A N U N Ţ,
Magistrații
și personalul Judecătoriei Călărași vor beneficia de ziua liberă din data de 16
august 2024,
stabilită prin Hotărârea Guvernului nr. 1307 din 21 decembrie 2023,
urmând ca aceasta să fie recuperată în
perioada 19.08.2024 - 28.08.2024,
inclusiv, prin prelungirea orelor normale de program, cu câte o oră.
VICEPREŞEDINTE
JUDECĂTORIA CĂLĂRAŞI
Judecător
DANCIU MIHAIL CĂTĂLIN
JUDECĂTORIA
CĂLĂRAŞI
PROGRAM
VACANŢĂ JUDECĂTOREASCĂ
01 iulie
2024 – 01 septembrie 2024
BIROUL ARHIVĂ -
REGISTRATURĂ
Marţi şi Joi : 08,30 – 11,30
BIROUL RELAŢII CU PUBLICUL
Marţi şi Joi : 08,30 – 11,30
BIROUL DE PRIMIRE AL ACŢIUNILOR
ZILNIC - Luni – Vineri : 09,00 – 11,00
A N U N Ţ,
Magistrații
și personalul Judecătoriei Călărași vor beneficia de ziua liberă din data de 02
mai 2024, stabilită
prin Hotărârea Guvernului nr. 1307 din 21 decembrie 2023, urmând
ca aceasta să fie recuperată în perioada
13.05.2024 - 22.05.2024, inclusiv,
prin prelungirea orelor normale de program, cu câte o oră.
PREŞEDINTE JUDECĂTORIA CĂLĂRAŞI
Judecător NANU FLAVIU
ANUNŢ
În aplicarea dispoziţiilor art. 54
din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice
locale precum şi ale
Calendarului acțiunilor din cuprinsul perioadei electorale la alegerile
pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2024 și la
alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2024,
la nivelul Judecătoriei Călăraşi se vor lua următoarele măsuri administrative:
1. În scopul înregistrării unei copii a propunerii
de candidatură pentru funcţia de primar şi respectiv consilieri locali ai Municipiului
Călăraşi şi ai comunelor arondate în circumscripţia de competenţă teritorială a
Judecătoriei Călăraşi, respectiv:
Alexandru Odobescu, Ciocăneşti, Cuza Vodă, Dichiseni, Dorobanţu, Dragalina,
Grădiştea, Independenţa, Jegălia, Modelu, Perişoru, Roseţi, Ştefan cel Mare,
Ştefan Vodă, Ulmu, Unirea, Vâlcelele şi Vlad Ţepeş, copie certificată de către
biroul electoral de circumscripţie prin semnătura preşedintelui acestuia şi
prin aplicarea ştampilei, Judecătoria Călăraşi va asigura permanenţa
zilnic, în zilele lucrătoare, în
intervalul orar 08:00 - 16:00.
Înregistrarea propunerilor
de candidatură va avea loc în ghişeul de la parterul sediului instanţei, accesul
făcându-se prin intrarea ce deserveşte exclusiv sediul Judecătoriei Călăraşi,
de pe str. Eroilor.
2. În scopul înregistrării contestaţiilor împotriva
acceptării/respingerii unei candidaturi, Judecătoria
Călăraşi va asigura permanenţa, inclusiv sâmbăta şi duminica, în intervalul
orar 08:00 - 16:00.
Pentru sesizarea instanţei cu contestaţiile prevăzute de art. 54 din
Legea nr. 115/2015, persoanele interesate pot depune cererea de chemare în
judecată la registratura instanţei, de luni până duminică, în intervalul orar
08:00 - 16.00, sau o pot trimite oricând prin fax (număr de fax: 0242316851),
prin intermediul serviciilor poştale (adresa: Călăraşi, str. Bucureşti, nr. 106)
sau prin intermediul poştei electronice (adresa: jud.calarasi@just.ro.
Pentru a facilita procedura
de citare, în condiţiile în care termenul de soluţionare a contestaţiilor este,
potrivit legii, foarte scurt, contestatorul va indica în cuprinsul
cererii de chemare în judecată adresa sa de email, precum şi numărul de telefon.
PREŞEDINTELE
JUDECĂTORIEI CĂLĂRAŞI
Stimaţi justiţiabili, Ministerul de Justitie pune la dispoziţie aplicaţia informatică
Dosarul Electronic Naţional (DEN), în prezent aflat în testare la nivelul instanţelor aflate în circumscripţia Curţii de Apel Timişoara, Curţii de Apel Alba Iulia şi Curţii de Apel Bucureşti.
Informaţii privind accesarea Dosarului Electronic Naţional
Tribunalul Călăraşi şi instanţele arondate (Judecătoria Călăraşi, Judecătoria Olteniţa, Judecătoria Lehliu) au implementat sistemul informatic „Trimitere Document Securizat” (TDS), prin intermediul căruia citarea şi comunicarea actelor de procedură se realizează cu ajutorul poștei electronice (email) / sms.
