Ziua Justiției la instanță – Un eveniment educativ la sediul Tribunalului Brașov
Judecătoria Brașov și Tribunalul Brașov sunt onorate să anunțe organizarea evenimentului „Ziua Justiției la instanță”, care va avea loc pe 6 iulie 2025, la sediul Tribunalului Brașov. Evenimentul este dedicat elevilor și studenților interesați de domeniul justiției.
În cadrul evenimentului, studenții vor avea oportunitatea de a participa la un proces simulat în materie civilă, oferindu-le o experiență realistă și educativă despre procedurile judiciare.
Participarea la acest proces simulat este rezervată studenților de anul II și III din cadrul Facultății de Drept a Universității Transilvania Brașov, pe echipe și în baza unei scrisori de motivație. Se vor acorda diplome de participare și premii surpriză pentru câștigători.
Câștigătorii concursului vor fi recompensați cu premii și diplome de participare. Toți participanții vor fi invitați la o discuție cu profesioniști ai dreptului. Aceasta este o oportunitate extraordinară pentru tineri de a-și aprofunda cunoștințele juridice și de a interacționa cu profesioniști din domeniul justiției.
Pentru mai multe informații despre concurs, verificați regulamentul afișat pe portalul Judecătoriei și Tribunalului Brașov.
Judecătoria Brașov și Tribunalul Brașov încurajează participarea tuturor elevilor și studenților interesați de acest domeniu și speră că „Ziua Justiției la instanță” va contribui la formarea unei viziuni corecte și la dezvoltarea unei atitudini proactive față de justiție și lege.
Pentru informații suplimentare referitoare la concurs ne puteți scrie pe adresa de
CONCURS DE PROCESE SIMULATE PENTRU „ZIUA JUSTIȚIEI LA INSTANŢĂ”
6 iulie 2025
************************************
- INFORMARE-
Stimați justițiabili, Ministerul Justiției pune la dispozitie aplicația informatică Dosarul Electronic Național (DEN). Accesați on-line dintr-un singur loc, toate dosarele din țară la care aveți asociată adresa de e-mail și numarul de telefon. Aplicația Dosarul Electronic Național poate fi accesată la pagina :https://den.just.ro Informații privind accesarea DEN pot fi obținute la adresa: https://den.just.ro/informatii.
Se utilizează în continuare aplicația ”TDS (Transmitere Documente Securizat)” aplicație ce permite transmiterea citațiilor și a altor acte procedurale în format electronic, prin intermediul poștei electronice sau prin SMS, către părți din dosarele aflate pe rolul Judecătoriei Brașov care și-au dat acordul pentru a primi actele de procedură în format electronic, în urma completării formularului de cerere aprobat. Cererea de comunicare și/sau acces în format electronic a documentelor din dosare este disponibilă în format pdf și poate fi transmisă prin e-mail sau fax.
Portalul registratura.rejust.ro - portalul național ce permite depunerea cererilor, înscrisurilor și plata taxelor de timbru și îndeamnă cetățenii și profesioniștii din cadrul sistemului judiciar la folosirea acestuia, disponibil la nivel național, gratuit, putând fi accesat la adresa de internet: https://registratura.rejust.ro (CLICK).
Site-ul permite interacțiunea electronică a justițiabililor și profesioniștilor dreptului cu instanțele de judecată, oferindu-le acestora posibilitatea de a accesa cu ușurință următoarele servicii:
- depunerea unei cereri de chemare în judecată;
- declararea unei căi de atac într-un dosar ;
- depunerea înscrisurilor într-un dosar deja existent;
- plata taxei judiciare de timbru într-un dosar utilizând cardul bancar;
- eliberarea certificatelor de grefă;
- eliberarea copiilor legalizate ale hotărârilor judecătorești.
Posibilitatea de a plăti taxa de timbru utilizând cardul bancar simplifică în mod semnificativ interacțiunea cu instanța de judecată, această modalitate de plată fiind implementată în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, Asociația de Plăți Electronice din România și Ghișeul.ro.
