EXTRAS HOT 4.docx
HOTĂRÂREA NR.417-24.03.2020 CSM.pdf
**************************************************************
Judecătoria Tg-Cărbunești
Județul Gorj
Biroul de Informare și Relații Publice
Nr. 477 din 14.03.2022
C O M U
N I C A T:
Având în vedere Hotărârea nr. 3 a Adunării Generale a
Judecătorilor din data de 08.03.2022, aducem la cunoștința justițiabililor următoarele:
Pentru cauzele aflate pe rolul
completurilor C 05 Civ. și C 05 Pen. cu
termen de judecată la data de 15 martie 2022 permanența va fi asigurată
de către domnul judecător stagiar Oprescu Remus Valerian, care va acorda noi
termene de judecată fără alte discuții, în intervalul 10
mai 2022 - 13 iulie 2022, cu respectarea continuității completului de judecată.
Pentru cauzele
aflate pe rolul completurilor C 08 Civ. și C 08 Funciar și C08 Min. cu termen
de judecată la data de 16 martie 2022 permanența va fi asigurată de către doamna
judecător stagiar Prună Bianca Daniela, care va acorda noi termene de judecată
fără alte discuții, în intervalul 10 mai 2022 - 13
iulie 2022, cu respectarea continuității completului de judecată.
Pentru cauzele
aflate pe rolul completului C 08 Min. cu termen de judecată la data de 17
martie 2022
permanența va fi asigurată de către doamna judecător definitiv Liao Gabriela,
care va acorda noi termene de judecată fără alte discuții, în intervalul 10 mai 2022 - 13 iulie 2022, cu respectarea continuității
completului de judecată, cu excepția cauzelor urgente prevăzute în anexa nr.1
la Hotărârea nr. 3 a Adunării Generale a
Judecătorilor din data de 08.03.2022.
Pentru cauzele
aflate pe rolul completului C 05 Pen. cu termen de judecată la data de 17
martie 2022 permanența
va fi asigurată de către doamna judecător definitiv Manole Magdalena Gianina,
care va acorda noi termene de judecată fără alte discuții, în intervalul 10 mai 2022 - 13 iulie 2022, cu respectarea continuității
completului de judecată, cu excepția cauzelor urgente prevăzute în anexa nr.1
la Hotărârea nr. 3 a Adunării Generale a
Judecătorilor din data de 08.03.2022.
Menționăm că
în perioada 15.03.2022
- 10.05.2022, în cadrul
ședințelor de judecată aferente completurilor C 05 Civ. și C 05 Pen, C 08 Civ.
C 08 Funciar și C08 Min. activitatea de judecată va continua doar în
cauzele urgente
prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea nr. 3 a Adunării
Generale a Judecătorilor din data de 08.03.2022, respectiv:
În materie civilă/minori și familie:
- ordin de protecție;
- tutelă;
- curatelă;
- punere sub interdicție;
- autorizare acte de
dispoziție;
- situație juridică minor
(acte de stare civilă);
- internare medicală
nevoluntară;
- ordonanță
președințială;
- delegare autoritate
părintească;
- suspendare provizorie a
executării silite;
- suspendare executare
silită;
- încuviințare executare
silită;
- măsuri asiguratorii;
- asigurare dovezi;
- autorizare intrare
încăperi;
- cererile
privind sechestru judiciar, întemeiate pe dispoziţiile art. 974 Cod procedură
civilă;
-
cererile privind poprirea asiguratorie,
întemeiate pe dispoziţiile art. 969 şi urm. rap. la art. 953 Cod procedură civilă;
-
cererile privind evacuarea din imobilele folosite sau ocupate fără drept, întemeiate
pe dispoziţiile art. 1033 şi urm. Cod procedură civilă;
-
cererile de stabilire a cauţiunii, întemeiate pe dispoziţiile art. 1061 Cod procedură civilă;
-
cererile privind acordarea personalităţii juridice, modificare acte
constitutive persoane juridice;
-
somaţia europeană de plată;
-
acorduri mediere;
-
ordonanță de plată;
-ajutor
public judiciar;
-reexaminare
anulare cerere;
-reexaminare
taxă judiciară timbru;
-validare
poprire;
- alte cauze care
potrivit legi se judecă fără citarea părților, la aprecierea instanței.
