A N U N Ţ – 28.06.2024
Vă
aducem la cunoştinţă că în perioada
vacanţei judecătoreşti (01 iulie – 30 august), faţă de prevederile art. 170
alin. 3 din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti (adoptat prin Hotărârea nr. 3243 din 22
decembrie 2022 a Consiliului Superior al Magistraturii, Secţia pentru
judecători),
programul de lucru cu publicul va fi
următorul:
ARHIVĂ, REGISTRATURĂ: marţi şi joi, între orele 9:00 – 11:00
Registratură numai pentru depunerea cererilor
de încuviinţare executare silită: marţi şi joi, între orele
11:00 – 12:00
Accesul serviciilor de
curierat la
Registratură: luni, marţi, miercuri, joi şi vineri, între orele 8:00 – 16:00
ELIBERAREA CERTIFICATELOR DE GREFĂ ŞI A COPIILOR
LEGALIZATE:
marţi şi joi, între orele 9:00 – 11:00
EXECUTĂRI PENALE: marţi şi
joi, între orele 9:00 – 11:00
COMPARTIMENTUL PERSOANE JURIDICE ŞI SINDICATE:
marţi şi joi între orele 9:00 – 11:00
BIROUL DE
INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE: luni, marţi,
joi, vineri, între orele 08:00 – 16:00, şi miercuri, între orele 08:00-19:00.
Petiţiile pot fi transmise
la adresa de e-mail: jud-sector6-BIRP@just.ro
Vă
reamintim că toate cererile de chemare în judecată şi orice alte
cereri/înscrisuri pot fi transmise prin
e-mail (numai la adresa jud-sector6@just.ro), prin fax (la numărul 021. 637.23.23) sau prin poştă ori curier
(data actului de procedură este considerată data depunerii la oficiul
poştal/serviciul de curierat).
De
asemenea, vă reamintim că la Judecătoria Sectorului 6 Bucureşti este
implementată o soluţie informatică de răspuns
automat (auto reply), prin care se confirmă primirea mesajelor e-mail trimise
de dumneavoastră pe adresa instanţei: jud-sector6@just.ro .
CONDUCEREA
ADMINISTRATIV-JUDICIARĂ A JUDECĂTORIEI SECTORULUI 6 BUCUREŞTI
Anunt pentru ALEGERI
În aplicarea dispoziţiilor:
- Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 21/2024 privind unele
măsuri pentru organizarea și
desfășurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din
anul 2024 și a alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din
anul 2024;
- Legii nr. 33 din 16 ianuarie 2007
(**republicată**) privind organizarea și desfășurarea
alegerilor pentru Parlamentul European**;
- Legii nr. 115 din 19 mai 2015 pentru alegerea autorităților administrației publice
locale, pentru modificarea Legii
administrației publice locale nr. 215/2001,
precum și pentru modificarea și completarea Legii
nr. 393/2004 privind
Statutul aleșilor locali,
- Hotărârii de Guvern nr. 199 din
11 martie 2024 privind aprobarea calendarului
acțiunilor din cuprinsul perioadei electorale la alegerile pentru membrii din
România în Parlamentul European din anul 2024 și la alegerile pentru
autoritățile administrației publice locale din anul 2024,
vă aducem la
cunoştinţă următoarele:
1. Înregistrarea
copiilor propunerilor de candidatură pentru funcţia
de Primar al Sectorului 6 Bucureşti sau funcţia de consilier în cadrul
Consiliului Local al Sectorului 6, certificate de către biroul electoral de
circumscripţie prin semnătura preşedintelui acestuia şi prin aplicarea
ştampilei, se va face în perioada 15.04.2024
– 01.05.2024, în fiecare zi, inclusiv sâmbăta şi duminica, camera 206,
parter, astfel:
-
în
perioada 15.04.2024 – 29.04.2024, în intervalul orar 08:00 – 17:30;
-
în data
de 30.04.2024, în intervalul orar 08:00 – 24:00;
-
în data de
01.05.2024, în intervalul orar 08:00 – 17:30.
