Ignorare comenzi Panglică
Salt la conținutul principal
Acasă

Despre instituţie

Actualitate

Informaţii de interes public

Contact


Despre instituţie


Actualitate




COMUNICAT
  


În urma Adunării Generale a judecătorilor din cadrul Judecătoriei Cornetu, din data de  10 noiembrie  2025, prin unanimitate de voturi a fost adoptată Hotărârea nr. 7, prin care s-a hotărât:

 

1.      Suspendarea formelor de protest adoptate prin Hotărârea Adunării Generale nr. 5/26.08.2025 şi Hotărârea Adunării Generale  nr. 6/21.10.2025 cu consecinţa reluării activităţii de judecată pentru toate cauzele aflate pe rolul instanţei, începând cu data de 11 noiembrie 2025.


2.      Începând cu data de 11.11.2025, programul de lucru cu publicul al compartimentelor instanţei se va desfăşura astfel: LUNI – VINERI – orele 09,00 – 13,00.

 

 

Adoptată azi, 10 noiembrie 2025, la sediul Judecătoriei Cornetu, ora 13:30.

 

    

 

 

  BIROUL DE INFORMARE ŞI RELATII PUBLICE AL JUDECĂTORIEI CORNETU

 



            
           
____________________________________________________________________________
 
ANUNȚ

23.10.2025



În temeiul Hotărârii Adunării Generale Extraordinare a Sindicatului Dicasterial din data de 22 octombrie 2025, Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor din cadrul Judecătoriei Cornetu din data de 21.10.2025,  vă facem cunoscut că, până la întreprinderea tuturor demersurilor în vederea mutării efective a Judecătoriei Cornetu; continuarea demersurilor în vederea măririi schemei de personal auxiliar; activitatea personalului auxiliar de specialitate şi conex va fi limitată exclusiv la atribuţiile ce derivă din soluţionarea cauzelor urgente stabilite prin hotărârea generală a judecătorilor din data de 21.10.2025, coroborat cu măsurile de protest stabilite prin Hotărârea Adunării Generale Extraordinare a Sindicatului Dicasterial din data de 27 august 2025, respectiv:

- refuzul efectuării muncii suplimentare peste programul normal de lucru;

- reducerea programului cu publicul cu o oră față de intervalul stabilit administrative,

- suspendarea eliberării actelor care nu sunt urgente;

- suspendarea introducerii datelor în programele informatice privind digitalizarea sistemului judiciar, la nivel național și local, cu excepția ECRIS;

- suspendarea furnizării relațiilor judiciare, cu excepția celor formulate în temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public;

- refuzul de a înmâna la studiu dosarele aflate pe rol în cazurile în care acestea se amână fără discuții, conform hotărârii adunării generale a judecătorilor din data de 21.10.2025;

- acordarea accesului la dosarele aflate în arhiva curentă doar prin intermediul dosarului electronic, fără consultare fizică în arhive;

- amânarea înaintării formelor de dare în debit și recuperare a sumelor ce constituie venituri la bugetul de stat.

 


_________________________________________________________________________
 
 
COMUNICAT
 

În urma Adunării Generale a judecătorilor din cadrul Judecătoriei Cornetu, din data de  21 octombrie 2025, a fost adoptată Hotărârea nr. 6 prin care în unanimitate:

 

1. Se solicită  tuturor factorilor decidenți întreprinderea tuturor demersurilor în vederea mutării efective a Judecătoriei Cornetu;


2. Se solicită continuarea demersurilor în vederea măririi schemei de personal a judecătorilor cât şi a personalului auxiliar;


3. S-a hotărât continuarea măsurilor adoptate prin  hotărârea Adunării Generale a Magistraților nr. 5/26.08.2025, până la mutarea efectivă a  Judecătoriei Cornetu;


