COMUNICAT
În urma Adunării
Generale a judecătorilor din cadrul Judecătoriei Cornetu, din data
de 10 noiembrie 2025, prin unanimitate de voturi a fost
adoptată Hotărârea nr. 7, prin care s-a hotărât:
1.
Suspendarea
formelor de protest adoptate prin Hotărârea Adunării Generale nr. 5/26.08.2025
şi Hotărârea Adunării Generale nr.
6/21.10.2025 cu consecinţa
reluării activităţii de judecată pentru toate cauzele aflate pe rolul
instanţei, începând cu data de 11 noiembrie 2025.
2.
Începând cu data de 11.11.2025,
programul de lucru cu publicul al compartimentelor instanţei se va desfăşura
astfel: LUNI – VINERI – orele 09,00 –
13,00.
Adoptată azi, 10
noiembrie 2025, la sediul Judecătoriei Cornetu, ora 13:30.
BIROUL DE
INFORMARE ŞI RELATII PUBLICE AL JUDECĂTORIEI CORNETU
____________________________________________________________________________
ANUNȚ
23.10.2025
În
temeiul Hotărârii Adunării Generale Extraordinare a Sindicatului Dicasterial
din data de 22 octombrie 2025, Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor din
cadrul Judecătoriei Cornetu din data de 21.10.2025, vă facem cunoscut că, până la întreprinderea
tuturor demersurilor în vederea mutării efective a Judecătoriei Cornetu;
continuarea demersurilor în vederea măririi schemei de personal auxiliar; activitatea
personalului auxiliar de specialitate şi conex va fi limitată exclusiv
la atribuţiile ce derivă din soluţionarea cauzelor urgente stabilite prin
hotărârea generală a judecătorilor din data de 21.10.2025, coroborat cu
măsurile de protest stabilite prin Hotărârea Adunării Generale Extraordinare a
Sindicatului Dicasterial din data de 27 august 2025, respectiv:
-
refuzul efectuării muncii suplimentare peste programul normal de lucru;
-
reducerea programului cu publicul cu o oră față de intervalul stabilit
administrative,
-
suspendarea eliberării actelor care nu sunt urgente;
-
suspendarea introducerii datelor în programele informatice privind
digitalizarea sistemului judiciar, la nivel național și local, cu excepția
ECRIS;
-
suspendarea furnizării relațiilor judiciare, cu excepția celor formulate în
temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informații de interes
public;
-
refuzul de a înmâna la studiu dosarele aflate pe rol în cazurile în care
acestea se amână fără discuții, conform hotărârii adunării generale a
judecătorilor din data de 21.10.2025;
-
acordarea accesului la dosarele aflate în arhiva curentă doar prin intermediul
dosarului electronic, fără consultare fizică în arhive;
-
amânarea înaintării formelor de dare în debit și recuperare a sumelor ce
constituie venituri la bugetul de stat.
_________________________________________________________________________
În urma Adunării Generale a
judecătorilor din cadrul Judecătoriei Cornetu, din data de 21 octombrie 2025, a fost adoptată Hotărârea
nr. 6 prin care în unanimitate:
1. Se solicită tuturor factorilor decidenți întreprinderea
tuturor demersurilor în vederea mutării efective a Judecătoriei
Cornetu;
2. Se solicită continuarea demersurilor în
vederea măririi schemei de personal a judecătorilor cât şi a personalului
auxiliar;
3. S-a hotărât continuarea măsurilor adoptate
prin hotărârea Adunării Generale a
Magistraților nr. 5/26.08.2025, până la mutarea efectivă a Judecătoriei Cornetu;
4. Începând
cu data de 21.10.2025 și până la mutarea efectivă a
Judecătoriei Cornetu, menține măsura suspendării soluționării
cauzelor la nivelul Judecătoriei Cornetu, adoptată prin hotărârea
Adunării Generale a Magistraților nr. 5/26.08.2025 și suspendă soluționarea
cauzelor, cu excepția următoarelor categorii de cauze:
în materie penală:
- Cauzele
în care se exercită funcția de dispoziție asupra drepturilor și libertăților
fundamentale ale persoanei, în faza de urmărire penală ( art. 3 alin.1 lit. b
Cod Procedură Penală)
- Cauzele
având ca obiect dispoziția asupra măsurilor preventive (în faza de cameră
preliminară și în faza de judecată)
- Cauzele
având ca obiect măsuri asigurătorii (în faza de cameră preliminară și în faza
de judecată);
în materie non penală:
-
ordonanța
președințială cu minori;
-
ordin
de protecție;
-
internare
medicală nevoluntară; revocare/încetare;
-
suspendarea
provizorie a executării silite;
-
asigurare
dovezi;
-
cereri
în materie de tutelă specială/curatelă.
