Ignorare comenzi Panglică
Salt la conținutul principal
Acasă

Despre instituţie

Actualitate

Informaţii de interes public

Contact


Despre instituţie


Actualitate

 

 Vizualizator imagini

 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
COMUNICAT
 
 
 
    VĂ INFORMĂM CĂ DOSARELOR AFLATE PE ROLUL COMPLETULUI CC 1 ÎN  ŞEDINŢA DE
 
JUDECATĂ DIN DATA DE 28.03.2024,  LI SE VA  ACORDA UN TERMEN ÎN CONTINUARE
 
PENTRU A FI SOLUŢIONATE DE NOUL TITLUAR AL COMPLETULUI.
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
 
COMUNICAT
 
 
   Vă informăm în data 15.02.2024 compartimentul ARHIVĂ îşi va
 
desfăşura activitatea în intervalul orar 08:30 - 10:30 iar în data de
 
16.02.2024 va fi închis.
 
    De asemenea, vă aducem la cunoştinţă că în perioada 15.02.2024 –
 
16.02.2024 programul cu publicul pentru compartimentul REGISTRATURĂ
 
 va fi restrâns, urmând a se desfășura între orele 08:30 – 10:30.
 
 
Vă mulțumim pentru înțelegere!
 
 
 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
COMUNICAT
 
 
   Vă informăm că în perioada 22.01.2024 – 26.01.2024 programul
 
 cu publicul pentru compartimentele ARHIVĂ respectiv REGISTRATURĂ
 
 va fi restrâns, activitatea cu publicul urmând a se desfășura între orele
 
08:30 – 10:30.
 
 
Vă mulțumim pentru înțelegere!
 
 
 
COMUNICAT
 
 
       Vă informăm că, începând cu data de 15.01.2024 se suspendă forma de protest a personalului auxiliar şi conex din cadrul Judecătoriei Slatina.
       Urmare a acestei decizii, vă aducem la cunoștință că din data mai sus menționată Judecătoria Slatina își va relua activitatea, urmând ca toate cauzele aflate pe rolul instanței să fie judecate.
 
       De asemenea, va fi reluat în integralitate programul compartimentelor ce desfășoară activitate cu publicul, după cum urmează:
 
PROGRAMUL DE LUCRU CU PUBLICUL:
 
 
- REGISTRATURĂ: LUNI – VINERI între orele 08:30 – 12:30
- ARHIVĂ: LUNI – VINERI între orele 08:30 – 12:30
- ÎNCUVIINŢĂRI EXECUTĂRI SILITE: LUNI – VINERI între orele 08:30 – 12:30
- EXECUTĂRI PENALE: MARŢI şi JOI între orele 10:00 – 13:00

- BIROUL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR JURIDICE: 
             Primiri – MARŢI între orele 08:30 – 12:30(la REGISTRATURA instanței
             Eliberări – JOI între orele 13:00 – 14:00; pentru cererile formulate in cursul unei săptămâni,    
certificatele vor fi eliberate in săptămâna următoare.
- BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE:   
           LUNI, MIERCURI, JOI şi VINERI între orele 08:00 – 16:00
           MARŢI între orele 08:00 – 19:00
- ELIBERARE CERTIFICATE GREFĂ: LUNI - VINERI între orele 13:00 - 13:30
- RESTITUIRE CAUŢIUNI: LUNI şi MIERCURI între orele 13:00 - 13:30
 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
     În temeiul Hotărârii Guvernului României nr. 1217/2023, începând cu data de 07.12.2023, localităţile care fac parte din
circumscripţia Judecătoriei Slatina sunt:
     - Municipiu: Slatina
     - Oraşe: Potcoava; Scorniceşti
     - Comune: Bălteni; Bărăşti; Brebeni; Coloneşti; Corbu; Coteana; Crâmpoia; Cungrea;Curtişoara; Dobroteasa; Făgeţelu;        
Găneasa; Ghimpeţeni; Grădinari; Icoana; Ipoteşti; Izvoarele; Leleasca; Mărunţei; Milcov; Movileni; Nicolae Titulescu; Oporelu;
Optaşi-Măgura; Perieţi; Pleşoiu; Poboru; Priseaca; Sâmbureşti; Sârbii-Măgura; Schitu; Spineni; Şerbăneşti; Slătioara; Strejeşti;
Tătuleşti; Teslui; Topana; Tufeni; Valea Mare; Vâlcele; Verguleasa; Vitomireşti; Vultureşti
 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
 
 
 
COMUNICAT
 
 
 
       Azi, 03.11.2023, cu ocazia evenimentului „ZIUA PORŢILOR DESCHISE” desfășurat la noul sediu al Judecătoriei Slatina,
ne-au vizitat elevi de la Colegiile Naționale „RADU GRECEANU” şi „ION MINULESCU”, Colegiul Tehnic „PETRE S. AURELIAN”,
precum şi de la Școala Generală „GEORGE POBORAN”, avocați, experți şi locuitori ai urbei.
       Elevii Colegiului Național Radu Greceanu s-au antrenat în simularea unui proces penal cu arestați.
       Mulțumim tuturor celor care au manifestat interes pentru activitatea noastră!
 
 
IMG-20231103-WA0020.jpg
IMG-20231103-WA0021.jpg

IMG-20231103-WA0022.jpg

IMG-20231103-WA0023.jpg

IMG-20231103-WA0024.jpg


IMG-20231103-WA0025.jpg
Screenshot_2023-11-03-16-52-30-30_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg

IMG-20231103-WA0026.jpg

IMG-20231103-WA0027.jpg

IMG-20231103-WA0028.jpg
IMG-20231103-WA0029.jpg

IMG-20231103-WA0030.jpg

IMG-20231103-WA0031.jpg

IMG-20231103-WA0032.jpg
IMG-20231103-WA0033.jpg

IMG-20231103-WA0034.jpg

IMG-20231103-WA0035.jpg

IMG-20231103-WA0036.jpg






 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
 
 
 
COMUNICAT
 
 
         Judecătoria Slatina aduce la cunoştinţa cetăţenilor că va organiza, în data de 03 noiembrie 2023, între orele 10-12,
evenimentul „Ziua Porţilor Deschise”.
        Acest eveniment se va desfăşura  la noul sediu al Judecătoriei Slatina, care a fost inaugurat în mod oficial la data
de 31.10.2023.
        Crearea acestui eveniment are ca raţiune principală prezentarea noului sediu al instanţei tuturor celor interesaţi,
întrucât justiţia este, în primul rând, un serviciu pus în slujba cetăţeanului.
        Pe toată durata evenimentului, persoanele interesate pot vizita atât interiorul cât şi exteriorul acestei clădiri monument
istoric, în prezent reabilitată şi redată cetăţenilor urbei noastre.Pe toată durata evenimentului, persoanele interesate pot vizita
atât interiorul cât şi exteriorul acestei clădiri monument istoric, în prezent reabilitată şi redată cetăţenilor urbei noastre.
        Vă aşteptăm cu drag pe toţi cei dornici de a cunoaşte îndeaproape locul în care se realizează actul de justiţie,
vineri 03.11.2023, între orele 10-12, la sediul din. Strada Mihai Eminescu, nr. 16, mun. Slatina.
 
BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE,
JUDECĂTORIA SLATINA
 
 
P5.jpg
 
P2.jpeg
 
P1.jpeg
 
 


 
 




 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
 
COMUNICAT
 Vă facem cunoscut că în data de 31.10.2023, începând cu ora 9.00, la sediul fostei Bănci Naționale a României, din Slatina, str. Mihai Eminescu, nr. 16, județul Olt, va avea loc festivitatea de inaugurare a noului sediu administrativ al Judecătoriei Slatina, imobil ce a făcut obiectul investiției ,,Reparaţii capitale, amenajare, consolidare, restaurare şi extindere sediu Judecătoria Slatina” din cadrul Programului Naţional de consolidare a infrastructurii instanţelor de judecată aflate în municipii reşedinţă de judeţ, derulat prin Compania Naţională de Investiţii din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
 
Data începerii activității judiciare în noul sediu al Judecătoriei Slatina va fi adusă la cunoștință tuturor persoanelor interesate.
 
 
 
BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE  DIN CADRUL JUDECĂTORIEI SLATINA
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
 
IMPORTANT
 
 
           Avându-se în vedere Decizia nr. 24 din 10.10.2023, a Președintelui Judecătoriei Slatina, începând cu data de 23.10.2023 se desființează completurile: CC9, CC9 -ord şi CC9 -ex  şi PEN -cp 1, PEN -pi 1, PEN -dl 1, cauzele aflate pe rolul acestor completuri urmând sa fie repartizate ciclic între  completurile CC1, CC2, CC3, CC4, CC5, CC6, CC7, CC8, CC16, CC17, respectiv,  PEN -pi 2, PEN – cp2, PEN – dl 2, PEN -pi 3, PEN – cp3, PEN – dl 3, PEN -pi 4, PEN – cp4, PEN – dl 4.
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
   
 
COMUNICAT
 
 
 
Adunarea Generală a Judecătorilor din cadrul Judecătoriei Slatina, întrunită în şedinţa din data de 05.09.2023, la convocarea Preşedintelui Judecătoriei Slatina, în prezenţa judecătorilor instanţei a hotărât, în unanimitate, suspendarea protestului adoptat prin Hotărârea nr. 4 din 20.06.2023 şi reluarea activităţii începând cu data de 06.09.2023.
 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​​
  
EXTRAS DIN DECIZIA NR 20/22.06.2023 
 
             Compartimentele registratură, arhivă, executări civile, executări penale vor avea în perioada 17.07.2023 – 01.09.2023 următorul program cu publicul:
·         REGISTRATURA
- de luni până joi, între orele 9:0011:30
 
·         ARHIVA         
- în zilele de marţi, miercuri şi joi, între orele 9:0011:00
 
·         BIROUL EXECUTĂRI PENALE
- în zilele de marţi şi joi, între orele 9:0012:00
 
·         BIROUL ÎNCUVIINŢĂRI EXECUTĂRI CIVILE
- în zilele de marţi şi joi, între orele 9:0011:30
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
 
  
 
COMUNICAT
 
 
 
Adunarea Generală a judecătorilor din cadrul Judecătoriei Slatina, întrunită în şedinţa de azi, 20.06.2023, a decis cu majoritatea celor prezenţi, ca, începând cu data de 23 iunie 2023, să adopte forma de protest a  amânării judecării cauzelor, cu excepţia cauzelor urgente mai jos menţionate, până când puterea legiuitoare va respecta statutul şi munca tot mai împovărătoare de la an la an, atât a judecătorilor, cât şi a personalului auxiliar de specialitate.
            Volumul inuman de muncă, în rândul judecătorilor, agravat de plecările masive din sistemul judiciar, în contextul incoerenţei şi lipsei de transparenţă a puterii legiuitoare, subdimensionarea cronică a schemelor de personal, neadaptate de ani de zile volumului uriaş de cauze, incompatibilitățile şi interdicţiile profesiei, sunt aspecte ce trebuiau cântărite de legiuitor, atunci când a decis să lovească nemeritat corpul judecătorilor, prin afectarea statutului şi a independenţei, prin lezarea chiar a demnităţii profesiei.
            Facem cunoscut opiniei publice faptul că regretăm profund că am fost nevoiţi să recurgem la această formă de protest, însă este în interesul societăţii ca statutul judecătorului să fie unul puternic, respectat şi independent. Independenţa judecătorului nu poate face obiectul negocierii politice, iar un corp profesional desconsiderat nu va mai oferi societăţii acele garanţii de independenţă, atât de necesare.
            Pensia judecătorilor, de serviciu şi nu specială, aşa cum s-a afirmat în spaţiul public, este consacrată în legislaţia naţională încă din anul 1997, iar legiuitorul nu a oferit niciun argument rezonabil pentru a o elimina. Ea a fost concepută tocmai pentru a consolida statutul judecătorului şi garanţiile de independenţă pe care acesta trebuie să le ofere.
            Eliminarea acestei componente a independenţei judecătorului este în dezacord cu jurisprudenţa constantă a Curţii Constituţionale care a decis că eliminarea acestei pensii pentru judecători este contrară exigențelor actuale, pe care importante documente internaționale le exprimă în mod direct cu privire la drepturile judecătorilor, în considerarea importanței rolului acestora în apărarea statului de drept.
De asemenea, modificările legilor justiţiei recent adoptate (în decembrie 2022) au reprezentat un jalon PNRR îndeplinit, PNRR statuând, în mod expres, neincluderea pensiilor judecătorilor în categoria care urmează să fie modificată.
            Pentru a reduce la minim prejudicierea intereselor justiţiabililor, s-a decis, în Adunarea Generală, cu majoritate, judecarea următoarelor cauze:
            - în materie civilă: asigurare dovezi; autorizare intrare încăperi-art. 3841 alin. (2) C.proc.civ./art. 679 NCPC; încuviinţare executare silită; ordonanţă preşedinţială; poprire asigurătorie; sechestru asigurător; sechestru judiciar; suspendare provizorie executare silită-art. 403 alin. (4) C.p.c/art. 719 alin. (7) NCPC; ridicare sechestru asigurător; cereri necontencioase în materie de minori şi familie, numire tutore, delegare temporară a autorităţii părinteşti (art. 105 din legea nr. 272/2004); ordin de protecţie–  Legea nr. 217/2003 modificată prin Legea nr. 25/2012; dispunerea programului de consiliere psihologică în cazul refuzului minorului – art. 913 alin. 2 cpc; ajutor public judiciar în cauzele din prezenta anexă; îndreptare eroare materială în cauzele din prezenta anexă; reexaminare taxă timbru în cauzele din prezenta anexă; reexaminare ajutor public judiciar în cauzele din prezenta anexă; reexaminare anulare cerere în cauzele din prezenta anexă – art. 200 alin. (4) NCPC.
            - în materie penală: cameră preliminară în cauze cu măsuri preventive; verificare măsuri preventive; fonduri cu măsuri preventive; toate cauzele de competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi; internare medicală/confirmare internare/tratament medical; cauze în care este iminentă împlinirea termenului de prescripţie a răspunderii penale; verificarea măsurii asigurătorii; incidente procedurale referitoare la aceste tipuri de cauze.
            Pentru reevaluarea situaţiei, în funcţie de stadiul procesului legislativ, Adunarea Generală a judecătorilor Judecătoriei Slatina urmează a fi reconvocată la un moment ulterior.
 
