Plata taxelor judiciare de timbru
În
conformitate cu prevederile art. 40 din OUG nr. 80/2013
din 26 iunie 2013 privind taxele judiciare de timbru:
„Taxele judiciare de
timbru se plătesc de debitorul taxei în numerar, prin virament sau în
sistem on-line, într-un cont distinct de venituri al bugetului
local "Taxe judiciare de timbru şi alte taxe de timbru", al unităţii
administrativ teritoriale în care persoana fizică are domiciliul sau reşedinţa
ori, după caz, în care persoana juridică are sediul social.
Costurile operaţiunilor de transfer al sumelor datorate ca taxă judiciară de
timbru sunt în sarcina debitorului taxei.
Dacă persoana care
datorează taxa judiciară de timbru nu are nici domiciliul, nici reşedinţa ori,
după caz, sediul în România, taxa judiciară de timbru se plăteşte în contul
bugetului local al unităţii administrativ teritoriale în care se află sediul
instanţei la care se introduce acţiunea sau cererea.”
- Plata taxei judiciare de timbru - prin intermediul portalului registratura.rejust.ro
-
- Taxele judiciare de timbru se achită în funcţie de sectorul de domiciliu/sediu al debitorului de taxă, astfel:
Sectorul
de domiciliu /sediu debitorului de taxa
|
Beneficiar
|
Cont
IBAN
|
Informatii
suplimentare
se
pot obtine pe:
|
Sector 1
|
DIRECTIA
GENERALA DE IMPOZITE SI TAXE LOCALE A SECTORULUI 1
|
RO79TREZ70121070203XXXXX
deschis la
Trezoreria Sector 1
Cod fiscal
12293095
|
SITE-ul
DGITL Sector 1
www.impozitelocale1.ro
|
Sector 2
|
DIRECTIA
VENITURI BUGET LOCAL SECTOR 2
|
RO04TREZ70221070203XXXXX
deschis la
Trezoreria Sector 2
Cod fiscal
13811802
|
SITE-ul
DVBL Sector 2
www.impozitelocale2.ro
|
Sector 3
|
DIRECTIA
GENERALA DE IMPOZITE SI TAXE LOCALE A SECTORULUI 3
|
RO26TREZ70321070203XXXXX
deschis la
Trezoreria Sector 3
Cod fiscal
4420465
|
SITE-ul
DGITL Sector 3
www.ditl3.ro
|
Sector 4
|
DIRECTIA
GENERALA DE IMPOZITE SI TAXE LOCALE A SECTORULUI 4
|
RO48TREZ70421070203XXXXX
deschis la Trezoreria
Sector 4
Cod fiscal
4316422
|
SITE-ul
DGITL Sector 4
www.dgitl4.ro
|
Sector 5
|
DIRECŢIA IMPOZITE ŞI TAXE LOCALE SECTOR 5
|
RO70TREZ70521070203XXXXX
deschis la Trezoreria Sector 5
Cod fiscal 38320436
|
SITE-ul
DITL Sector 5
www.sector5.ro
/ www.ditl5.ro
|
Sector 6
|
DIRECŢIA IMPOZITE ŞI TAXE LOCALE
SECTOR 6
|
RO92TREZ70621070203XXXXX
deschis la Trezoreria Sector 6
Cod fiscal
12380248
|
SITE-ul
DITL Sector 4
www.taxelocale6.ro
|
- Notă:
Ordonanţă de urgenţă nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru este actul normativ care stabileşte cuantumul taxelor judiciare de timbru.
Persoanele fizice pot beneficia de scutiri, reduceri, eşalonări sau amânări pentru plata taxelor judiciare de timbru, în condiţiile
Ordonanţei de urgenţă nr. 51/2008 privind ajutorul public judiciar în materie civilă.
Instanţa poate acorda
persoanelor juridice,
la cerere, facilităţi sub formă de reduceri, eşalonări sau amânări
pentru plata taxelor judiciare de timbru datorate pentru acţiuni şi
cereri introduse la instanţele judecătoreşti, în condiţiile
Ordonanţei de urgenţă nr. 80/2013.
- Plata cauțiunilor
Conform art. 671. din Codul de procedură Civilă, depunerea sau consemnarea oricărei sume în scopul participării la desfășurarea, potrivit legii, a executării silite ori al obținerii suspendării executării silite, depunerea sumelor cu afectațiune specială, precum și depunerea sau consemnarea sumelor reprezentând veniturile bunurilor urmărite ori prețul rezultat din vânzarea acestor bunuri se fac la CEC Bank – S.A., Trezoreria Statului sau la orice altă instituție de credit care are în obiectul de activitate operațiuni de consemnare la dispoziția instanței de executare sau a executorului judecătoresc.