4. Începând cu data de 21.10.2025 și până la mutarea efectivă  a  Judecătoriei Cornetu, menține măsura suspendării soluționării cauzelor la nivelul Judecătoriei Cornetu, adoptată prin hotărârea Adunării Generale a Magistraților nr. 5/26.08.2025 și suspendă soluționarea cauzelor, cu excepția următoarelor categorii de cauze:

 

în materie penală:


-   Cauzele în care se exercită funcția de dispoziție asupra drepturilor și libertăților fundamentale ale persoanei, în faza de urmărire penală ( art. 3 alin.1 lit. b Cod Procedură Penală)

-     Cauzele având ca obiect dispoziția asupra măsurilor preventive (în faza de cameră preliminară și în faza de judecată)

-       Cauzele având ca obiect măsuri asigurătorii (în faza de cameră preliminară și în faza de judecată);


în materie non penală:


-                  ordonanța președințială cu minori;

-                  ordin de protecție;

-                  internare medicală nevoluntară; revocare/încetare;

-                  suspendarea provizorie a executării silite;

-                  asigurare dovezi;

-                  cereri în materie de tutelă specială/curatelă.

 

5.  Judecătorii își vor îndeplini atribuțiile administrative, cele privind motivarea hotărârilor, efectuarea procedurilor de verificare și regularizare a cererilor, studiul individual și formarea profesională continuă, precum și alte atribuții legale și regulamentare (cu excepția judecării cauzelor, în afara celor menționate la pct. 4).

     

           Adoptată azi, 21 octombrie 2025, ora 14:30.

 

      BIROUL DE INFORMARE ŞI RELATII PUBLICE AL JUDECĂTORIEI CORNETU



______________________________________________________________________________ 

 



COMUNICAT

Conducerea Judecătoriei Cornetu,


 În conformitate cu dispozițiile art. 941 din Regulamentul de ordine interioară al instanțelor judecătorești, aprobat prin Hotărârea Secției pentru Judecători a Consiliului Superior al magistraturii nr. 3243/2022, astfel cum a fost modificat prin Hotărârea Secției pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1.505/17 iunie 2025, publicată în M.O. nr. 586/24 iunie 2025, începând cu data de 01 octombrie 2025, cererile adresate instanței, precum și înscrisurile însoțitoare, transmise prin poșta electronică se trimit exclusiv în format PDFprin atașare directă la mesajul e-mail la următoarele adrese:

           -  jud-cornetu-reg@just.ro - se transmit documente pentru instanță - persoană responsabilă - grefier registrator.

Nu se acceptă transmiterea atașamentelor în alte formate și nici linkuri către platforme de stocare și partajare a fișierelor.

În cazul în care un e-mail adresat instanței conține atașamente în alt format decât PDF sau include link-uri către platforme externe, acesta nu va fi prelucrat de compartimentele de specialitate, iar atașamentele nu vor fi listate sau depuse la dosar. Expeditorul va fi notificat cu privire la neconformitatea mesajului transmis și la necesitatea retransmiterii documentelor în formatul acceptat.

Se modifică răspunsul transmis automat de la căsuţele de mail, care va avea următorul conţinut: „Vă confirmăm că mesajul dumneavoastră a fost recepţionat.

ATENŢIE!

Conţinutul mesajului şi ataşamentele acestuia vor fi tipărite şi înregistrate doar dacă respectă cerinţele stabilite de art. 941 din Regulamentul de ordine interioară al instanțelor judecătorești, aprobat prin Hotărârea Secției pentru Judecători a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 3243/2022, respectiv fişierele ataşate să aibă exclusiv format PDF. Nu sunt acceptate link-uri către alte platforme de găzduire fişiere ori ataşamente care nu sunt de tip pdf.  Documentele care nu respectă acest format nu vor fi procesate. Prin urmare, dacă nu sunt îndeplinite aceste condiţii, vă rugăm să retransmiteţi documentele în formatul acceptat”.