 
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
 
 
 
 
Hot nr 1 din 31 mai 2023 - Adunarea generala a judecatorilor - 
privind  formularea unui punct de vedere referitor la necesitatea adoptării unui sistem real de etapizare a vârstei standard de pensionare 
 
 
A N U N Ţ
 
 
Va informam ca in data de 03.02.2023 Registratura Judecatoriei Slatina nu va fi deschisa pentru program cu publicul, pentru desfasurarea activitatii de repartizare a dosarelor avand ca obiect "reexaminare punere sub interdictie".
 

Persoanele care doresc sa depuna cereri/inscrisuri in ziua respectiva sunt rugate sa le inainteze prin posta/mail/fax.
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
 
 
Pentru informatii despre dosare si termene accesati doar numarul:    0249420335(arhiva)
  
PROGRAM PROGRAM ARHIVĂ: LUNI – VINERI între orele 08:30 – 12:30
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
 
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​​
 
           Vă solicităm ca fişierele transmise în format electronic să fie cu extensia .doc, .docx sau .pdf cu o dimensiune care să nu depăşească 20Mb. Nu se vor lua în considerare mesajele multiple, cu caracter obscen, defăimător, xenofob, rasial, care instigă la violenţă ori fapte antisociale, care lezează bunele moravuri, etc. 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​​
 
INFORMARE
 
Pentru programarea la INSTITUTUL NAŢIONAL DE MEDICINĂ LEGALĂ „MINA MINOVICI”, partea este rugată să acceseze online procedura de programare disponibilă pe site-ul INML la adresa https://inml-mm.ro/ sau să ia legătura telefonic, pe mail sau fax cu SECRETARIATUL Laboratorului de Genetică (Tel 031 4230718; genetica@inml-mm.ro; Fax: 021 3346260) care va comunica zilele si orele disponibile pentru prezentarea părților.
PROGRAMUL de prelevare al probelor biologice este de LUNI până JOI, între orele 9:00-13:00, exceptând sărbătorile legale
Părțile se vor prezenta la INML în ziua și la ora programată având asupra lor adresa de convocare emisă de instanță, actele de identitate (carte de identitate, certificat de naștere pentru minorii <14 ani), precum și alte acte de stare civilă doveditoare ale identității (ex hotărâre de divorț, certificat de căsătorie).
În vederea prelevării de probe este OBLIGATORIE PREZENŢA SIMULTANĂ A TUTUROR PĂRŢILOR. În adresa de solicitare, trebuie menționate EXPLICIT numele celor de la care urmează să se recolteze probe biologice.
Probele biologice sunt reprezentate de eșantioane de salivă prelevate pe suport de tampon de vată steril, prin ștergerea feței interne a obrazului. Probele biologice sunt recoltate la sediul laboratorului INML de către personal medical specializat
Participarea la testare este condiționată de prezentarea actelor de identitate și semnarea unui acord scris din partea persoanelor testate Pentru minori si persoanele fără capacitate de exercițiu acordul trebuie dat de către tutorele legal. În cazul custodiei comune a minorilor, ambii părinți trebuie să își exprime în scris acordul pentru testarea genetică (excepție fac cazurile pentru care există dispoziții speciale ale instanței comunicate în sens laboratorului INML).
Costul expertizei prin examen ADN1,2 este de 2700 lei. Orice proba suplimentară testată în cadrul expertizei se taxează în plus cu 900 lei.
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​​

COMUNICAT
 
INFORMARE DOSARUL ELECTRONIC
 
Incepand cu data de 01.05.2022 accesul la documentele din dosarul electronic se va face exclusiv pe baza adresei de email si a numaƒrului de telefon mobil (parola prin sms) - mai multe informatii regasiti pe https://www.curteadeapelcraiova.eu/informatii-dosare
 
Incepand cu data de 01.04.2022 nu vor mai fi emise parole de acces in plic pentru dosarul electronic. Parolele comunicate in plic pana la aceasta data vor fi valabile pana la 30.04.2022.
 
Va recomandam ca in perioada urmatoare saƒ accesati dosarul electronic comunicand instantei adresa de email si numarul de telefon mobil folosind cererea tip care este disponibila la registratura instantei.
 
Pentru mai multe informatii si detalii va rugaƒm sa consultati ghidul de acces la dosarul electronic si de realizare a procedurii electronice - TDS - poate sa fie accesat aici
Cererea de comunicare acte in format electronic si acces la dosarul electronic - poate sa fie accesata ​aici

Accesul la dosarul electronic se poate face aici​

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
 

 
   Incepand cu data de 01.03.2021 se pot face programari online, pentru studiere dosare Arhiva Judecatoria Slatina, pe pagina de internet https://www.curteadeapelcraiova.eu/programari/​
Va rugam sa completati campurile cu informatiile solicitate, reale:
- Prenume
- Nume
- Adresa de e-mail
- Numar de telefon
- Numar dosar
Completarea campurile marcate cu * este obligatorie.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
Pentru moment, datele referitoare la dosare sunt în curs de reindexare totală. Pentru că această operațiune se întinde pe mai multe zile, puteți utiliza motorul alternativ de căutare disponibil AICI - > Cautare Dosar

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​​

ANUNȚ

 
      Vă informăm că eliberarea permisului de conducere în situația în care s-a formulat plângere contravențională se poate solicita la I.P.J și în baza unui extras de pe portalul instanțelor de judecată (www.portal.just.ro​) care face dovada înregistrării plângerii contravenționale împotriva procesului verbal de constatare a contravenției, fără a mai fi necesară solicitarea unui certificat de grefă (art. 118 alin. 3 din O.U.G nr. 195/2002, modificat prin O.UG. nr. 83/2020).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​

Pentru informatii despre dosare si termene accesati doar numarul:    0249420335(arhiva)​

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​

ANUNȚ

ÎNCEPÂND CU DATA DE 28.06.2021, RAPORTAT LA HOT. C.S.M NR. 102, URMĂTOARELE LOCALITĂȚI NU SE MAI AFLĂ ÎN COMPETENȚA TERITORIALĂ A JUDECĂTORIEI SLATINA:
 
- PIATRA OLT;
- BRÂNCOVENI;
- CÂRLOGANI;
- CURTIȘOARA;
- GĂNEASA;
- GRĂDINARI;
- OPORELU;
- PLEȘOIU;
- SLĂTIOARA;
- STREJEȘTI;
- TESLUI

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
 
 

 
 

Informaţii de interes public

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
IMPORTANT 

​Compartimentele registratura, arhiva, executari civile, executari penale vor avea in zilele 24.12.2020, 31.12.2020 si 04.01.2021 program cu publicul intre orele 09:00-11:00​

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMPORTANT 

​Incepand cu data de 23.11.2020 completurile CC3s, CC4s se desfiinteaza.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMPORTANT 

​Va reamintim ca accesul in salile de judecata este permis doar persoanelor implicate direct in actul jurisdictional precum si aparatorilor acestora, cu respectarea orei estimate pentru la care au fost programati.

23.11.2020 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMPORTANT 

​Va reamintim ca cererile si inscrisurile inaintate instantei prim posta electronica(email) se trimit la adresa de mail: 
​jud-slatina@just.ro.

