Ignorare comenzi Panglică
Salt la conținutul principal
Acasă

Despre instituţie

Actualitate

Informaţii de interes public

Contact


Despre instituţie

 

 Editor de conținut

 

Ordinul de serviciu nr.2 din 14 mai 2020.pdfOrdinul de serviciu nr.2 din 14 mai 2020.pdf

CSM -Hot.734 din  12 05 2020.pdfCSM -Hot.734 din 12 05 2020.pdf

 Extras hot colegiu nr.5 din 08 mai 2020.pdfExtras hot colegiu nr.5 din 08 mai 2020.pdf

CSM - Hotararea 417-2020.pdfCSM - Hotararea 417-2020.pdf

CA Craiova - Hotararea 10 din 19 martie 2020.pdfCA Craiova - Hotararea 10 din 19 martie 2020.pdf

******************************************

                                   

Atenție!!! - recomandări începând cu 15.05.2020


 Pentru a se evita aglomerarea sălilor de judecată, completurile de judecată vor dispune măsurile necesare pentru accesul etapizat al părţilor şi avocaţilor, în funcţie de numărul și particularitățile cauzelor din şedinţă, cu respectarea dispoziţiilor legale privind publicitatea.

Completurile de judecată vor stabili pentru fiecare cauză o anumită oră de înfățișare (interval orar), părţile urmând să fie citate în acest sens şi informate cu privire la posibilitatea judecării în lipsă, a formulării de concluzii scrise iar în cazul în care se vor prezenta în instanţă să respecte măsurile de protecţie stabilite prin dispoziţiile legale.

 Listele de şedinţă cuprinzând intervalul orar orientativ stabilit pentru cauzele care se vor judeca în ziua respectivă vor fi afişate pe pagina de internet a instanţei cu cel puţin 3-5 zile înainte de data stabilită pentru şedinţă precum şi la avizierele din instanţă, cu menţiunea că pot interveni modificări în planificarea şedinţelor.


SECȚIA PENALĂ


LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18.05.2020.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18.05.2020.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 19.05.2020.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 19.05.2020.docx

LISTA CAUZELOR PENALE AFLATE PE ROL LA DATA DE 20.05.2020.docxLISTA CAUZELOR PENALE AFLATE PE ROL LA DATA DE 20.05.2020.docx


SECȚIA CIVIL I

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 15 MAI -CIV R04.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 15 MAI -CIV R04.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 15 MAI 2020-  CIV A01.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 15 MAI 2020- CIV A01.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 i.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 i.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 INTERVAL ORAR 09.00-09.45.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 INTERVAL ORAR 09.00-09.45.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 INTERVAL ORAR 09.45-10.15.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 INTERVAL ORAR 09.45-10.15.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 INTERVAL ORAR 10.15-11.00.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 INTERVAL ORAR 10.15-11.00.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 INTERVAL ORAR 11.00-12.00.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 INTERVAL ORAR 11.00-12.00.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 INTERVAL ORAR 12.00-12.30.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 INTERVAL ORAR 12.00-12.30.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 INTERVAL ORAR 12.30-13.30.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 INTERVAL ORAR 12.30-13.30.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 ORA 11.30.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 ORA 11.30.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 ORA 13.30.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 COMPLET CIV A 01 ORA 13.30.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18.05.2020, COMPLET A08.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18.05.2020, COMPLET A08.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 19 MAI 2020 SECTIA CIVIL I.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 19 MAI 2020 .docx

LISTA 19 MAI-CAF F05.docxLISTA 19 MAI-CAF F05.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 20 MAI 2020 .pdfLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 20 MAI 2020 .pdf

LISTA CAUZELOR CARE SE JUDECA LA DATA DE 25.05.2020 COMPLET FOND FUNCIAR SI DREPT COMUN.docxLISTA CAUZELOR CARE SE JUDECA LA DATA DE 25.05.2020 COMPLET FOND FUNCIAR SI DREPT COMUN.docx



SECȚIA CIVIL II


  LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020  - COM A 09.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 - COM A 09.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 -COM F 05F.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 -COM F 05F.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 19 MAI 2020 - COM F06.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 19 MAI 2020 - COM F06.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 19 MAI 2020 - COM F06F.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 19 MAI 2020 - COM F06F.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 19 MAI 2020 COM.F.02.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 19 MAI 2020 COM.F.02.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL  LA DATA DE  20.05.2020.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 20.05.2020.docx



