Vă facem cunoscut că prin Decizia
nr.18 din 16 august 2021 a Preşedintelui Judecătoriei Suceava s-a stabilit ca
începând cu data de 17.08.2020, la Judecătoria Suceava să înceapă efectiv operaţiunea de scanare a
tuturor documentelor depuse la instanţă în legătură cu dosare non-penale şi
penale existente, precum şi a cererilor introductive de instanţă şi a
înscrisurilor ataşate acestora.
Activitatea de scanare nu vizează
documentele/cererile introductive depuse la instanţă anterior datei de 17.08.2020,
însă vizează şi documentele depuse începând cu această dată, în legătură cu
dosare preexistente.
Sunt exceptate de la scanare documentele depuse în
legătură cu dosarele având ca obiect încuviinţare executare silită.
În materie penală, sunt exceptate de la scanare:
- documentele depuse în legătură cu dosarele având
obiecte de competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi;
- dosarele de urmărire penală care însoţesc
cererile de confirmare a renunţării la urmărirea penală, cererile de confirmare
redeschidere urmărire penală, cererile privind măsurile prevăzute de art.5491
din Codul de procedură penală (însă cererile însele şi ordonanţele care le-au
generat se scanează);
- dosarele de urmărire penale solicitate de
instanţă în soluţionarea cererilor formulate în temeiul art.340 din Codul de
procedură penală (însă cererile însele se scanează);
- dosarele de urmărire penală ataşate
rechizitoriilor, în cazul în care dosarul de urmărire penală conţine peste 200
de file;
- documentele întocmite/depuse în faza executării
hotărârilor penale.
Potrivit art.4 din decizia sus
menţionată, începând cu data de
17.08.2020, grefierii arhivari vor asigura posibilitatea publicului de a se
programa on-line pentru acces la arhiva Judecătoriei Suceava, pe site-ul Curţii
de Apel Suceava www.curteadeapelsuceava.ro, prin aplicarea Procedurii
de lucru pentru implementarea aplicaţiei Programare acces arhivă.
Dosarul electronic este
constituit din:
- cererea introductivă de
instanţă şi înscrisurile ataşate acesteia;
- cereri şi
înscrisuri depuse de părţi/participanţi în cursul procesului;
- declaraţii de
martori/părţi luate în cursul şedinţelor de judecată;
- toate încheierile
de şedinţă emise de instanţă, precum şi hotărârea prin care instanţa se
dezînvesteşte;
- căi de atac formulate.
Accesul la dosarul electronic
Pentru justiţiabili şi
colaboratori ai justiţiei, părţi/participanţi la procedurile judiciare care
invocă un interes legitim în a avea acces la un anume dosar al Judecătoriei
Suceava, cererea de acces se comunică instanţei:
- prin intermediul formularului
disponibil la Secțiunea Cereri acces
dosar electronic de pe pagina
Curţii de Apel Suceava www.curteadeapelsuceava.ro, care poate fi
trimis on-line;
- prin e-mail, fax, poştă sau
prin depunere directă la registratura instanței ori în ședința de judecată,
existând, pentru persoanele interesate, posibilitatea utilizării formularului Cerere acces, listabil de pe pagina
Curţii de Apel Suceava www.curteadeapelsuceava.ro.
Vă aducem, de asemenea, la
cunoştinţă:
-
posibilitatea solicitării şi obţinerii accesului la
dosarul electronic, dacă indică instanţei adresa de e-mail şi un număr de
telefon mobil;
-
site-ul prin intermediul căruia se poate realiza accesul
la dosarul electronic (www.curteadeapelsuceava.ro);
-
posibilitatea solicitării şi obţinerii comunicării
tuturor actelor de procedură prin e-mail, dacă indică instanţei adresa de
e-mail;
-
recomandarea ca atunci când depun documente, acestea să fie salvate ca
documente .doc, .docx sau .pdf, astfel încât să poată fi cu uşurinţă salvate în aplicaţia Ecris, scurtând
timpul de scanare şi urgentând procesul de trimitere a documentelor la dosar, iar cererile să fie însoţite de
semnătură electronică.
Pentru părţile din
dosarele aflate pe rolul Judecătoriei Suceava, cererea de comunicare acte de
procedură prin e-mail se comunică instanţei:
- prin intermediul
formularului disponibil la Secțiunea Cereri
acces dosar electronic de pe
pagina Curţii de Apel Suceava www.curteadeapelsuceava.ro, care poate fi
trimis on-line;
- prin e-mail, fax, poştă sau
prin depunere directă la registratura instanței sau în ședința de judecată,
existând, pentru persoanele interesate, posibilitatea utilizării formularului Cerere acces, listabil de pe pagina
Curţii de Apel Suceava www.curteadeapelsuceava.ro
Părţilor din dosarele aflate pe rolul
Judecătoriei Suceava care au solicitat comunicarea actelor de procedură prin
e-mail li se asigură comunicarea în maniera solicitată, cu condiţia ca
judecătorul cauzei să nu fi dispus altfel.
Potrivit procedurii de lucru
stabilite în anexa 2 a deciziei, grefierul de şedinţă efectuează comunicarea actului procedural pe
suport de hartie, în plic închis, dacă după 3 zile de la efectuarea comunicării
actului procedural în format electronic, acesta nu a fost confirmat (citit,
prin accesarea linkului corespunzător) de către destinatar, astfel încât, se recomandă deschiderea şi accesarea
linkului până la expirarea termenului de 3 zile.
De asemenea, vă comunicăm că Aplicația Programare acces arhivă, disponibilă pe site-ul Curţii de Apel Suceava www.curteadeapelsuceava.ro,
poate fi utilizată de justițiabili, avocaţi, consilieri juridici si alte
persoane care justifică un interes legitim pentru a se programa între anumite
ore prestabilite și pentru un anumit interval de timp, pentru a studia dosare
și/sau a depune acte la arhiva Judecătoriei Suceava.
În mod deosebit, vă precizăm că se recomandă ca
în cazul cererilor să nu se folosească background-uri pentru a nu se
îngreuna procedura de scanare.
Preşedinte,
Bujdei-Leonte
Ioana