​23.11.2020 


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMPORTANT 

​Incepand cu data de 13.10.2020 completurile CC5s, CC6s, CC7s se desfiinteaza, cauzele aflate pe rolul acestor complete urmand sa fie repartizate ciclic.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMPORTANT 

​Incepand cu data de 01.10.2020 completul CC8 se desfiinteaza, cauzele aflate pe rolul acestui complet urmand sa fie repartizate ciclic intre completurile CC1 si CC4.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMPORTANT 

EXTRAS DIN DECIZIA NR. 31 DIN DATA DE 24.09.2020 EMISA DE VICEPRESEDINTELE INSTANTEI




Art. 2 – Dosarele depuse la judecatorie in baza art. 103 alin. 5 din Legea 115/2015 vor fi primite de grefierul sef al instantei (sau grefierul sef de sectie care il inlocuieste) incepând cu ora 08,00 si până la ora 20,00.

Art. 3 – Cer​erile pentru validarea mandatelor primarilor si consilierilor locali se depun la registratura zilnic intre orele 8,30 – 15,30.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


IMPORTANT 

EXTRAS DIN DECIZIA NR. 29 DIN DATA DE 31.08.2020 EMISA DE CABINETUL PRESEDINTELUI INSTANTEI


           ​Art. 2 – Incepand cu data de 07.09.2020, inscrisurile pe care partile doresc sa le depuna pentru sedinta chiar in ziua sedintei nu vor mai fi primite de compartimentul registratura, ci vor fi depuse la completul de judecata respectiv, care va pune primirea pe inscris conform art. 118 alin. 6 din HCSM nr. 1375/2015.​




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
 
 

ANUNT CU PRIVIRE LA DEPUNEREA SI INREGISTRAREA DOSARELOR DE CANDIDATURA
– art. 52 alin. 6 din Lg. 115/2015 -


   In temeiul dispozitiilor speciale ale Legii nr. 115/2015, in vederea depunerii si inregistrarii dosarelor de candidatura la Judecatoria Slatina, programul de primire a unor astfel de dosare de catre grefierul sef delegat pe perioada vacantei judecatoresti este urmatorul:

in fiecare zi lucrătoare – LUNI – VINERI – orele 08:00 – 16:00 



Judecator Nicolae Catalin CHIRCUSI 
Presedinte Judecatoria Slatina – delegat in perioada 09-11.08.2020
(cf. deciziei nr. 26/23.07.2020 data de Vicepresedintele instantei)


Grefier sef delegat in perioada vacantei judecatoresti 
(cf. deciziei nr. 26/23.07.2020 data de Vicepresedintele instantei)
David Marina – Denisa 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​

DECIZIE Nr. 27 din 11.08.2020

Presedintele Judecatoriei Slatina,
In temeiul art. 5 al Hotararii nr. 14/11.08.2020 data de Colegiul de Conducere al Judecatoriei Slatina, 

DECIDE

Art. 1. Programul de lucru al compartimentului Registratura din cadrul Judecatoriei Slatina, in ceea ce priveste cauzele avand ca obiect „contestatie la legea electorala”  in perioada 11.08.2020-21.08.2020, va fi urmatorul: 

- In cursul zilelor lucratoare, contestatiile vor fi primite la Compartimentul Registratura al Judecatoriei Slatina in intervalul orar 09.00 – 12.00;
- In cursul zilelor nelucratoare, contestatiile vor fi primite la acelasi compartiment in intervalul orar 10.00 – 12.00;
- In afara programului stabilit anterior, contestatiile pot fi transmise Judecatoriei Slatina la nr. de fax 0249/420316 ori la adresa de e-mail jud-slatina@just.ro, grefierul sef si grefierii sefi de sectie care il inlocuiesc urmand a verifica cu regularitate in week-end-uri, conform planificarii din anexa 4 la Hotararea de colegiu nr. 10 din 21.07.2020, adresa de email a instantei. In situatia in care se constata ca instanta a fost sesizata cu o contestatie prevazuta de Legea nr. 115/2015, vor anunta de indata grefierul si judecatorul de permanenta. 


Pentru PRESEDINTELE JUDECATORIEI SLATINA semneaza
Judecator Nicolae – Catalin CHIRCUSI  
(delegat cf. Deciziei nr. 26/23.07.2020 in perioada 09-11.08.2020)


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
 
 

COMUNICAT
29 iulie 2020
Biroul de Informatii si Relatii cu Publicul


    In conformitate cu dispozitiile art. 16 alin. (I) si (7). sau, dupa caz. art. 17 alin. (1) si (10) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor masuri in domeniul sanatatii publice in situatii de risc epidemiologie si biologic (publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 634 din 18 iulie 2020, in vigoare de la 21 iulie 2020),

    - orice persoana care se considera vatamata intr-un drept sau interes legitim printr-un act administrativ individual emis potrivit ari. 8 alin. (3). sau. dupa caz. art. 7 sau art. 8 alin. (4) (respectiv Decizia Directiei de Sanatate Publica) poate depune actiune in anularea actului administrativ, revizuirea sau incetarea masurii - exclusiv, in format electronic - la urmatoarea adresa de email:

jud-slatina@just.ro

     La cererea formulata, petentul va transmite obligatoriu: 

    - numarul de telefon si adresa de email, pentru facilitarea desfasurarii procesului;
    - numarul Deciziei Directiei de Sanatate Publica pe care o contesta

   Intrucat la nivelul Judecatoriei Slatina nu exista mijloacele tehnice necesare pentru derularea procesului prin mijloacele electronice indicate in art. 15 alin. 13. reclamantul este obligat sa indice daca are avocat ales sau daca solicita desemnarea unui avocat din oficiu.
     Cererile transmise in afara programului de lucru al instantei in orice alta modalitate,  vor fi procesate in prima zi lucratoare.




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

 


 

COMUNICAT

 

09.06.2020

 


 

Va anuntam ca, astazi 09.06.2020 ora 15:25, echipamentul fax cu nr 0249432663, din cadrul instantei, a fost repus in functiune.

 


 

 

 


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 



COMUNICAT

 

09.06.2020

 


 

Va anuntam ca echipamentul fax cu nr 0249432663, din cadrul instantei, a suferit defectiuni care au condus la socaterea temporara din functiune a acestuia.

 

Va rugam ca, pana la remedierea defectiunilor, toate documentele sa le inaintati instantei la nr de fax 0249420316(Registratura).

 


 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​​


 

COMUNICAT

 

27.05.2020

 


 

Va anuntam ca defectiunile de la nivelul retelei de electricitate au fost remediate astfel ca echipamentul fax cu nr 0249432663 este din nou functional.

De asemenea si contul de mail poate fi din nou accesat. Puteti inainta documente instantei si prin posta electronica.

 


 

 

 


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 



COMUNICAT

 

27.05.2020

 


 

Datorita unor defectiuni la reteau de electricitate echipamentul fax cu nr 0249432663, din cadrul instantei, este scos temporar din functiune.

Din acelasi motiv nu poate sa fie accesat nici contul de mail al instantei.

 

Va rugam ca, pana la remedierea defectiunilor, toate documentele sa le inaintati instantei la nr de fax 0249420316(Registratura).