 

PREȘEDINTELE JUDECĂTORIEI CORNETU

judecător Stănescu Alexandra Mihaela

 

__________________________________________________________________________________________


ANUNȚ


În atenţia justiţiabililor:


În temeiul Hotărârii Adunării Generale Extraordinare a Sindicatului Dicasterial din data de 27 August 2025, vă facem cunoscut că, începând cu data de  01 septembrie 2025 activitatea personalului auxiliar de specialitate şi conex va fi limitată exclusiv la atribuţiile ce derivă din soluţionarea cauzelor urgente stabilite prin hotărârile adunărilor genrale ale judecătorilor şi procurorilor,  coroborat cu măsurile de protest stabilite prin hotărârea menţionată, astfel vor fi adoptate următoarele forme de protest:

- refuzul efectuării muncii suplimentare peste programul normal de lucru;

- reducerea programului cu publicul cu o oră față de intervalul stabilit administrative, astfel programul de relaţii cu Publicul la compartimentele Registratură şi Arhivă va fi  în intervalul orar 09.00  – 12.00;

- suspendarea eliberării actelor care nu sunt urgente;

- suspendarea introducerii datelor în programele informatice privind digitalizarea sistemului judiciar, la nivel național și local, cu excepția ECRIS;

- suspendarea furnizării relațiilor judiciare, cu excepția celor formulate în temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public;

- refuzul de a înmâna la studiu dosarele aflate pe rol în cazurile în care acestea se amână fără discuții, conform hotărârilor adunărilor generale ale judecătorilor;

- acordarea accesului la dosarele aflate în arhiva curentă doar prin intermediul dosarului electronic, fără consultare fizică în arhive;

- amânarea înaintării formelor de dare în debit și recuperare a sumelor ce constituie venituri la bugetul de stat.


 

____________________________________________________________________

 

 

 

COMUNICAT

27.08.2025


 

Judecătorii din cadrul Judecătoriei Cornetu, întruniți în Adunarea Generală, astăzi, 26 august 2025, au decis, în unanimitate, ca, începând cu data de 27 august 2025, să adopte forma de protest a suspendării soluţionării cauzelor, până la retragerea proiectului de lege privind reforma pensiilor de serviciu

Demersul are ca premisă respectul față de cetăţeni şi solidaritatea cu aceştia, pentru ca dreptul de acces la justiție să nu devină o iluzie.

Suntem solidari cu nevoile şi problemele oamenilor care îşi exercită dreptul de acces la justiţie, regretăm profund recurgerea la această formă de protest, însă este imperios necesar să apelăm la toate instrumentele ce pot salvgarda statul de drept.

În condițiile măsurii de protest a suspendării activității de judecată, vor fi soluţionate exclusiv următoarele cauze:

- în materie penală: cauzele în care se exercită funcţia de dispoziţie asupra drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei, în faza de urmărire penală (art. 3 alin. 1 lit. b din Codul de procedură penală, cu excepţia celor care au ca obiect contestaţie privind durata procesului); cauzele având ca obiect dispoziţia asupra măsurilor preventive privative de libertate (în faza de cameră preliminară şi în faza de judecată); măsurile de siguranţă de la art. 109 şi art. 110 Cod penal, coroborat cu art. 568 şi urm. CPP;

- în materie civilă: ordonanţe preşedinţiale privind minorii, cauzele având ca obiect ordin de protecţie, internare medicală nevoluntară, revocare/încetare internare medicală nevoluntară, suspendarea provizorie a executării silite, suspendarea executării silite demarate în baza Codului de procedură fiscal, asigurare dovezi, incidentele procedurale raportat la cauzele care se judecă.

Având în vedere forma de protest a suspendării activităţiide judecată, facem un apel la toţi participanţii la procedurile judiciare să nu se prezinte la judecată decât în ipoteza cauzelor precitate.

Celelalte activităţi se desfăşoară conform programului normal de lucru.