În materie penală:
- cererile de competența
judecătorului de drepturi și libertăți;
- cereri de competenţa judecătorului
delegat cu executarea;
- cauzele cu
inculpați/persoane vătămate minori;
- internarea
medicală în mod provizoriu;
-
prelungire/înlocuire măsuri educative neprivative;
-revocare/anulare
suspendare executare pedeapsă;
- schimbare
măsură educativă;
- expertiză
medico-legală psihiatrică;
-
menţinere/verificare măsură preventivă;
- cauzele
având ca obiect luarea măsurilor preventive;
- cererile
privind amânarea şi întreruperea executării pedepselor;
- cererile
privind contopirea pedepselor;
-
contestație la executare;
- liberări
condiționate;
- orice alte
cereri apreciate ca urgente, astfel cum sunt definite de dispoziţiile legale în
vigoare.
BIROUL
DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE
JUDECĂTOR:
LIAO GABRIELA
********************************************************
JUDECĂTORIA TG-CĂRBUNEŞTI
CABINETUL PREŞEDINTELUI
ANUNŢ
30.07.2020
În conformitate cu dispoziţiile art. 16 alin. (1) şi (7), respectiv art. 17 alin. (1) şi (10) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic (publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 634 din 18 iulie 2020, în vigoare de la 21 iulie 2020), orice persoană care se consideră vătămată într-un drept sau interes legitim printr-un act administrativ individual emis potrivit art. 8 alin. (3), respectiv art. 7 sau art. 8 alin. (4) poate depune acţiune în anularea actului administrativ, revizuirea sau încetarea măsurii – în format electronic – la următoarea adresă de email:
Email: jud-tgcarbunesti@just.ro ;
Fax: 0253 378729.
În cererea formulată, petentul îşi va indica – obligatoriu – numărul de telefon şi adresa de e-mail, pentru facilitarea desfășurării procesului.
De asemenea, comunicarea actelor de procedură se va realiza în format electronic la adresa de email indicată de parte.
În cererea formulată, petentul va transmite:
a) obligatoriu:
- numărul de telefon, pentru facilitarea desfășurării procesului;
- numărul Deciziei Direcţiei de Sănătate Publică pe care o contestă;
b) în măsura în care se află în posesia sa:
- decizia contestată şi eventuale alte înscrisuri aflate în posesia sa (scanate sau fotografiate în întregime) pe adresa de email indicată mai sus, odată cu cererea de chemare în judecată;
- cartea de identitate sau, dacă nu se află în posesia sa, să indice CNP în vederea verificării identităţii
De asemenea, comunicarea actelor de procedură (inclusiv citaţiile şi hotărârea judecătorească), se va realiza – în format electronic – la adresa de email indicată de parte.
Cererile sunt scutite de plata taxei judiciare de timbru.
