A
N U N Ţ
Adunarea
Generală a Judecătorilor Judecătoriei Sectorului 6 București, întrunită la data
de 22 octombrie 2025, la convocarea Președintelui Judecătoriei Sectorului 6
București și cu participarea a 26 de judecători, a avut pe ordinea de zi
reevaluarea măsurilor adoptate prin Hotărârea nr. 3 din 27 august 2025 a
Adunării Generale a Judecătorilor Judecătoriei Sectorului 6 București.
Această
reevaluare a fost determinată de pronunțarea Hotărârii Curții Constituționale a
României privind legea pentru modificarea și completarea unor acte normative
din domeniul pensiilor de serviciu, astfel cum rezultă din comunicatul Curții
Constituționale din data de 20 octombrie 2025, soluţie ce relevă necesitatea
iniţierii unor consultări reale şi efective cu reprezentanţii puterii
judecătoreşti.
Adunarea
Generală a hotărât suspendarea măsurilor stabilite prin Hotărârea nr.
3/27.08.2025 și reluarea activității de judecată pentru toate cauzele începând
cu data de 27 octombrie 2025.
În
raport de evoluţia discuţiilor privind statutul profesiei de judecător și de
modul în care autoritățile vor înțelege să răspundă preocupărilor legitime ale
corpului magistraților - privind lipsa unei consultări reale și transparente,
absența oricăror măsuri complementare care să vizeze îmbunătățirea condițiilor
de muncă, discreditarea nejustificată a întregului corp profesional - se va
analiza, la momentul oportun, necesitatea convocării unei noi Adunări Generale
pentru o eventuală reevaluare a măsurilor adoptate astăzi.
PREŞEDINTELE
JUDECĂTORIEI SECTORULUI 6 BUCUREŞTI,
JUDECĂTOR ANDREA ŢINEGHE
Listele de sedinta pentru: 24.10.2025
23.10.2025
COMUNICAT
23.10.2025
Având în vedere măsurile dispuse prin Hotărârea Adunării Generale a Judecătorilor din cadrul Judecătoriei Sectorului 6 București nr. 4/22.10.2025, precum și prin Hotărârea AGE a Sindicatului Dicasterial din data de 22.10.2025, prin care s-au hotărât reluarea activității de judecată pentru toate cauzele începând cu data de 27 octombrie 2025, precum și reluarea integrală a activității compartimentelor auxiliare începând cu data de 23 octombrie 2025, începând cu data de 23.10.2025 se revine la programul normal de lucru cu publicul.
PREŞEDINTELE JUDECĂTORIEI SECTORULUI 6 BUCUREŞTI,
judecător Andrea Ţineghe
28.08.2025
În contextul
măsurilor dispuse prin Hotărârea Adunării Generale a Judecătorilor din cadrul
Judecătoriei Sectorului 6 București nr. 3 din 27.08.2025, prin care a fost
adoptată forma de protest faţă de parcursul procesului legislativ, constând în suspendarea soluționării cauzelor, începând cu data de
28.08.2025, până la retragerea proiectului de lege, vă aducem la
cunoştinţă că listele cauzelor care vor fi judecate pe durata protestului, vor
fi publicate pe site-ul Judecătoriei Sectorului 6 Bucureşti, http://portal.just.ro/, cu cel puţin o zi înainte de
data la care a fost stabilită şedinţa de judecată.
PREŞEDINTELE JUDECĂTORIEI
SECTORULUI 6 BUCUREŞTI,
Judecător Andrea Ţineghe
A N U N Ţ
27.08.2025
Adunarea Generală a Judecătorilor din cadrul Judecătoriei Sectorului 6 București, întrunită în ședința
din 27 august 2025, la convocarea Consiliului Superior al Magistraturii, în prezența
a 21 judecători:
- a hotărât, în unanimitate, că se impune retragerea
proiectului de Lege pentru modificarea şi completarea unor acte normative în
domeniul pensiilor de serviciu, motivat de faptul că reforma pensiilor de
serviciu s-a realizat deja prin modificările aduse de Legea 282/2023 și nu
există motive reale pentru o nouă intervenție legislativă;
- a hotărât, în unanimitate, adoptarea unei forme de reacție
faţă de parcursul procesului legislativ, constând în suspendarea soluționării
cauzelor pe o perioadă nedeterminată, începând cu data de 28 august 2025,
cu excepția cauzelor urgente stabilite prin prezenta hotărâre;
- a hotărât ca
următoarele cauze să fie exceptate de la suspendarea soluționării:
a) Secția civilă:
-
ordine
de protecție (conform Legii 217/2003, respectiv conform Legii nr. 26/2024);
-
ordonanțe
președințiale în materia minori și familie în cazurile ce vizează situații de
risc care pot pune în pericol viața și integritatea minorilor și necesitatea
acordării/stabilirii de tratamente medicale;
-
internare
medicală nevoluntară/încetare internare medicală nevoluntară;
-
suspendare
provizorie a executării silite;
-
suspendarea
executării silite în materie fiscală;
-
asigurare
de dovezi;
-
incidente
procedurale referitoare la aceste tipuri de cauze.