2. Pentru depunerea
contestaţiilor formulate împotriva acceptării/respingerii unei candidaturi (art.
54 din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților
administrației publice locale), se
asigură serviciul de permanenţă în perioada 15.04.2024 – 10.05.2024, inclusiv sâmbăta şi duminica şi în
zilele declarate libere,
astfel:
- în zilele de luni, marţi, miercuri, joi, vineri (zile lucrătoare), între
orele 08:00 - 16:00, camera 114 (compartimentul registratură), demisol;
- în zilele nelucrătoare şi zilele declarate libere, între orele 08:00 -
16:00, camera 206, parter;
- contestaţiile depuse personal după ora 16:00 (luni-duminică), camera 206,
parter.
Contestaţiile la
acceptarea/respingerea candidaturilor pot fi depuse personal, pot fi trimise oricând
prin e-mail la adresa js6-bec@just.ro sau prin
poştă/curier (adresa: Bucureşti, sector 1, str. Ştirbei-Vodă nr. 115).
Pentru a facilita procedura de
citare, termenul de soluţionare a contestaţiilor fiind potrivit legii, de 48 de
ore, contestatorul va indica în cererea
de chemare în judecată adresa de e-mail, numărul de telefon sau
orice alte date de contact.
3. Pentru depunerea
eventualelor contestaţii formulate împotriva listelor electorale speciale (art.
12 alin. 9 din Legea nr. 33 din 16
ianuarie 2007 (**republicată**) privind organizarea și
desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European**), se asigură
serviciul de permanenţă în perioada 15.04.2024 – 10.05.2024, în fiecare zi, inclusiv sâmbăta şi duminica şi în zilele
declarate libere, astfel:
- în zilele de luni, marţi, miercuri, joi, vineri (zile lucrătoare), între
orele 08:00 - 16:00, camera 114 (compartimentul registratură), demisol;
- în zilele nelucrătoare şi zilele declarate libere, între orele 08:00 -
16:00, camera 206, parter;
- contestaţiile depuse personal după ora 16:00 (luni-duminică), camera 206,
parter.
Contestaţiile la
acceptarea/respingerea candidaturilor pot fi depuse personal, pot fi trimise oricând
prin e-mail la adresa js6-bec@just.ro sau prin
poştă/curier (adresa: Bucureşti, sector 1, str. Ştirbei-Vodă nr. 115).
În
perioada 15.04.2024 – 10.05.2024, pentru
informații suplimentare privind alegerea autorităților administrației publice locale,
precum şi a contestaţiilor privind listele
electorale speciale pentru Parlamentul European sunt disponibile
următoarele numere de telefon: 021.637.01.65 (grefierul-şef) sau 0754.014.327, precum și adresa de e-mail js6-bec@just.ro.
Pentru a facilita procedura de
citare, termenul de soluţionare a contestaţiilor fiind potrivit legii, în cel
mult 3 zile (art. 12 alin. 9 din Legea nr. 33/2007 privind
organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European**), contestatorul
va indica în cererea de chemare în judecată adresa de e-mail, numărul
de telefon sau orice alte date de contact.
CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ
A JUDECĂTORIEI SECTORULUI 6 BUCUREŞTI
C
O M U N I C A T
04
septembrie 2023
Adunarea
generală a judecătorilor din cadrul Judecătoriei Sectorului 6
Bucureşti, întrunită în şedinţa din data de 04.09.2023, ora
14:00, cu majoritatea judecătorilor prezenţi, a
hotărât:
1.
Începând cu data de 05.09.2023,
suspendarea măsurilor adoptate prin Hotărârea nr. 3 din 20.06.2023
a Adunării generale a
judecătorilor din cadrul Judecătoriei Sectorului 6 Bucureşti, sub
rezerva de a relua forma de protest în funcţie de procesul
legislativ care vizează statutul judecătorilor sub aspectul
condiţiilor de pensionare şi indemnizaţie.
