apelurilor telefonice, nu şi
solicitărilor formulate prin intermediul mesajelor SMS sau Whtasapp)
|
- poştă/curier (adresă: Judecătoria sector 4 Bucureşti – str. Gheorghe
Danielopol nr. 2-4, sector 4);
|
|
- poştă electronică (jud-sector4-birp@just.ro);
|
- fax (număr de fax: 021.313.29.53).
|
|
|
RESTITUIRE
DE CAUŢIUNI
|
Cererile vor fi transmise prin poştă (adresă: Judecătoria sector 4 Bucureşti
– str. Gheorghe Danielopol nr. 2-4, sector 4), poştă electronică
(jud-sector4@just.ro) sau fax (număr de fax: 021.313.89.30 -
Registratură), cu indicarea obligatorie în cuprinsul cererii și a numărului
de telefon.
|
|
Cererile pot fi depuse şi personal, la compartimentul Registratură, în
interiorul programului de lucru cu publicul.
|
Cererile vor fi centralizate de grefierul-șef al secției civile/penale, care,
după soluţionare, dacă cererea va fi încuviinţată, va face o programare și va
anunța solicitantul despre ziua şi ora la care să se prezinte în vederea
ridicării acestora.
|
Înmânarea cauţiunii se va face în cadrul oficiului creat la parterul
instanţei pentru compartimentul Arhivă, după prealabila legitimare a
solicitantului.
|
COMUNICAT DE PRESĂ
referitor la poziția judecătorilor
din cadrul Judecătoriei Sectorului 4 Bucureşti cu privire la adoptarea unei forme de protest raportat la iminenta modificare a
dispozițiilor legale care consacră pensia de serviciu, din perspectiva
încălcării independenței și afectării statutului constituțional al
judecătorilor
Azi, 20.06.2023, Adunarea
generală a judecătorilor din cadrul Judecătoriei sector 4 Bucureşti, cu votul majorității
celor prezenţi (40 voturi pentru, 3 voturi împotrivă), a hotărât amânarea activităţii de judecată a Judecătoriei
Sector 4 Bucureşti cu începere din data de 21.06.2023 şi până la data
retragerii, respingerii sau regândirii propunerii legislative de modificare a
pensiilor de serviciu ale magistraţilor astfel încât să respecte statutul constituțional
al magistratului şi cu luarea în considerare a tuturor aspectelor legate de
condiţiile de muncă, subdimensionarea cronică a schemelor de personal, numărul
ridicat de cauze de soluţionat şi numeroasele interdicții şi incompatibilități
specifice profesiei.
Pentru a reduce
la minim prejudicierea intereselor justiţiabililor se vor judeca doar
următoarele cauze:
- în
materie penală: cauzele cu
măsuri preventive; cauzele având ca obiect liberare condiţionată; cauzele
aflate în competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi; cauzele
referitoare la măsurile de siguranţă (internare medicală şi obligare la
tratament medical), care, conform dispoziţiilor procesual penal au caracter
urgent; alte cauze pe care
judecătorul le apreciază ca fiind urgente;
- în materie civilă: ordonanțele președințiale, ordinele de protecţie; cererile de suspendare
provizorie a executării, cererile având ca obiect măsuri asigurătorii, cererile
de încuviinţare a executării silite; cererile de internare medicală
nevoluntară/externare; cereri având ca obiect tutela specială, curatelă,
delegare autoritate părintească, asigurare de dovezi, alte cauze pe care
judecătorul le apreciază ca fiind urgente.
Președintele
Judecătoriei sector 4 Bucureşti,
Judecător MIHAI
DRAGOŞ MOCANU
C O M U N I C A T
privind Hotărârea din data de 31.05.2023
a Adunării
Generale a Judecătorilor din cadrul Judecătoriei sector 4 Bucureşti
Adunarea
Generală a Judecătorilor din cadrul Judecătoriei sector 4 Bucureşti, convocată statutar de către președintele
instanței în data de 31.05.2023, ora 10.00, potrivit art. 55 alin. (2) lit. d)
şi alin. (4) şi cu art. 56 lit. e) din Legea nr. 304/2022, văzând şi
dispoziţiile art. 13 lit. d) şi art. 14 din Regulamentul de ordine interioară
al instanţelor judecătoreşti, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului
Superior al Magistraturii nr. 3243/22.12.2022, în cvorum legal a adoptat cu unanimitatea voturilor exprimate
prezenta
HOTĂRÂRE
1. Solicită
executivului și legislativului să respecte principiul cooperării loiale între
puterile statului, astfel încât orice demers legislativ privind modificarea
condițiilor de acordare a pensiilor de serviciu ale judecătorilor să fie făcut
cu consultarea reală și efectivă a sistemului judiciar, evitând afectarea
statutului judecătorilor în funcție prin măsuri intempestive care ar afecta
grav echilibrul sistemului judiciar și garanțiile de independență ale acestuia
2. Solicită
celorlalte puteri ale statului să respecte statutul constituțional al
judecătorilor, ale cărui repere constituționale se regăsesc în prevederile art.