b) Secția penală:
-
cauze
de competența judecătorului de drepturi și libertăți cu următoarele excepții:
o cauze care au ca obiect contestație privind durata
procesului penal;
o cauze având ca obiect anularea/reducerea amenzii
judiciare;
-
Verificarea
legalității și temeiniciei măsurilor preventive și verificarea măsurilor
asiguratorii, inclusiv cereri în legătură cu aceste măsuri (ex. înlocuirea,
revocarea, încetarea de drept a unor astfel de măsuri, modificare obligații, restituire
bunuri, etc.);
-
cauze
având ca obiect confirmare, luare, înlocuire sau încetare a măsurilor de
siguranță privind internarea medicală/ tratamentul medical;
-
cauze
având ca obiect luarea în mod provizoriu a unor măsuri de siguranță cu caracter
medical;
-
incidente
procedurale referitoare la aceste tipuri de cauze.
- Judecătorii își vor îndeplini atribuțiile administrative, cele privind pronunțarea hotărârilor în dosarele în care instanța a rămas deja în pronunțare, motivarea hotărârilor, efectuarea procedurii de verificare și regularizare a cererilor, dispunerea măsurilor necesare conform art. 344 alin. (2) și alin. (3) C.proc.pen., studiul individual și formare profesională continuă, precum și alte atribuții legale și regulamentare (cu excepția judecării cauzelor în afara celor menționate mai sus).
Celelalte activități
se desfășoară conform programului normal de lucru.
Aceste măsuri
nu sunt determinate exclusiv de modificările legislative referitoare la
pensiile de serviciu ale magistraților, ci reflectă poziția critică a corpului
profesional față de:
- modul în care aceste discuții au
fost purtate în lipsa unei consultări reale și transparente;
- absența
oricăror măsuri complementare care să vizeze îmbunătățirea condițiilor de
muncă, în paralel cu modificarea vârstei de pensionare;
- încercările
de discreditare a întregului corp de magistrați, printr-o prezentare
denaturată a statutului și rolului acestora în societate.
Înțelegem pe deplin impactul acestei decizii asupra
justițiabililor și ne exprimăm regretul pentru eventualele consecințe asupra
activității judiciare curente. Totuși, considerăm că protejarea independenței
justiției și apărarea demnității profesionale a magistraților reprezintă
obiective esențiale, ce privesc întreaga societate.
Având în vedere forma de reacție adoptată, respectiv suspendarea
soluționării cauzelor pe o perioadă nedeterminată, facem apel la toţi participanții
la procedurile judiciare să nu se prezinte la judecată decât în ipoteza
cauzelor urgente anterior menționate.
PREȘEDINTELE JUDECĂTORIEI SECTORULUI 6 BUCUREȘTI
ȚINEGHE ANDREA
Prin poşta electronică,
mesajul electronic şi fișierele atașate se transmit:
• pe adresa de e-mail: jud-sector6@just.ro ;
• doar în format pdf,
la solicitarea instanței se pot transmite şi în format word (doc sau docx);
• fișierul PDF să fie Alb/Negru, cu o
rezoluție recomandată între 250 şi maxim 300 dpi;
• fără ca mesajul şi atașamentele să
cumuleze o dimensiune mai mare de 15 MB;
•
NU atașați în e-mail: atașamente arhivate, fișiere stocate în CLOUD
şi link-uri externe către diverse servicii de stocare. Acestea nu vor fi accesate din motive de securitate;
• vă
recomandăm transmiterea informațiilor/documentelor cu cel puțin 24 de ore
înainte de termenul de judecată.
