ANUNŢ
Dosarele
având ca obiect CONTESTAŢIE LEGEA
ELECTORALĂ pot fi înregistrate în format letric doar în zilele lucrătoare în intervalul programului de lucru cu
publicul al serviciului Registratură (luni-vineri între orele 9-13) sau pot
fi transmise prin poştă electronică,
la adresa de e-mail:
alegeri.judsfgheorghe@just.ro, chiar şi în afara programului de lucru (inclusiv
în weekend).
Pentru
a facilita procedura de citare, în condiţiile în care termenul de soluţionare a
contestaţiilor este, potrivit legii, foarte scurt, contestatorul va indica
obligatoriu în cuprinsul contestaţiei adresa sa de email, precum şi numărul de
telefon.
Informare
Judecătoria Sfântu Gheorghe pune la dispoziţia persoanelor interesate Chestionarul referitor la percepţia activităţii în cadrul instanţelor de judecată, adoptat prin HCSM nr. 2646/2023.
Chestionarul este disponibil atât în format fizic, la sediul
Judecătoriei Sfântu Gheorghe (la compartimentele care desfăşoară activităţi cu publicul),
cât şi în format online, accesând următorul link:
Chestionar
Informare lansare portal registratura.rejust.ro
Portalul registratura.rejust.ro - portalul național ce permite depunerea cererilor, înscrisurilor și plata taxelor de timbru și îndeamnă cetățenii și profesioniștii din cadrul sistemului judiciar la folosirea acestuia, disponibil la nivel național, gratuit, putând fi accesat la adresa de internet https://registratura.rejust.ro.
Site-ul permite interacțiunea electronică a justițiabililor și profesioniștilor dreptului cu instanțele de judecată, oferindu-le acestora posibilitatea de a accesa cu ușurință următoarele servicii:
* depunerea unei cereri de chemare în judecată;
* declararea unei căi de atac într-un dosar ;
* depunerea înscrisurilor într-un dosar deja existent;
* plata taxei judiciare de timbru într-un dosar utilizând cardul bancar;
* eliberarea certificatelor de grefă;
* eliberarea copiilor legalizate ale hotărârilor judecătorești.
Posibilitatea de a plăti taxa de timbru utilizând cardul bancar simplifică în mod semnificativ interacțiunea cu instanța de judecată, această modalitate de plată fiind implementată în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, Asociația de Plăți Electronice din România și Ghișeul.ro. Noua interfață implementată la nivelul întregului sistem judiciar este benefică atât cetățenilor, ca destinatari ai serviciului public, cât și personalului specializat din instanțe.
Astfel, utilizând formulare electronice din portal, informațiile sunt transmise către grefierii registratori în mod structurat, facilitându-se înregistrarea cu celeritate a cererilor și înscrisurilor în sistemele informatice proprii.
În măsura în care justițiabilii optează pentru utilizarea acestui portal, se recomandă să nu fie folosite, concomitent, și celelalte instrumente de sesizare a instanței, pentru a nu încărca în mod nejustificat activitatea instanțelor.
Adunarea Generală a Judecătorilor din cadrul Judecătoriei
Sfântu Gheorghe a hotărât suspendarea formei de protest
adoptată în luna iunie 2023 începând de luni, 11.09.2023, timp de o lună, cu menţinerea deschisă a
posibilităţii reluării protestului în funcţie de evoluţia legislativă în
următoarele domenii: statutul judecătorilor, drepturile salariale, volumul de
muncă/ normarea activităţii judecătorilor, pensiile de serviciu.
TDS
Aplicația TDS - Transmitere Documente Securizat permite transmiterea citațiilor și altor acte procedurale în format electronic, prin intermediul poștei electronice(e-mail) sau prin SMS, doar către părțile din dosarele aflate pe rolul Judecătoriei Sfântu Gheorghe care și-au dat acordul pentru a primi actele de procedură în format electronic, în urma completării unei cereri:
Cererea, completată și semnată, se poate depune personal la Registratura Judecătoriei Sfântu Gheorghe sau se poate trimite prin e-mail la adresa:
sau fax 0267-315903.
Părțile care și-au dat acordul pentru primirea actelor de procedură în format electronic beneficiază și de acces electronic la documentele din dosar.
Dosarul electronic poate fi accesat din mesajul e-mail primit de la instanță ori prin pagina de internet:
Informații suplimentare despre aplicația TDS precum și instrucțiuni privind utilizarea acesteia:
Corespondenţa actelor de procedură se poate face exclusiv prin adresa registraturii:
Vă rugăm ca toate actele transmise instanţei prin e-mail să fie în format pdf.
Carieră