LEGALIZAREA HOTĂRÂRILOR JUDECĂTOREȘTI CU SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ
La JUDECĂTORIA BRAȘOV este disponibilă eliberarea și comunicarea în format electronic a copiilor hotărârilor judecătorești legalizate cu mențiunea definitivă și cu SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ.
Justițiabilii au posibilitatea astfel să obțină mai facil și mai rapid copii legalizate după hotărârile judecătorești, fără a mai fi necesară deplasarea la instanță, cu respectarea următorilor pași:
I. Completarea unei CERERI cu indicarea ADRESEI DE E-MAIL a solicitantului
➢ cererea se poate transmite prin orice modalitate disponibilă, recomandăm pe adresa de e-mail jud-brasov@just.ro sau numărul de fax 0268418054 al instanței.
II. Atașarea dovezii calității solicitantului
➢ copia actului de identitate pentru părțile din dosar
➢ delegație, împuternicire pentru reprezentanții părților, după caz
III. Atașarea dovezii achitării taxei judiciare timbru de 5 lei
➢ taxa judiciară de timbru de 5 lei, pentru fiecare exemplar de copie după hotărârea judecătorească definitivă, se achită în contul bugetului local al unităţii administrativ teritoriale în care se află domiciliul sau sediul solicitantului, după caz
➢ chitanța sau ordinul de plată reprezentând dovada achitării taxei judiciare de timbru corespunzătoare trebuie să cuprindă în mod obligatoriu numărul de dosar în care a fost pronunțată hotărârea a cărei legalizare se solicită.
BINE DE ȘTIUT!
- Soluționarea cererilor, inclusiv comunicarea pe e-mail a hotărârilor judecătorești legalizate cu semnătură electronică, se realizează în termen de cel mult 3 zile.
- Cererile de legalizare și comunicare a hotărârilor cu semnătură electronică pot fi formulate doar de părțile din dosarul respectiv sau reprezentanții acestora și se pot adresa exclusiv instanței unde se găsește dosarul la momentul solicitării.
- Copiile hotărârilor judecătorești definitive sunt legalizate cu semnătura electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor autentice în formatul electronic comunicat, conform prevederilor legale aplicabile.
În atenția persoanelor cu dizabilități
Persoanele cu handicap vizual care doresc sa asculte audio un text vor descarca addon-ul pentru browserul CHROME facand clik AICI
Persoanele cu handicap vizual care doresc sa asculte audio un text vor descarca addon-ul pentru browserul MOZILLA facand clik AICI
Persoanele cu handicap vizual care doresc sa asculte audio un text vor descarca addon-ul pentru browserul MICROSOFT EDGE facand clik AICI
___________________________________________________________________________
PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL
Începând cu data de 05.09.2022, programul cu publicul în cadrul Judecătoriei Braşov va funcţiona după cum urmează:
Registratură (cam. 19), Arhiva civilă (cam. 23), Arhiva penală (cam. 25)
LUNI, MARŢI, MIERCURI, JOI - 08.30-12.30
Birou primiri cereri de chemare în judecată (cam.24) LUNI, MARŢI, MIERCURI, JOI - 09.00-12.00
Delegaţii executorilor judecătoreşti vor depunere cereri în intervalul 9,00 - 09.30, având acces cu prioritate.
Legalizările se vor elibera la camera 23
LUNI, MARŢI, MIERCURI, JOI - 08.30-12.30
Certificatele de grefă şi minutele se vor elibera la camera 23
LUNI, MARŢI, MIERCURI, JOI - 08.30-12.30
Birou eliberare recipise (cauţiuni) (cam.75)
LUNI, MARŢI, MIERCURI, JOI - 09.00-12.00
Accesul în cadrul sectoarelor instanţei care desfăşoară program cu publicul se va efectua în ordinea sosirii, pe două categorii, în mod alternativ:
1. avocaţi, experţi,
2. justiţiabili.
Activitatea cu publicul în cadrul Judecătoriei Braşov se va desfăşura pe parcursul a patru zile din săptămână, ziua de vineri fiind alocată expertizării dosarelor din arhiva veche.
• Se recomandă depunerea cererilor prin postă pe adresa Judecătoriei Braşov: Bulevardul 15 Noiembrie nr. 45, judeţul Braşov, precum si prin fax la numărul 0268/413706 sau e-mail la adresa jud-brasov@just.ro.