Dovada depunerii sau consemnării acestor sume se poate face cu recipisa de consemnare sau cu orice alt înscris admis de lege.
Eliberarea acestor sume se face persoanelor îndreptățite sau reprezentanților acestora numai pe baza dispoziției executorului judecătoresc ori a instanței de executare, după caz.
Dispozițiile art. 1.057 și următoarele privitoare la cauțiunea judiciară se aplică în mod corespunzător.
Totodată, potrivit art. 1.057 alin.1 din același act normativ, când legea prevede darea unei cauțiuni, suma datorată de parte cu acest titlu se stabilește de către instanță în condițiile legii și se depune la Trezoreria Statului, la CEC Bank – S.A. sau la orice altă instituție de credit care efectuează astfel de operațiuni, pe numele părții respective, la dispoziția instanței sau, după caz, a executorului judecătoresc.
Contul IBAN pus la dispoziție de CEC BANK (Calea Victoriei nr.11-13, Sector 3, București) pentru consemnarea unei cauțiuni este: RO91CECEB50470RON0000000
- Cod de identificare fiscală Tribunalul București – 4340633
Amenzi judiciare şi cheltuieli judiciare către stat
Cont plăţi amenzi judiciare şi cheltuieli de judecată
pentru Tribunalul Bucureşti si Judecatoriile arondate:
Potrivit art.46
și art.49 ( 2 ) din OUG 80/2013 privind taxele judiciare de timbru:
„Sumele
realizate din cheltuielile judiciare avansate de stat din bugetele aprobate
Ministerului Justiţiei şi Ministerului Public pentru desfăşurarea proceselor
penale, care sunt suportate de părţi sau de alţi participanţi la proces, în
condiţiile prevăzute de Codul de procedură penală, precum şi din amenzile
judiciare se constituie venit la bugetul de stat şi se virează
într-un cont distinct de venituri al acestuia.
Acestea se pot achita la unitatile
subordonate Agenţiei Nationale de Administrare Fiscală în a căror rază
teritorială îşi are domiciliul fiscal debitorul, potrivit legislaţiei privind
executarea silită a creanţelor fiscale.
Obligaţia de
plată a cheltuielilor judiciare către stat constituie creanţă fiscală.
Dispozitivul hotărârii, cuprinzând obligaţia de plată către stat a sumelor
avansate din bugetul statului, constituie titlu executoriu şi se comunică de
îndată organelor competente.”
Potrivit art. 31 din Legea nr.
207/2015 privind Codul de procedură fiscală:
„(1) În
cazul creanţelor fiscale administrate de organul fiscal central, prin domiciliu
fiscal se înţelege:
a)
pentru persoanele fizice, adresa unde îşi au domiciliul, potrivit legii, sau
adresa unde locuiesc efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de
domiciliu;
b)
pentru persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod
independent sau exercită profesii libere, sediul activităţii sau locul unde se
desfăşoară efectiv activitatea principală;
c)
pentru persoanele juridice, sediul social sau locul unde se exercită gestiunea
administrativă şi conducerea efectivă a afacerilor, în cazul în care acestea nu
se realizează la sediul social declarat;
d)
pentru asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică, sediul acestora
sau locul unde se desfăşoară efectiv activitatea principală.”
Sumele acordate avocaţilor care îndeplinesc activitatea de curator special potrivit dispoziţiilor art. 58 alin.3 din Codul de procedură civilă se achită în contul deschis la BCR – Sucursala Lipscani, respectiv:
BAROUL BUCUREŞTI
CONT IBAN: RO51RNCB0090005630040008
CIF: 4283155
Plata onorariului de expert
- CONTURI PENTRU PLATA ONORARIULUI DE EXPERT (modificate începând cu 01.11.2016)
CONT IBAN :
- Ordin de plată - RO20CECEB50437RON0789413 - CEC BANK LIPSCANI
cod fiscal: 4340633
- Numerar - RO88CECEB312G9RON1637089 - CEC BANK LIPSCANI
cod fiscal: 4340633
Pentru legalizarea hotărârilor judecătoreşti pronunţate de către Judecătoria Sectorului 2 Bucureşti sunt necesare :
1.
cerere de eliberare;
2. dovada achitării taxei judiciare de timbru, în original (5 lei/exemplar, conform art. 40 alin. 1 şi 2 din
Ordonanţa de urgenţă nr.80/2013);
3. taxa reprezentând fotocopierea hotărârii judecătoreşti (0,2 lei/pagină conform art. 9 lit. i O.U.G. 80/2013);
4. plic autoadresat şi timbrat în valoare de 3 lei – în siuaţia în care copiile legalizate sunt transmise prin intermediul oficiului poştal.
