Ignorare comenzi Panglică
Salt la conținutul principal
Acasă

Despre instituţie

Actualitate

Informaţii de interes public

Contact


Despre instituţie


Actualitate


ANUNȚ
privind cererile adresate instanței
 
Potrivit dispoziţiilor art.94¹ (indice 1) din Hotărârea nr.1505/2025 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, aprobat prin Hotărârea Secţiei pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 3.243/2022, publicată în Monitorul Oficial nr. 586 din data de 24 iunie 2025:
 
(1) Cererile adresate instanţei, precum şi înscrisurile însoţitoare, transmise prin poşta electronică, se trimit exclusiv în format PDF, prin ataşare directă la mesajul e-mail.
 
(2) Nu se acceptă transmiterea ataşamentelor în alte formate şi nici linkuri către platforme de stocare şi partajare a fişierelor, cu excepţia situaţiei în care instanţa solicită expres acest lucru.
 
(3) În cazul în care un e-mail adresat instanţei conţine ataşamente în alt format decât PDF sau include linkuri către platforme externe, acesta nu va fi prelucrat de compartimentele de specialitate, iar ataşamentele nu vor fi listate sau depuse la dosar.
 
                                                                                                                                                                                  
 

 

 
ANUNŢ IMPORTANT
 
 
 
              În data de 21.10.2025 a avut loc ședința Adunării Generale a Judecătorilor, având ca ordine de zi continuarea sau încetarea protestului adoptat prin Hotărârea nr. 3 din 26.08.2025 a Adunării Generale a Judecătorilor din cadrul Judecătoriei Măcin, propunându-se reluarea activității începând cu data de 22.10.2025.
              După dezbateri și supunerea la vot, Adunarea Generală a Judecătorilor Judecătoriei Măcin a decis, cu unanimitate de voturi a hotarât:
 
               Încetarea protestului adoptat prin Hotărârea nr. 3 din 26.08.2025 și reluarea activității începând cu data de 22 octombrie 2025.
         
         Judecător delegat la biroul de informare şi relații publice,
NICOARĂ MIHAI REMUS
 
 
ANUNŢ
29.09.2025
 
                      Vă aducem la cunoştinţă că dosarele aparţinând  completelor C4, Cca4, CIPF4 şi CDL4 (inclusiv cele suspendate)  au fost  repartizate ciclic completurilor active, respectiv C5, C6 şi C7,  urmare a desfiinţării  completurilor mai sus menţionate.
                      In dosarele cu termene de judecată stabilite la aceste completuri, se vor fixa noi termene de judecată cu citarea părţilor, sens în care veţi fi înştiinţaţi.
 
 
PREŞEDINTE,
BUZILĂ CORINA ANDREEA
 
 
 
ANUNŢ IMPORTANT
26.08.2025
            Astăzi, data de 26.08.2025, s-a întrunit Adunarea Generală a judecătorilor din cadrul Judecătoriei Măcin, adunare în cadrul căreia s-au decis următoarele:
Art.1 Solicitarea fermă privind retragerea de urgenţă a proiectului de lege privind reforma pensiilor de serviciu ale magistraţilor.
Art. 2. Solicitarea fermă adresată reprezentanţilor puterii executive şi puterii legislative să înceteze campania agresivă împotriva autorităţii judecătoreşti, care afectează grav statul de drept, drepturile şi libertăţile cetăţenilor ce pot fi garantate efectiv doar de o justiţie independentă.
Art. 3. Cu unanimitate de voturi începând cu data de 27.08.2025 și până la retragerea proiectului de lege, se suspendă soluționarea cauzelor, cu excepția celor în care se exercită funcția de dispoziție asupra drepturilor și libertăților fundamentale ale persoanei, în faza de urmărire penală (art.3 alin.1 lit.b Cod proc. pen.), a cauzelor având ca obiect dispoziția asupra măsurilor preventive privative de libertate (în faza de cameră preliminară și în faza de judecată), măsurile de siguranţă prevăzute art. 109 Cod penal -obligarea la tratament medical şi art. 110 Cod penal-internare medicală, coroborat cu art. 568 şi urm. CPP, cu excepţia celor care au ca obiect contestaţie privind durata procesului, precum şi conservare materiale supraveghere (art. 146 NCPP), iar în materie non-penală se vor soluţiona cauze privind tutela minorului, delegarea autorităţii părinteşti, ordonanța președințială cu situaţii de risc pentru viaţa/sănătatea/integritatea minorilor, ordin de protecție, internare medicală nevoluntară, internare provizorie nevoluntară, revocare internare medicală nevoluntară si suspendare provizorie, incidente procedurale referitoare la aceste cauze.
 