Noua interfață implementată la nivelul întregului sistem judiciar este benefică atât cetățenilor, ca destinatari ai serviciului public, cât și personalului specializat din instanțe.
Astfel, utilizând formulare electronice din portal, informațiile sunt transmise către grefierii registratori în mod structurat, facilitându-se înregistrarea cu celeritate a cererilor și înscrisurilor în sistemele informatice proprii.
În măsura în care justițiabilii optează pentru utilizarea acestui portal, se recomandă să nu fie folosite, concomitent, și celelalte instrumente de sesizare a instanței, pentru a nu încărca în mod nejustificat activitatea instanțelor.
Astfel, accesul la dosarul electronic este permis părților, avocaților, experților, executorilor judecătorești, lichidatori și altor împuterniciți legali din dosarele Tribunalului Brașov, care completează forumlarul ( ) cererii de comunicare în format electronic a documentelor din dosare. Vă informăm, de asemenea că, începând cu data de 6 aprilie 2023, modalitatea de autentificare la dosarul electronic a fost modificată ca urmare a noilor reglemetări ANCOM, astfel că nu mai putem efectua comunicarea codurilor prin SMS.
Până la adoptarea unei noi soluții, comunicarea codurilor pentru autentificare la dosarul electronic se va realiza prin intermediul adresei de e-mail indicată în cerere, motiv pentru care vă rugăm să verificați toate mesajele primite (SPAM, poșta nedorită, etc).
Orice altă modificare care vizează accesul la dosarul electronic, va fi comunicată în timp util. Se utilizează, în continuare, aplicația ”TDS (Transmitere Documente Securizat)” aplicație ce permite transmiterea citațiilor și a altor acte procedurale în format electronic, prin intermediul poștei electronice sau prin SMS, către părți din dosarele aflate pe rolul Judecătoriei Brașov care și-au dat acordul pentru a primi actele de procedură în format electronic, în urma completării formularului de cerere aprobat. Cererea de comunicare și/sau acces în format electronic a documentelor din dosare este disponibilă în format pdf și poate fi transmisă și prim e-mail sau fax.
_______________________________________________________________
ROMANIA
JUDECĂTORIA BRAŞOV
PROGRAM DE FUNCŢIONARE CU PUBLICUL
ÎNCEPÂND CU DATA DE 02.09.2024
BIROU PRIMIRI LUNI-JOI 09:00 – 09:30 - executori judecătoreşti, avocaţi, consilieri juridici
CERERI DE CHEMARE Camera 24 LUNI-JOI 09:30 – 11:30 –justiţiabili, avocaţi, consilieri juridici; ÎN JUDECATĂ LUNI-JOI 11:30 – 12:00 – exclusiv avocaţi
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ELIBERĂRE LUNI-JOI 08:30 – 11:30 - justiţiabili, avocaţi, consilieri juridici; HOTARÂRI Camera 23 JUDECĂTOREȘTI LUNI-JOI 11:30 – 12:30 –exclusiv avocaţi;
LEGALIZATE
HOTARÂRI
JUDECĂTOREȘTI
LEGALIZATE
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
REGISTRATURĂ Camera 19 LUNI-JOI 08:30 – 11:30 –justiţiabili, avocaţi, consilieri juridici;
LUNI-JOI 11:30 – 12:30 – exclusiv avocaţi
------------------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------------------------------
ARHIVA PENALĂ LUNI-JOI 08:30 – 11:30 - experți,justiţiabili, avocaţi, consilieri juridici Camera 25 LUNI-JOI 09:30 – 11:30 -exclusiv avocaţi
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ARHIVA CIVILĂ LUNI-JOI 08:30 – 11:30 - experți,justiţiabili, avocaţi, consilieri juridici Camera 23 LUNI-JOI 11:30 – 12:30 –exclusiv avocaţi
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BIROUL DE LUNI-VINERI 09:00 – 12:00
INFORMARE Camera 75
RELAȚII PUBLICE MARTI 14:00 -17:00
PENTRU AFLAREA DATEI ȘI OREI LA CARE ESTE PROGRAMAT DOSARUL DUMNEAVOASTRĂ VĂ RUGĂM SĂ CONSULTAȚI SECȚIUNEA ȘEDINȚE (CLICK AICI)
Pentru acces la dosarul în format electronic, este necesar să comunicaţi instanţei adresa de e-mail şi numărul de telefon mobil.