Click
aici pentru detalii.
Pentru eliberarea
certificatelor de grefă cu privire la dosarele înregistrate pe rolul Judecătoria Sectorului 2 Bucureşti sunt necesare:
2. taxa de timbru (conform
Ordonanţei de urgenţă nr. 80/2013:
cereri pentru eliberarea oricăror altor certificate prin care se
atestă fapte sau situaţii rezultate din evidenţele instanţelor de
judecată ori cu privire la dosarele aflate în arhiva acestora - 1
leu/pagină.
Documente necesare pentru restituirea înscrisurilor originale din dosare:
1. cerere motivată prin care se solicită restituirea înscrisurilor originale din dosare;
2. act de identitate;
3. procură (după caz);
4. copia înscrisului solicitat (certificată pentru conformitate cu originalul de către petiţionar).
Documente necesare pentru restituirea recipiselor de consemnare:
1. cerere prin care se solicită restituirea recipisei de consemnare;
2. împuternicire avocaţială/ delegaţie consilier juridic/ procură specială pentru formularea cererii şi ridicarea recipisei de consemnare;
3. act de identitate;
4. Hotărârea/ încheierea prin care s-a dispus restituirea (copie legalizată).
Se recomandă ca solicitările pentru eliberarea recipiselor de consemnare a cauţiunii să fie trimise prin email (
jud-sector2@just.ro), prin fax ( la numărul 021/408.36.22) sau prin poştă ori curier.
În cerere, petentul va indica numărul de telefon la care poate fi contactat.
Recipisele de consemnare a cauţiunilor vor fi eliberate de către grefierul-şef de secţie civilă/penală, care va face o programare şi va anunţa petentul despre ziua în care se poate prezenta în vederea ridicării acesteia.
Pentru legalizarea hotărârilor judecătoreşti privind asociaţiile şi fundaţiile/ sindicate sunt necesare :
- 1. cerere de legalizate;
- 2. dovada identităţii/calităţii de reprezentant;
- 3. taxa de timbru - (conform Ordonanţei de urgenţă nr. 80/2013: 5 lei/exemplar, pentru legalizare hotărâre; 0,2 lei/pagină pentru operaţiunea de copiere a hotărârii judecătoreşti).
Pentru eliberarea Certificatului de înscriere în registrul special sunt necesare:
1. cerere de eliberare certificat de înscriere,
2. dovada identităţii/calităţii de reprezentant
3. taxa de timbru (conform
Ordonanţei de urgenţă nr. 80/2013: cereri pentru eliberarea oricăror altor certificate prin care se atestă fapte sau situaţii rezultate din evidenţele instanţelor de judecată ori cu privire la dosarele aflate în arhiva acestora - 1 leu/pagină;
Certificatul se eliberează în original petentei.
Pentru eliberarea Extrasului din registrul special (în situaţia în care la dosar nu se află CD) sunt necesare:
1. cerere de eliberare extras din Registrul Special,
2. dovada identităţii/calităţii de reprezentant,
3. taxa de timbru (conform
Ordonanţei de urgenţă nr. 80/2013: cereri pentru eliberarea oricăror altor certificate prin care se atestă fapte sau situaţii rezultate din evidenţele instanţelor de judecată ori cu privire la dosarele aflate în arhiva acestora - 1 leu/pagină;
4. CD – ul cuprinzând: în format electronic – Word + PDF, actul constitutiv, statutul asociaţiei/fundaţiei şi procesele verbale de modificare - în măsura în care există.
Click
aici pentru descărcarea cererii.
Conform
art. 34 indice 4 din O.G. nr. 26/2000 - (1) "Anual sau ori de câte ori
intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real,
asociaţia sau fundaţia are obligaţia de a comunica Ministerului Justiţiei
datele de identificare ale beneficiarului real, în vederea înregistrării
actualizării evidenţei privind beneficiarii reali ai asociaţiilor şi
fundaţiilor."