Ignorare comenzi Panglică
Salt la conținutul principal
Acasă

Despre instituţie

Actualitate

Informaţii de interes public

Contact


Despre instituţie


Actualitate

  
 
 
 
                                             ANUNȚ!
 
 21.08.2024
 
Având în vedere Decizia Conducerii Tribunalului Alba nr. 76/CP/21.08.2024 
Compartimentul Arhiva/Registratura de Falimente ce funcționează în cadrul Tribunalului Alba se desființează.
Activitatea acestui compartiment va fi asigurată de Compartimentele Arhivă/Registratură Generală. 
Registratura Generală își va desfășura activitatea la parter în biroul nr. 7
( unde a fost arhiva falimente) .
 
CONDUCEREA TRIBUNALULUI ALBA
 
 
Recomandări cu privire la transmiterea către Tribunalul Alba,
a actelor de procedură, în format electronic
  
Având în vedere că în prezent la nivelul Ministerului Justiţiei se derulează procedurile tehnico – operaţionale vizând upgrade-ul sistemului de mesagerie electronică @just.ro, operaţiuni care pot conduce la apariţia unor blocaje sau întârzieri la nivelul serviciului de livrare a corespondenţei electronice, vă recomandăm următoarele:
·       Corespondenţa vizând dosarele aflate în curs de judecată care este transmisă pe adresa de e-mail a instanței să fie expediată în timp util, respectiv cu cel puțin 48 de ore înaintea ședinței de judecată;
·     Să vă asiguraţi, prin accesarea dosarului electronic, că înscrisurile expediate pe e-mail au fost procesate şi înregistrate la dosarul cauzei;
·     Să utilizaţi mijloacele alternative de comunicare (expedierea actelor pe fax ori pe poştă sau depunerea acestora în format fizic la Serviciul Registratură).
 
Prezentele recomandări se vor aduce la cunoştinţa publicului, prin grija Biroului de Informare şi Relaţii Publice din cadrul Tribunalului Alba.
Preşedintele Tribunalului Alba,
Judecător
SÎRBU FLORIN
 
 
 
 
APLICATII UTILE
 
 
Dosarul electronic
Lista de ședințe
Lista de ședințe online
Registratura electronică
Practica judiciară
Portal legislativ
        
 
 
 
 
IMPORTANT!
 
              Ministerul de Justiție pune la dispoziţie aplicaţia informatică Dosarul Electronic Naţional (DEN), în prezent aflat în testare la nivelul instanţelor aflate în circumscripţia Curţii de Apel Timişoara, Curţii de Apel Alba Iulia şi Curţii de Apel Bucureşti. Aplicaţia Dosarul Electronic Naţional poate fi accesată pe pagina DEN | Ministerul Justiţiei
              Informaţii privind accesarea Dosarului Electronic Naţional pot fi obţinute la adresa: DEN | Ministerul Justiţiei 
 
 
 
DOSARUL ELECTRONIC
ACCESEAZĂ ÎNCEPÂND DIN 15 IULIE 2019
 
Scanarea documentelor în format de hârtie din dosarele Tribunalului Alba s-a realizat începând cu data de 01.06.2019, indiferent de data înregistrării dosarului, exclusiv pentru documentele depuse la instanță după data de 01.06.2019.

Datorită noilor reglementări privind comunicarea prin SMS, temporar, codul de autentificare va fi transmis prin E-Mail. Vă rugăm verificați inclusiv mesajele marcate ca SPAM.
Rămâne valabilă în continuare, pentru accesul la dosarul electronic, indicarea în cerere a numărului de telefon mobil şi a adresei de E-Mail
 
 
 
 
CHESTIONAR
pentru evaluarea percepţiei publice privind activitatea in cadrul instanţelor judecătoreşti
 