 


 


 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​




Ora estimată pentru judecarea fiecarui dosar este afişată pe portal fie la secţiunea: 

Dosare - Termene de judecată,

pentru fiecare termen din dosarul căutat în prealabil pe portal la instanţa unde se judecă, 

fie în secţiunea:

Şedinţe şi selectarea datei şedinţei de judecată, precum şi a completului investit cu soluţionarea dosarului




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​

COMUNICAT DE PRESA

Avand in vedere incetarea starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/16.03.2020 emis de Presedintele Romaniei si urmare a emiterii de catre Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii a Hotararii nr. 734/12.05.2020, incepand cu data ridicarii starii de urgenta, activitatea in cadrul Judecatoriei Slatina se va desfasura conform dispozitiilor Deciziei nr. 19/15.05.2020 emise de Presedintele Judecatoriei Slatina, dupa cum urmeaza:

I. ACCESUL IN INSTANTA SI MASURI GENERALE DE PROTECTIE
--------------------------------------------------------------------------------

DISPOZITII OBLIGATORII
--------------------------------


Art. 1. – Purtarea mastii de protectie sau a vizierei 
(1) In intreg sediul instantei (curtea interioara, holuri sau alte spatii comune, sali de judecata, birouri) purtarea mastii de protectie sau a vizierei este obligatorie atat pentru persoanele care isi desfasoara activitatea de serviciu in cadrul Judecatoriei Slatina, cat si pentru ceilalti participanti la procedurile judiciare.
(2) Jandarmii care asigura paza instantei vor interzice accesul oricaror persoane in intreg sediul instantei, daca acestia nu poarta masca de protectie sau viziera.
(3) Persoanele care nu poarta masca de protectie sau viziera dupa ce intra in sediul instantei pot fi inlaturate din sala de judecata de catre presedintele de complet, iar din celelalte spatii de catre angajatii compartimentului respectiv sau, dupa caz, de catre jandarmii care asigura paza instantei.

Art. 2. – Accesul personalului instantei in cladirea principala a instantei
Accesul personalului instantei in cladirea principala a instantei se va efectua numai pe usa dinspre curtea instantei (Str. M. Eminescu), care este destinata exclusiv personalului instantei.

Art. 3. – Accesul participantilor la procedurile judiciare in sediul instantei 
(1) Accesul participantilor la procedurile judiciare in cladirile instantei se va efectua dupa cum urmeaza:
- pentru sala de judecata in materie penala (sala nr. 1), registratura, arhiva, birou grefier sef, birou persoane juridice si birourile de executari numai prin intrarea din curtea instantei (dinspre Str. M. Eminescu);
- pentru salile de judecata in materie civila (salile nr. 2 si 3) prin intrarea dinspre Str. Lipscani.
(2) Trecerea prin interiorul cladirii principale dinspre str. Lipscani spre curtea instantei sau spre arhiva este permisa numai procurorilor, avocatilor, consilierilor juridici, expertilor judiciari si interpretilor.

Art. 4. – Cazuri de simptomatologie specifica infectarii
(1) In situatia in care constata ca un participant la procedurile judiciare prezinta simptomatologia specifica infectiei cu coronavirus (febra, tuse, dificultati respiratorii, dureri musculare) angajatii Judecatoriei Slatina si jandarmii care asigura paza instantei vor intrerupe procedura in curs si vor anunta de indata conducerea instantei, pentru a fi luate masurile administrative sau judiciare corespunzatoare.
(2) In situatia in care un angajat al instantei prezinta simptomatologia specifica infectiei cu coronavirus, acesta are obligatia sa anunte in cel mai scurt timp conducerea instantei, pentru a fi luate masurile administrative corespunzatoare.

RECOMANDARI
-------------------

Art. 5. – Distanta de protectie
Se recomanda atat personalului instantei cat si participantilor la procedurile judiciare sa pastreze in permanenta o distanta de protectie de minim 1,5 m fata de oricare alte persoane cu care intra in contact.

II. ORGANIZAREA SI DESFASURAREA SEDINTELOR DE JUDECATA
---------------------------------------------------------------------------------

DISPOZITII OBLIGATORII
--------------------------------

Art. 6. – Programarea sedintelor de judecata 
Presedintele completului de judecata va stabili pentru judecarea cauzelor din aceeasi sedinta de judecata intervale orare distincte (30 min./1 ora/2 ore) in care vor fi grupate mai multe cauze.

Art. 7. – Listele de sedinta
(1) Listele de sedinta vor cuprinde mentiuni privind intervalul orar in care cauza a fost repartizata si numele partilor din fiecare cauza. 
(2) Listele de sedinta se intocmesc de catre grefierii de sedinta in trei exemplare, din care:
- un exemplar se inmaneaza specialistului IT, care il va posta pe portalul instantei;
- al doilea exemplar se afiseaza de catre grefierul de sedinta la intrarea in incinta instantei prin care se face accesul catre sala de judecata, 
- al treilea exemplar se comunica jandarmilor care asigura paza instantei.
(3) Publicarea listelor de sedinta pe portalul instantei si afisarea acestora la intrarea in sediul instantei se vor face cu cel putin 24 de ore inainte de inceperea sedintei, iar inmanarea acestora catre jandarmii care asigura paza instantei se va efectua cel mai tarziu cu 15 min. inainte de inceperea sedintei de judecata. 

Art. 8. – Citarea partilor
(1) Citarea partilor se va face cu prioritate prin nota telefonica, fax sau e-mail (in materie penala si prin intermediul organelor de politie), iar in masura in care astfel de date de contact nu sunt cunoscute citarea se va efectua prin agent procedural sau prin serviciile postale.
(2) Citatia va cuprinde pe langa celelalte mentiuni prevazute de lege si ora de inceput a intervalului orar in care este programata judecarea cauzei respective.
(3) La fiecare citatie se va anexa un formulat tipizat in care vor fi specificate dispozitiile referitoare la desfasurarea sedintei de judecata stabilite prin prezenta decizie, precum si recomandari adresate partilor pentru buna desfasurare a procedurilor judiciare.

Art. 9. – Accesul in sala de judecata
(1) Accesul in sala de judecata al partilor si al celorlalti participanti la proces, cu exceptia avocatilor si a consilierilor juridici, va fi permis cu 10 min. inainte de intervalul orar in care a fost repartizata cauza, iar in cazul in care nu au fost finalizate cauzele din intervalul orar anterior, numai cu permisiunea presedintelui de instanta.
(2) Avocatii si consilierii juridici pot intra in sala de judecata pentru observarea dosarelor si in alte intervale orare decat cele in care sunt programate cauzele in care reprezinta sau asista partile; accesul acestora poate fi restrictionat sau amanat numai de catre presedintele de complet, daca acesta apreciaza ca numarul persoanelor din sala este prea mare ori are in desfasurare proceduri judiciare care nu pot fi intrerupte.
(3) La intrarea in sala de judecata, identitatea partilor si a celorlalti participanti la proces, cu exceptia avocatilor si a consilierilor juridici, precum si intervalul orar in care a fost repartizata cauza acestora vor fi verificate de catre jandarmii care asigura paza instantei, care vor interzice acestora accesul in sala de judecata in afara intervalului orar in care este programata cauza in care au calitate.
(4) Numarul maxim al persoanelor care se pot afla in acelasi timp in sala de judecata este limitat la numarul locurilor de pe scaune existent in sala de judecata, astfel cum aceasta va fi configurata pentru pastrarea intre persoane a unei distante de protectie de minimum 1,5 m.

