ANUNŢ
Faţă de
imposibilitatea constituirii completului de judecată -C15 (civil, fond funciar, minori şI familie şi
CC), preschimbă şedinţa de judecată din data de 21 noiembrie 2024 pentru termenul
din data de 28 noiembrie 2024, cu menţinerea orelor stabilite şi a
dispoziţiilor anterioare.
Anunț
Având în vedere dispozițiile Legii nr.115 din 19 mai 2015 pentru alegerea
autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii
administrației publice locale nr.215/2001, precum și pentru modificarea și
completarea Legii nr.393/2004 privind Statutul aleșilor locali, pentru
alegerile locale din anul 2024, vă
aducem la cunoștință că adresa de e-mail
pentru depunerea contestațiilor este:
alegeri.judzarnesti@just.ro
Judecătoria Zărnești pune la dispoziția personelor interesate -Chestionarul referitor la perceptia activității în cadrul
instanțelor de judecată -adoptat prin HCSM nr.2646/2023.
Chestionarul este disponibil atât în format fizic, la sediul
Judecătoriei Zărnești (la compartimentele care desfășoară
activități cu
publicul) , cât și în format online, pe portalul instanței, la
secțiunea ”Acasă- Actualitate”, accesând următorul
ANUNŢ
Vă informăm că, din data
de 10 iulie 2023, Consiliul Superior al Magistraturii a pus în
funcţiune noul portal pentru depunerea cererilor, înscrisurilor şi plata
taxelor de timbru la nivel naţional, disponibil pe adresa de internet: https://registratura.rejust.ro.
Site-ul
permite interacţiunea electronică a justiţiabililor şi profesioniştilor
dreptului cu instanţele de judecată oferindu-le acestora posibilitatea
de a accesa cu uşurinţă servicii precum:
• Depunerea unei cereri de chemare în judecată.
• Declararea unei căi de atac într-un dosar.
• Depunerea înscrisurilor într-un dosar deja existent.
• Plata taxei judiciare de timbru într-un dosar utilizând cardul bancar.
• Eliberarea certificatelor de grefă.
• Eliberarea copiilor legalizate ale hotărârilor judecătoreşti.
În măsura în care justiţiabilii optează pentru utilizarea acestui
portal, se recomandă să nu fie folosite, concomitent, şi celelalte
instrumente de sesizare a instanţei, pentru a nu încărca în mod
nejustificat activitatea instanţelor.
LEGALIZAREA HOTĂRÂRILOR JUDECĂTOREȘTI CU
SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ
La
Judecătoria Zărnești este disponibilă eliberarea și comunicarea în format
electronic a copiilor hotărârilor judecătorești legalizate cu mențiunea
DEFINITIVĂ și cu SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ.
Justițiabilii
au posibilitatea astfel să obțină mai facil și mai rapid copii
legalizate după hotărârile judecătorești, fără a mai fi necesară
deplasarea la instanță, cu respectarea următorilor pași:
I. Completarea unei CERERI cu indicarea ADRESEI DE E-MAIL a solicitantului
➢ cererea se poate transmite prin orice modalitate disponibilă, recomandăm pe adresa de e-mail
II. Atașarea dovezii calității solicitantului
➢ copia actului de identitate pentru părțile din dosar
➢ delegație, împuternicire pentru reprezentanții părților, după caz
III. Atașarea dovezii achitării taxei judiciare timbru de 5 lei
➢
taxa judiciară de timbru de 5 lei, pentru fiecare exemplar de copie
după hotărârea judecătorească definitivă, se achită în contul bugetului
local al unităţii administrativ teritoriale în care se află domiciliul
sau sediul solicitantului, după caz
➢
chitanța sau ordinul de plată reprezentând dovada achitării taxei
judiciare de timbru corespunzătoare trebuie să cuprindă în mod
obligatoriu numărul de dosar în care a fost pronunțată hotărârea a cărei
legalizare se solicită.
BINE DE ȘTIUT!
-
Soluționarea cererilor, inclusiv comunicarea pe e-mail a hotărârilor
judecătorești legalizate cu semnătură electronică, se realizează în
termen de cel mult 3 zile.
-
Cererile de legalizare și comunicare a hotărârilor cu semnătură
electronică pot fi formulate doar de părțile din dosarul respectiv sau
reprezentanții acestora și se pot adresa exclusiv instanței unde se
găsește dosarul la momentul solicitării.
-
Copiile hotărârilor judecătorești definitive sunt legalizate cu
semnătura electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor
autentice în formatul electronic comunicat, conform prevederilor legale
aplicabile.
