Listele de şedinţă vor fi structurate în loturi de dosare, fiecare lot având un minim de 5 dosare în materie nonpenală şi 3 dosare în materie penală, pentru care se vor stabili intervale orare, pe citaţiile emise urmând a fi menţionată ora de începere a intervalului orar alocat.
Listele de şedinţă vor fi publicate pe portalul Tribunalului Prahova, cu cel puţin două zile înaintea termenului stabilit pentru şedinţa de judecată, pentru a se asigura o informare corectă şi în timp util a publicului şi justiţiabililor, cu excepţia cauzelor pentru care s-a fixat un termen de judecată mai scurt de 2 zile, în conformitate cu dispoziţiile legale.
Un exemplar al listelor de şedinţă cuprinzând dosarele care se judecă în ziua respectivă va fi predat de către grefierul de şedinţă, cu o zi înaintea şedinţei de judecată jandarmului de la postul de pază situat la intrarea principală în sediul Tribunalului Prahova care asigură accesul publicului în instituţie şi se va afişa în dimineaţa şedinţei pe uşa de intrare în instituţie.
Pentru a nu se încălca dreptul la apărare al părților, nu se vor striga cauze mai devreme decât ora stabilită pentru judecată, cu excepția situației în care toate părțile sunt prezente sau este sigur că nu se vor prezenta.
În scopul prevenirii infectării cu Coronavirus(COVID-19) sau alte infecţii respiratorii, pe perioada epidemiei cu acest virus, vă adresăm rugămintea de a evita prezenţa la sediul instanţei, dacă aceasta nu este absolut necesară, prin utilizarea aplicaţiei TDS (acces dosar electronic), transmiterea documentelor, exclusiv, în format electronic, solicitarea judecării în lipsă sau amânarea judecării, pe considerente de boală, dacă este cazul.
Accesul în sala de şedinţă nu se va putea face mai devreme de 10 minute de ora stabilită.
Pentru a respectă orele fixate în citaţie, se recomandă părţilor să se prezinte la sediul tribunalului cu aproximativ 20 minute înainte de ora stabilită în citaţie pentru a completa formularul obligatoriu de acces în instanţă.
La sediul instanţei este obligatorie purtarea de măşti şi opţional mănuşi/viziere de către toţi participanţii la proces.
Completurile de judecată specializate în domeniul dreptului penal vor examina posibilitatea utilizării, în continuare, în condiţii procedurale a mijloacelor tehnice necesare asigurării audierii persoanelor private de libertate prin videoconferinţă. Această măsură va putea fi dispusă şi utilizată şi în cauzele nonpenale, dacă se apreciază necesar.
Activitatea directă de lucru cu publicul în cadrul compartimentelor se va derula astfel:
1. Compartimentul Arhivă Secţia I Civilă, Secţia Penală, Secţia a II a Civilă, de Contencios Administrativ şi Fiscal:
- zilnic 09.00-13.00
2. Compartimentul Arhivă Faliment:
- luni, miercuri, vineri 10.00-12.00
3.Compartimentul Registratură :
- zilnic 09.00-13.00
4.Biroul de Relaţii şi Informaţii Publice :
- luni 09.00-19.00
- marţi-vineri 09.00-16.00
5. Birou Expertize:
- zilnic 09.00-12.00
- marţi 14.00- 15.30
6. Birou Apostilă:
- marţi şi joi 09,30-11,30 depunere cereri
- marţi şi joi 13.00-14.00 eliberare acte apostilate
Grefierii delegaţi la Biroul de Relaţii şi Informaţii Publice şi la Biroul de Apostilă vor prelua şi vor elibera cererile şi documentele solicitate în arhiva aflată la parterul clădirii.
Studiul dosarelor de pe rolul Secţiei I Civile, Secţiei Penale conform planificării va fi efectuat la sala 7 etajul 2.