A N U N Ţ Începând cu data de 11.08.2025, accesul serviciilor de curierat la compartimentul registratură, pentru predarea corespondenţei, se va desfăşura după următorul program: • luni, între orele 9:00 – 13:00; • marţi, între orele 9:00 – 13:00; • miercuri, între orele 9:00 – 13:00; • joi, între orele 9:00 – 13:00; • vineri, între orele 9:00 – 13:00.
CONDUCEREA ADMINISTRATIVĂ A JUDECĂTORIEI SECTORULUI 6 BUCUREŞTI
ATENTIE!
Nu este necesar
să mai transmiteți documentele şi pe altă cale de comunicare (fax, postă, etc ),
decât dacă vi se solicită în mod expres de instanță.
Vă readucem la cunoştinţă că la Judecătoria Sectorului 6 Bucureşti este implementată o soluţie informatică de răspuns automat (auto reply), prin care se confirmă primirea mesajelor e-mail trimise de dumneavoastră pe adresa instanţei jud-sector6@just.ro .
Răspunsul
automat de confirmare este generat în momentul deschiderii mesajului
e-mail de către grefierul de la compartimentul Registratură (în timpul
programului de lucru 08:00 – 16:00) şi are următorul conţinut:
„Stimată doamnă/Stimate domn,/
Confirmăm primirea mesajului transmis de către dumneavoastră.
În termenul legal, veți primi răspuns cu privire la solicitarea formulată.
În situaţia în care aţi transmis înscrisuri la dosare aflate pe rolul instanţei, acestea vor fi tipărite, înregistrate şi depuse la dosar.
Nu este necesar să trimiteţi înscrisurile şi prin alte mijloace de comunicare (fax, poştă, curier etc.), urmând să vă fie adus la cunoştinţă dacă este necesară depunerea înscrisurilor în original.
Registratura Judecătoriei Sectorului 6 Bucureşti”
Astfel,
dacă după ce aţi trimis mesajul e-mail, nu primiţi răspunsul automat de
confirmare, înseamnă că transmiterea nu s-a realizat şi este necesar să
trimiteţi, din nou, mesajul e-mail.
A N U N T 19.06.2025
Va aducem la cunostinta ca în perioada vacantei judecatoresti (01 iulie 29 august 2025), fata de prevederile art. 170 alin. 3 din Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti (adoptat prin Hotarârea nr. 3243 din 22 decembrie 2022 a Consiliului Superior al Magistraturii, Sectia pentru judecatori), programul de lucru cu publicul va fi urmatorul:
ARHIVA, REGISTRATURA: marti si joi, între orele 9:00 11:00 Registratura numai pentru depunerea cererilor de încuviintare executare silita: marti si joi, între orele 11:00 12:00 Accesul serviciilor de curierat la Registratura: luni, marti, miercuri, joi si vineri, între orele 8:00 16:00
ELIBERAREA CERTIFICATELOR DE GREFA SI A COPIILOR LEGALIZATE: marti si joi, între orele 9:00 11:00
EXECUTARI PENALE: marti si joi, între orele 9:00 11:00
COMPARTIMENTUL PERSOANE JURIDICE SI SINDICATE: marti si joi între orele 9:00 11:00
BIROUL DE INFORMARE SI RELATII PUBLICE: luni, marti, joi, vineri, între orele 08:00 16:00, si miercuri, între orele 08:00-19:00. Petitiile pot fi transmise la adresa de e-mail: jud-sector6-BIRP@just.ro
Va reamintim ca toate cererile de chemare în judecata si orice alte cereri/înscrisuri pot fi transmise prin e-mail (numai la adresa jud-sector6@just.ro), prin fax (la numarul 021. 637.23.23) sau prin posta ori curier (data actului de procedura este considerata data depunerii la oficiul postal/serviciul de curierat).
De asemenea, va reamintim ca la Judecatoria Sectorului 6 Bucuresti este implementata o solutie informatica de raspuns automat (auto reply), prin care se confirma primirea mesajelor e-mail trimise de dumneavoastra pe adresa instantei: jud-sector6@just.ro .