Art. 4. Judecătorii își vor îndeplini atribuțiile administrative, cele privind motivarea hotărârilor, efectuarea procedurilor de verificare și regularizare a cererilor, studiul individual și formarea profesională continuă, precum și alte atribuții legale și regulamentare (cu excepția judecării cauzelor, în afara cazurilor menționate în art. 3).
                            Judecător delegat la biroul de informare şi relații publice,
Buzilă Corina Andreea

 

 

 

 

 

 

 

 
COMUNICAT

 
 
 
Preşedinţii Curţilor de Apel
 
 
 

14 iulie 2025
 
 
 

Preşedinţii Curţilor de Apel condamnă ferm discursul public susţinut, bazat pe manipulare şi dezinformare, îndreptat împotriva judecătorilor, atrăgând atenţia asupra consecinţelor nocive ale acestuia cu privire la dreptul cetăţenilor la un proces echitabil

Preşedinţii Curţilor de Apel din România atrag atenţia asupra faptului că o dezbatere vizând statutul judecătorului trebuie purtată obiectiv, transparent şi responsabil, pentru a prezerva independenţa justiţiei şi, implicit, dreptul fiecărui cetăţean la un proces echitabil.

Un stat în care puterea judecătorească este atacată constant, este mereu culpabilizată pentru eşecurile administrative şi legislative ale Guvernului şi Parlamentului, nu mai este un stat în care echilibrul dintre cele trei puteri să fie respectat, ci este un stat în care se tinde spre o justiţie slabă şi dependentă de executiv. O astfel de justiţie va fi, în final, incapabilă să protejeze cetăţenii contra potenţialelor abuzuri ale statului, să le apere drepturile şi libertăţile fundamentale.

Preşedinţii Curţilor de Apel constată cu îngrijorare că o dezbatere privind vârsta şi condiţiile de pensionare ale judecătorilor, ce ar fi trebuit sa se poarte responsabil, obiectiv, cu respectarea standardelor europene atât de mult clamate, a fost înlocuită de un demers politicianist, populist şi extrem de nociv, prin consecinţe, asupra justiţiei, dublat de o campanie publică agresivă, bazată pe dezinformare şi de un veritabil discurs al urii îndreptat asupra corpului magistraţilor. 

Este, aşadar, datoria judecătorilor de a reacţiona la aceste asalturi, prin rostirea adevărului, pentru că atunci când magistratura va tăcea în faţa unor atacuri nedrepte înseamnă că vom avea deja o justiţie supusă, incapabilă să mai apere cetăţenii.

Ca atare, pentru corecta informare a cetăţenilor, vom prezenta mai jos o serie de informaţii vădit eronate, care au fost susţinute în mod repetat în ultima perioadă:

 

              1.      Vârsta de pensionare medie în magistratură NU este 48 de ani.

Primul Ministru al României, dl. Ilie Bolojan, a declarat în mod repetat că: Avem câteva realități care nu pot fi contestate, avem o pensionare prea rapidă a magistraților, în general la 48 de ani. Din pensionările pe care le-am semnat ca președinte, majoritatea erau la 48 de ani.”

Această afirmaţie este contrazisă de date obiective. În perioada în care domnia sa a îndeplinit funcţia de Preşedinte interimar al României a semnat 37 de decrete de eliberare din funcţie prin pensionare pentru judecători, dintre care doar 5 judecători aveau, la data pensionării, vârsta între 48 şi 49 de ani. Cu siguranţă, 5 din 37 nu reprezintă o majoritate, astfel încât este de neînţeles uşurinţa cu care Prim Ministrul României face astfel de afirmaţii, preluate şi răspândite apoi intens de presă. Vârsta efectivă la care se pensionează magistraţii depăşeşte 50 de ani – pentru majoritatea –, magistraţii fiind eliberaţi din funcţie prin pensionare şi la 60 de ani, la 62 de ani sau chiar la 67 de ani.  

