Stimaţi justiţiabili, Ministerul de Justitie pune la dispoziţie aplicaţia informatică
Dosarul Electronic Naţional (DEN), în prezent aflat în testare la nivelul instanţelor aflate în circumscripţia Curţii de Apel Timişoara, Curţii de Apel Alba Iulia şi Curţii de Apel Bucureşti.
Informaţii privind accesarea Dosarului Electronic Naţional
Tribunalul Călăraşi şi instanţele arondate (Judecătoria Călăraşi, Judecătoria Olteniţa, Judecătoria Lehliu) au implementat sistemul informatic „Trimitere Document Securizat” (TDS), prin intermediul căruia citarea şi comunicarea actelor de procedură se realizează cu ajutorul poștei electronice (email) / sms.
Pentru a putea beneficia de comunicarea documentelor în format electronic și pentru accesarea dosarului electronic, părţile/participanţii vor completa cererea, pe care o vor inainta instanței de judecată, prin e-mail la adresa judlg.reg@just.ro
ÎN ATENŢIA PUBLICULUI
„Având în vedere că, la nivelul instanţei s-a constatat în ultimul timp, că unele dintre e-mail-uri transmise sunt recepţionate cu întârziere, solicităm ca mesajul electronic și fișierele atașate, referitoare la dosare aflate în curs de judecată, să fie transmise pe adresa de e-mail a instanței cu cel puțin 24 de ore înaintea ședinței de judecată. Se impune stabilirea acestui termen, deoarece există posibilitatea ca un act de procedură transmis în format electronic chiar înaintea începerii ședinței de judecată sau în timpul acesteia, să nu ajungă la dosarul cauzei în timp real și util, iar acest fapt poate să producă consecințe juridice defavorabile în cazul în care cererea sau actul privește un dosar care are stabilit termen de judecată în ziua depunerii lui.”
____
EXTRAS DIN DECIZIA PREŞEDINTELUI INSTANŢEI NR. 188/03.07.2020
Art. 18 – Având în vedere prelungirea stării de alertă pe teritoriul României dispusă prin HG nr. 476/2020, prevederile Ordinului MS/MAI nr. 874/81/2020 - privind instituirea obligativităţii purtării măştii de protecţie, a triajului epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 pe durata stării de alertă, văzând şi Hotărârea CSM – Secţia pentru Judecători nr. 734/12.05.2020, pe perioada concediilor de odină și a vacanţei judecătoreşti (06.07– 29.09.2020):
-se menţin măsurile dispuse prin Decizia Preşedintelui Judecătoriei Lehliu – Gară nr. 86/15.05.2020 de la pct. II – art. 11, 12, 13, 14 – „Măsuri privind relaţia cu publicul”
-se menţin măsurile dispuse prin Decizia Preşedintelui Judecătoriei Lehliu – Gară nr. 86/15.05.2020 de la pct. III – art. 15, 16 şi 17 – „Măsuri privind accesul în sediul instanţei şi în sălile de judecată/arhivă/registratură”.
EXTRAS DIN DECIZIA PREŞEDINTELUI INSTANŢEI NR. 86/15.05.2020
„Art. 11 - Consultarea dosarelor, obţinerea de relaţii, precum şi orice alte solicitări ce se înscriu în sfera activităţii cu publicul desfăşurate de compartimentele arhivă şi persoane juridice se vor face numai în baza unei programări telefonice anterioare, cu cel puţin două zile înainte. Programarea se va face la numărul de telefon fix al biroului arhivă – registratură, respectiv 0242 – 640242, număr care va fi afişat pe portal dar şi în locuri vizibile, în incinta instanţei. În mod excepţional, se va permite accesul la compartimentul arhivă persoanelor neprogramate, în intervalul orar destinat activităţii cu publicul, dar numai cu respectarea programărilor efectuate anterior.”
„Art. 17 - În interiorul sediului instanţei (săli de şedinţă, compartimentul arhivă) purtarea măştii de protecţie facială este obligatorie. Personalul jandarmeriei care asigură paza sediului instanţei şi supraveghează securitatea accesului în incintă va interzice accesul în sediul instanţei a persoanelor care nu poartă mască de protecţie. În situaţii excepţionale, pentru persoanele care nu au mască de protecţie, aceasta va fi pusă la dispoziţie de către instanţă, în măsura stocului disponibil, urmând a fi predată pe bază de semnătură.”
PREŞEDINTE,