124 alin. (3) și art. 125 din Constituția României, și să adopte un sistem real
de etapizare a vârstei standard de pensionare, care să evite disfunctiile şi
inechităţile din sistemul judiciar, cu asigurarea principiilor stabilității și
previzibilității statutului constituţional al magistratilor.
Adoptată azi, 31.05.2023, al sediul Judecătoriei sector
4 Bucureşti.
Președintele
Judecătoriei sector 4 Bucureşti,
Judecător MIHAI
DRAGOŞ MOCANU
ANUNŢ
În acord cu prevederile Hotărârii de
Guvern nr. 1555/2022, publicată în Monitorul Oficial al României nr.1267/29.12.2022,
Prin Decizia Preşedintelui
Judecătoriei sector 4 Bucureşti nr. 52/23.05.2023, zilele de 2 iunie 2023
și 14 august 2023 s-au stabilit ca zile libere pentru întreg personalul
instanţei, mai puţin pentru magistraţii şi personalul auxiliar de specialitate
planificaţi în soluţionarea proceselor cu termen de judecată deja stabilit în
ziua anterior menţionată şi pentru cei implicaţi în soluţionarea cererilor de
competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi.
În
consecinţă, în zilele de 2 iunie 2023 și 14 august 2023 nu se va desfășura
program cu publicul
în niciunul dintre compartimentele auxiliare ale
instanţei.
|
|
PREŞEDINTELE JUDECĂTORIEI SECTOR 4 BUCUREŞTI
JUDECĂTOR MIHAI DRAGOŞ MOCANU
ÎN ATENŢIA PĂRŢILOR DIN DOSARELE
AFLATE PE ROLUL COMPLETULUI DE JUUDECATĂ C29 (2020) – CIVIL ŞI EXECUTĂRI
Vă
aducem la cunoştinţă că prin Decizia nr. 48/10.04.2023 a Judecătoriei sectorului 4 Bucureşti s-a
stabilit desfiinţarea completului C29
(2020) – CIVIL ŞI EXECUTĂRI şi repartizarea dosarelor aflate pe rolul acestuia,
inclusiv a celor suspendate, celorlalte complete civile ale instanţei prin
sistemul ciclic, conform art. 103 alin. (2-4) din Regulamentul de ordine
interioară al instanţelor judecătoreşti, adoptat prin Hotărârea Plenului
Consiliului Superior al Magistraturii nr. 3243/22.12.2022 (publicată în M. Of.,
Partea I, nr. 1254/27.12.2022).
În consecinţă, vă adresăm rugămintea de a nu vă mai
prezenta la termenele de judecată stabilite de completele ce au fost
desfiinţate, urmând ca, în cel mai scurt timp, să fiţi înştiinţaţi, prin
citaţie, cu privire la noul complet de judecată căruia dosarul i-a fost
repartizat spre soluţionare şi la termenul de judecată stabilit de acesta.
Pentru informaţii suplimentare vă puteţi adresa
compartimentelor Biroul de Informare şi Relaţii cu Publicul şi Arhivă.
Vă
mulţumim pentru înţelegere,
PREŞEDINTE,
MIHAI DRAGOŞ MOCANU
ANUNŢ
În acord cu prevederile Hotărârii de
Guvern nr. 1555/2022, publicată în Monitorul Oficial al României nr.1267/29.12.2022,
Prin Hotărârea Preşedintelui
Judecătoriei sector 4 Bucureşti nr. 39/03.01.2023, ziua de 23 ianuarie
2023 s-a stabilit ca zi liberă pentru întreg personalul instanţei, mai
puţin pentru magistraţii şi personalul auxiliar de specialitate planificaţi în
soluţionarea proceselor cu termen de judecată deja stabilit în ziua anterior
menţionată şi pentru cei implicaţi în soluţionarea cererilor de competenţa
judecătorului de drepturi şi libertăţi.