Studiul dosarelor de pe rolul Secţiei a II a Civilă, de Contencios Administrativ şi Fiscal se va realiza la arhiva respectivei secţii aflată la parter.
Studiul dosarelor de către experţi va fi realizat în arhiva de la etajul 4.
Studiul dosarelor de insolvenţă de către lichidatori şi avocaţi va fi realizat în arhiva de la etajul 4.
Cererile adresate instanţei pentru eliberarea certificatelor, a copiilor de pe înscrisuri şi pentru restituirea înscrisurilor originale se vor depune, în principal, prin mijloace de comunicare electronică sau prin poştă, în condiţii care să asigure verificarea identităţii solicitantului.
Se recomandă tuturor participanţilor la proces depunerea înscrisurilor şi cererilor pentru dosarele care au termen de judecată prin mijloacele electronice cu cel puţin 48 de ore înaintea şedinţei.
Înscrisurile eliberate în temeiul cererilor prevăzute la alin.2 se vor transmite, în principal, prin poştă sau, dacă persoana care a formulat cererea solicită, prin poşta electronică.
Conducătorii compartimentelor care desfăşoară activitate cu publicul vor lua măsurile necesare şi imediate pentru evitarea aglomerării spaţiilor, implicit prin programarea prealabilă a solicitanţilor, realizată on-line sau telefonic.
Intervalele de timp alocate studiului dosarelor în arhivă prin planificarea efectuată de conducătorul compartimentului arhivă va avea în vedere durata estimată de solicitant prin cerere.
În cerere solicitantul va indica dosarele ce urmează a fi studiate şi timpul estimat.
Conducătorii compartimentelor cărora le sunt aplicabile prevederile prezentului articol vor adopta măsurile necesare pentru asigurarea, pe toată durata stării de alertă și a restrângerii activităţii de lucru cu publicul, de asistenţă telefonică pentru justiţiabili şi reprezentanţii acestora, zilnic, pe toată durata programului de lucru.
REGULI DE CONDUITĂ ÎN INSTANŢĂ PE DURATA STĂRII DE ALERTĂ
Accesul şi staţionarea justiţiabililor şi/sau reprezentanţilor acestora şi a celorlalţi participanţi la proces în incinta instanţei, în sălile de judecată sau în compartimentele care desfăşoară program cu publicul, cât şi în spaţiile de acces la acestea (holuri de acces) este permis DOAR PENTRU TIMPUL STRICT NECESAR DESFĂȘURĂRII ACTIVITĂȚII SPECIFICE ŞI NUMAI CU RESPECTAREA URMĂTOARELOR REGULI, respectiv:
a. COMPLETAREA, PE PROPRIE RĂSPUNDERE, A CHESTIONARULUI DIN ANEXA NR. II LA ORDINUL NR.7/2020 AL PREŞEDINTELUI TRIBUNALULUI PRAHOVA.
Se interzice accesul justiţiabililor şi/sau reprezentanţilor şi a celorlalţi participanţi la proces care declară, pe propria răspundere, efectivelor de jandarmi care asigură paza, că în ultimele 21 zile au călătorit în zonele de risc menţionate de Departamentul de Situaţii de Urgenţă, au intrat în contact cu persoane confirmate sau suspecte de infectare cu virusul COVID - 19, s-a luat faţă de acestea măsura izolării la domiciliu sau de carantinare ori care au răspuns afirmativ la oricare din întrebările cuprinse în chestionarul din Anexa nr.II la prezentul ordin.
Persoanele care se află într-una din situaţiile menţionate la pct. 1.a.1 .şi care sunt citate în dosarele aflate pe rolul instanţei, au obligaţia de a înştiinţa completul de judecată despre această situaţie, în scris sau prin poştă electronică.
a1. NUMAI DUPĂ TERMOMETRIZAREA, LA INTRAREA ÎN INSTITUŢIE. TERMOMETRIZAREA SE VA REALIZA CU SPRIJINUL JANDARMILOR CARE ASIGURĂ PAZA INSTITUŢIEI.
a2. Se interzice accesul justiţiabililor şi/sau reprezentanţilor şi a celorlalţi participanţi la proces care la termometrizarea la intrarea în instituţie au o temperatură mai mare de 37,3 grade C .