Pentru a putea beneficia de comunicarea documentelor în format electronic și pentru accesarea dosarului electronic, părţile/participanţii vor completa
cererea, pe care o vor inainta instanței de judecată, prin e-mail la adresa judcl.reg@just.ro
Comunicat protest personal auxiliar şi conex din cadrul Judecătoriei Călăraşi
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PENTRU O MAI BUNĂ ADRESABILITATE INSTANŢEI
Conform noului Cod de procedura civilă cererea de chemare în judecată va cuprinde:
1)Numele şi prenumele, domiciliul sau reşedinţa părţilor iar pentru persoanele juridice denumirea şi sediul lor. De asemenea cererea va cuprinde şi codul numeric personal sau după caz codul unic de înregistrare,ori codul de identificare fiscală, numărul de înmatriculare în registrul comerţului sau de înscriere în registrul persoanelor juridice şi contul bancar al reclamantului cât şi al pârâtului.
2)Numele , prenumele şi calitatea celui care reprezintă partea în proces, iar în cazul reprezentării prin avocat, numele,prenumele acestuia şi sediul profesional.Dovada calităţii de reprezentat în forma prev. de art.151 se va alătura cererii.
3)Obiectul cererii şi valoarea lui, după preţuirea reclamantului , atunci când acesta este evaluabil în bani, precum şi modul de calcul prin care s-a ajuns la determinarea acestei valori, cu indicarea înscrisurilor corespunzătoare. Pentru imobile se va ataşa la cererea de chemare în judecată extrasul de carte funciară, cu arătarea titularului înscris în cartea funciară, eliberat de B.C.P.I. din raza în care se află imobilul , iar în cazul în care nu este înscris se va anexa un certificat emis de acelaşi birou,care atestă acest fapt.
4)arătarea motivelor de fapt şi de drept pe care se întemeiază cererea.
5)arătarea dovezilor pentru fiecare capăt de cerere şi în cazul în care se va cere martori, aceştia vor fi indicaţi, respectiv nume, prenume şi adresa acestora.
6)taxa de timbru şi timbrul judiciar
7)semnătura
DE ASEMENEA LA FIECARE EXEMPLAR AL CERERII DE CHEMARE ÎN JUDECATĂ SE VOR ALĂTURA : COPIE DE PE CARTEA DE IDENTITATE A RECLAMANTULUI (RECLAMANŢILOR), COPII DE PE ÎNSCRISURILE DE CARE PARTEA ÎNŢELEGE SĂ SE FOLOSEASCĂ ÎN PROCES, COPII CE VOR FI CERTIFICATE DE RECLAMANT PENTRU CONFORMITATE CU ORIGINALUL .
SE VA DEPUNE ŞI DOVADA PARTICIPĂRII LA ŞEDINŢELE DE MEDIERE ÎN CAUZELE :
1) în domeniul protecţiei consumatorilor, când consumatorul invocă existenţa unui prejudiciu ca urmare a achiziţionării unui produs sau unui serviciu defectuos, a nerespectării clauzelor contractuale ori garanţiilor acordate, a existenţei unor clauze abuzive cuprinse în contractele încheiate între consumatori şi operatorii economici ori a încălcării altor drepturi prevăzute în legislaţia naţională sau a Uniunii Europene în domeniul protecţiei consumatorilor;
2) în materia dreptului familiei, în situaţiile prevăzute la art. 64;
Art.64 – Legea 115/2012:
Pot fi rezolvate prin mediere neînţelegerile dintre soţi privitoare la:
a) continuarea căsătoriei;
b) partajul de bunuri comune;
c) exerciţiul drepturilor părinteşti;
d) stabilirea domiciliului copiilor;
e) contribuţia părinţilor la întreţinerea copiilor;
f) orice alte neînţelegeri care apar în raporturile dintre soţi cu privire la drepturi de care ei pot dispune potrivit legii."
3) în domeniul litigiilor privind posesia, grăniţuirea, strămutarea de hotare, precum şi în orice alte litigii care privesc raporturile de vecinătate;
4) în domeniul răspunderii profesionale în care poate fi angajată răspunderea profesională, respectiv cauzele de malpraxis, în măsura în care prin legi speciale nu este prevăzută o altă procedură;
5) în litigiile de muncă izvorâte din încheierea, executarea şi încetarea contractelor individuale de muncă;
6) în litigiile civile a căror valoare este sub 50.000 lei, cu excepţia litigiilor în care s-a pronunţat o hotărâre executorie de deschidere a procedurii de insolvenţă, a acţiunilor referitoare la Registrul Comerţului şi a cazurilor în care părţile aleg să recurgă la procedurile prevăzute la art. 999 - 1018 din Codul de procedură civilă;