În
consecinţă, în ziua de 23 ianuarie 2023 nu se va desfășura program cu
publicul în
niciunul dintre compartimentele auxiliare ale instanţei.
|
|
PREŞEDINTELE JUDECĂTORIEI SECTOR 4 BUCUREŞTI
JUDECĂTOR MIHAELA-OANA PUŢINTEI
C O M U N I C A T
privind Hotărârea din data de 04.11.2022
a Adunării
Generale a Judecătorilor din cadrul Judecătoriei sector 4 Bucureşti
Adunarea
Generală a Judecătorilor din cadrul Judecătoriei sector 4 Bucureşti, convocată statutar de către președintele
instanței în data de 04.11.2022, ora 13.00, potrivit art. 17 alin. (1) din
Regulamentul de Ordine Interioară al Instanţelor Judecătoreşti, în cvorum legal
conform art. 17 alin. (9) din Regulamentul de Ordine Interioară al Instanţelor
Judecătoreşti, a adoptat cu unanimitatea
voturilor exprimate prezenta
HOTĂRÂRE
1.
Susține
rezoluția emisă de Președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție și
Președinții Curților de Apel în data de 28.10.2022.
2.
Solicită
celorlalte puteri ale statului să respecte statutul constituțional al
judecătorilor, ale cărui repere constituționale se regăsesc în prevederile art.
124 alin. (3) și art. 125 din Constituția României, și să își asume principiile
stabilității și previzibilității acestui statut.
3.
Solicită
executivului și legislativului să respecte principiul cooperării loiale între
puterile statului, astfel încât orice demers legislativ privind modificarea
condițiilor de acordare a pensiilor de serviciu ale judecătorilor să fie făcut
cu consultarea reală și efectivă a sistemului judiciar, evitând afectarea
statutului judecătorilor în funcție prin măsuri intempestive și populiste care ar
afecta grav echilibrul sistemului judiciar și garanțiile de independență ale
acestuia.
Adoptată azi, 04.11.2022, al sediul Judecătoriei sector
4 Bucureşti.
Președintele
Judecătoriei sector 4 Bucureşti,
Judecător MIHAELA
OANA PUŢINTEI
ANUNŢ
În atenţia
serviciilor de curierat
Vă
aducem la cunoştinţă că pentru buna funcţionare a activităţii instanţei, în
sensul asigurării posibilităţii reale de înregistrare a cererilor adresate Judecătoriei
sector 4 Bucureşti în chiar ziua primirii lor,
Vă
puteţi adresa Serviciului Registratură al Judecătoriei sector 4 Bucureşti numai
în cadrul programului de lucru cu publicul, respectiv de luni până vineri, în
intervalul orar 08:30 – 12:30.
Vă
mulţumim pentru înţelegere!
CONDUCEREA
INSTANŢEI
ÎN ATENŢIA PĂRŢILOR DIN DOSARELE
AFLATE PE ROLUL COMPLETELOR DE JUDECATĂ
C28 (2020) – CIVIL ŞI AZIL şi
C36 (2020) – CIVIL ŞI INSOLVENŢĂ
Vă
aducem la cunoştinţă că prin Hotărârea nr. 33/17.08.2022 a Colegiului de
conducere al Judecătoriei sectorului 4 Bucureşti s-a stabilit desfiinţarea
completelor C28 (2020) – CIVIL ŞI AZIL şi C36 (2020) – CIVIL şi INSOLVENŢĂ şi
repartizarea dosarelor aflate pe rolul acestora, inclusiv a celor suspendate, celorlalte
complete civile ale instanţei prin sistemul ciclic, conform art. 104 alin. (3)
din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, adoptat
prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1375 din 17
decembrie 2015.
În consecinţă, vă adresăm rugămintea de a nu vă mai
prezenta la termenele de judecată stabilite de completele ce au fost
desfiinţate, urmând ca, în cel mai scurt timp, să fiţi înştiinţaţi, prin
citaţie, cu privire la noul complet de judecată căruia dosarul i-a fost
repartizat spre soluţionare şi la termenul de judecată stabilit de acesta.