B. Purtarea echipamentului de protecţie stabilit pentru această perioadă, respectiv purtarea măştii de protecţie.
c. Numai după utilizarea dezinfectantelor, special amplasate în acest sens la intrarea în instituţie/săli de judecată/compartimente care desfăşoară activitate cu publicul.
d. Respectarea distanţei obligatorii de 1,5 m între persoane, conform marcajelor special amplasate în acest sens
Justiţiabilii şi/sau reprezentanţii precum şi ceilalţi participanţi la proces cărora nu li se permite accesul în instituţie vor putea completa modelul de cerere –tip, pentru care nu este permis accesul în instituţie -în scopul prevenirii infectării şi răspândirii cu virusul COV-19 , existent la jandarmii care asigură paza instanţei.
Accesul justiţiabililor şi/sau reprezentanţilor acestora şi a celorlalţi participanţi la proces în incinta instanţei, pentru participarea la şedinţele de judecată, se va realiza cu sprijinul jandarmilor care asigură paza instanţei şi este permis după deschiderea sălii de către grefierul de şedinţă, numai cu 10 minute înainte de ora la care este menţionată cauza pe lista de şedinţă şi în ordinea fixată de către complet.
Se interzice staţionarea în interiorul sediul instanţei a publicului, avocaților, reprezentanților ori experților, cu excepția persoanelor care sunt implicate în dosare de pe rolul instanței sau care au activități administrative la compartimentele instanțelor ori baroului. În acest caz, prezența în sediu este permisă strict pe perioada desfășurării respectivei activități.
Pentru a evita aglomerarea sălilor de judecată se va restricţiona accesul în sălile de judecată pentru însoţitori/rude ale părţilor, în sensul că se va permite accesul numai participanţilor la proces (ex:părţi, martori, avocaţi, procuratori, curatori, experţi, interpreţi, traducători, etc .
Accesul justiţiabililor şi/sau reprezentanţilor acestora şi a celorlalţi participanţi la proces în incinta compartimentelor care desfăşoară activitate cu publicul, cât şi în spaţiile de acces la acestea (holuri de acces) se va realiza cu sprijinul jandarmilor care asigură paza instanţei şi este permis numai pentru numărul maxim de persoane stabilit pentru fiecare spaţiu în condiţiile respectării distanţei de 1,5 metri între persoane şi va fi comunicat jandarmilor în funcţie de planificare.
Se interzice staţionarea în incinta compartimentelor respective, în afara timpului necesar desfășurării studiului de dosare, respectiv soluţionării cererilor formulate.
Accesul justiţiabililor şi/sau reprezentanţilor acestora şi a celorlalţi participanţi la proces în incinta tribunalului prahova se va realiza pe uşa principală, iar ieşirea din sediu de la mezanin şi etajele superioare se va efectua prin uşa aflată în dreapta intrării principale.
Prin excepţie, persoanele care vor avea acces numai la parterul clădirii vor utiliza uşa principală pentru ieşire.
Accesul avocaţilor/părţilor din cauzele care se găsesc pe listele de şedinţă din ziua respectivă este permis în camera avocaţilor – anexă la clădirea principală cu intrare distinctă de intrarea în tribunalul prahova, cu condiţia ca simultan în respectiva încăpere să nu fie mai mult de 5 persoane.
Se va permite la cerere, accesul avocaţilor părţilor din cauzele care se găsesc pe listele de şedinţă din ziua respectivă la orele specificate în liste şi în incinta celeilalte camere a avocaţilor aflată în interiorul clădirii tribunalului, la parter, cu condiţia ca simultan în respectiva încăpere să nu fie mai mult de 3 persoane.