În ciuda datelor statistice obiective, puse la dispoziţie inclusiv de Consiliul Superior al Magistraturii, continuă să se răspândească informaţia falsă că judecătorii se pensionează, ca regulă, la 48 de ani. Vârsta medie reală de pensionare este de 54 de ani, comparabilă cu categorii din sistemul public de pensii, ce beneficiază de grupe speciale de muncă.

Mai mult, este important de subliniat că, în conformitate cu legea în vigoare, mai exact cu art. 211 alin. 1 din Legea nr. 303/2022, vârsta de pensionare a magistraţilor a crescut la 60 de ani: „Judecătorii, procurorii, judecătorii de la Curtea Constituțională, magistrații-asistenți de la Înalta Curte de Casație și Justiție și de la Curtea Constituțională, precum și personalul de specialitate juridică prevăzut la art. 221 alin. (1), cu o vechime de cel puțin 25 de ani realizată numai în aceste funcții, se pot pensiona la împlinirea vârstei de 60 de ani și pot beneficia de o pensie de serviciu în cuantum de 80% din baza de calcul reprezentată de media indemnizațiilor de încadrare brute lunare și a sporurilor avute în ultimele 48 de luni de activitate înainte de data pensionării. Cuantumul net al pensiei de serviciu nu poate fi mai mare de 100% din venitul net avut în ultima lună de activitate înainte de data pensionării.”

Ca atare, vârsta minimă de pensionare creşte deja progresiv până la 60 de ani, conform unui grafic validat de Curtea Constituţională, după consultările avute nu doar cu magistraţii, ci şi cu reprezentanţii Comisiei Europene.

După ce legea menţionată anterior a fost adoptată, după multe dezbateri, a fost trecută prin filtrul Curţii Constituţionale şi a fost acceptată de către Comisia Europeană, reluarea acestei teme, mai ales în cheia politică agresivă şi manipulatoare, are efecte dezastruoase asupra funcţionării instanţelor, ce se confruntă cu un nou val de cereri de eliberare din funcţie a unor judecători cu mare experienţă, cereri generate de instabilitatea devenită insuportabilă a statutului magistraţilor.

 

2.         Salarizarea magistraţilor NU este „nesimţită”, de sute de mii de euro anual, ci este similară altor categorii bugetare

Una dintre cele mai răspândite idei, prin presă, este referitoare la aşa-numitele venituri „nesimţite” ale judecătorilor.

În realitate, indemnizaţiile judecătorilor (inclusiv sporurile) pornesc de la 4.457 lei – pentru perioada cât sunt auditori de justiţie la Institutul Naţional al Magistraturii, crescând, apoi, după cum urmează: judecător stagiar – 7.200 lei, judecător definitiv (după admiterea la un examen extrem de complex) – 11.900 lei, judecător de tribunal (vechime minim 7 ani, concurs cu locuri limitate) – 18.504 lei, judecător de curte de apel (vechime minim 10 ani, concurs cu locuri limitate) – 20.902 lei, judecător la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (vechime minim 18 ani, selecţie extrem de riguroasă, câteva locuri anual) – 27.252 lei. Or, acest tip de venituri se regăseşte în zona bugetară la categorii profesionale care nu au incompatibilitățile şi interdicţiile profesiei de magistrat.

 

             3.    Volumul de activitate, condiţiile de muncă din instanţe

Judecătorii români se confruntă cu un deficit cronic de resurse umane, cu scheme de personal vădit insuficiente, atât la nivelul judecătorilor, cât şi al personalului auxiliar, în condiţiile unei creşteri constante a numărului de dosare, pe fondul unei instabilităţi legislative excesive.