SECȚIA CONTENCIOS ADMINISTRATIV ȘI FISCAL


LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 15 MAI 2020 CAF09.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 15 MAI 2020 CAF09.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 15 MAI 2020 CAF 02.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 15 MAI 2020 CAF 02.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020- CAF F11.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA   18.05.2020 F04.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA 18.05.2020 F04.docx

CAF - LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 19 MAI 2020.pdfLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 19 MAI 2020.pdf

CAF listele sedințelor din data de 20 mai 2020.docxCAF listele sedințelor din data de 20 mai 2020.docx


SECȚIA CONFLICTE DE MUNCĂ ȘI ASIGURĂRI SOCIALE
LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 15 MAI 2020 -CMAS02D.docxLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 15 MAI 2020 -CMAS02D.docx

LISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 -CMAS04.docLISTA CAUZELOR AFLATE PE ROL LA DATA DE 18 MAI 2020 -CMAS04D.doc





*******************************************************************************************

 

 

3 aprilie 2020

 INFORMARE

  Biroul de informare și relații publice aduce la cunoștința opiniei publice că

personalul din cadrul Tribunalului Gorj a donat Spitalului Județean de Urgență

Tg-Jiu măști de protecție cu supapă de expirație și filtru FFP2 în valoare

de 18.600 lei.

   Numai împreună putem salva!

 Biroul de informare și relații publice

**************************************************************************************************

Biroul de informare și relații publice

NR. 1646/13.03.2020

 

COMUNICAT

 

Având în vedere evoluţia situaţiei generate de răspândirea la nivel naţional a infecţiei cu Coronavirus SARS-CoV-2/COVID-19, evoluție ce a determinat adoptarea de către Comitetul național pentru situații speciale de urgenţă, constituit la nivelul Guvernului României a Hotărârii nr. 7/11.03.2020, în raport de declararea, de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii, a epidemiei de Coronavirus ca pandemie, Biroul de informare și relații publice din cadrul Tribunalului Gorj aduce la cunoștința opiniei publice măsurile aplicabile în cadrul instanței începând cu data de 13 martie 2020 până la data de 4 mai 2020, și în continuare, dacă situația la nivel național o impune:

 

I. Judecătorii din cadrul Tribunalului Gorj vor soluționa în perioada prezent – 04.05.2020, respectiv în continuare, doar cauzele foarte urgente, după cum urmează :

În materie civilă :

Secţia I Civilă :

În materie civilă: ordonanţă preşedinţială, ordin de protecţie, suspendare provizorie a executării silite, cereri reexaminare taxă timbru, cereri de ajutor public judiciar, cereri de revizuire şi contestaţii în anulare, cereri de îndreptare eroare materială, completare  şi lămurire dispozitiv, doar cu privire la aceste materii;

În materie minori şi familie: cererile prevăzute de Legea nr.273/2002 privind procedura adopţiei, cererile prevăzute de Legea nr.272/2004, ordonanţă preşedinţială, suspendare executare, suspendare provizorie a executării silite, cereri de revizuire şi contestaţii în anulare, cereri de îndreptare eroare materială, completare  şi lămurire dispozitiv, doar cu privire la aceste materii;

Cereri de abţinere şi recuzare.

Secţia a II-a Civilă :

- În materia litigii cu profesionişti şi faliment : ordonanţă preşedinţială, suspendare provizorie a executării silite;

- În materia litigii cu profesionişti : suspendarea provizorie a executării silite;

- În materia faliment : cererea debitorului art.66 din Legea nr.85/2014;

- În apel insolvenţa persoanei fizice : cerere de apel art. 10 alin. 8 raportat la art. 67 alin. 3 din Legea 151/2015 (sesizare deschidere procedură (art. 14 al. 1 lit. b).

Căi extraordinare de atac, cereri reexaminare taxă timbru  și ajutor  public  judiciar, îndreptare eroare materială și completare  dispozitiv – în privința cauzelor urgente, abțineri și recuzări.

Secţia Contencios administrativ şi fiscal : suspendare executare (art. 14 şi 15 din Legea nr. 554/2004 şi art. 507, 512 Cod procedură civilă) doar în materie fiscală şi în materia raporturilor de serviciu; achiziţii publice privind produsele medicale; ordonanţe preşedinţiale; contestaţii în anulare şi revizuire formulate împotriva hotărârilor pronunţate în cauzele urgente, cereri reexaminare, cereri de acordare facilităţi sau ajutor public, cereri de îndreptare, lămurire, completare hotărâri şi incidente procedurale aferente cauzelor urgente.