Art. 10. – Desfasurarea sedintei de judecata
(1) Apelarea dosarelor se va face de regula in ordinea stabilita in lista de sedinta; presedintele de complet va putea schimba ordinea din lista de sedinta numai in cadrul aceluiași intervalul orar.
(2) Studierea dosarelor in timpul sedintei, strigarea cauzelor pentru amanare fara dezbateri sau lasarea cauzelor la a doua strigare se vor putea face numai in intervalul orar alocat cauzelor respective 
(3) Daca timpul permite si daca toate partile sunt de acord, presedintele completului de judecata poate sa admita cereri de lasare a cauzelor la sfarsitul sedintei (in ultimul interval orar din sedinta respectiva).

RECOMANDARI
-------------------

Art. 11. – Recomandari pentru presedintii completurilor de judecata
(1) Se recomanda presedintilor completurilor de judecata ca, la impartirea cauzelor in intervale orare pe lista de sedinta sa aiba in vedere cu titlu de exemplu urmatoarele criterii de grupare a cauzelor: cauzele in stare de amanare fara discutii, cauzele in care are contract de asistenta juridica sau este desemnat din oficiu acelasi avocat, cauzele in care are calitatea de parte sau martor aceeasi persoana.
(2) Se recomanda de asemenea presedintilor de complet sa limiteze numarul cauzelor dintr-o sedinta de judecata la cca. 25 de cauze.

Art. 12. – Recomandari pentru parti si reprezentantii acestora in instanta
(1) Se recomanda partilor si reprezentantilor acestora sa procedeze la inaintarea inscrisurilor la dosar si comunicarea acestora catre celelalte parti inainte de sedinta de judecata, prin mijloace electronice de comunicare (fax, e-mail), evitand astfel depunerea acestora direct in sedinta de judecata.
(2) Se recomanda de asemenea partilor si reprezentantilor acestora sa indice o adresa de corespondenta electronica sau un numar de fax la care sa primeasca acte de procedura sau alte comunicari.


III. ORGANIZAREA ACTIVITATII IN CADRUL CELORLALTE COMPARTIMENTE
---------------------------------------------------------------------------------------------- 

DISPOZITII OBLIGATORII
--------------------------------

Art. 13. – Accesul la compartimentele auxiliare
(1) Accesul la registratura, arhiva, birou grefier sef, birou persoane juridice si birourile de executari este permis in timpul programului de lucru cu publicul doar pentru cate o persoana, in ordinea sosirii, cu exceptia arhivei instantei, unde vor putea intra concomitent doua persoane insotite fiecare de maxim un reprezentant (avocat/mandatar), de asemenea in ordinea sosirii. 
(2) Avocatii, consilierii juridici si expertii desemnati in cauza au prioritate fata ce celelalte persoane.


Art. 14. – Programul de lucru cu publicul 

Programul de lucru cu publicul va fi urmatorul:
        ---------------------------------------------------------

DENUMIREA COMPARTIMENTULUI                          PROGRAMUL DE LUCRU CU PUBLICUL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- REGISTRATURA:                                                  LUNI – VINERI intre orele 08:30 – 12:30 
- ARHIVA:                                                                  LUNI – VINERI intre orele 08:30 – 12:30
- BIROUL EXECUTARI PENALE:                                  MARTI si JOI intre orele 09:30 – 12:30
- BIROUL DE EVIDENTA A PERSOANELOR JURIDICE:  ​
                                                                                 Primiri cereri – MARTI si MIERCURI 
                                                                                                    intre orele 08:30 – 12:30
                                                                                 Eliberari – MARTI si MIERCURI 
                                                                                                    intre orele 13:00 – 13:30
                                                                                 ELIBERARI CAUTIUNI - LUNI si MIERCURI 
                                                                                                    intre orele 13:00 – 13:30
                                                                                 ELIBERARI CERTIFICATE GREFA - LUNI – VINERI 
                                                                                                    intre orele 13:00 – 13:30

Art. 15. – Timpul alocat stationarii in interiorul compartimentului
Timpul alocat stationarii fiecarei persoane in interiorul unui birou/compartiment este limitat la timpul necesar pentru finalizarea procedurii pentru care persoana s-a prezentat, iar timpul alocat stationarii in arhiva instantei a fiecarei persoane se limiteaza la maximum 15 min.

RECOMANDARI
-------------------

Art. 16. – Recomandari referitoare la activitatea in compartimentele auxiliare
(1) In vederea respectarii timpului alocat stationarii in arhiva instantei, se recomanda partilor si reprezentantilor acestora sa foloseasca pentru efectuarea de copii dispozitive electronice de fotografiere sau scanare a inscrisurilor din dosare (telefon, tableta, scaner mobil).
(2) Se recomanda justitiabililor si reprezentantilor acestora sa foloseasca atat pentru depunerea cererilor adresate instantei (cereri de chemare in judecata, cereri de emitere a certificatelor de grefa si orice alte cereri), precum si pentru depunerea de inscrisuri pentru a fi atasate la dosarele aflate pe rolul instantei mijloace de comunicare electronica (e-mail/fax) ori serviciul postal, evitand astfel deplasarea la registratura instantei.
(3) Se recomanda de asemenea partilor si reprezentantilor acestora sa indice in cererile adresate instantei o adresa de corespondenta electronica sau un numar de fax la care sa primeasca actele a caror eliberare se solicita instantei si sa ataseze cererilor dovada indeplinirii celorlalte obligatii necesare pentru eliberarea inscrisurilor, cum ar fi taxa de timbru, dovada calitatii de reprezentant, copie act identitate, plic timbrat autoadresat (daca se solicita comunicarea prin posta).


IV. DISPOZITII FINALE
--------------------------​--- 

Art. 17. – Personalul Judecatoriei Slatina si jandarmii care asigura paza instantei au obligatia de a pune in executare prezenta decizie si de a aduce imediat la cunostinta conducerii instantei situatiile in care aceste dispozitii nu sunt respectate. 
Art. 18. – Incepand cu data ridicarii starii de urgenta instituite pe teritoriul Romaniei prin Decretul nr. 195/16.03.2020 emis de presedintele Romaniei Deciziile nr. 13/12.03.2020, nr. 15/20.03.2020 si nr. 16/20.03.2020 date de Presedintele Judecatoriei Slatina isi inceteaza efectele.

BIROUL DE INFORMARE SI RELATII PUBLICE DIN CADRUL JUDECATORIEI SLATINA


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

COMUNICAT

 



Urmare a emiterii de către Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii a Hotărârii nr. 417/24.03.2020
 

 

 

 

 
şi
 

Având în vedere Adresa nr. 14642/31.03.2020 înaintată de Preşedintele Curţii de Apel Craiova, prin care s-a apreciat că pe durata stării de urgenţă se vor soluţiona cauzele stabilite prin Hotărârea CSM menţionată anterior, fără a fi necesară emiterea de către Colegiul de conducere al Curţii de Apel Craiova a unei noi hotărâri de punere în aplicare a acesteia (în aplicarea art. 42 alin. (1) din Decretul nr. 195/16.03.2020 al Preşedintelui României),

Pe durata stării de urgenţă decretate de Preşedintele României, Judecătoria Slatina va soluţiona tipurile de cauze care sunt prevăzute expres în Hotărârea nr. 417/24.03.2020 emisă de Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii.