CERERE DE ACCES
|
Începând cu luna octombrie 2019, la Judecătoria Brașov este funcțională aplicația TDS - Transmitere Documente Securizat. Aceasta permite transmiterea citațiilor și altor acte procedurale în format electronic, prin intermediul poștei electronice sau prin SMS, doar către părțile din dosarele aflate pe rolul Judecătoriei Brașov care și-au dat acordul pentru a primi actele de procedură în format electronic, în urma completării unei cereri.
Cererea, completată și semnată, se poate depune personal la Registratura Judecătoriei Brașov sau se poate trimite prin email la adresa judecatoria-brasov@just.ro sau fax 0268/413706.
De asemene, se poate transmite prin încărcarea acesteia pe platoforma Registratura.just.ro accesibila la următorul link: https://registratura.just.ro
Sistemul va fi implementat în dosarele înregistrate începând cu 17.09.2019, în care Judecătoria Braşov este învestită în primă instanţă(ca instanță de fond). Informații suplimentare despre dosarul electronic, precum și instrucțiuni privind utilizarea acesteia găsiți aici.
Pentru comunicarea actelor procedurale transmise de către instanţă, veţi primi un e-mail sau un SMS cu un link, prin accesarea căruia veţi vedea documentele transmise(https://doc.curteadeapelbrasov.ro/ - Acces indirect la citațiile sau comunicările primite prin e-mail sau SMS. Pentru vizualizare aveți nevoie de codul de acces primit). Informații suplimentare despre aplicația TDS, precum și instrucțiuni privind utilizarea acesteia găsiţt aici.
Citaţiile şi celelalte acte de procedură se consideră comunicate de către judecătorie la momentul la care s-a primit mesaj din partea sistemului folosit că au ajuns la destinatar, potrivit datelor furnizate de acesta, indiferent de deschiderea sau nu a documentelor.
Vă rugăm ca documentele şi acţiunile pe care le depuneţi sau le trimiteţi instanţei să nu fie capsate, ci, cel mult, prinse cu agrafe, pentru a facilita procesul de scanare.
CONDUCEREA JUDECĂTORIEI BRAȘOV
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Judecătoria Brașov pune la dispoziția personelor interesate -Chestionarul referitor la perceptia activității în cadrul
instanțelor de judecată -adoptat prin HCSM nr.2646/2023.
Chestionarul este disponibil atât în format fizic, la sediul Judecătoriei Brașov (la compartimentele care desfășoară
activități cu publicul) , cât și în format online, pe portalul instanței, la secțiunea ”Acasă- Actualitate”, accesând următorul
Tribunlul pemtru minori și familie
LEGALIZAREA HOTĂRÂRILOR JUDECĂTOREȘTI CU SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ
La JUDECĂTORIA BRAȘOV este disponibilă eliberarea și comunicarea în format electronic a copiilor hotărârilor judecătorești legalizate cu mențiunea definitivă și cu SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ.
Justițiabilii au posibilitatea astfel să obțină mai facil și mai rapid copii legalizate după hotărârile judecătorești, fără a mai fi necesară deplasarea la instanță, cu respectarea următorilor pași:
I. Completarea unei CERERI cu indicarea ADRESEI DE E-MAIL a solicitantului
➢ cererea se poate transmite prin orice modalitate disponibilă, recomandăm pe adresa de e-mail jud-brasov@just.ro sau numărul de fax 0268418054 al instanței.
II. Atașarea dovezii calității solicitantului
➢ copia actului de identitate pentru părțile din dosar
➢ delegație, împuternicire pentru reprezentanții părților, după caz
III. Atașarea dovezii achitării taxei judiciare timbru de 5 lei
➢ taxa judiciară de timbru de 5 lei, pentru fiecare exemplar de copie după hotărârea judecătorească definitivă, se achită în contul bugetului local al unităţii administrativ teritoriale în care se află domiciliul sau sediul solicitantului, după caz
➢ chitanța sau ordinul de plată reprezentând dovada achitării taxei judiciare de timbru corespunzătoare trebuie să cuprindă în mod obligatoriu numărul de dosar în care a fost pronunțată hotărârea a cărei legalizare se solicită.
