COMUNICAT DE PRESA
Avand in vedere incetarea starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/16.03.2020 emis de Presedintele Romaniei si urmare a emiterii de catre Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii a Hotararii nr. 734/12.05.2020, incepand cu data ridicarii starii de urgenta, activitatea in cadrul Judecatoriei Slatina se va desfasura conform dispozitiilor Deciziei nr. 19/15.05.2020 emise de Presedintele Judecatoriei Slatina, dupa cum urmeaza:
I. ACCESUL IN INSTANTA SI MASURI GENERALE DE PROTECTIE
--------------------------------------------------------------------------------
DISPOZITII OBLIGATORII
--------------------------------
Art. 1. – Purtarea mastii de protectie sau a vizierei
(1) In intreg sediul instantei (curtea interioara, holuri sau alte spatii comune, sali de judecata, birouri) purtarea mastii de protectie sau a vizierei este obligatorie atat pentru persoanele care isi desfasoara activitatea de serviciu in cadrul Judecatoriei Slatina, cat si pentru ceilalti participanti la procedurile judiciare.
(2) Jandarmii care asigura paza instantei vor interzice accesul oricaror persoane in intreg sediul instantei, daca acestia nu poarta masca de protectie sau viziera.
(3) Persoanele care nu poarta masca de protectie sau viziera dupa ce intra in sediul instantei pot fi inlaturate din sala de judecata de catre presedintele de complet, iar din celelalte spatii de catre angajatii compartimentului respectiv sau, dupa caz, de catre jandarmii care asigura paza instantei.
Art. 2. – Accesul personalului instantei in cladirea principala a instantei
Accesul personalului instantei in cladirea principala a instantei se va efectua numai pe usa dinspre curtea instantei (Str. M. Eminescu), care este destinata exclusiv personalului instantei.
Art. 3. – Accesul participantilor la procedurile judiciare in sediul instantei
(1) Accesul participantilor la procedurile judiciare in cladirile instantei se va efectua dupa cum urmeaza:
- pentru sala de judecata in materie penala (sala nr. 1), registratura, arhiva, birou grefier sef, birou persoane juridice si birourile de executari numai prin intrarea din curtea instantei (dinspre Str. M. Eminescu);
- pentru salile de judecata in materie civila (salile nr. 2 si 3) prin intrarea dinspre Str. Lipscani.
(2) Trecerea prin interiorul cladirii principale dinspre str. Lipscani spre curtea instantei sau spre arhiva este permisa numai procurorilor, avocatilor, consilierilor juridici, expertilor judiciari si interpretilor.
Art. 4. – Cazuri de simptomatologie specifica infectarii
(1) In situatia in care constata ca un participant la procedurile judiciare prezinta simptomatologia specifica infectiei cu coronavirus (febra, tuse, dificultati respiratorii, dureri musculare) angajatii Judecatoriei Slatina si jandarmii care asigura paza instantei vor intrerupe procedura in curs si vor anunta de indata conducerea instantei, pentru a fi luate masurile administrative sau judiciare corespunzatoare.
(2) In situatia in care un angajat al instantei prezinta simptomatologia specifica infectiei cu coronavirus, acesta are obligatia sa anunte in cel mai scurt timp conducerea instantei, pentru a fi luate masurile administrative corespunzatoare.
RECOMANDARI
-------------------
Art. 5. – Distanta de protectie
Se recomanda atat personalului instantei cat si participantilor la procedurile judiciare sa pastreze in permanenta o distanta de protectie de minim 1,5 m fata de oricare alte persoane cu care intra in contact.
II. ORGANIZAREA SI DESFASURAREA SEDINTELOR DE JUDECATA
---------------------------------------------------------------------------------
DISPOZITII OBLIGATORII
--------------------------------
Art. 6. – Programarea sedintelor de judecata
Presedintele completului de judecata va stabili pentru judecarea cauzelor din aceeasi sedinta de judecata intervale orare distincte (30 min./1 ora/2 ore) in care vor fi grupate mai multe cauze.
Art. 7. – Listele de sedinta
(1) Listele de sedinta vor cuprinde mentiuni privind intervalul orar in care cauza a fost repartizata si numele partilor din fiecare cauza.
(2) Listele de sedinta se intocmesc de catre grefierii de sedinta in trei exemplare, din care:
- un exemplar se inmaneaza specialistului IT, care il va posta pe portalul instantei;
- al doilea exemplar se afiseaza de catre grefierul de sedinta la intrarea in incinta instantei prin care se face accesul catre sala de judecata,
- al treilea exemplar se comunica jandarmilor care asigura paza instantei.
