Începând cu data de 02.06.2025, se modifică programul de studiu din arhiva penală şi
arhiva civilă, precum şi programul de ridicarea a certificatelor de grefă,
hotărârilor legalizate şi cauţiunilor, conform dispoziţiilor ce urmează.
Program primire cereri, Camera 2
Cererile,
actele de sesizarea instanţei, căile de atac, alte înscrisuri vor putea fi
depuse zilnic, la Camera 2, între orele 9 - 13, cu excepţia zilelor nelucrătoare, când nu va exista programul cu
publicul şi în vacanţa judecătorească (01 iulie – 31 august),
când va exista program redus, doar în zilele de miercuri, când programul va fi
între orele 9 – 13.
Acest interval orar va
fi alocat distinct pentru avocaţi, consilierii juridici, pentru justiţiabili şi
executori judecătoreşti.
·
orele 9 -10, program exclusiv pt. avocaţi, consilierii
juridici şi executori judecătoreşti.
·
orele 10-13, program dedicat publicului.
·
Avocaţi şi
consilierii juridici vor putea depune cereri şi în intervalul orar 10-13, însă nu vor beneficia de prioritate,
cererile urmând a fi primite în ordinea sosirii solicitanţilor, atât părţi cât
şi avocaţi, consilierii juridici şi executori judecătoreşti.
Program arhiva şi registratură
Studiul dosarelor se
va putea face la arhivă, de luni până joi (deci cu excepţia zilei
de vineri), la camerele 11 şi 12, între orele 9 -13, cu excepţia zilelor
nelucrătoare, când nu va exista programul cu publicul şi în vacanţa
judecătorească (01 iulie – 31 august), când va exista program redus, doar în
zilele de marţi şi joi, între orele 9 -13.
Acest interval orar va
fi alocat distinct pentru avocaţi, consilierii juridici, pentru justiţiabili şi
executori judecătoreşti.
·
orele 9,00 -11,00
- program exclusiv pt. avocaţi şi
consilierii juridici;
·
orele 11,00-13,00
- program comun pt. avocaţi şi
consilierii juridici şi public;.
Dosarele
din arhivă permanentă (cele care nu sunt pe rolul instanţei sau în curs de
judecată) se vor putea studia doar pe baza unei cereri prealabile, adresată
telefonic la numărul 0234/512629 sau
prin email jud-bc-registratura@just.ro. Solicitantul va fi anunţat în timp rezonabil, trei
zile, asupra datei şi orei la care va putea studia dosarul, la numărul/adresă
de email de contact, indicate în cererea de solicitare.
Se recomandă
solicitarea unei programări realizate în acelaşi mod, pentru dosarele aflate pe
rol care au termen mai îndelungat şi care nu presupun urgenţă. Solicitarea şi
programarea se va rezolvă în termen de trei zile, solicitantul urmând a fi
anunţat prin email sau telefonic.
Programarea telefonică
se va face potrivit dispoziţiilor grefierului şef.
Timpul alocat
studiului va fi limitat, de regulă, la maxim 15 minute. Solicitanţii vor avea
posibilitatea să efectueze, potrivit legii, copii cu mijloace proprii (telefon,
tabletă), astfel încât studiul dosarului să se încadreze în intervalul de timp
alocat. În cazuri excepţionale, coordonatorul de arhivă va aprobă alocarea
pentru studiu a unui interval de timp mai mare.
Numărul persoanelor
cărora li se va permite studiul, va fi limitat în funcţie de spaţiul alocat
arhivelor, astfel încât să se respecte normele de protecţie a dosarelor,
adaptat spaţiului în care se dsefăşoară activitatea arhivelor.
Registratura va primi
cereri exclusiv de la Parchet, IPJ, alte instituţii.
Se recomandă folosirea
portalului instanţei pentru aflarea de informaţii pentru dosar.
Informaţiile care
potrivit ROI trebuie furnizate de Registratură, vor putea fi solicitate în
afara programului de lucru stabilit anterior, doar telefonic 0234 / 512629 sau prin email la adresa jud-bc-registratura@just.ro.
Consultarea dosarelor
programate în şedinţe de judecată se
va putea face şi în sala de judecată, înaintea şedinţei sau potrivit
dispoziţiilor preşedintelui de complet, după verificarea identităţii şi
calităţii solicitantului.