În
consecinţă, începând cu data de 05.09.2023, activitatea
Judecătoriei Sectorului 6 Bucureşti se va desfăşura în mod
obişnuit.
PREŞEDINTELE
JUDECĂTORIEI SECTORLUI 6 BUCUREŞTI
Gavrilă
Bogdan
ANUNŢ
09.02.2023
Având
în vedere noile dispoziţii legale privind măsurile de ocrotire pentru persoanele cu dizabilități intelectuale și
psihosociale (Legea nr. 140/2022), vă informăm că la secţiunea BINE DE ŞTIUT este disponibil materialul intitulat
„Cum poţi să ieşi de sub interdicţie?”, realizat de Centrul de Resurse
Juridice.
Materialul poate fi accesat şi de
pe link-ul de mai jos.
Legea-140-broșură
Conducerea administrativ
judiciară a Judecătoriei Sectorului 6 Bucureşti
A N U N Ţ
ÎN ATENŢIA PERSOANELOR CU DIZABILITĂŢI ŞI A ÎNSOŢITORILOR
ACESTORA
Rampa de acces
pentru persoanele cu dizabilităţi este funcţională.
Pentru operarea
acesteia, vă rugăm să vă adresaţi jandarmului de la intrarea din sediul
instanţei !
Conducerea administrativ judiciară a Judecătoriei Sectorului 6
Bucureşti
ÎN ATENŢIA PERSOANELOR CU
DIZABILITĂŢI ŞI A ÎNSOŢITORILOR ACESTORA,
PRECUM ŞI A PERSOANELOR ÎN
VÂRSTĂ SAU CU DIFICULTĂŢI DE DEPLASARE
Pentru accesul la compartimentele
Registratură, Arhivă, Biroul de informare şi relaţii publice, Persoane juridice
şi Executări penale, având în vedere accesul dificil pe scările către
demisolul clădirii,
Vă rugăm să vă adresaţi jandarmului
de la intrarea în sediul instanţei, care va anunţa personalul de la aceste
compartimente, iar aceştia vor urca la parterul clădirii pentru soluţionarea
problemelor dumneavoastră.
Conducerea administrativ judiciară a Judecătoriei
Sectorului 6 Bucureşti
Vă aducem la cunoştinţă că la Judecătoria Sectorului 6 Bucureşti este implementată o soluţie informatică de răspuns automat (auto reply), prin care se confirmă primirea mesajelor e-mail trimise de dumneavoastră pe adresa instanţei jud-sector6@just.ro .
Răspunsul automat de confirmare este generat în momentul deschiderii mesajului e-mail de către grefierul de la compartimentul Registratură (în timpul programului de lucru 08:00 – 16:00) şi are următorul conţinut:
„Stimată doamnă/Stimate domn,/
Confirmăm primirea mesajului transmis de către dumneavoastră.
În termenul legal, veți primi răspuns cu privire la solicitarea formulată.
În situaţia în care aţi transmis înscrisuri la dosare aflate pe rolul instanţei, acestea vor fi tipărite, înregistrate şi depuse la dosar.
Nu este necesar să trimiteţi înscrisurile şi prin alte mijloace de comunicare (fax, poştă, curier etc.), urmând să vă fie adus la cunoştinţă dacă este necesară depunerea înscrisurilor în original.
Registratura Judecătoriei Sectorului 6 Bucureşti”
Astfel, dacă după ce aţi trimis mesajul e-mail, nu primiţi răspunsul automat de confirmare, înseamnă că transmiterea nu s-a realizat şi este necesar să trimiteţi, din nou, mesajul e-mail.