(3) Publicarea listelor de sedinta pe portalul instantei si afisarea acestora la intrarea in sediul instantei se vor face cu cel putin 24 de ore inainte de inceperea sedintei, iar inmanarea acestora catre jandarmii care asigura paza instantei se va efectua cel mai tarziu cu 15 min. inainte de inceperea sedintei de judecata.
Art. 8. – Citarea partilor
(1) Citarea partilor se va face cu prioritate prin nota telefonica, fax sau e-mail (in materie penala si prin intermediul organelor de politie), iar in masura in care astfel de date de contact nu sunt cunoscute citarea se va efectua prin agent procedural sau prin serviciile postale.
(2) Citatia va cuprinde pe langa celelalte mentiuni prevazute de lege si ora de inceput a intervalului orar in care este programata judecarea cauzei respective.
(3) La fiecare citatie se va anexa un formulat tipizat in care vor fi specificate dispozitiile referitoare la desfasurarea sedintei de judecata stabilite prin prezenta decizie, precum si recomandari adresate partilor pentru buna desfasurare a procedurilor judiciare.
Art. 9. – Accesul in sala de judecata
(1) Accesul in sala de judecata al partilor si al celorlalti participanti la proces, cu exceptia avocatilor si a consilierilor juridici, va fi permis cu 10 min. inainte de intervalul orar in care a fost repartizata cauza, iar in cazul in care nu au fost finalizate cauzele din intervalul orar anterior, numai cu permisiunea presedintelui de instanta.
(2) Avocatii si consilierii juridici pot intra in sala de judecata pentru observarea dosarelor si in alte intervale orare decat cele in care sunt programate cauzele in care reprezinta sau asista partile; accesul acestora poate fi restrictionat sau amanat numai de catre presedintele de complet, daca acesta apreciaza ca numarul persoanelor din sala este prea mare ori are in desfasurare proceduri judiciare care nu pot fi intrerupte.
(3) La intrarea in sala de judecata, identitatea partilor si a celorlalti participanti la proces, cu exceptia avocatilor si a consilierilor juridici, precum si intervalul orar in care a fost repartizata cauza acestora vor fi verificate de catre jandarmii care asigura paza instantei, care vor interzice acestora accesul in sala de judecata in afara intervalului orar in care este programata cauza in care au calitate.
(4) Numarul maxim al persoanelor care se pot afla in acelasi timp in sala de judecata este limitat la numarul locurilor de pe scaune existent in sala de judecata, astfel cum aceasta va fi configurata pentru pastrarea intre persoane a unei distante de protectie de minimum 1,5 m.
Art. 10. – Desfasurarea sedintei de judecata
(1) Apelarea dosarelor se va face de regula in ordinea stabilita in lista de sedinta; presedintele de complet va putea schimba ordinea din lista de sedinta numai in cadrul aceluiași intervalul orar.
(2) Studierea dosarelor in timpul sedintei, strigarea cauzelor pentru amanare fara dezbateri sau lasarea cauzelor la a doua strigare se vor putea face numai in intervalul orar alocat cauzelor respective
(3) Daca timpul permite si daca toate partile sunt de acord, presedintele completului de judecata poate sa admita cereri de lasare a cauzelor la sfarsitul sedintei (in ultimul interval orar din sedinta respectiva).
RECOMANDARI
-------------------
Art. 11. – Recomandari pentru presedintii completurilor de judecata
(1) Se recomanda presedintilor completurilor de judecata ca, la impartirea cauzelor in intervale orare pe lista de sedinta sa aiba in vedere cu titlu de exemplu urmatoarele criterii de grupare a cauzelor: cauzele in stare de amanare fara discutii, cauzele in care are contract de asistenta juridica sau este desemnat din oficiu acelasi avocat, cauzele in care are calitatea de parte sau martor aceeasi persoana.
(2) Se recomanda de asemenea presedintilor de complet sa limiteze numarul cauzelor dintr-o sedinta de judecata la cca. 25 de cauze.
Art. 12. – Recomandari pentru parti si reprezentantii acestora in instanta
(1) Se recomanda partilor si reprezentantilor acestora sa procedeze la inaintarea inscrisurilor la dosar si comunicarea acestora catre celelalte parti inainte de sedinta de judecata, prin mijloace electronice de comunicare (fax, e-mail), evitand astfel depunerea acestora direct in sedinta de judecata.