Încărcătura medie pe judecător a fost, în 2024, de 1519 dosare la nivel de judecătorie, 982 dosare la nivel de tribunal, 606 dosare la curţile de apel şi 619 dosare la nivelul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

Gestionarea unui singur dosar implică, de la primirea cererii de chemare în judecată şi până la finalizarea motivării hotărârii, multiple operaţiuni: verificările şi rezoluţiile iniţiale, studierea dosarului înaintea fiecărei şedinţe, audierea părţilor, administrarea probelor, deliberarea, pronunţarea şi motivarea hotărârii. În mod evident, un program normal de 8 ore pe zi, cinci zile pe săptămână este insuficient, motiv pentru care larga majoritate a judecătorilor efectuează în mod constant ore suplimentare. Acestea nu sunt nici salarizate suplimentar, nici compensate cu timp liber, pentru că munca unui judecător nu este normată şi tot acest efort ar trebui să fie compensat prin nivelul indemnizaţiilor şi condiţiilor de pensionare.

Volumul de muncă al unui judecător român depăşeşte de până la zece ori volumul din alte state europene, cu care suntem comparaţi atunci când se discută chestiunea condiţiilor de pensionare. Or, creşterea vârstei de pensionare, pentru a ajunge la nivelul mediei europene, ar fi trebuit corelată cu scăderea numărului de dosare, pentru a ajunge tot la nivelul mediei europene.

În ceea ce priveşte condiţiile de muncă specifice, multiplele expertize efectuate în instanţe au relevat prezenţa a numeroşi factori de risc, precum: suprasolicitare neuro-psihică, vizuală, expunere la  alergeni şi iritanţi ai sistemului respirator, alături de alte condiţii de muncă ce pot duce la uzura prematură a organismului din cauza gradului foarte mare de expunere la stres ocupaţional, volumului mare de muncă, caracterului activităţii judecătoreşti şi fenomenului de izolare socială inerent funcţiei.

 

4.    Încrederea în justiţie NU este la cote minime, ci la nivel similar altor state europene, precum Italia sau Spania.

Una din cele mai des rostogolite afirmaţii false se referă la încrederea în justiţie, despre care se afirmă că ar fi la cote minimale.

Dimpotrivă, rapoartele europene relevă un nivel de încredere la nivelul mediei Uniunii Europene. În anul 2024, percepţia asupra independenţei justiţiei era bună şi foarte bună pentru 52% din populaţia generală şi pentru 56% din companii. În 2025, procentele au scăzut, în contextul campaniei electorale prelungite şi a campaniei publice îndreptate împotriva magistraţilor, la 44% pentru populaţia generală şi 51% pentru companii, rămânând, chiar şi în aceste condiţii, la un nivel similar cu al altor state, precum Italia. Interferenţa politicului şi a guvernului în justiţie este principalul factor de neîncredere, conform datelor prezentate de Eurobarometru.

În perioada următoare, curţile de apel vor prezenta cetăţenilor realitatea privind volumul de activitate specific al instanţelor, problemele legate de infrastructură, condiţii de muncă şi resurse umane cu care se confruntă, pentru o corectă informare.

Independenţa justiţiei nu este un privilegiu al magistraţilor, ci un drept fundamental al fiecărui cetăţean, ultima barieră în apărarea libertăţii şi a democraţiei, ce trebuie protejate permanent, de către cetăţeni şi judecători deopotrivă.

 

Judecător Oana Maria Petraşcu, preşedinta Curţii de Apel Alba Iulia

Judecător Ionela-Diana Pătraşc-Bălan, preşedinta Curţii de Apel Bacău

Judecător Daniela Niculeasa, preşedinta Curţii de Apel Braşov

Judecător Liana Nicoleta Arsenie, preşedinta Curţii de Apel Bucureşti

Judecător Dana Cristina Gîrbovan, preşedinta Curţii de Apel Cluj

Judecător Alina-Gabriela Jurubiţă, preşedinta Curţii de Apel Constanţa

Judecător Manuela Cristina Berceanu, preşedinta Curţii de Apel Craiova

Judecător Doru Benescu, preşedintele Curţii de Apel Galaţi

Judecător Diana-Mihaela Cheptene-Micu, preşedinta Curţii de Apel Iaşi

Judecător Florica Roman, preşedinta Curţii de Apel Oradea

Judecător Emilia Raluca Trandafir, preşedinta Curţii de Apel Piteşti

Judecător Paul Mihail Frăţilescu, preşedintele Curţii de Apel Ploieşti

Judecător Titiana Ilieş, preşedinta Curţii de Apel Suceava

Judecător Maria Cristina Dica, preşedinta Curţii de Apel Timişoara

Judecător Ioana Delia Lucaci, preşedinta Curţii de Apel Târgu Mureş

Judecător Petre Valentin Bădița, preşedintele Curţii Militare de Apel

 