Pentru informaţii suplimentare vă puteţi adresa
compartimentelor Biroul de Informare şi Relaţii cu Publicul şi Arhivă.
Vă
mulţumim pentru înţelegere,
PREŞEDINTE,
MIHAELA-OANA
PUŢINTEI
ANUNŢ
Începând
cu data de 11.05.2022, contactarea Biroului de Informare şi Relaţii Publice al
Judecătoriei sector 4 Bucureşti se va putea face şi la numărul de telefon
mobil 0754.014.309, număr care va putea fi apelat exclusiv în timpul
programului de funcţionare al acestui compartiment, respectiv în zilele de luni,
marţi, joi şi vineri în intervalul orar 08:00 – 16:00, iar în ziua de miercuri
în intervalul orar 08:00 – 19:00.
Menţionăm că se va da curs doar apelurilor telefonice, nu şi
solicitărilor formulate prin intermediul mesajelor SMS sau Whtasapp.
CONDUCEREA INSTANŢEI,
COMUNICAT
- 09
Martie 2022 -
Ca urmare a ridicării
stării de alertă la data de 09.03.2022, accesul în incinta sediului
Judecătoriei sector 4 Bucureşti nu va mai fi supus începând cu data menţionată
niciunei restricţii. Cu toate acestea, în vederea protejării sănătăţii
dumneavoastră, vă recomandăm ca în interiorul clădirii să purtaţi mască de
protecţie.
Date fiind avantajele
pe care planificarea şedinţelor de judecată pe intervale orare le-a adus
tuturor participanţilor la actul de justiţie, atât cu privire la protejarea
sănătăţii acestora, cât şi cu privire la buna desfăşurare a şedinţei de
judecată, acest mod de lucru va fi menţinut şi după data de 08.03.2022 la
nivelul întregii instanţe.
De asemenea, din cauza
lipsei de spaţiu în interiorul arhivei instanţei şi a faptului că majoritatea
dosarelor soluţionate sunt depozitate în spaţii situate în afara sediului
instanţei, consultarea dosarelor se va face în continuare la ghişeul situat la
parterul clădirii, exclusiv pe bază de programare prealabilă, prin telefon, la
numărul 0743.55.60.34, sau prin intermediul poştei electronice, la adresa de
e-mail jud-sector4@just.ro.
Vă reamintim că pentru
studierea dosarelor puteţi folosi şi aplicaţia „Dosarul electronic”, ţinând
cont de precizările făcute pe portalul instanţei de judecată cu privire la
dosarele vizate de această aplicaţie şi la modalitatea în care aceasta poate fi
accesată.
Vă mulţumim pentru
înţelegere!
CONDUCEREA
INSTANŢEI,
DECIZIA NR. 40/18.01.2022 - REGULI UTILIZARE POŞTĂ ELECTRONICĂ
Decizie poştă electronică.docx
-
ÎN ATENȚIA PUBLICULUI LARG -
În considerarea faptului că
din luna ianuarie 2022 societăţile comerciale care asigurau servicii de
fotocopiere înscrisuri pentru public în spaţiile închiriate de Tribunalul
Bucureşti în sediile din:
- Bulevardul Unirii
nr.37, sector 3 (Tribunalul Bucureşti - Secţiile I-V şi VIII, Judecătoria
sectorului 2 Bucureşti)
- Gheorghe Danielopol nr.2-4, sector 4
(Judecătoriile sectoarelor 1 şi 4 Bucureşti)
- Ilfov nr.6, sector 5 (Judecătoria sectorului 3 Bucureşti)
- Str. Ştirbei Vodă nr.115, sector 1 (Judecătoria sectorului 6 Bucureşti)
au notificat încetarea
contractului de închiriere, vă aducem la cunoştinţă că procedura de fotocopiere
a înscrisurilor din dosarele aflate în păstrarea instanţelor de judecată se va
desfăşura după cum urmează :
Detalii.pdf
A N U N Ţ
Vă aducem la cunoştinţă că, aşa cum deja este anunţat pe portalul instanţei, toată corespondenţa adresată Judecătoriei Sector 4 Bucureşti, comunicată prin intermediul poştei electronice, trebuie expediată exclusiv pe adresa de email jud-sector4@just.ro
Prin urmare vă solicităm să nu expediaţi documente ce interesează activitatea instanţei de judecată pe email-ul de serviciu al personalului instanţei, întrucât acestea nu vor fi luate în considerare.