CONDUCEREA JUDECĂTORIEI TG-CĂRBUNEŞTI
********************************************************************************
JUDECĂTORIA TG-CĂRBUNEȘTI
BIROUL DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE
NR. 328/20 din 17.03.2020
COMUNICAT
Având în vedere evoluţia situaţiei generate de răspândirea la nivel naţional a infecţiei cu Coronavirus SARS-CoV-2/COVID-19, evoluție ce a determinat adoptarea de către Comitetul național pentru situații speciale de urgenţă, constituit la nivelul Guvernului României a Hotărârii nr. 7/11.03.2020, în raport de declararea, de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii, a epidemiei de Coronavirus ca pandemie, Biroul de informare și relații publice din cadrul Judecătoriei Tg-Cărbunești aduce la cunoștința opiniei publice măsurile suplimentare aplicabile în cadrul instanței începând cu data de 13 martie 2020 până la data de 4 mai 2020, și în continuare, dacă situația la nivel național o impune, măsuri dispuse prin Ordinul nr. 6 al Președintelui Judecătoriei Tg-Cărbunești, astfel:
În perioada de referinţă în care se aplică măsurile speciale de protecţie a sănătăţii publice în interiorul Judecătoriei Tg-Cărbuneşti. se vor respecta şi următoarele măsuri suplimentare:
Reprezentanții firmelor de chatering solicitați de personalul instanței nu vor avea acces în sediu, urmând ca relația comercială de predare a meniurilor comandate, respectiv plata contravalorii acestora să se realizeze în afara intrării de acces în instanță:
Relația client-avocat se va limita în interiorul instanţei la prezenţa în sălile de şedinţă.
Inter relaționarea cu persoane în birourile angajaţilor, cu excepţia celor care desfăşoară activităţi de justiţie este restricţionată în perioada de referinţă.
Culoarul de deplasare a persoanelor deţinute, în măsura în care este necesară prezenţa acestora, va fi cel deja stabilit, cu menţiunea că efectivul de jandarmi, în baza modificărilor la planul de pază realizate faţă de situaţia de urgenţă, va asigura restricţionarea oricărui contact al persoanelor în cauză cu civilii sau angajaţii instanţei la o distanţă mai mică de trei metri până la intrarea în sala de şedinţă.
Se vor asigura măşti de protecţie/mănuşi chirurgicale pentru persoanele care intră în contract direct şi apropiat cu publicul.
Se vor dezinfecta continuu mânerele uşilor de la intrarea de acces în instanţă, cele de la sălile de judecată şi birouri de către personalul angajat în acest sens Ia nivelul instanţei.
Se vor dezinfecta cu precădere spaţiile publice de genul săli de judecată, locuri destinate contactului cu publicul.
********************************************************************************
JUDECĂTORIA TG-CĂRBUNEȘTI
BIROUL DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE
NR. 319/20 din 16.03.2020
COMUNICAT
Având în vedere evoluţia situaţiei generate de răspândirea la nivel naţional a infecţiei cu Coronavirus SARS-CoV-2/COVID-19, evoluție ce a determinat adoptarea de către Comitetul național pentru situații speciale de urgenţă, constituit la nivelul Guvernului României a Hotărârii nr. 7/11.03.2020, în raport de declararea, de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii, a epidemiei de Coronavirus ca pandemie, Biroul de informare și relații publice din cadrul Judecătoriei Tg-Cărbunești aduce la cunoștința opiniei publice măsurile aplicabile în cadrul instanței începând cu data de 13 martie 2020 până la data de 4 mai 2020, și în continuare, dacă situația la nivel național o impune, măsuri dispuse prin Hotărârea nr. 6 din 13.03.2020 a Adunării Generale a Judecătorilor din cadrul Judecătoriei Tg-Cărbunești, îndreptată prin Hotărârea nr. 7 din 16.03.2020 a Adunării Generale a Judecătorilor din cadrul Judecătoriei Tg-Cărbunești, astfel:
Începând cu data de 13.03.2020 până la data de 04.05.2020 inclusiv şi în continuare dacă situaţia la nivel naţional o impune, activitatea de judecată va fi limitată strict la soluţionarea unor cauze cu titlu excepțional, după cum urmează :
În materie civilă:
-încuviințare executări silite, ordonanță președințială, suspendare provizorie, sechestru asigurător, cereri de valoare redusă, sechestru judiciar, cereri de abținere şi recuzare, cereri reexaminare taxă timbru, cereri de ajutor public judiciar, cereri de îndreptare eroare materială, completare şi lămurire dispozitiv, în aceste materii.