 





Chestionar referitor la percepţia activităţii în cadrul Judecătoriei Măcin >> Chestionar online

 


COMUNICATE DE PRESĂ

_____________________________________________________________________________________________


Comunicat de presa 21.10.2025

Comunicat de presa 26.08.2025

Comunicat de presă 04.02.2025

Comunicat de presa 01.02.2024

_____________________________________________________________________________________________

 

 

 ANUNT IMPORTANT AVERTIZORI DE INTERES PUBLIC

 FORMULAR RAPORTARE - AVERTIZORI PUBLICI


 

ANUNŢ IMPORTANT!!!

Pentru asigurarea recepționării documentelor transmise pe adresa de email a Judecatoriei Măcin (registratura.tljm@just.ro), trebuie respectate următoarele cerințe:
  Înscrisurile trimise instanţei prin poşta electronică NU se acceptă sub formă de link către diverse site-uri, ci numai prin ataşare la respectivul email;
Ø  Fișierele atașate se trimit exclusiv în format PDF;
Ø  Fiecare fișier individual atașat va avea o dimensiune de maxim 3 MB;
Ø  Fişierele ataşate unui mesaj pot avea, cumulat, dimensiunea maximă de 10MB;
Ø  Pentru dosarele aflate în curs de judecată, pentru a se evita  riscul ca, din motive tehnice, obiective, o cerere destinată unui anume dosar, trimisă pe email sau fax, să nu ajungă  la termenele limită  impuse  de dispoziţiile procedurale sau chiar deloc, se recomandă ca transmiterea înscrisurilor să se facă cu cel puțin 24 de ore înaintea termenului de judecată, pe adresa de e-mail  registratura.tljm@just.ro  ce a fost exclusiv creată în acest scop;
Ø  Mesajul tip e-mail la care nu s-a reușit tipărirea documentelor, întrucât nu au fost respectate cerințele anterior expuse, va fi urmat de un mesaj transmis tot prin e-mail, cu formula: „Conținutul mesajului dvs. nu a fost tipărit și depus la dosar deoarece nu s-au respectat regulile de folosire a poștei electronice impuse de Judecătoria Măcin”.
 
           Corespondenţa referitoare la dosarele aflate pe rolul Judecătoriei Măcin se va trimite exclusiv pe adresa de e-mail registratura.tljm@just.ro  sau la numărul de fax 0240 573 129.
 
 Conducerea

 

 

 

ANUNŢ

 

ANUNT CU PRIVIRE LA DEPUNEREA CONTESTAŢIILOR ÎMPOTRIVA ACCEPTĂRII/RESPINGERII UNEI CANDIDATURI DE CĂTRE BIROURILE ELECTORALE DE CIRCUMSCRIPŢIE


ANUNŢ

PROGRAM DEPUNERI CANDIDATURI ALEGERI LOCALE 2024


ANUNŢ

 

ANUNŢ IMPORTANT - 10.04.2024


ANUNŢ

                                                                     14.12.2023

Se suspendă programul de lucru  cu publicul  în zilele de vineri, până la data de 31.01.2024 , în vederea  realizării  activităţii de  înlăturare a dosarelor/ documentelor din arhiva veche.

 


ANUNŢ IMPORTANT!!!

 

Comunicat încetare protest

Comunicat privind adoptarea unor masuri de protest 20.06.2023

 

ANUNŢ

          Vă informăm că, este deschisă publicului pagina de internet care permite accesul la dosarul electronic  la nivelul Curții de Apel Constanţa și al instanțelor arondate, la adresa: TDS - Dosarul electronic + Infodosar


ANUNŢ IMPORTANT!!!

 

Vă aducem la cunoştinţă că eroarea de sistem    privind  termenele stabilite în lunile noiembrie, decembrie 2021, respectiv: 3 nov, 4, nov, 11 nov, 24 nov, 25 nov, 14 dec, 15 dec şi 16 dec, care  deşi în ECRIS acestea au fost introduse corect, pe portalul instanţei  apareau decalate cu o zi, a fost  remediată.