​Rămân valabile celelalte dispoziţii din comunicatele de presă anterioare, referitoare la suspendarea procedurilor judiciare şi modalitatea de lucru în cadrul Judecătoriei Slatina pe durata stării de urgenţă. 


BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE DIN CADRUL JUDECĂTORIEI SLATINA



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

 


 

COMUNICAT

 

25.03.2020

 


 

Va anuntam ca, astazi 25.03.2020 ora 15:25, echipamentul fax cu nr 0249432663, din cadrul instantei, a fost repus in functiune.

 


 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 



COMUNICAT

 

25.03.2020

 


 

Va anuntam ca echipamentul fax cu nr 0249432663, din cadrul instantei, a suferit defectiuni care au condus la socaterea temporara din functiune a acestuia.

 

Va rugam ca, pana la remedierea defectiunilor, toate documentele sa le inaintati instantei la nr de fax 0249420316(Registratura).

 


 


 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​




COMUNICAT DE PRESĂ – 20 martie 2020

 

PRIVIND DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII ÎN CADRUL JUDECĂTORIEI SLATINA,

 

ÎN PERIOADA STARII DE URGENŢĂ DECRETATE DE PREŞEDINTELE ROMÂNIEI

 

prin Decretul nr. 195/16.03.2020

 


 


DISPOZIŢII REFERITOARE LA SUSPENDAREA PROCEDURILOR JUDICIARE

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 


 

Art. 42 din Decretul nr. 195/16.03.2020 al Preşedintelui României 

 

„Pe durata stării de urgență, activitatea de judecată continuă în cauzele de urgență deosebită. Lista acestor cauze se stabilește de (...) conducere ale curților de apel pentru cauzele de competența lor și pentru cauzele de competența instanțelor care funcționează în circumscripția lor teritorială, putând fi, după împrejurări, actualizată. 

 

Consiliul Superior al Magistraturii dă îndrumări, în vederea asigurării unei practici unitare, colegiilor de conducere ale instanțelor menționate cu privire la modul de stabilire a cauzelor care se judecă pe durata stării de urgență

 


 

Art. 6 din Hotărârea nr. 257/17.03.2020 dată de Secţia pentru Judecători a CSM:

 

„Pe durata stării de urgenţă, procedura prevăzută de art. 200 şi 201 C. proc. civ. se supendă”

 


 

Art. 1 pct. 6 din Decizia nr. 16/20.03.2020 emisă de preşedintele Judecătoriei Slatina

 

„Se suspendă de asemenea până la încetarea stării de urgenţă activitatea de comunicare a hotărârilor pronunţate în cauzele care nu fac parte dintre cele care se soluţionează conform Hotărârii nr. 10/19.03.2020 emisă de Curtea de apel Craiova”.

 


 


 

DISPOZIŢII REFERITOARE LA CAUZELE CARE SE VOR SOLUŢIONA

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 


 

Conform Hotărârii nr. 10/19.03.2020, date de Curtea de apel Craiova, în aplicarea art. 42 alin.(1) din decretul nr. 195/16.03.2020 al Preşedintelui României, pe toată durata stării de urgenţă se vor soluţiona de către Judecătoria Slatina doar următoarele tipuri de cauze:

 


 

A. Materia civilă

 

- ordonanţă preşedinţială;

 

- ordin de protecţie;

 

- suspendare provizorie  şi suspendare executare;

 

- măsuri asiguratorii şi provizorii;

 

- asigurare probe;

 

- internare medicală nevoluntară;

 

- încuviinţare executare silită dacă vizează un titlu executoriu reprezentat de o ordonanţă preşedinţială sau de o hotărâre prin care se dispun măsuri privind minorii precum și, în situațiile în care completul de judecată va aprecia, față de circumstanțele concrete ale cauzei, că dosarul are caracter excepțional de urgent;

 

- autorizare intrare în încăperi;

 

- incidente şi incompatibilități, cereri de reexaminare taxă timbru, reexaminare anulare cerere, cerere reexaminare amendă, cereri de ajutor public judiciar, cereri de îndreptare eroare materială, completare şi lămurire dispozitiv, dacă sunt ivite în soluționarea acestor cauze de urgenţă deosebită;

 

- cauzele prevăzute de Legea nr.272/2004 privind stabilirea masurilor de protecţie specială a minorilor, date în competenţa acestor instanţe;

 

- orice alte cauze în care completul de judecată apreciază că suspendarea judecării aduce reclamantului o pagubă iminentă, însemnată şi care nu s-ar putea repara ori a cărei reparare ar fi dificilă în viitor, conform art. 2 alin. (1) lit. a) din HCSM 257/2020;

 

- orice alte cauze generate de aplicarea măsurilor dispuse în baza Decretului nr. 195/16.03.2020 al Preşedintelui României, conform art. 2 alin. (1) lit. b) din HCSM nr.257/2020;

 


 

B. Materia penală

 

1. Cauze aflate în competenţa Judecătorului de drepturi şi libertăţi (cauze directe şi cauze soluţionate de completurile de contestaţii Judecător de drepturi şi libertăţi)  reglementate de:

 

- art. 43 alin.(1) lit. a): cauzele în care s-au dispus ori se propune luarea măsurilor preventive; cauzele în care se propune ori s-au dispus măsuri de protecţie a victimelor şi martorilor; cauzele privind aplicarea provizorie a măsurilor de siguranţă cu caracter medical;

 

În ceea ce priveşte sintagma „cauze cu persoane vătămate minori”, din analiza art. 43 alin.(1) lit. a) din Anexa 1 la decret rezultă că se referă la activitatea de urmărire penală.

 

- art. 43 alin.(1) lit. b): cereri având ca obiect autorizarea metodelor de supraveghere tehnică (art. 138 şi următoarele Cod pr. penală);

 

- cererile privind audierea anticipată (art. 308 Cod pr. penală);

 

- art. 43 alin.(1) lit. c): cauzele în care urgenţa se justifică prin scopul instituirii stării de urgenţă la nivel naţional;

 


 

2. Cauze aflate în etapa de cameră preliminară şi în curs de judecată în fond şi contestaţii:

 

- cauzele privind infracţiunile flagrante în care urgenţa se justifică prin scopul instituirii stării de urgenţă la nivel naţional sau alte cauze în care urgenţa este apreciată pentru un interes superior celui pentru care s-a emis Decretul nr. 195/2020;

 

- cauzele în care urgenţa se justifică prin scopul instituirii stării de urgenţă la nivel naţional apreciate ca atare de judecător sau de instanţa de judecată;

 

- cauzele în care au fost dispuse măsuri preventive (incluzând verificarea legalităţii şi temeiniciei măsurii preventive, iar pentru soluţionarea fondului cauzei cu respectarea dispoziţiilor din decret referitoare la protejarea drepturilor şi intereselor fundamentale ale celorlalte părţi din dosar (art. 42 alin. (3) şi (4) din Anexa 1 la Decret);