 Prin hotărârea Secţiei pentru judecători din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii nr. 2646/16.11.2023 a fost adoptat Chestionarul elaborat în cadrul Grupului de lucru privind Strategia de dezvoltare a sistemului judiciar 2022-2025, propus ca modalitate de evaluare a gradului de satisfacţie al părţilor interesate în vederea atingerii indicatorului din Strategia de dezvoltare a sistemului judiciar 2022-2025.
Chestionarul este disponibil atât în format fizic, la sediul Tribunalului Alba în Registratură şi la parterul instanţei unde poate fi completat anonim,  cât şi on-line accesând site-ul Tribunalului Alba, portalul instanţelor sau următorul link : 
Aceste date sunt necesare în vederea evaluării de către Consiliul Superior al Magistraturii, în scop statistic, a percepţiei publice privind activitatea în cadrul instanţelor judecătoreşti, precum şi alte elemente care intră în conţinutul noţiunii de acces liber la justiţie în sens larg.
                   
 
 
   
 
ANUNŢ
 
           Consiliul Superior al Magistraturii a lansat luni, 10 iulie 2023, portalul naţional https://registratura.rejust.ro, portal ce permite depunerea cererilor, înscrisurilor şi plata taxelor de timbru şi îndeamnă cetăţenii şi profesioniştii din cadrul sistemului judiciar la folosirea acestuia.
          Portalul a fost dezvoltat în primă fază de Curtea de Apel Galaţi, iar acum este disponibil la nivel naţional, gratuit.
          Portalul naţional permite interacţiunea electronică a justiţiabililor şi profesioniştilor dreptului cu instanţele de judecată, oferindu-le acestora posibilitatea de a accesa cu uşurinţă următoarele servicii:
-           depunerea unei cereri de chemare în judecată;
-           declararea unei căi de atac într-un dosar;
-           depunerea înscrisurilor într-un dosar deja existent;
-           plata taxei judiciare de timbru într-un dosar utilizând cardul bancar;
-           eliberarea certificatelor de grefă;
-           eliberarea copiilor legalizate ale hotărârilor judecătoreşti.
          Posibilitatea de a plăti taxa de timbru utilizând cardul bancar simplifică în mod semnificativ interacţiunea cu instanţa de judecată, această modalitate de plată fiind implementată în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, Asociaţia de Plăţi Electronice din România și Ghiseul.ro .
          Astfel, utilizând formulare electronice din portal, informaţiile sunt transmise către grefierii registratori în mod structurat, facilitându-se înregistrarea cu celeritate a cererilor şi înscrisurilor în sistemele informatice proprii.
          În măsura în care justițiabilii optează pentru utilizarea acestui portal, se recomandă să nu fie folosite, concomitent, și celelalte instrumente de sesizare a instanței, pentru a nu încărca în mod nejustificat activitatea instanțelor.
          Instrucţiunile privind modul de utilizare al portalului https://registratura.rejust.ro, elaborate de specialiştii IT din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi alte noutăţi le puteţi urmări accesând pagina de internet a  Tribunalului Alba https://tribunalulalba.ro/.
           Comunicatul CSM îl puteţi vedea aici https://www.csm1909.ro/PageDetails.aspx?Type=Title&FolderId=10540 .
 
 
 
   
 
ANUNȚ
 
 Începând cu data de 01.08.2022, la Tribunalul Alba este disponibilă eliberarea și comunicarea în format electronic a copiilor hotărârilor judecătorești legalizate cu mențiunea definitivă și cu semnătură electronică.
 
Justițiabilii au posibilitatea astfel să obțină mai facil și mai rapid copii legalizate după hotărârile judecătorești, fără a mai fi necesară deplasarea la instanță, cu respectarea următorilor pași:
 
I. Completarea unei CERERI cu indicarea ADRESEI DE E-MAIL a solicitantului
·         cererea se poate transmite prin orice modalitate disponibilă:
E-mail: tribunalul.alba@just.ro , trab.falimente@just.ro       Fax: 0258811184
·         modelul de cerere este anexat prezentului anunţ.
 
 II. Atașarea la cerere a dovezii calității solicitantului
·         copia actului de identitate pentru părțile din dosar;
·         delegație, împuternicire pentru reprezentanții părților, după caz.
 