5. Judecătorii își vor
îndeplini atribuțiile administrative, cele privind motivarea hotărârilor, efectuarea
procedurilor de verificare și regularizare a cererilor, studiul individual și
formarea profesională continuă, precum și alte atribuții legale și
regulamentare (cu excepția judecării cauzelor, în afara celor menționate la
pct. 4).
Adoptată azi, 21 octombrie 2025, ora 14:30.
BIROUL DE INFORMARE ŞI RELATII PUBLICE AL
JUDECĂTORIEI CORNETU
______________________________________________________________________________
COMUNICAT
Conducerea Judecătoriei Cornetu,
În conformitate cu dispozițiile art. 941 din
Regulamentul de ordine interioară al instanțelor judecătorești, aprobat prin
Hotărârea Secției pentru Judecători a Consiliului Superior al magistraturii nr.
3243/2022, astfel cum a fost modificat prin Hotărârea Secției pentru judecători
a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1.505/17 iunie 2025, publicată în
M.O. nr. 586/24 iunie 2025, începând cu data de 01 octombrie 2025, cererile
adresate instanței, precum și înscrisurile însoțitoare, transmise prin poșta
electronică se trimit exclusiv în format PDF, prin atașare directă
la mesajul e-mail la următoarele adrese:
- jud-cornetu-reg@just.ro - se transmit documente
pentru instanță - persoană responsabilă - grefier
registrator.
Nu se acceptă
transmiterea atașamentelor în alte formate și nici linkuri către platforme de stocare
și partajare a fișierelor.
În cazul în care un
e-mail adresat instanței conține atașamente în alt format decât PDF sau include
link-uri către platforme externe, acesta nu va fi
prelucrat de compartimentele de specialitate, iar atașamentele nu vor fi
listate sau depuse la dosar. Expeditorul va fi notificat cu
privire la neconformitatea mesajului transmis și la necesitatea retransmiterii
documentelor în formatul acceptat.
Se modifică răspunsul
transmis automat de la căsuţele de mail, care va avea următorul
conţinut: „Vă confirmăm că mesajul dumneavoastră a fost recepţionat.
ATENŢIE!
Conţinutul
mesajului şi ataşamentele acestuia vor fi tipărite şi înregistrate doar dacă
respectă cerinţele stabilite de art. 941 din Regulamentul
de ordine interioară al instanțelor judecătorești, aprobat prin Hotărârea
Secției pentru Judecători a Consiliului Superior al Magistraturii nr.
3243/2022, respectiv fişierele ataşate să aibă
exclusiv format PDF. Nu sunt
acceptate link-uri către alte platforme de găzduire fişiere ori ataşamente care
nu sunt de tip pdf. Documentele care nu respectă acest format nu
vor fi procesate. Prin urmare, dacă nu sunt îndeplinite aceste condiţii, vă rugăm să
retransmiteţi documentele în formatul acceptat”.
