Prelucrarea datelor cu caracter personal
INFORMARE CU PRIVIRE LA LEGEA 677/2001
PROGRAM DE LUCRU - BIROUL PRIMIRE CERERI - 23.12.2016
Program de lucru cu publicul iulie-august 2016
GHID PRIVIND RELAŢIA DINTRE SISTEMUL JUDICIAR DIN ROMÂNIA Şl MASS-MEDIA
Documente de interes public
• Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea instanţei
• Buletinul informativ
• Raportul periodic de activitate
• Listele şedinţelor de judecată
• Declaraţiile de avere ale magistraţilor
• Hotărârile pronunţate de către instanţă
• Opisul alfabetic
• Registrul de intrare ieşire a corespondenţei administrative
• Registrul informativ
• Registrul de termene al arhivei
• Condica şedinţei de judecată
• Registrul de evidenţă a redactării hotărârilor
• Registrul de evidenţă şi punere în executare a hotărârilor penale
• Registrul de evidenţă şi punere în executare a hotărârilor civile
• Registrul de evidenţă a apelurilor declarate împotriva hotărârilor pronunţate de secţiile instanţei
• Registrul de evidenţă a recursurilor declarate împotriva hotărârilor pronunţate de secţiile instanţei
• Registrul valorilor şi corpurilor delicte
• Registrul de control
• Registrul privind evidenţa practicii instanţelor de control judiciar
• Registrul de evidenţă a petiţiilor
• Registrul de evidenţă pentru înregistrarea cererilor şi răspunsurilor privind accesul la informaţiile publice
• Registrul privind arestarea preventivă
• Registrul de evidenţă a mandatelor de arestare preventivă emise de judecător în cursul judecăţii
• Registrul de evidenţă şi punere în executare a încheierilor penale pronunţate în recurs
• Registrul special pentru înregistrarea datelor privind cazierul fiscal
• Mapele cu hotărâri civile, comerciale şi penale
• Dosarele aflate pe rolul judecătoriei
• Încheieri de şedinţă
• Registrul de evidenţă a uniunilor, federaţiilor şi fundaţiilor înregistrate
• Datele statistice
• Organigrama instituţiei
• Condica de prezenţă
• Lucrările privind verificarea, soluţionarea şi răspunsul la petiţii, cereri, şi alte solicitări adresate instanţei – conducerii instituţiei, biroului de informare şi relaţii publice.
Toate aceste documente sunt publice, numai dacă nu conţin informaţii exceptate de la accesul liber al cetăţenilor – informaţii prevăzute de art. 12 din Legea nr. 544/2001.
Dreptul de acces la informaţiile cuprinse în documentele de mai sus, poate fi restrâns şi atunci când, în împrejurări speciale, instanţa apreciază că publicitatea ar fi de natură să aducă atingere intereselor justiţiei ori ordinii publice, al securităţii naţionale, al moralităţii, sau când interesele minorilor ori protecţia vieţii private a părţilor în proces o impun.
Categorii de documente produse/gestionate
• Buletinul informativ
• Raportul periodic de activitate
• Dosarele instanţei (aflate pe rolul instanţei şi cele arhivate)
• Hotărârile pronunţate
• Hotărârile colegiului de conducere
• Registrul de intrare ieşire a corespondenţei administrative
• Registrul general de dosare
• Registrul informativ
• Registrul de termene
• Condica şedinţei de judecată
• Registrul de evidenţă a redactării hotărârilor
• Registrul de evidenţă şi punere în executare a hotărârilor penale
• Registrul de evidenţă şi punere în executare a hotărârilor civile
• Registrul de evidenţă a apelurilor declarate împotriva hotărârilor pronunţate de secţiile instanţei
• Registrul de evidenţă a recursurilor declarate împotriva hotărârilor pronunţate de secţiile instanţei
• Registrul valorilor şi corpurilor delicte
• Registrul de control
• Registrul privind evidenţa practicii instanţelor de control judiciar
• Registrul de evidenţă a petiţiilor
• Registrul de evidenţă şi înregistrarea cererilor şi răspunsurilor privind accesul la informaţiile publice
• Registrul privind arestarea preventivă
• Registrele de evidenţă a mandatelor de arestare preventivă emise de judecător în cursul judecăţii
• Registrul de evidenţă şi punere în executare a încheierilor penale pronunţate în recurs
• Registrul special pentru înregistrarea datelor privind cazierul fiscal
• Registrele privind partidele politice şi alte formaţiuni politice
• Registrul de evidenţă a asociaţiilor fundaţiilor şi federaţiilor
• Registrul de evidenţă a sesizărilor privind confirmarea şi autorizarea interceptărilor şi înregistrărilor pe bandă magnetică sau pe orice alt tip de suport
• Registrul de evidenţă a sesizărilor privind autorizarea efectuării percheziţiilor date de judecător în cursul urmăririi penale
• Registrul privind evidenţa şi punerea în executare a plângerilor introduse împotriva actelor şi măsurilor luate de procuror în faza urmăririi penale
• Documentele privind întocmirea şi transmiterea titlurilor executorii către organul de executare
• Documente privind evidenţa sancţiunilor contravenţionale
• Documente privind evidenţa taxelor judiciare de timbru
• Evidenţa privind traducătorii şi experţii
• Lucrările privind verificarea, soluţionarea şi răspunsul la petiţii, cereri, şi alte solicitări adresate instanţei(conducerii instanţei, biroului de informare şi relaţii publice, compartimentelor instanţei)
• Mandatele de arestare
• Încheierile de şedinţă
• Listele şedinţelor de judecată
• Opisul alfabetic
• Date statistice
• Organigrama instituţiei
• Condica de prezenţă
• Hotărârile adunării generale a judecătorilor
• Caietele grefierilor etc.
Sistemul de înregistrare audio a şedinţelor de judecată
Sistemul de înregistrare audio a şedinţelor de judecată a fost instalat în anul 2005 şi este operaţional în materie penală. Necesarul lunar alocat pentru achiziţiile uzuale ale judecătoriei pentru anul 2007 se află înregistrat în evidenţele compartimentului economico- administrativ din cadrul Tribunalului Botoşani, care achiziţionează şi hârtia de xerox folosită la această instanţă.
Referitor la modul de depozitare a deşeurilor, acestea sunt depozitate în containere separate, respectiv pentru gunoiul menajer şi pentru deşeurile de hârtie, care în prealabil au fost tocate.