 III. Atașarea dovezii achitării taxei judiciare timbru de 5 lei
·         taxa judiciară de timbru de 5 lei, pentru fiecare exemplar de copie după hotărârea judecătorească definitivă, se achită în contul bugetului local al unităţii administrativ teritoriale în care se află domiciliul sau sediul solicitantului, după caz;
·         chitanţa sau ordinul de plată reprezentând dovada achitării taxei judiciare de timbru corespunzătoare trebuie să cuprindă în mod obligatoriu numărul de dosar în care a fost pronunţată hotărârea a cărei legalizare se solicită.
 
 IMPORTANT!
      Soluționarea cererilor, inclusiv comunicarea pe e-mail a hotărârilor judecătorești legalizate cu semnătură electronică, se realizează în termen de cel mult 3 zile.
      Cererile de legalizare și comunicare a hotărârilor cu semnătură electronică pot fi formulate doar de părțile din dosarul respectiv sau reprezentanții acestora și se pot adresa exclusiv instanței unde se găsește dosarul la momentul solicitării.
      Copiile hotărârilor judecătorești definitive sunt legalizate cu semnătura electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor autentice în formatul electronic comunicat, conform prevederilor legale aplicabile.
      Procedura implementată la nivelul Tribunalului Alba este disponibilă şi la Curtea de Apel Alba Iulia, urmând să fie implementată și la instanțele din circumscripția teritorială a Tribunalului Alba.
 
 
 
 
 
 
Recomandări cu privire la transmiterea către Tribunalul Alba,
a actelor de procedură, în format electronic
 
      Mesajul electronic și fișierele atașate, referitoare la dosare aflate în curs de judecată, se transmit pe adresa de e-mail a instanței cu cel puțin 24 de ore înaintea ședinței de judecată, dată fiind nevoia de operare a unui volum mare de cereri depuse în această modalitate.
Se impune stabilirea acestui termen, deoarece există posibilitatea ca un act de procedură transmis în format electronic chiar înaintea începerii ședinței de judecată sau în timpul acesteia, să nu fie recepţionat în timp real pe adresa de e-mail a instanţei, având în vedere numărul foarte mare al e-mailurilor ce sunt primite zilnic. În plus, persoana responsabilă cu gestionarea adresei de corespondență operează cererile în ordinea primirii acestora, iar acest fapt poate să producă consecințe juridice defavorabile în cazul în care cererea sau actul privește un dosar care are stabilit termen de judecată în ziua depunerii lui.
      Fișierele atașate se trimit instanţei într-un format lizibil, respectiv în format PDF şi/sau, după caz, format Word (în situaţia în care nu este necesară semnarea olografă a documentului).
În cazul în care e-mailul transmis conține un link de unde urmează să fie descărcat documentul sau ataşamentul iar acesta nu este suficient de lizibil pentru a fi scanat şi depus la dosarul cauzei, se va genera un răspuns destinatarului, cu formula: „conținutul mesajului dvs. nu a fost tipărit și depus la dosar deoarece ataşamentul nu este lizibil/documentele nu pot fi descărcate etc.”.
Mesajul electronic și fișierele atașate, transmise într-un format lizibil, sunt tipărite și atașate la dosarul cauzei, fără excepție, independent de respectarea termenului recomandat pentru transmiterea lor (cu cel puțin 24 de ore înaintea ședinței de judecată), cu eventualele consecințe generate de această întârziere.
 
Preşedintele Tribunalului Alba,
Judecător SÎRBU FLORIN
 


Informaţii de interes public


Contact

Date de contact

TRIBUNALUL ALBA
 
Piaţa Iuliu Maniu nr. 24
 
Alba Iulia, judeţul Alba, cod postal 510111
 
Program de funcționare - luni -vineri  orele  8-16
 
Program la Arhiva/Registratura - luni vineri 8.30-13
 
Telefon  0258813510  /  0258813511  Fax 0258811184
 
ARHIVĂ tasta 1 / int. 117, 
 
REGISTRATURA  tasta 3 / int. 151   email tribunalul.alba@just.ro    trab.falimente@just.ro
 
Biroul de informare şi relaţii publice (mass-media)- telefon 0258811576  email trab.birp@just.ro
 
Biroul de expertize  - telefon 0258812099    tr-alba-blej@just.ro