 


BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE
DIN CADRUL JUDECĂTORIEI CORNETU



____________________________________________________________________





1 (12).jpeg


1 (9).jpeg

1 (8).jpeg

 


_______________________________________________________________



COMUNICAT

27.02.2025


În atenţia justiţiabililor:


Vă informăm că prin Decizia nr. 19/26.02.2025 emisă de Preşedintele instanţei, începând cu data de 03.03.2025 s-a dispus desființarea completurilor C16, C16 Cameră de consiliu Secţia comună; C16 şi C16 Cameră de consiliu Secţia civilă, dosarele aflate pe rolul acestor completuri urmând să fie repartizate în sistem ciclic.

În urma aplicării acestor măsuri administrative ședințele completurilor anterior menţionate nu se vor mai desfășura la termenele stabilite, respectiv la 04.03.2025, 18.03.2025, 11.04.2025, 25.04.2025, 05.05.2025,  19.05.2025,  06.06.2025,  20.06.2025, urmând ca părţile să fie citate pentru termenele care se vor stabili ulterior repartizării dosarelor în sistem cicilic.



__________




COMUNICAT

10.02.2025

 
În atenţia justiţiabililor:


 

 

Vă informăm că începând din data de 11.02.2025, ARHIVA Judecătoriei Cornetu, funcționează în intervalul orar 09:00 - 13:00, de luni până vineri.

Pentru studiul dosarelor a fost amenajat un spațiu distinct în incinta clădirii Judecătoriei Buftea, intrarea din spate, la parter.


__________

 

 


 

COMUNICAT

14.08.2024

În atenţia justiţiabililor:

 

Ca urmare a Hotărârii Colegiului de Conducere nr. 13

din data de 06.08.2024, ora 15:00, s-au luat următoarele măsuri:

 

            

Începând cu data de 02.09.2024 se va relua activitatea ședințelor de judecată, la sediul provizoriu din Buftea, str. Știrbei Vodă nr. 24, jud. Ilfov, urmând a se soluționa toate obiectele din materie civilă și penală, în funcție de data înregistrării acestora și caracterul urgent.

Ședințele vor fi stabilite în perioada septembrie-decembrie 2024, de către fiecare titular de complet, urmând a se emite citații pentru noul termen ce se va stabili. Fiecare titular de complet va prezida câte o ședință lunar, urmând a fi acordate termene în dosarele amânate în lunile martie-iulie 2024.

De asemenea, pentru şedinţele deja stabilite (anterior incendiului din noapte de 03 spre 04 martie 2024) pentru perioada septembrie 2024 – decembrie 2024, termenele de judecată vor fi preschimbate de către fiecare titular de complet, urmând a fi acordate alte termene de judecată conform noii planificării lunare.

Astfel, amânările acordate anterior, pentru un termen de șase luni, nu mai produc efecte juridice, fiind doar o măsură dispusă pentru buna funcționare a instanței.

 

Dosarele pentru care s-a stabilit termen de judecată în luna SEPTEMBRIE 2024 pot fi studiate la arhiva provizorie a Judecătoriei Cornetu din oraşul Buftea, Str. Ştirbei Vodă nr. 24, jud. Ilfov, în zilele de marţi şi joi, intervalul orar 11:00-13:00.

 

 

Biroul de Informare şi Relaţii Publice

al Judecătoriei Cornetu


______


 
INFORMARE DE PRESĂ
 
 
Ca urmare a incendiului care a avut loc în cursul nopţii de 03 spre 04 martie 2024 la Judecătoria Cornetu, pentru desfăşurarea activităţii acestei instanţe aducem la cunoştinţa publicului următoarele:

 
Activitatea Judecătoriei Cornetu se va desfăşura în cadrul Judecătoriei Buftea până la identificarea unui spaţiu adecvat pentru relocarea Judecătoriei Cornetu.
Până la relocarea Judecătoriei Cornetu se vor judeca în materie penală şi materie civilă numai cauzele urgente, termenele acordate celorlalte cauze urmând a fi preschimbate pentru o dată ulterioară ce va fi adusă la cunoştinţa părţilor în condiţiile legii.
 