În materie de minori şi familie;
-ordonanță președințială, ordin de protecţie, punere sub interdicție, suspendare executare, cereri de îndreptare eroare materială, completare şi lămurire dispozitiv, în aceste materii.
În materie penală:
Cauze de competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi:
- măsuri preventive: luarea, prelungire, revocarea sau înlocuirea;
- metode speciale de supraveghere;
- percheziţie; măsuri asigurătorii;
Cauze de competenţa judecătorului de cameră preliminară:
- măsuri preventive: luarea, prelungire, revocarea sau înlocuirea;
Cauze judecate pe fond unde sunt măsuri preventive;
Dosare vechi în care există iminența prescrierii răspunderii penale ;
Alte cauze apreciate ca fiind urgente de judecătorul investit cu soluționarea, precum și incidente procedurale, cereri care se soluționează fără citarea părților ( ex. îndreptare eroare materială), cereri de completare/lămurire dispozitiv .
Dosarele de mai sus, prin grija completului de judecată, vor fi menţionate într-o listă zilnică, care va fi reactualizată de asemenea zilnic până la data de 04 mai 2020 când se va reanaliza situaţia. Lista reactualizată va fi comunicată publicului în condiţiile Hotărârii nr.192 din 12 martie 2020 a Consiliul Superior al Magistraturii, art.l pct.3. : prin afişare pe portalul instanţelor, pe pagina proprie de internet, prin comunicare către barourile de avocaţi şi parchete.
Toate celelalte cauze vor fi soluţionate cu respectarea termenului rezonabil dc soluţionare, acordându-se în raport de situaţia epidemiologică existentă termene ulterior datei de 4 mai 2020.
În cauzele care nu intră în categoria celor care se judecă „cu titlu excepțional” menționate mai sus, fiecare complet de judecată va preschimba termenul de judecată deja stabilit în sensul că se vor stabili alte termene de judecată după de 04 mai 2020, dispunând citarea tuturor părţilor.
În cauzele în care există posibilitatea împlinirii termenului de prescripţie a răspunderii penale, măsurile anterioare nu se aplică.
În cauzele penale se va proceda la audierea în sistem de videoconferinţă. în scopul protejării sănătăţii publice, completul de judecată apreciind dacă se poate declara şedinţă nepublică.
În situaţia în care se impune prezenţa deţinutului, pe căile specifice se va solicita administraţiei penitenciarelor în cauza să prezinte persoanele care au primit aviz medical că nu prezintă pericol public de infectare.
Programul cu publicul se suspendă în perioada 13 martie 2020 - 04 mai 2020.
Persoanele care apelează la serviciul public al justiţiei vor depune cererile şi orice alte acte pe care le apreciază necesare, folosind mediul online, respectiv e-mail, folosind faxul instanţei/arhivei respective la numerele afişate pe portalul instanţei şi care nu au suferit modificări, urmând să trimită prin poşta clasică/curierat documentele în original.
Prin excepţie, numai în cazul dosarelor considerate urgente în situaţia excepţională de pandemie declarată de OMS, va fi permis accesul fizic la studierea dosarelor în arhivă, dacă partea/reprezentantul nu are acces la modalitatea de studiere online prin intermediul aplicaţiei Infodosar, în acest sens se va proceda la încunoștințarea publicului în sensul că dosarele sunt scanate zilnic, iar părţile/reprezentanţii acestora pot observa dosarul on-line pe baza parolei comunicate. În acest scop angajaţii instanţei responsabili cu acest serviciu vor proceda la scanarea cu precădere a dosarelor considerate urgente .
Accesul fizic la dosar în arhivă se va realiza prin temporizare şi reducerea la un număr maxim de câte două persoane.
De asemenea, accesul în arhivă va fi realizat după completarea declaraţiei pe proprie răspundere pusă la dispoziţie de efectivul de jandarmi la intrarea în instanţă.