ANUNŢ IMPORTANT!!!

 

 

Vă aducem la cunoştinţă o situaţie care nu este determinată  de vreo culpă a personalului instanţei, ci de o eroare de sistem care este în curs de soluţionare, mai exact:

 

Pentru termenele stabilite în lunile noiembrie, decembrie 2021, respectiv: 3 nov, 4, nov, 11 nov, 24 nov, 25 nov, 14 dec, 15 dec şi 16 dec, deşi în ECRIS acestea sunt introduse corect, pe portalul instanţei  apar decalate cu o zi.

 

Ex: 4 nov 2021, apare pe portal 3.11.2021.

 

Atenţionăm pe acestă cale justiţiabilii  spre a avea în vedere termenele comunicate prin citaţie sau despre care au fost încunoştiinţaţi în sala de judecată.

De îndată ce eroarea de sistem va fi remediată, vom aduce  la cunoştinţă acest aspect printr-un nou comunicat.


ATENŢIE!!!

Cererile formulate în temeiul dispoziţiilor Legii nr. 136 din 18.07.2020,

vor fi transmise doar pe adresa de e-mail registratura.tljm@just.ro

 

 

 

 

 


Lista de sedinta - Complet C7 - 21.10.2025

 

Lista de sedinta - Complet C5 - 16.10.2025

 

Lista de sedinta - Complet C7 - 14.10.2025

 

Lista de sedinta - Complet C6 - 08.10.2025

 

Lista de sedinta - Complet C7 - 03.10.2025

 

Lista de ședință - Complet C4 - 26.09.2025

 

Lista de ședință - Complet C5 - 25.09.2025

 

Lista de şedinţă - Complet C6 - 24.09.2025

 

Lista de şedinţă - Complet C7 - 23.09.2025

 

Lista de şedinţă - Complet C6 - 10.09.2025

 

Lista de sedinta - Complet C7 - 08.09.2025

 

Listă de şedinţă -Complet C4 - 05.09.2025

 

Listă de şedinţă -Complet C5 - 04.09.2025

 

Lista sedinta 24.08.2023


Lista de sedinta 28.07.2023


Lista cu dosarele care se judecă în data de 27.07.2023


Lista de sedinta din 13.07.2023 cu cauzele care se judecă


LISTA SEDINTA 12.07.2023 CU CAUZELE CARE SE JUDECA


INFORMARE SEDINTA DIN 17.06.2020


INFORMARE SEDINTA DIN 12.06.2020


INFORMARE SEDINTA DIN 03.06.2020


INFORMARE SEDINTA DIN 28.05.2020


INFORMARE SEDINTA DIN 27.05.2020


INFORMARE SEDINTA DIN 20.05.2020


COMUNICAT - MASURI STABILITE PE PERIOADA STARII DE ALERTA


DECIZII RELUARE ACTIVITATE DIN 15.05.2020


INFORMARE SEDINTA DIN 11.05.2020


INFORMARE SEDINTA DIN 7.05.2020


ACTUALIZARE LISTA DE SEDINTA DIN 05.05.2020


INFORMARE SEDINTA DIN 05.05.2020


COMUNICAT INFORMARE COMUNICARE HOTĂRÂRI


INFORMARE SEDINTA DIN 22.04.2020


INFORMARE SEDINTA DIN 21.04.2020


INFORMARE SEDINTA DIN 15.04.2020


INFORMARE SEDINTA DIN 01.04.2020


INFORMARE SEDINTA DIN 26.03.2020


INFORMARE SEDINTA DIN 25.03.2020


INFORMARE SEDINTA DIN 20.03.2020


INFORMARE CU PRIVIRE LA COMUNICAREA HOTARARILOR


INFORMARE ACCES SUSPENDAT PROGRAM CU PUBLICUL


INFORMARE SEDINTA DIN DATA DE 18.03.2020


COMUNICAT 16.03.2020


COMUNICAT 13.03.2020

 

COMUNICAT CU PRIVIRE LA PREVENIREA RĂSPÂNDIRII NOULUI VIRUS COVID-19


COMUNICARE INCETARE PROTEST JUDECATORI 24 feb 2020

 
 