Eliberarea certificatelor de soluţie, a copiilor,
copiilor legalizate şi cauţiunilor.
Certificatelor de
soluţie şi copiile legalizate se vor elibera de luni până joi, de la
Camera 12, între orele 14,30 -15,30, în termen de trei zile de la
depunerea cererilor, cu excepţia certificatelor de soluţie care se
eliberează, de regulă, în aceeaşi zi, înclusiv în zilele de vineri, între
orele 14,30 -15,30.
Cauţiunile se vor
elibera în trei zile de la solicitare, la camera 32 pe baza
hotărârilor/încheierilor definitive, după acelaşi program, de luni până joi,
între orele 13,00 - 14,00, de către dna. grefier şef secţie civilă, dna.
grefier Roca Oana Alina, în in lipsa acesteia, la camera 34, de dna, grefier
şef Constantinoiu Elena sau dna grefier
Gorgan Laura.
Eliberarea dovezilor de comunicare a actelor
procedurale pt. persoanele din
municipiul Bacău (comunicările realizate
prin afişare, returnate la instanţă)
Dovezile de comunicare
a actelor de procedură se vor putea ridica zilnic de la Camera 16, între orele
8,00 -10,00 şi 12,00-14,00.
Biroul de informare şi relaţii publice va funcţiona la Camera 34, respectiv camera 18, după
următorul program:
- luni
: între orele
09,00-12,00 relaţii cu publicul
-
miercuri : între orele 16,00-19,00. program pentru
înregistrarea cererilor formulate in baza Legii 544/2001 privind accesul liber
la informaţii de interes public
- luni – vineri: între orele 08,00-16,00 program pentru înregistrarea
cererilor formulate in baza Legii 544/2001 privind accesul liber la informaţii
de interes public
Judecătorul delegat la acest compartiment va acorda audienţe potrivit
programului întocmit de acesta şi va furniza pe loc informaţiile atunci când
acest lucru este posibil, stabilind programarea grefierilor din ziua de
miercuri.
***/***
1. Biroul de Informare şi Relaţii Publice
Biroul de informare şi relaţii publice este condus de domnul judecător ŢIMIRAŞ CIPRIAN CONSTANTIN. Grefierii delegaţi sunt Gorgan Laura şi Bogdan Vasilica Anca.
2. Registratura instanţei va avea program cu publicul zilnic, între orele 8:00-13:00 la camera 16.
3. Arhiva instanţei, camerele 11 şi 12, va fi deschisă pentru public zilnic, după următorul program:
LUNI, MARŢI, JOI ,VINERI: 9:00 - 13:00
MIERCURI: 12:00 - 16:00
4. Biroul Executări Civile va funcţiona la camera 18 şi va avea relaţii cu publicul zilnic între orele 13:00-15:00.
Judecător delegat la acest compartiment d-na judecător Panfil Simona Carmen, înlocuitor d-na judecător Constantinescu Ioana-Alexandra.
5. Biroul Executări Penale va funcţiona la camera 40 şi va avea relaţii cu publicul zilnic între orele 13:00-15:00.
Judecător delegat la acest compartiment este d-na judecător Balaban Teodora Alexandra, înlocuitor d-na judecător Manea Iulia Cătălina si d-na judecător Chiriac Anca Cătălina
.
6. Biroul Persoane Juridice va funcţiona la camera 18 şi va avea relaţii cu publicul zilnic între orele 13:00-15:00.
Activitatea BIROULUI PERSOANELOR JURIDICE este organizată în conformitate cu prevederile art. O.G. nr. 26/2000 astfel cum a fost modificat prin O.G. nr. 37/2003, ce prevede Regulamentul de aplicare a O.G. nr. 26/2000, dar şi a Regulamentului de ordine interioară a instanţelor judecătoreşti.
În cadrul acestui birou este organizată activitatea în mod separat faţă de celelalte compartimente auxiliare ale instanţei, existând registratură proprie, precum şi o arhivă proprie în care sunt ţinute toate dosarele asociaţiilor şi fundaţiilor care îşi au sediul în raza teritorială a Judecătoriei Bacău.
7. Actele de sesizare a instanţei, atât în materie civilă cât şi în materie penală, pot fi depuse de public între orele 08:30 - 12:30 la camera 2 a Judecătoriei Bacău. Grefier delegat - Joldescu Constantin.