 
 
BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE AL TRIBUNALULUI ILFOV

 INFORMARE DE PRESA.pdfINFORMARE DE PRESA.pdf


__________________________

 



ANUNŢ

privind operaţionalizarea serviciului de comunicare electronică

a actelor de procedură începând cu data de 09.11.2020

 

Începând cu data de 09.11.2020, Judecătoria Cornetu a implementat sistemul informatic „Trimitere Document Securizat” (TDS), prin intermediul căruia citarea şi comunicarea actelor de procedură se realizează cu ajutorul poștei electronice (email) / sms., în baza Deciziei preşedintelui Judecătoriei Cornetu nr. 27 din data de 05.11.2020.pdfDeciziei preşedintelui Judecătoriei Cornetu nr. 27 din data de 05.11.2020.pdf și Hotărârii Colegiului de  conducere al instanţei, nr. 21 din data de 29.10.2020.pdfHotărârii Colegiului de conducere al instanţei, nr. 21 din data de 29.10.2020.pdf

În materie civilă, citarea şi comunicarea actelor de procedură se va efectua doar pentru dosarele înregistrate după data de 21.12.2018.

Începând cu data de 09.11.2020 se modifică procedura de acces la Dosarul electronic, în sensul că vor fi aprobate toate cererile de acces, cu excepţia celor care vizează activitatea judecătorului de drepturi şi libertăţi.

Pentru dosarele înregistrate anterior datei de 11.05.2020 și pentru cele exceptate de la procedura de scanare, conform Hotărârii Colegiului de Conducere nr. 7/2020, vor putea fi consultate doar actele emise de instanța de judecată.

Pentru a putea beneficia de comunicarea documentelor în format electronic și pentru accesarea dosarului electronic, părţile/participanţii vor completa CERERE ACCES COMUNICARE ACTE JUDECATORIA CORNETU.docxCERERE ACCES COMUNICARE ACTE JUDECATORIA CORNETU.docx, pe care o vor inainta instanței de judecată, prin e-mail la adresa jud-cornetu-reg@just.ro, pe fax la nr. 021 4689227, prn poștă sau servicii de curierat.

Cererea se poate depune într-un dosar deja existent sau odată cu acțiunea introductivă. În fiecare dosar, trebuie depusă o cerere separată.

  Instrucţiuni de utilizare a aplicaţiei Dosar Electronic.docInstrucţiuni de utilizare a aplicaţiei Dosar Electronic.doc



______________________________________________________________________


Prin Hotărârea Colegiului de Conducere nr. 7 din data de 29.04.2020 s-a decis implementarea procedurii privind constituirea Dosarului electronic şi accesul la acestaîncepând cu data de 11.05.2020.

În aplicarea acestei hotărâri, se vor scana dosarele şi documentele depuse în dosarele înregistrate începând cu data de 11.05.2020.

În aplicaţia Dosar electronic vor fi vizualizate doar documentele din dosarele înregistrate începând cu data de 11.05.2020.

Pentru a avea acces la dosarul electronic, trebuie să completaţi şi să înaintaţi instanţei Cerere de acordare acces la Dosarul electronic.docCererea de acordare acces la Dosarul electronic.doc şi să urmaţi Instrucţiuni de utilizare a aplicaţiei Dosar Electronic.docInstrucţiunile de utilizare a aplicaţiei Dosar Electronic.doc.



 
 

Informaţii de interes public


Contact

           Purtator de cuvânt al Judecatoriei Cornetu:
           Judecator Kando Raul Florin (tel. 073 488 2629)

           Locţiitor al purtătorului de cuvânt:
           Judecător


           Biroul de Informare Publica si Relatii cu Mass media
           Judecator delegat: Kando Raul Florin
           Grefier delegat: Iosif Vasile (tel. 021 468 92 35, interior 113, jud-cornetu-brp@just.ro)