(2) Se recomanda de asemenea partilor si reprezentantilor acestora sa indice o adresa de corespondenta electronica sau un numar de fax la care sa primeasca acte de procedura sau alte comunicari.
III. ORGANIZAREA ACTIVITATII IN CADRUL CELORLALTE COMPARTIMENTE
----------------------------------------------------------------------------------------------
DISPOZITII OBLIGATORII
--------------------------------
Art. 13. – Accesul la compartimentele auxiliare
(1) Accesul la registratura, arhiva, birou grefier sef, birou persoane juridice si birourile de executari este permis in timpul programului de lucru cu publicul doar pentru cate o persoana, in ordinea sosirii, cu exceptia arhivei instantei, unde vor putea intra concomitent doua persoane insotite fiecare de maxim un reprezentant (avocat/mandatar), de asemenea in ordinea sosirii.
(2) Avocatii, consilierii juridici si expertii desemnati in cauza au prioritate fata ce celelalte persoane.
Art. 14. – Programul de lucru cu publicul
Programul de lucru cu publicul va fi urmatorul:
---------------------------------------------------------
DENUMIREA COMPARTIMENTULUI PROGRAMUL DE LUCRU CU PUBLICUL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- REGISTRATURA: LUNI – VINERI intre orele 08:30 – 12:30
- ARHIVA: LUNI – VINERI intre orele 08:30 – 12:30
- BIROUL EXECUTARI PENALE: MARTI si JOI intre orele 09:30 – 12:30
- BIROUL DE EVIDENTA A PERSOANELOR JURIDICE:
Primiri cereri – MARTI si MIERCURI
intre orele 08:30 – 12:30
Eliberari – MARTI si MIERCURI
intre orele 13:00 – 13:30
ELIBERARI CAUTIUNI - LUNI si MIERCURI
intre orele 13:00 – 13:30
ELIBERARI CERTIFICATE GREFA - LUNI – VINERI
intre orele 13:00 – 13:30
Art. 15. – Timpul alocat stationarii in interiorul compartimentului
Timpul alocat stationarii fiecarei persoane in interiorul unui birou/compartiment este limitat la timpul necesar pentru finalizarea procedurii pentru care persoana s-a prezentat, iar timpul alocat stationarii in arhiva instantei a fiecarei persoane se limiteaza la maximum 15 min.
RECOMANDARI
-------------------
Art. 16. – Recomandari referitoare la activitatea in compartimentele auxiliare
(1) In vederea respectarii timpului alocat stationarii in arhiva instantei, se recomanda partilor si reprezentantilor acestora sa foloseasca pentru efectuarea de copii dispozitive electronice de fotografiere sau scanare a inscrisurilor din dosare (telefon, tableta, scaner mobil).
(2) Se recomanda justitiabililor si reprezentantilor acestora sa foloseasca atat pentru depunerea cererilor adresate instantei (cereri de chemare in judecata, cereri de emitere a certificatelor de grefa si orice alte cereri), precum si pentru depunerea de inscrisuri pentru a fi atasate la dosarele aflate pe rolul instantei mijloace de comunicare electronica (e-mail/fax) ori serviciul postal, evitand astfel deplasarea la registratura instantei.
(3) Se recomanda de asemenea partilor si reprezentantilor acestora sa indice in cererile adresate instantei o adresa de corespondenta electronica sau un numar de fax la care sa primeasca actele a caror eliberare se solicita instantei si sa ataseze cererilor dovada indeplinirii celorlalte obligatii necesare pentru eliberarea inscrisurilor, cum ar fi taxa de timbru, dovada calitatii de reprezentant, copie act identitate, plic timbrat autoadresat (daca se solicita comunicarea prin posta).
IV. DISPOZITII FINALE
-----------------------------
Art. 17. – Personalul Judecatoriei Slatina si jandarmii care asigura paza instantei au obligatia de a pune in executare prezenta decizie si de a aduce imediat la cunostinta conducerii instantei situatiile in care aceste dispozitii nu sunt respectate.
Art. 18. – Incepand cu data ridicarii starii de urgenta instituite pe teritoriul Romaniei prin Decretul nr. 195/16.03.2020 emis de presedintele Romaniei Deciziile nr. 13/12.03.2020, nr. 15/20.03.2020 si nr. 16/20.03.2020 date de Presedintele Judecatoriei Slatina isi inceteaza efectele.
BIROUL DE INFORMARE SI RELATII PUBLICE DIN CADRUL JUDECATORIEI SLATINA