Anunţ

    Având în vedere implementarea aplicaţiei INFODOSAR demarată la nivelul Curţii de Apel Constanţa şi a instanţelor arondate, începând cu data de 03.07.2017:
    Actele de sesizare ale instanţei şi înscrisurile aferente se vor depune şi în format electronic (DVD / CD) sau se vor transmite ca atare pe adresa de email arhivei unde este înregistrat dosarul. Adresa de e-mail pentru transmiterea documentelor este registratura.tljm@just.ro
    Notă: Pentru procesarea cu celeritate şi în siguranţă a emailurilor trimise de către dumneavoastră va rugam sa:
       - fişierul ataşat să nu depăşească 15 MB dimensiunea, în caz contrar acestea nu vor putea fi procesate;
       - folosiți pentru ataşament DOAR fişiere .pdf



 

 

 

           Actele normative care permit accesul la informaţiile de interes public: 

 

 

 

1.Legea  nr. 544/  12 octombrie  2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;                           

2.Hotărârea Guvernului României nr.123/ 07 februarie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice  de aplicare a Legii nr.544/ 12 octombrie 2001 privind  liberul acces la informaţiile de interes public.

Informaţii de interes public

Informaţii de interes public

art. 12 din Legea nr. 677/2011 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulație a acestor date

   Redăm mai jos în integralitate prevederile art. 12 din Legea nr. 677/2011 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulație a acestor date
”Articolul 12
(1) În cazul în care datele cu caracter personal sunt obținute direct de la persoana vizata, operatorul este obligat sa furnizeze persoanei vizate cel puțin următoarele informații, cu excepția cazului în care aceasta persoana poseda deja informațiile respective:
a) identitatea operatorului și a reprezentantului acestuia, dacă este cazul;
b) scopul în care se face prelucrarea datelor;
c) informații suplimentare, precum: destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor; dacă furnizarea tuturor datelor cerute este obligatorie și consecințele refuzului de a le furniza; existenta drepturilor prevăzute de prezenta lege pentru persoana vizata, în special a dreptului de acces, de intervenție asupra datelor și de opoziție, precum și condițiile în care pot fi exercitate;
d) orice alte informații a căror furnizare este impusa prin dispoziție a autorității de supraveghere, ținând seama de specificul prelucrării.
(2) În cazul în care datele nu sunt obținute direct de la persoana vizata, operatorul este obligat ca, în momentul colectării datelor sau, dacă se intenționează dezvăluirea acestora către terți, cel mai târziu până în momentul primei dezvăluiri, sa furnizeze persoanei vizate cel puțin următoarele informații, cu excepția cazului în care persoana vizata poseda deja informațiile respective:
a) identitatea operatorului și a reprezentantului acestuia, dacă este cazul;
b) scopul în care se face prelucrarea datelor;
c) informații suplimentare, precum: categoriile de date vizate, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor, existenta drepturilor prevăzute de prezenta lege pentru persoana vizata, în special a dreptului de acces, de intervenție asupra datelor și de opoziție, precum și condițiile în care pot fi exercitate;
d) orice alte informații a căror furnizare este impusa prin dispoziție a autorității de supraveghere, ținând seama de specificul prelucrării.
(3) Prevederile alin. (2) nu se aplică atunci când prelucrarea datelor se efectuează exclusiv în scopuri jurnalistice, literare sau artistice, dacă aplicarea acestora ar da indicii asupra surselor de informare.
(4) Prevederile alin. (2) nu se aplică în cazul în care prelucrarea datelor se face în scopuri statistice, de cercetare istorica sau științifică, ori în orice alte situații în care furnizarea unor asemenea informații se dovedește imposibila sau ar implica un efort disproporționat față de interesul legitim care ar putea fi lezat, precum și în situațiile în care înregistrarea sau dezvăluirea datelor este expres prevăzută de lege.”

Începând cu data de 25 mai 2018 a intrat în aplicabilitate Regulament (UE) 2016/679 referitor la protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor).

Mai multe detalii puteți găsi pe site-ul Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal la următoarea adresă URL:ANSPDCP


Contact