BINE DE ȘTIUT!
- Soluționarea cererilor, inclusiv comunicarea pe e-mail a hotărârilor judecătorești legalizate cu semnătură electronică, se realizează în termen de cel mult 3 zile.
- Cererile de legalizare și comunicare a hotărârilor cu semnătură electronică pot fi formulate doar de părțile din dosarul respectiv sau reprezentanții acestora și se pot adresa exclusiv instanței unde se găsește dosarul la momentul solicitării.
- Copiile hotărârilor judecătorești definitive sunt legalizate cu semnătura electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor autentice în formatul electronic comunicat, conform prevederilor legale aplicabile.
În atenția persoanelor cu dizabilități
Persoanele cu handicap vizual care doresc sa asculte audio un text vor descarca addon-ul pentru browserul CHROME facand clik AICI
Persoanele cu handicap vizual care doresc sa asculte audio un text vor descarca addon-ul pentru browserul MOZILLA facand clik AICI
Persoanele cu handicap vizual care doresc sa asculte audio un text vor descarca addon-ul pentru browserul MICROSOFT EDGE facand clik AICI
PENTRU AFLAREA DATEI ȘI OREI LA CARE ESTE PROGRAMAT DOSARUL DUMNEAVOASTRĂ VĂ RUGĂM SĂ CONSULTAȚI SECȚIUNEA ȘEDINȚE (CLICK AICI)
Pentru acces la dosarul în format electronic, este necesar să comunicaţi instanţei adresa de e-mail şi numărul de telefon mobil.
CERERE DE ACCES
|
Începând cu luna octombrie 2019, la Judecătoria Brașov este funcțională aplicația TDS - Transmitere Documente Securizat. Aceasta permite transmiterea citațiilor și altor acte procedurale în format electronic, prin intermediul poștei electronice sau prin SMS, doar către părțile din dosarele aflate pe rolul Judecătoriei Brașov care și-au dat acordul pentru a primi actele de procedură în format electronic, în urma completării unei cereri.
Cererea, completată și semnată, se poate depune personal la Registratura Judecătoriei Brașov sau se poate trimite prin email la adresa judecatoria-brasov@just.ro sau fax 0268/413706.
De asemene, se poate transmite prin încărcarea acesteia pe platoforma Registratura.just.ro accesibila la următorul link: https://registratura.just.ro
Sistemul va fi implementat în dosarele înregistrate începând cu 17.09.2019, în care Judecătoria Braşov este învestită în primă instanţă(ca instanță de fond). Informații suplimentare despre dosarul electronic, precum și instrucțiuni privind utilizarea acesteia găsiți aici.
Pentru comunicarea actelor procedurale transmise de către instanţă, veţi primi un e-mail sau un SMS cu un link, prin accesarea căruia veţi vedea documentele transmise(https://doc.curteadeapelbrasov.ro/ - Acces indirect la citațiile sau comunicările primite prin e-mail sau SMS. Pentru vizualizare aveți nevoie de codul de acces primit). Informații suplimentare despre aplicația TDS, precum și instrucțiuni privind utilizarea acesteia găsiţt aici.
Citaţiile şi celelalte acte de procedură se consideră comunicate de către judecătorie la momentul la care s-a primit mesaj din partea sistemului folosit că au ajuns la destinatar, potrivit datelor furnizate de acesta, indiferent de deschiderea sau nu a documentelor.
Vă rugăm ca documentele şi acţiunile pe care le depuneţi sau le trimiteţi instanţei să nu fie capsate, ci, cel mult, prinse cu agrafe, pentru a facilita procesul de scanare.
____________________________________________________________________________________________________________
Tabloul mediatorilor autorizati
GHIDURI PRACTICE
Legea nr. 286/2009 privind Codul Penal , cu modificările ulterioare
|
|