CONDUCEREA ADMINISTRATIV-JUDICIARĂ A JUDECĂTORIEI SECTORULUI 6 BUCUREŞTI
În considerarea faptului că din luna ianuarie 2022 societăţile comerciale care asigurau servicii de fotocopiere înscrisuri pentru public în spaţiile închiriate de Tribunalul Bucureşti în sediile din: - Bulevardul Unirii nr.37, sector 3 (Tribunalul Bucureşti - Secţiile I-V şi VIII, Judecătoria sectorului 20 Bucureşti) - Gheorghe Danielopol nr.2-4, sector 4 (Judecătoriile sectoarelor 1 şi 4 Bucureşti) - Ilfov nr.6, sector 5 (Judecătoria sectorului 3 Bucureşti) - Str. Ştirbei Vodă nr.115, sector 1 ( Judecătoria sectorului 6 Bucureşti) au notificat încetarea contractului de închiriere, vă aducem la cunoştinţă că procedura de fotocopiere a înscrisurilor din dosarele aflate în păstrarea instanţelor de judecată se va desfăşura după cum urmează: detalii.
Vă readucem în atenţie câteva informaţii utile referitoare la aplicaţia „DOSAR ELECTRONIC”, care oferă părţilor şi reprezentanţilor acestora accesul on-line la documentele din propriul dosar:
- aplicaţia conţine numai dosarele din materiile: civil, minori şi familie, litigii cu profesionişti, contencios administrativ. Aplicaţia nu conţine dosarele din materia penală.
- aplicaţia conţine numai dosarele înregistrate pe rolul instanţei începând cu data de 04.07.2019 (adică, dosarele începând cu numărul 12988/303/20219);
- aplicaţia se accesează de pe site-ul Tribunalului Bucureşti: www.tmb.ro
- pentru a avea acces este necesară înregistrarea prealabilă, prin indicarea unei adrese de e-mail şi a numărului de telefon.
Înregistrarea prealabilă se face prin completarea şi trimiterea cererii denumite „CERERE DE ACCES LA DOSARUL ELECTRONIC”, formular ce poate fi descărcat mai jos.
Cererea de acces la dosarul electronic se poate depune odată cu cererea de chemare în judecată/ întâmpinarea etc. În cazul în care nu aţi solicitat accesul la dosarul electronic prin cererea de chemare în judecată/întâmpinare, CERERE DE ACCES LA DOSARUL ELECTRONIC” completată ulterior trebuie să fie însoţită de copia cărţii de identitate şi, dacă este cazul, dovada calităţii de reprezentant.
- după înregistrarea prealabilă, accesarea aplicaţiei se face prin autentificare, cu adresa de e-mail înregistrată, alegerea instanţei pe rolul căreia se află dosarul şi apăsarea butonului „Autentifică”. Pe numărul de telefon înregistrat veţi primi, în mod automat, un mesaj SMS conţinând codul de validare. După introducerea codului de validare, se accesează butonul „VERIFICĂ”. Dacă într-un interval de 5 minute nu primiţi mesajul SMS, accesaţi butonul „Retrimite”. Se poate accesa butonul „Retrimite” de 3 ori.
Regăsiţi mai jos instrucţiunile complete de utilizare a aplicaţiei „DOSAR ELECTRONIC”:
A N U N Ţ Începând cu data de 04.07.2019, la nivelul Judecătoriei Sectorului 6 Bucureşti, a început operaţiunea de scanare a dosarelor nou intrate, în materii non-penale (civil, familiei), în vederea implementării aplicaţiei „DOSAR ELECTRONIC”, organizată şi coordonată de Tribunalul Bucureşti.
În vederea eficientizării operaţiunii de scanare, vă rugăm ca cererile de chemare în judecată şi toate documentele depuse ulterior în dosare: - să nu fie capsate (înlăturarea capselor necesită timp şi există posibilitatea deteriorării foilor de hârtie; puteţi folosi, în loc, agrafe de birou);
- fie printate numai pe o faţă a foii (scanarea documentelor printate faţă-verso necesită mai mult timp).