 

- contestaţii împotriva măsurilor asigurătorii;

 

- cauzele privind cooperarea judiciară internaţională în materie penală în următoarele materii:- ordine europene de anchetă având ca obiect obţinerea de probe printr-o metodă de supraveghere tehnică; mandat european de arestare activ; cereri de extrădare activă;

 

- cauzele care cuprind măsuri de protecţie a victimelor şi a martorilor în măsura în care completul investit apreciază urgenţa soluţionării cauzei şi cu respectarea dispoziţiilor din decret referitoare la protejarea drepturilor şi intereselor fundamentale ale celorlalte părţi din dosar (art. 42 alin. (3) şi (4) din Anexa 1 la Decret);

 

- cauzele privind aplicarea provizorie a măsurilor de siguranţă cu caracter medical;

 

- cauzele apreciate de judecător sau de instanţa de judecată ca urgente, de exemplu în următoarele materii:  – liberare din Centrul educativ, liberare din Centrul de detenţie, liberare condiţionată - propuneri şi cereri – art. 516 Cod pr. penală, art. 517 Cod pr. penală,  art. 587 Cod pr. penală; amânare/întrerupere executare pedeapsă – art. 589-592 Cod pr. penală; confirmare internare medicală şi confirmare obligare la tratament medical – art. 246 Cod pr.penală, art. 248 Cod pr.penală; înlocuire/încetare obligare la tratament medical sau la internare– art. 568, 569 Cod pr.penală; menţinere, înlocuire sau încetare a măsurii internării medicale – art. 571 Cod pr.penală; 

 

- incidentele procedurale în cauzele apreciate ca având caracter urgent, conform celor detaliate la alineatele precedente;

 

- contestaţii împotriva încheierilor pronunţate de judecătorul de supraveghere a executării pedepselor şi măsurilor privative de libertate (art. 39, 40, 56, 104 din Legea nr. 254/2013) în măsura în care se apreciază urgenţa în raport de prevederile art. 42 alin.2 şi 3 şi art. 43 alin. 2 din Decretul nr. 195/2020 –dispoziţii aplicabile în cazul judecătoriilor în a căror rază teritorială există penitenciare sau centre de detenţie.

 


 

DISPOZIŢII REFERITOARE LA MODALITATEA DE LUCRU ÎN CADRUL JUDECĂTORIEI SLATINA

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 


 

Conform Deciziei nr. 16/20.03.2020 date de Preşedintele Judecătoriei Slatina:

 

Art. 1. – Pe toată perioadă stării de urgenţă decretate de Preşedintele României prin Decretul nr. 195/16.03.2020, se instituie următoarele reguli privind depunerea de cereri sau înscrisuri la Judecătoria Slatina, eliberarea de înscrisuri/certificate de grefă de către Judecătoria Slatina, accesul în sediul acestei instanţei al persoanelor care nu fac parte din personalul instanţei şi desfăşurarea procedurilor judiciare:

 


 

ACTELE DE SESIZARE A INSTANŢEI DEPUNEREA ÎNSCRISURILOR

 

1. Actele se sesizare a instanţei, cererile de emitere a certificatelor de grefă şi orice alte înscrisuri vor fi înaintate instanţei exclusiv prin mijloace de comunicare electronică permise de lege (e-mail/fax) sau prin intermediul poştei, această menţiune urmând să fie inserată în toate citaţiile emise în perioada următoare.

 

2. Se exceptează de la această măsură cererile de chemare pentru litigiile care se soluţionează în continuare, conform Hotărârii nr. 10/19.03.2020 emise de Curtea de apel Craiova, precum şi cererile de declarare a căilor de atac în materie penală, care pot fi depuse şi la registratura instanţei, cu permiterea accesului la registratură doar a câte unei persoane, în ordinea sosirii.

 

STUDIUL DOSARELOR

 

3. Studiul dosarelor va fi permis numai pentru dosarele care se soluţionează conform Hotărârii nr. 10/19.03.2020 emise de Curtea de apel Craiova.

 

4. Pentru studiul acestor dosare, în sediul arhivei va fi permis accesul doar a câte unei persoane, în ordinea sosirii.

 


 

ACCESUL ÎN SĂLILE DE JUDECATĂ

 

5. Accesul în sălile de judecată va fi permis numai participanţilor la procesele care se soluţionează conform Hotărârii nr. 10/19.03.2020 emise de Curtea de apel Craiova, cu 5 minute înainte de ora stabilită de către judecătorul cauzei pentru începerea şedinţei.

 

ACCESUL LA CELELALTE COMPARTIMENTE AUXILIARE

 

6. Accesul la celelalte compartimente auxiliare (în afară de registratură şi arhivă) este interzis, cu excepţia Compartimentului Executări Penale, unde va fi permis doar pentru câte o persoană, în ordinea sosirii.

 

7. Orice depuneri de cereri sau eliberări de înscrisuri care ţin de compartimentele auxiliare se vor efectua prin e-mail, fax dau serviciile poştale. 

 


 

8. ÎN SITUAŢIA ÎN CARE CONSTATĂ CĂ UN PARTICIPANT LA PROCEDURILE JUDICIARE PREZINTĂ SIMPTOMATOLOGIA specifică infecţiei cu coronavirus (febră, tuse, dificultăţi respiratorii, dureri musculare) angajaţii Judecătoriei Slatina şi jandarmii care asigură paza instanţei vor întrerupe procedura în curs şi vor anunţa de îndată conducerea instanţei.

 


 

Art. 2. – Personalul Judecătoriei Slatina şi jandarmii care asigură paza instanţei au obligaţia de a pune în executare prezenta decizie şi de a aduce imediat la cunoştinţa conducerii instanţei situaţiile în care aceste dispoziţii nu sunt respectate. 

 

Art. 3. – Începând din 20.03.2020, Decizia nr. 12/12.03.2020 dată de Preşedintele instanţei îşi încetează efectele.

 


 


 

BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE DIN CADRUL JUDECĂTORIEI SLATINA

 


 

 

 


 

 



 


 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Pentru moment, datele referitoare la dosare sunt în curs de reindexare totală. Pentru că această operațiune se întinde pe mai multe zile, puteți utiliza motorul alternativ de căutare disponibil AICI - > Cautare Dosar

Contact

Presedinte: Stamatoiu Petronela, mail: petronela.stamatoiu@just.ro​

 


Vicepresedinte: Rodica Sorina Curimanmail: rodica.curiman@just.ro 

 

 

Adresa Judecătoriei SLATINA este:
       
Municipiul Slatina
Str. Lipscani nr. 49
Cod postal 230079
Jud. Olt
  
Pentru informatii despre dosare si termene accesati doar numarul:    0249420335(arhiva)​
   
Telefon:
       Secretariat   - 0249/435526
       Arhivă         - 0249/420335
Fax:
       Secretariat   - 0249/432663
       Registratură - 0249/420316
E-mail:
       jud-slatina@just.ro

Persoane de contact: 
 
 – Ebâncă-Lăjea Amanda-Loredana, ​purtătorul de cuvânt al instanţei - 0786421992
 
 – Joiţa Gabriela - Eliza, locţiitor purtător de cuvânt al instanţei