Accesul persoanelor parte în cauzele urgente, în sediul instanţelor de judecată va fi permis în perioada de referinţă, până când nu va mai exista riscul infectării publice cu CORONAVIRUS COVID-19 sau SARS-CoV-2, doar la ora fixată pentru judecarea cauzei în care a fost citat sau pentru care se prezintă împuternicire avocaţială/procură de reprezentare.
În situaţia termenului în cunoștință, va fi pus la dispoziţia efectivului de jandarmi care asigură paza sediului instanţei un exemplar al listei şedinţei de judecată, prin grija grefierului de şedinţă. În acest caz jandarmii în urma identificării persoanei în condiţiile legii, vor permite accesul persoanei care dovedeşte că este chemată într-un proces pe rol, solicitând anticipat completarea declaraţiei pe proprie răspundere cu privire la situaţia sănătăţii sale privitor la afectarea/neafectarea de CORONAVIRUS COVID-19 sau SARS-CoV-2, în cazul existenţei unui control medical, respectiv inexistenţa simptomelor precizate în formularul de declaraţie pus la dispoziţie.
Biroul de Informare și Relații Publice,
*******************************************************************************
JUDECĂTORIA TG-CĂRBUNEȘTI
BIROUL DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE
NR. 317/20 din 13.03.2020
COMUNICAT
Având în vedere evoluţia situaţiei generate de răspândirea la nivel naţional a infecţiei cu Coronavirus SARS-CoV-2/COVID-19, evoluție ce a determinat adoptarea de către Comitetul național pentru situații speciale de urgenţă, constituit la nivelul Guvernului României a Hotărârii nr. 7/11.03.2020, în raport de declararea, de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii, a epidemiei de Coronavirus ca pandemie, Biroul de informare și relații publice din cadrul Judecătoriei Tg-Cărbunești aduce la cunoștința opiniei publice măsurile aplicabile în cadrul instanței începând cu data de 13 martie 2020 până la data de 4 mai 2020, și în continuare, dacă situația la nivel național o impune:
Începând cu data de 13.03.2020 până la data de 04.05.2020 inclusiv şi în continuare dacă situaţia la nivel naţional o impune, activitatea de judecată va fi limitată strict la soluţionarea unor cauze cu titlu excepțional, după cum urmează :
În materie civilă doar cauzele ce se judecă în camera de consiliu şi anume: ,
- încuviințare executări silite, ordonanță președințială, suspendare provizorie, sechestru asigurător, sechestru judiciar, cereri de abținere şi recuzare, ordonanța de plată, cereri reexaminare taxă timbru, cereri de ajutor public judiciar, cereri de revizuire şi contestații în anulare, cereri de îndreptare eroare materială, completare şi lămurire dispozitiv, în aceste materii.
În materie de minori şi familie;
-ordonanță președințială, ordin de protecţie, punere sub interdicție, suspendare executare, ,cereri de revizuire şi contestații în anulare, cereri de îndreptare eroare materială, completare şi lămurire dispozitiv, în aceste materii.
În materie penală:
Cauze de competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi:
- măsuri preventive: luarea, prelungire, revocarea sau înlocuirea;
- metode speciale de supraveghere;
- percheziţie; măsuri asigurătorii;
Cauze de competenţa judecătorului de cameră preliminară:
- măsuri preventive: luarea, prelungire, revocarea sau înlocuirea;
Cauze judecate pe fond unde sunt măsuri preventive;
Dosare vechi în care poate interveni prescripția faptelor în timpul judecății;
Alte cauze apreciate ca fiind urgente de judecătorul investit cu soluționarea, precum și incidente procedurale, cereri care se soluționează fără citarea părților ( ex. îndreptare eroare materială), cereri de completare/lămurire dispozitiv .