- în cazul documentelor de tipul: titluri, certificate, diplome, documente originale, documente deteriorate, chitanţe, procese verbale de contravenţie, să se ataşeze suplimentar o fotocopie A4 a acelui document.Vă mulţumim pentru colaborare !CONDUCEREA ADMINISTRATIV-JUDICIARĂ A JUDECĂTORIEI SECTORULUI 6 BUCUREŞTI
ANUNŢ Pentru accelerarea procesului de motivare a hotărârilor judecătoreşti, care trebuie să cuprindă şi susţinerile din cuprinsul cererilor, vă solicităm ca cererea de chemare în judecată şi cererile ulterioare ( întâmpinare, cerere reconvenţională, cerere precizatoare, cerere modificatoare, cerere de intervenţie, cerere de chemare în garanţie ), să le depuneţi şi în format editabil ( document Word ), pe lângă formatul scriptic semnat, pe adresa de e-mail: jud-sector6@just.ro sau prin alte mijloace tehnice. CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A JUDECĂTORIEI SECTORULUI 6 BUCUREŞTI
ANUNŢ Pentru a sprijini actul de justiţie, începând cu data de 30.03.2018, vă aducem la cunoştinţă că pe site-ul Judecătoriei Sectorului 6 Bucureşti, http://portal.just.ro/, la secţiunea BINE DE ŞTIUT, sunt disponibile versiunile revizuite ale ghidurilor conţinând modele practice de cereri pentru justiţiabili, respectiv modele de acte procedurale destinate practicienilor, după cum urmează: - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIA DREPTULUI CIVIL - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIA DREPTULUI FAMILIEI - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIA DREPTULUI MUNCII - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIA DREPTULUI PENAL - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIA DREPTULUI PROCESUAL CIVIL - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIA INSOLVENŢEI - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIA SOCIETĂŢILOR COMERCIALE - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIE CIVILĂ - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIE PENALĂ INSTANŢE - MODELE DE CERERI PENTRU JUSTIŢIABILI ÎN MATERIE PENALĂ PARCHETE - MODELE DE ACTE DE PROCEDURĂ ÎN MATERIE PENALĂ-PARCHETE- Aceste ghiduri au fost realizate în cadrul proiectului „Asistenţă pentru consolidarea capacităţii instituţionale în domeniul formării judecătorilor şi procurorilor pentru aplicarea noilor legi”, finanţat prin Fondul Tematic Securitate aferent Programului de Cooperare Elveţiano – Român pentru reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, implementat de Consiliul Superior al Magistraturii în parteneriat cu Institutul Naţional al Magistraturii.
CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A JUDECĂTORIEI SECTORULUI 6 BUCUREŞTI
INSTITUŢIA MEDIERII
Pentru soluţionarea litigiilor pe cale amiabilă, părţile au posibilitatea ca împreună să apeleze la un mediator, atât înainte, cât şi ulterior declanşării unui litigiu în faţa instanţei. Medierea reprezintă o modalitate de soluţionare a conflictelor pe cale amiabilă, cu ajutorul unei terţe persoane specializate în calitate de mediator, în condiţii de neutralitate, imparţialitate, confidenţialitate şi având liberul consimţământ al părţilor. Medierea se bazează pe încrederea pe care părţile o acordă mediatorului, ca persoană aptă să faciliteze negocierile dintre ele şi să le sprijine pentru soluţionarea conflictului, prin obţinerea unei soluţii reciproc convenabile, eficiente şi durabile. Dacă legea nu prevede altfel, părţile, persoane fizice sau persoane juridice, pot recurge la mediere în mod voluntar, inclusiv după declanşarea unui proces în faţa instanţelor competente, convenind să soluţioneze pe această cale orice conflicte în materie civilă, comercială, de familie, în materie penală, precum şi în alte materii. (art. 1 şi 2 alin. 1 din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator). Pentru detalii, consultaţi tabloul mediatorilor afişat pe site-ul www.cmediere.ro.
COMUNICARI
2024
2023
|
|