PREȘEDINTELE
JUDECĂTORIEI CORNETU
judecător Stănescu
Alexandra Mihaela
__________________________________________________________________________________________
ANUNȚ
În atenţia justiţiabililor:
În temeiul Hotărârii Adunării Generale
Extraordinare a Sindicatului Dicasterial din data de 27 August 2025, vă facem
cunoscut că, începând cu data de 01 septembrie 2025 activitatea
personalului auxiliar de specialitate şi conex va fi limitată
exclusiv la atribuţiile ce derivă din soluţionarea cauzelor urgente stabilite
prin hotărârile adunărilor genrale ale judecătorilor şi procurorilor,
coroborat cu măsurile de protest stabilite prin hotărârea menţionată, astfel
vor fi adoptate următoarele forme de protest:
- refuzul efectuării
muncii suplimentare peste programul normal de lucru;
- reducerea programului cu
publicul cu o oră față de intervalul stabilit administrative, astfel programul de relaţii cu Publicul la
compartimentele Registratură şi Arhivă va fi în intervalul orar
09.00 – 12.00;
- suspendarea eliberării
actelor care nu sunt urgente;
- suspendarea introducerii
datelor în programele informatice privind digitalizarea sistemului judiciar, la
nivel național și local, cu excepția ECRIS;
- suspendarea furnizării relațiilor
judiciare, cu excepția celor formulate în temeiul Legii nr. 544/2001 privind
liberul acces la informații de interes public;
- refuzul de a înmâna la
studiu dosarele aflate pe rol în cazurile în care acestea se amână fără
discuții, conform hotărârilor adunărilor generale ale judecătorilor;
- acordarea accesului la
dosarele aflate în arhiva curentă doar prin intermediul dosarului electronic,
fără consultare fizică în arhive;
- amânarea înaintării
formelor de dare în debit și recuperare a sumelor ce constituie venituri la
bugetul de stat.
____________________________________________________________________
COMUNICAT
27.08.2025
Judecătorii din cadrul Judecătoriei Cornetu, întruniți în
Adunarea Generală, astăzi, 26 august 2025, au decis, în unanimitate, ca,
începând cu data de 27 august 2025, să adopte forma de protest a suspendării
soluţionării cauzelor, până la retragerea proiectului de lege privind reforma
pensiilor de serviciu
Demersul are ca premisă respectul față de cetăţeni şi
solidaritatea cu aceştia, pentru ca dreptul de acces la justiție să nu devină o
iluzie.
Suntem solidari cu nevoile şi problemele oamenilor care îşi
exercită dreptul de acces la justiţie, regretăm profund recurgerea la această
formă de protest, însă este imperios necesar să apelăm la toate instrumentele
ce pot salvgarda statul de drept.
În condițiile măsurii de protest a suspendării activității
de judecată, vor fi soluţionate exclusiv următoarele cauze:
- în materie penală: cauzele în care se
exercită funcţia de dispoziţie asupra drepturilor şi libertăţilor fundamentale
ale persoanei, în faza de urmărire penală (art. 3 alin. 1 lit. b din Codul de
procedură penală, cu excepţia celor care au ca obiect contestaţie privind
durata procesului); cauzele având ca obiect dispoziţia asupra măsurilor
preventive privative de libertate (în faza de cameră preliminară şi în faza de
judecată); măsurile de siguranţă de la art. 109 şi art. 110 Cod penal,
coroborat cu art. 568 şi urm. CPP;
- în materie civilă: ordonanţe preşedinţiale privind
minorii, cauzele având ca obiect ordin de protecţie, internare medicală
nevoluntară, revocare/încetare internare medicală nevoluntară, suspendarea
provizorie a executării silite, suspendarea executării silite demarate în baza
Codului de procedură fiscal, asigurare dovezi, incidentele procedurale raportat
la cauzele care se judecă.
Având în vedere forma de protest a suspendării activităţiide
judecată, facem un apel la toţi participanţii la procedurile judiciare să nu se
prezinte la judecată decât în ipoteza cauzelor precitate.
Celelalte activităţi se desfăşoară conform programului normal de
lucru.
BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE DIN CADRUL JUDECĂTORIEI CORNETU
____________________________________________________________________
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
_______________________________________________________________
COMUNICAT
27.02.2025
În atenţia justiţiabililor:
Vă informăm că prin Decizia
nr. 19/26.02.2025 emisă de Preşedintele instanţei, începând cu data de
03.03.2025
s-a dispus desființarea completurilor
C16,
C16 Cameră de consiliu Secţia comună; C16 şi C16 Cameră de consiliu Secţia
civilă, dosarele
aflate pe rolul acestor completuri urmând să fie repartizate în sistem ciclic.
În urma aplicării acestor
măsuri administrative ședințele completurilor anterior
menţionate nu se vor mai desfășura la termenele
stabilite, respectiv la 04.03.2025, 18.03.2025, 11.04.2025, 25.04.2025,
05.05.2025, 19.05.2025, 06.06.2025, 20.06.2025, urmând ca părţile să fie
citate pentru termenele care se vor stabili ulterior repartizării dosarelor în
sistem cicilic.
__________
COMUNICAT
10.02.2025
În atenţia justiţiabililor:
Vă informăm că începând din data de 11.02.2025, ARHIVA Judecătoriei Cornetu, funcționează în intervalul orar 09:00 - 13:00,
de luni până vineri.
Pentru studiul dosarelor a fost amenajat un spațiu distinct în incinta clădirii Judecătoriei Buftea, intrarea din spate, la parter.
__________
COMUNICAT
14.08.2024
În atenţia justiţiabililor:
Ca
urmare a Hotărârii Colegiului de Conducere nr. 13
din
data de 06.08.2024, ora 15:00, s-au luat următoarele măsuri:
Începând
cu data de 02.09.2024 se va relua activitatea ședințelor de judecată,
la sediul provizoriu
din Buftea, str. Știrbei Vodă nr. 24, jud. Ilfov, urmând a se
soluționa toate obiectele din materie civilă și penală, în funcție de data
înregistrării acestora și caracterul urgent.
Ședințele
vor fi stabilite în perioada septembrie-decembrie 2024, de către fiecare
titular de complet, urmând a se emite citații pentru noul termen ce se va
stabili. Fiecare titular de complet va prezida câte o ședință lunar, urmând a
fi acordate termene în dosarele amânate în lunile martie-iulie 2024.
De
asemenea, pentru şedinţele deja stabilite (anterior incendiului din noapte de
03 spre 04 martie 2024) pentru perioada septembrie 2024 – decembrie 2024, termenele
de judecată vor fi preschimbate de către fiecare titular de complet, urmând a
fi acordate alte termene de judecată conform noii planificării lunare.
Astfel,
amânările acordate anterior, pentru un termen de șase luni, nu mai produc
efecte juridice, fiind doar o măsură dispusă pentru buna funcționare a
instanței.
Dosarele
pentru care s-a stabilit termen de judecată în luna SEPTEMBRIE 2024
pot fi studiate la arhiva
provizorie a Judecătoriei Cornetu din oraşul Buftea, Str. Ştirbei Vodă nr. 24,
jud. Ilfov, în zilele de marţi şi joi, intervalul orar 11:00-13:00.
Biroul de Informare şi Relaţii Publice
al Judecătoriei Cornetu
______
INFORMARE DE PRESĂ
Ca urmare a incendiului care a avut loc în cursul nopţii de 03 spre 04 martie
2024 la Judecătoria Cornetu, pentru desfăşurarea activităţii acestei
instanţe aducem la cunoştinţa publicului următoarele:
Activitatea
Judecătoriei Cornetu se va desfăşura în cadrul Judecătoriei Buftea până
la identificarea unui spaţiu adecvat pentru relocarea Judecătoriei
Cornetu.
Până la relocarea Judecătoriei Cornetu se vor judeca în
materie penală şi materie civilă numai cauzele urgente, termenele
acordate celorlalte cauze urmând a fi preschimbate pentru o dată
ulterioară ce va fi adusă la cunoştinţa părţilor în condiţiile legii.
BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE AL TRIBUNALULUI ILFOV
INFORMARE DE PRESA.pdf
__________________________