CONDUCEREA ADMINISTRATIV-JUDICIARA A JUDECATORIEI SECTORULUI 6 BUCURESTI
A N U N Ţ
PRIVIND ŞEDINŢELE DE JUDECATĂ DIN DATELE DE 08.05.2025, 29.05.2025, 19.06.2025, 31.07.2025 şi 11.09.2025 ALE COMPLETURILOR 23-CIVIL, 23-CIVIL CAMERĂ DE CONSILIU şi 23-CIVIL CERERI ÎN ANULARE
Vă aducem la cunoştinţă că prin Hotărârea Colegiului de conducere al Judecătoriei Sectorului 6 Bucureşti nr. 5 din data de 11.04.2025 s-a dispus desfiinţarea completurilor de judecată 23-CIVIL, 23-CIVIL CAMERĂ DE CONSILIU, 23-CIVIL CERERI ÎN ANULARE, 23-CIVIL CERERI ÎN ANULARE CAMERĂ DE CONSILIU şi 23-EXECUTĂRI SILITE, având în vedere că judecătorul titular de complet a promovat la Tribunalul Bucureşti din data de 01.03.2025. De asemenea, conform art. 103 alin. 4 din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, s-a dispus repartizarea ciclică a dosarelor înregistrate pe aceste completuri, operațiune ce urmează a fi efectuată. În consecinţă, şedinţele de judecată din datele de 08.05.2025, 29.05.2025, 19.06.2025, 31.07.2025 şi 11.09.2025 ale completurilor 23-CIVIL, 23-CIVIL CAMERĂ DE CONSILIU şi 23-CIVIL CERERI ÎN ANULARE nu vor mai avea loc, dosarele urmând să primească noi termene de judecată şi părţile să fie citate pentru noul termen. Astfel că, nu mai este necesar ca părţile din dosarele cu termen de judecată în datele menționate anterior, de pe completurile 23-CIVIL, 23-CIVIL CAMERĂ DE CONSILIU şi 23-CIVIL CERERI ÎN ANULARE, să se prezinte în aceste date la sediul instanţei.
CONDUCEREA ADMINISTRATIV-JUDICIARĂ A JUDECĂTORIEI SECTORULUI 6 BUCUREŞTI
A N U N Ţ
PRIVIND ŞEDINŢELE DE JUDECATĂ DIN DATELE DE
21.05.2025, 11.06.2025 şi 03.09.2025
ALE COMPLETURILOR
25-CIVIL, 25-CIVIL CAMERĂ DE CONSILIU şi
25-CIVIL CERERI ÎN ANULARE
Vă aducem la cunoştinţă că prin Hotărârea Colegiului de conducere al Judecătoriei Sectorului 6 Bucureşti nr. 5 din data de 11.04.2025 s-a dispus desfiinţarea completurilor de judecată 25-CIVIL, 25-CIVIL CAMERĂ DE CONSILIU, 25-CIVIL CERERI ÎN ANULARE, 25-CIVIL CERERI ÎN ANULARE CAMERĂ DE CONSILIU şi 25-EXECUTĂRI SILITE, având în vedere că judecătorul titular de complet a promovat la Tribunalul Bucureşti din data de 01.03.2025.
De asemenea, conform art. 103 alin. 4 din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, s-a dispus repartizarea ciclică a dosarelor înregistrate pe aceste completuri, operațiune ce urmează a fi efectuată.
În consecinţă, şedinţele de judecată din datele de 21.05.2025, 11.06.2025 şi 03.09.2025 ale completurilor 25-CIVIL, 25-CIVIL CAMERĂ DE CONSILIU şi 25-CIVIL CERERI ÎN ANULARE nu vor mai avea loc, dosarele urmând să primească noi termene de judecată şi părţile să fie citate pentru noul termen.
Astfel că, nu mai este necesar ca părţile din dosarele cu termen de judecată în datele menționate anterior, de pe completurile 25-CIVIL, 25-CIVIL CAMERĂ DE CONSILIU şi 25-CIVIL CERERI ÎN ANULARE, să se prezinte în aceste date la sediul instanţei.