CONDUCEREA INSTANŢEI
ANUNŢ
În conformitate cu dispozițiile
art. 16 alin. (1) și (7), sau, după caz, art. 17 alin. (1) și (10) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea
unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și
biologic (publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 634 din 18 iulie 2020,
în vigoare de la 21 iulie 2020),
orice persoană care se consideră vătămată într-un drept
sau interes legitim printr-un act administrativ individual emis potrivit art. 8
alin. (3), sau, după caz, art. 7 sau art. 8 alin. (4) (respectiv Decizia Direcţiei de Sănătate Publică) poate
depune acțiune în anularea actului administrativ, revizuirea sau încetarea
măsurii – în format electronic
– la următoarea adresă de email:
jud-sector4@just.ro
În cererea formulată, petentul va transmite:
a)
obligatoriu:
- numărul de telefon, pentru facilitarea desfășurării procesului;
- numărul Deciziei Direcţiei de Sănătate Publică pe care o contestă;
b)
în măsura în care se află în
posesia sa:
- decizia contestată şi eventuale alte înscrisuri aflate în posesia sa (scanate
sau fotografiate în întregime) pe adresa de email indicată mai sus, odată cu
cererea de chemare în judecată;
- cartea de identitate sau, dacă nu se află în posesia sa, să
indice CNP în vederea verificării identităţii.
De asemenea, comunicarea actelor de procedură (inclusiv
citaţiile şi hotărârea judecătorească), se va realiza – în format electronic – la adresa de email indicată de parte.
La Judecătoria Sectorului 4 București vor depune acțiuni
persoanele care domiciliază
sau au reședința în Sectorul
4 al Municipiului București ori persoanele aflate în izolare în spații sau
unități sanitare din Sectorul 4 al Municipiului București.
Cererile sunt scutite de plata taxei judiciare
de timbru.
CONDUCEREA
JUDECĂTORIEI SECTORULUI 4 BUCUREŞTI
ÎN ATENŢIA PERSOANELOR CU DIZABILITĂŢI,
PĂRŢI, PARTICIPANŢI SAU MARTORI ÎN DOSARELE AFLATE PE ROLUL JUDECĂTORIEI SECTOR 4 BUCUREŞTI
În acord cu dispoziţiile Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap,
Vă aducem la cunoştinţă că pe strada Gheorghe Danielopol, unde Judecătoria sector 4 Bucureşti îşi are sediul, există amenajate două locuri de parcare speciale pentru persoanele cu dizabilităţi, semnalizate în mod corespunzător.
Vă aducem, totodată, la cunoştinţă că la intrarea în clădirea în care Judecătoria sectorului 4 Bucureşti îşi are sediul, din strada Gheorghe Danielopol nr. 2-4, sector 4, există rampă de acces cu lift, ce asigură accesul în incinta clădirii, mai exact la parterul acestei clădiri.
În prezent, nu există rampă de acces care să asigure persoanelor cu dizabilităţi ce folosesc cărucior cu rotile accesul de la parterul clădirii la etajul acesteia.
Din acest motiv, întrucât Judecătoria sector 4 Bucureşti are două săli de şedinţă civile la etajul clădirii (sala 301 şi sala 312), pentru a asigura posibilitatea participării la termenele de judecată a persoanelor cu dizabilităţi dependente de căruciorul cu rotile, părţi, participanţi sau martori în dosarele aflate pe rolul completelor de judecată ce îşi desfăşoară în mod curent şedinţele de judecată în sălile de şedinţă menţionate,
Vă solicităm ca, în termen util, să anunţaţi instituţia Judecătoria sector 4 Bucureşti despre incidenţa unei astfel de situaţii la numărul de telefon 021 318 77 01/int.8393, fax 021 313 29 53 sau prin intermediul poştei electronice, la adresa jud-sector4@just.ro, în vederea luării măsurilor corespunzătoare pentru desfăşurarea şedinţei de judecată pentru dosarele amintite într-o sală de şedinţă de la parterul instituţiei (sala 203 şi sala 222).
Vă mulţumim pentru înţelegere,
PREŞEDINTE,
MIHAELA-OANA PUŢINTEI
...