În atenţia persoanelor cu handicap !!
În considerarea prevederilor art. 69 alin.l din Legea nr.448/2006
privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor
cu handicap, vă aducem la cunoștință următoarele:
|
Persoanele cu handicap vizual care doresc sa asculte audio un text vor descarca
addon-ul pentru browserul mozilla făcând click AICI
|
|
Persoanele
cu handicap vizual care doresc sa asculte audio un text vor descarca
addon-ul pentru browserul microsoft edge făcând click AICI |
---|
➢ PENTRU AFLAREA DATEI ȘI OREI LA CARE ESTE PROGRAMAT
DOSARUL DUMNEAVOASTRĂ VĂ RUGĂM SĂ CONSULTAȚI
Pentru studiul dosarelor în arhivă trebuie să vă programați
online/telefonic
Pentru programare :- online accesează programator Click aici
MODEL CERERE pentru - studiu dosar,copiere file, eliberare( certificat grefă, dispozitiv hotărâre,copii legalizate), etc.
Norme interne
Decizia Președintelui Judecătorie Zărnești nr.2/ 13.01.2020 pentru stabilirea regulilor ce guvernează organizarea activității
Masuri suplimentare
-CORONAVIRUS-
COMUNICAT DIN 13 MARTIE 2020
Începând cu data de 1 decembrie 2019, la Judecătoria Zărneşti sunt funcționale aplicațiile: TDS - Transmitere Documente Securizat şi Info Dosar
Aplicaţia TDS permite transmiterea citațiilor și a celorlalte acte procedurale, atât în materie civilă, cât şi în materie penală, în format electronic, prin intermediul poștei electronice sau prin SMS.
Aplicaţia Info Dosar permite accesul la dosarul electronic (actele instanţei – încheieri, hotărârii, adrese, actele părţilor şi participanţilor – cereri de apel, recurs, contestaţii, întâmpinări, rechizitorii etc.), doar către părțile din dosarele aflate pe rolul judecătoriei Zărneşti care și-au dat acordul în acest sens.
Important:
În ceea ce privește aplicaţia Info Dosar (accesul la dosarul electronic) vor fi accesibile documentele emise de instanţă şi doar documentele depuse la dosar ulterior datei de 01.12.2019 în cadrul dosarelor aflate pe rolul Judecătoriei Zărneşti.
Pentru a vă putea autentifica şi a avea acces la dosarul în format electronic, este necesar să comunicați instanței adresa de e-mail și numărul de telefon mobil, prin completarea formularului.
Descarcă cererea
Cererea, completată și semnată, se poate depune personal la Registratura Judecătoriei Zărneşti sau poate fi transmisă prin fax la nr. 0268/ 515.786 ori prin e-mail, la adresa: jud-zarnesti@just.ro, însoţită de copia cărţii de identitate şi/sau a dovezii calităţii de reprezentant (împuternicire avocaţială ori procură specială).
Pentru comunicarea actelor procedurale transmise de către instanţă, veţi primi un e-mail sau un SMS cu un link, prin accesarea căruia veţi vedea documentele transmise.
poate fi accesat din mesajul e-mail primit de la instanță ori prin pagina de
internet: https://doc.curteadeapelbrasov.ro.
Acces dosar electronic, folosind parola primită prin respectivul mesaj.
Vă recomandăm să accesați site-ul web cu unul din următoarele navigatoare: Google Chrome,Mozila Firefox,Opera.
Citaţiile şi celelalte acte de procedură se consideră comunicate de către judecătorie la momentul la care s-a primit mesaj din partea sistemului folosit că au ajuns la destinatar, potrivit datelor furnizate de acesta, indiferent dacă destinatarul deschide sau nu documentele.
Informații suplimentare despre aplicația TDS, precum și instrucțiuni privind utilizarea acesteia găsiți aici.
INFORMAŢII:
Conform art.40 al.1 şi 2 din OUG.80/2012, taxele judiciare de timbru se plătesc de debitorul taxei în numerar, prin virament sau în sistem on-line, într-un cont distinct de venituri al bugetului local „Taxe judiciare de timbru ….”
Incepând cu data de 15.02.2013 nici o hotărâre judecătorească nu se mai investeşte cu formulă executorie . Vă rugăm să vă adresaţi unui executor judecătoresc pentru executarea obligaţiilor stabilite prin acestea. A se vedea dispoziţiile art.665 al.7 Noul Cod de Procedură Civilă