CONDUCEREA ADMINISTRATIV-JUDICIARĂ A JUDECĂTORIEI SECTORULUI 6 BUCUREŞTI
În zilele de 18-21 aprilie 2025 si 01-02 mai 2025, sărbători legale și zile libere legale, Judecatoria Sectorului 6 București nu va desfasura program de lucru cu publicul. Cererile având ca obiect ORDIN DE PROTECȚIE, în perioada menționată anterior, pot fi depuse direct la organul de poliție competent.
ANUNŢ
În zilele de 25-26 decembrie 2024 și 01-02 ianuarie 2025, sărbători legale, precum și în data de 27 decembrie 2024, zi liberă legală, Judecătoria Sectorului 6 București nu va desfășura program de lucru cu publicul.
Cererile având ca obiect ORDIN DE PROTECȚIE, în perioada menționată anterior, pot fi depuse direct la organul de poliție competent.
ANUNŢ PORTAL
Vă aducem la
cunoștință că e-mailurile transmise către adresa de e-mail jud-sector6@just.ro,
în perioada 25.10.2024, începând cu ora 12:04, până în data de 28.10.2024, ora
7:39, NU AU FOST RECEPŢIONATE de către Judecătoria Sectorului 6
Bucureşti datorită unor defecțiuni tehnice.
Precizăm că
Ministerul Justiției a transmis liste conținând evidența e-mailurilor existente
pe server şi neprimite de către instanță, însă acestea nu pot fi accesate.
Vă recomandăm
retransmiterea e-mailurilor.
ANUNŢ
09.02.2023
Având
în vedere noile dispoziţii legale privind măsurile de ocrotire pentru persoanele cu dizabilități intelectuale și
psihosociale (Legea nr. 140/2022), vă informăm că la secţiunea BINE DE ŞTIUT este disponibil materialul intitulat
„Cum poţi să ieşi de sub interdicţie?”, realizat de Centrul de Resurse
Juridice.
Materialul poate fi accesat şi de
pe link-ul de mai jos.
Legea-140-broșură
Conducerea administrativ
judiciară a Judecătoriei Sectorului 6 Bucureşti
A N U N Ţ
ÎN ATENŢIA PERSOANELOR CU DIZABILITĂŢI ŞI A ÎNSOŢITORILOR
ACESTORA
Rampa de acces
pentru persoanele cu dizabilităţi este funcţională.
Pentru operarea
acesteia, vă rugăm să vă adresaţi jandarmului de la intrarea din sediul
instanţei !
Conducerea administrativ judiciară a Judecătoriei Sectorului 6
Bucureşti
ÎN ATENŢIA PERSOANELOR CU
DIZABILITĂŢI ŞI A ÎNSOŢITORILOR ACESTORA,
PRECUM ŞI A PERSOANELOR ÎN
VÂRSTĂ SAU CU DIFICULTĂŢI DE DEPLASARE
Pentru accesul la compartimentele
Registratură, Arhivă, Biroul de informare şi relaţii publice, Persoane juridice
şi Executări penale, având în vedere accesul dificil pe scările către
demisolul clădirii,
Vă rugăm să vă adresaţi jandarmului
de la intrarea în sediul instanţei, care va anunţa personalul de la aceste
compartimente, iar aceştia vor urca la parterul clădirii pentru soluţionarea
problemelor dumneavoastră.
Conducerea administrativ judiciară a Judecătoriei
Sectorului 6 Bucureşti
Vă aducem la cunoştinţă că la Judecătoria Sectorului 6 Bucureşti este implementată o soluţie informatică de răspuns automat (auto reply), prin care se confirmă primirea mesajelor e-mail trimise de dumneavoastră pe adresa instanţei jud-sector6@just.ro .
Răspunsul automat de confirmare este generat în momentul deschiderii mesajului e-mail de către grefierul de la compartimentul Registratură (în timpul programului de lucru 08:00 – 16:00) şi are următorul conţinut:
„Stimată doamnă/Stimate domn,/
Confirmăm primirea mesajului transmis de către dumneavoastră.
În termenul legal, veți primi răspuns cu privire la solicitarea formulată.
În situaţia în care aţi transmis înscrisuri la dosare aflate pe rolul instanţei, acestea vor fi tipărite, înregistrate şi depuse la dosar.
Nu este necesar să trimiteţi înscrisurile şi prin alte mijloace de comunicare (fax, poştă, curier etc.), urmând să vă fie adus la cunoştinţă dacă este necesară depunerea înscrisurilor în original.