Dosarele de mai sus, prin grija completului de judecată, vor fi menţionate într-o listă zilnică, care va fi reactualizată de asemenea zilnic până la data de 04 mai 2020 când se va reanaliza situaţia. Lista reactualizată va fi comunicată publicului în condiţiile Hotărârii nr.192 din 12 martie 2020 a Consiliul Superior al Magistraturii, art.l pct.3. : prin afişare pe portalul instanţelor, pe pagina proprie de internet, prin comunicare către barourile de avocaţi şi parchete.
Toate celelalte cauze vor fi soluţionate cu respectarea termenului rezonabil dc soluţionare, acordându-se în raport de situaţia epidemiologică existentă termene ulterior datei de 4 mai 2020.
În cauzele care nu intră în categoria celor care se judecă „cu titlu excepțional” menționate mai sus, fiecare complet de judecată va preschimba termenul de judecată deja stabilit în sensul că se vor stabili alte termene de judecată după de 04 mai 2020, dispunând citarea tuturor părţilor.
În cauzele în care există posibilitatea împlinirii termenului de prescripţie a răspunderii penale, măsurile anterioare nu se aplică.
În cauzele penale se va proceda la audierea în sistem de videoconferinţă. în scopul protejării sănătăţii publice, completul de judecată apreciind dacă se poate declara şedinţă nepublică.
În situaţia în care se impune prezenţa deţinutului, pe căile specifice se va solicita administraţiei penitenciarelor în cauza să prezinte persoanele care au primit aviz medical că nu prezintă pericol public de infectare.
Programul cu publicul se suspendă în perioada 13 martie 2020 - 04 mai 2020.
Persoanele care apelează la serviciul public al justiţiei vor depune cererile şi orice alte acte pe care le apreciază necesare, folosind mediul online, respectiv e-mail, folosind faxul instanţei/arhivei respective la numerele afişate pe portalul instanţei şi care nu au suferit modificări, urmând să trimită prin poşta clasică/curierat documentele în original.
Prin excepţie, numai în cazul dosarelor considerate urgente în situaţia excepţională de pandemie declarată de OMS, va fi permis accesul fizic la studierea dosarelor în arhivă, dacă partea/reprezentantul nu are acces la modalitatea de studiere online prin intermediul aplicaţiei Infodosar, în acest sens se va proceda la încunoștințarea publicului în sensul că dosarele sunt scanate zilnic, iar părţile/reprezentanţii acestora pot observa dosarul on-line pe baza parolei comunicate. În acest scop angajaţii instanţei responsabili cu acest serviciu vor proceda la scanarea cu precădere a dosarelor considerate urgente .
Accesul fizic la dosar în arhivă se va realiza prin temporizare şi reducerea la un număr maxim de câte două persoane.
De asemenea, accesul în arhivă va fi realizat după completarea declaraţiei pe proprie răspundere pusă la dispoziţie de efectivul de jandarmi la intrarea în instanţă.
Accesul persoanelor parte în cauzele urgente, în sediul instanţelor de judecată va fi permis în perioada de referinţă, până când nu va mai exista riscul infectării publice cu CORONAVIRUS COVID-19 sau SARS-CoV-2, doar la ora fixată pentru judecarea cauzei în care a fost citat sau pentru care se prezintă împuternicire avocaţială/procură de reprezentare.
În situaţia termenului în cunoștință, va fi pus la dispoziţia efectivului de jandarmi care asigură paza sediului instanţei un exemplar al listei şedinţei de judecată, prin grija grefierului de şedinţă. În acest caz jandarmii în urma identificării persoanei în condiţiile legii, vor permite accesul persoanei care dovedeşte că este chemată într-un proces pe rol, solicitând anticipat completarea declaraţiei pe proprie răspundere cu privire la situaţia sănătăţii sale privitor la afectarea/neafectarea de CORONAVIRUS COVID-19 sau SARS-CoV-2, în cazul existenţei unui control medical, respectiv inexistenţa simptomelor precizate în formularul de declaraţie pus la dispoziţie.
Biroul de Informare și Relații Publice,