Registratura Judecătoriei Sectorului 6 Bucureşti”
Astfel, dacă după ce aţi trimis mesajul e-mail, nu primiţi răspunsul automat de confirmare, înseamnă că transmiterea nu s-a realizat şi este necesar să trimiteţi, din nou, mesajul e-mail.
CONDUCEREA ADMINISTRATIV-JUDICIARĂ A JUDECĂTORIEI SECTORULUI 6 BUCUREŞTI
În considerarea faptului că din luna ianuarie 2022 societăţile comerciale care asigurau servicii de fotocopiere înscrisuri pentru public în spaţiile închiriate de Tribunalul Bucureşti în sediile din: - Bulevardul Unirii nr.37, sector 3 (Tribunalul Bucureşti - Secţiile I-V şi VIII, Judecătoria sectorului 20 Bucureşti) - Gheorghe Danielopol nr.2-4, sector 4 (Judecătoriile sectoarelor 1 şi 4 Bucureşti) - Ilfov nr.6, sector 5 (Judecătoria sectorului 3 Bucureşti) - Str. Ştirbei Vodă nr.115, sector 1 ( Judecătoria sectorului 6 Bucureşti) au notificat încetarea contractului de închiriere, vă aducem la cunoştinţă că procedura de fotocopiere a înscrisurilor din dosarele aflate în păstrarea instanţelor de judecată se va desfăşura după cum urmează: detalii.
Vă readucem în atenţie câteva informaţii utile referitoare la aplicaţia „DOSAR ELECTRONIC”, care oferă părţilor şi reprezentanţilor acestora accesul on-line la documentele din propriul dosar:
- aplicaţia conţine numai dosarele din materiile: civil, minori şi familie, litigii cu profesionişti, contencios administrativ. Aplicaţia nu conţine dosarele din materia penală.
- aplicaţia conţine numai dosarele înregistrate pe rolul instanţei începând cu data de 04.07.2019 (adică, dosarele începând cu numărul 12988/303/20219);
- aplicaţia se accesează de pe site-ul Tribunalului Bucureşti: www.tmb.ro
- pentru a avea acces este necesară înregistrarea prealabilă, prin indicarea unei adrese de e-mail şi a numărului de telefon.
Înregistrarea prealabilă se face prin completarea şi trimiterea cererii denumite „CERERE DE ACCES LA DOSARUL ELECTRONIC”, formular ce poate fi descărcat mai jos.
Cererea de acces la dosarul electronic se poate depune odată cu cererea de chemare în judecată/ întâmpinarea etc. În cazul în care nu aţi solicitat accesul la dosarul electronic prin cererea de chemare în judecată/întâmpinare, CERERE DE ACCES LA DOSARUL ELECTRONIC” completată ulterior trebuie să fie însoţită de copia cărţii de identitate şi, dacă este cazul, dovada calităţii de reprezentant.
- după înregistrarea prealabilă, accesarea aplicaţiei se face prin autentificare, cu adresa de e-mail înregistrată, alegerea instanţei pe rolul căreia se află dosarul şi apăsarea butonului „Autentifică”. Pe numărul de telefon înregistrat veţi primi, în mod automat, un mesaj SMS conţinând codul de validare. După introducerea codului de validare, se accesează butonul „VERIFICĂ”. Dacă într-un interval de 5 minute nu primiţi mesajul SMS, accesaţi butonul „Retrimite”. Se poate accesa butonul „Retrimite” de 3 ori.
Regăsiţi mai jos instrucţiunile complete de utilizare a aplicaţiei „DOSAR ELECTRONIC”:
cerere acces dosar electronic
Menționăm că: nu sunt scanate copiile dosarelor de executare primite în format fizic, de la executorii judecătoreşti, sub formă de dosar numerotat (dosarul de executare primit se ataşează la dosarul instanţei).
A N U N Ţ Începând cu data de 04.07.2019, la nivelul Judecătoriei Sectorului 6 Bucureşti, a început operaţiunea de scanare a dosarelor nou intrate, în materii non-penale (civil, familiei), în vederea implementării aplicaţiei „DOSAR ELECTRONIC”, organizată şi coordonată de Tribunalul Bucureşti.
În vederea eficientizării operaţiunii de scanare, vă rugăm ca cererile de chemare în judecată şi toate documentele depuse ulterior în dosare: - să nu fie capsate (înlăturarea capselor necesită timp şi există posibilitatea deteriorării foilor de hârtie; puteţi folosi, în loc, agrafe de birou);
- fie printate numai pe o faţă a foii (scanarea documentelor printate faţă-verso necesită mai mult timp).
- în cazul documentelor de tipul: titluri, certificate, diplome, documente originale, documente deteriorate, chitanţe, procese verbale de contravenţie, să se ataşeze suplimentar o fotocopie A4 a acelui document.Vă mulţumim pentru colaborare !CONDUCEREA ADMINISTRATIV-JUDICIARĂ A JUDECĂTORIEI SECTORULUI 6 BUCUREŞTI
ANUNŢ Pentru accelerarea procesului de motivare a hotărârilor judecătoreşti, care trebuie să cuprindă şi susţinerile din cuprinsul cererilor, vă solicităm ca cererea de chemare în judecată şi cererile ulterioare ( întâmpinare, cerere reconvenţională, cerere precizatoare, cerere modificatoare, cerere de intervenţie, cerere de chemare în garanţie ), să le depuneţi şi în format editabil ( document Word ), pe lângă formatul scriptic semnat, pe adresa de e-mail: jud-sector6@just.ro sau prin alte mijloace tehnice. CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A JUDECĂTORIEI SECTORULUI 6 BUCUREŞTI
ANUNŢ Pentru a sprijini actul de justiţie, începând cu data de 30.03.2018, vă aducem la cunoştinţă că pe site-ul Judecătoriei Sectorului 6 Bucureşti, http://portal.just.ro/, la secţiunea BINE DE ŞTIUT, sunt disponibile versiunile revizuite ale ghidurilor conţinând modele practice de cereri pentru justiţiabili, respectiv modele de acte procedurale destinate practicienilor, după cum urmează: - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIA DREPTULUI CIVIL - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIA DREPTULUI FAMILIEI - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIA DREPTULUI MUNCII - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIA DREPTULUI PENAL - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIA DREPTULUI PROCESUAL CIVIL - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIA INSOLVENŢEI - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIA SOCIETĂŢILOR COMERCIALE - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIE CIVILĂ - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIE PENALĂ INSTANŢE - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIE PENALĂ PARCHETE - MODELE DE ACTE DE PROCEDURĂ ÎN MATERIE PENALĂ-PARCHETE- Aceste ghiduri au fost realizate în cadrul proiectului „Asistenţă pentru consolidarea capacităţii instituţionale în domeniul formării judecătorilor şi procurorilor pentru aplicarea noilor legi”, finanţat prin Fondul Tematic Securitate aferent Programului de Cooperare Elveţiano – Român pentru reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, implementat de Consiliul Superior al Magistraturii în parteneriat cu Institutul Naţional al Magistraturii.
CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A JUDECĂTORIEI SECTORULUI 6 BUCUREŞTI
INSTITUŢIA MEDIERII
Pentru soluţionarea litigiilor pe cale amiabilă, părţile au posibilitatea ca împreună să apeleze la un mediator, atât înainte, cât şi ulterior declanşării unui litigiu în faţa instanţei. Medierea reprezintă o modalitate de soluţionare a conflictelor pe cale amiabilă, cu ajutorul unei terţe persoane specializate în calitate de mediator, în condiţii de neutralitate, imparţialitate, confidenţialitate şi având liberul consimţământ al părţilor. Medierea se bazează pe încrederea pe care părţile o acordă mediatorului, ca persoană aptă să faciliteze negocierile dintre ele şi să le sprijine pentru soluţionarea conflictului, prin obţinerea unei soluţii reciproc convenabile, eficiente şi durabile. Dacă legea nu prevede altfel, părţile, persoane fizice sau persoane juridice, pot recurge la mediere în mod voluntar, inclusiv după declanşarea unui proces în faţa instanţelor competente, convenind să soluţioneze pe această cale orice conflicte în materie civilă, comercială, de familie, în materie penală, precum şi în alte materii. (art. 1 şi 2 alin. 1 din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator). Pentru detalii, consultaţi tabloul mediatorilor afişat pe site-ul www.cmediere.ro.
COMUNICARI
2024
2023
|
|