Secţia conflicte de muncă şi asigurări sociale :

- În materia litigiilor de muncă : constatare nelegalitate grevă; încetare grevă; suspendare grevă; ordonanţă preşedinţială; suspendare provizorie a executării silite;

- cereri de revizuire, contestaţii în anulare şi cereri de lămuriri a dispozitivului, în materiile menţionate mai sus;

- cereri de reexaminare a încheierii de anulare a cererii în cauzele de mai sus.

- cereri de recuzare şi abţinere.

- În materia asigurărilor sociale: suspendare provizorie a executării silite, cereri de revizuire şi contestaţii în anulare cu privire la această materie.

- cereri de reexaminare a încheierii de anulare a cererii în cauzele de mai sus.

- cereri de recuzare şi abţinere.

În materie penală :

1.    Cauze de competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi:

-măsuri preventive: luarea, prelungire, revocarea sau înlocuirea;

-metode speciale de supraveghere;

-percheziţie; măsuri asigurătorii;

2. Cauze de competenţa judecătorului de cameră preliminară sau judecător fond:

-măsuri preventive: luarea, prelungire, revocarea sau înlocuirea;

3. Cauze cu deţinuţi:

-   contestaţii liberări condiţionate;

-  modificări pedepse: cereri fond şi contestaţii; contestație la executare care privesc deținuți;

 4. Cauze judecate pe fond unde sunt măsuri preventive;

 5. Dosare vechi în care poate interveni prescripția faptelor în timpul judecății.

 

II. Dosarele având obiectele menționate mai sus, prin grija completului de judecată, vor fi indicate într-o listă zilnică, care va fi reactualizată de asemenea zilnic până la data de 4 mai 2020, când se va reanaliza situaţia. Lista reactualizată va fi comunicată publicului în condiţiile Hotărârii nr.192 din 12 martie 2020 a Consiliul Superior al Magistraturii, art.1 pct.3. : prin afişare pe portalul instanţelor, pe pagina proprie de internet, prin comunicare către barourile de avocați şi parchete (lista va fi accesibilă la următoarea adresă: http://portal.just.ro/95/SitePages/acasa_default.aspx).

Toate celelalte cauze vor fi soluționate cu respectarea termenului rezonabil de soluționare, acordându-se, în raport de situația epidemiologică existentă, termene ulterior datei de 4 mai 2020.

Fiecare complet de judecată va preschimba în aceste cauze termenul de judecată deja stabilit, în măsura în care există posibilitatea înștiințării în timp util a părților cu privire la noul termen de judecată.

În cauzele în care există posibilitatea împlinirii termenului de prescripția a răspunderii penale, măsurile anterioare nu se aplică.

În cauzele penale se va proceda la audierea în sistem de videoconferință, în scopul protejării sănătății publice, completul de judecată apreciind dacă se poate declara ședință nepublică.

În situația în care se impune prezența deținutului, pe căile specifice se va solicita administrației penitenciarelor în cauza să prezinte persoanele care au primit aviz medical că nu prezintă pericol public de infectare.

Se va pune în vedere penitenciarelor, prin intermediul Administrației Naționale a Penitenciarelor, ca în situația chemării în instanță a unei persoane deținute, aceasta să fie prezentată numai după controlul medical aferent.

Programul cu publicul se suspendă în perioada 13 martie 2020 – 4 mai 2020. Persoanele care apelează la serviciul public al justiției vor depune cererile și orice alte acte pe care le apreciază necesare, folosind mediul online, respectiv e-mail sau folosind faxul instanței/arhivei, respectiv la numerele afișate pe portalul instanței și care nu au suferit modificări, urmând să trimită prin poșta clasică/curierat documentele în original.

Prin excepţie, numai în cazul dosarelor indicate la punctul I, considerate urgente în situaţia excepţională de pandemie declarată de OMS, va fi permis accesul fizic la studierea dosarelor în arhivă, dacă partea/reprezentantul nu are acces la modalitatea de studiere on-line prin intermediul aplicaţiei Infodosar. Reamintim că dosarele sunt scanate zilnic, iar părţile/reprezentanţii acestora pot observa dosarul on-line pe baza parolei comunicate. În acest scop angajaţii instanţei responsabili cu acest serviciu vor proceda la scanarea cu precădere a dosarelor considerate urgente conform punctului I.

Accesul fizic la dosar în arhivă se va realiza prin temporizare şi reducerea la un număr maxim de câte două persoane. De asemenea, accesul în arhivă va fi realizat după completarea declaraţiei pe proprie răspundere pusă la dispoziţie de efectivul de jandarmi la intrarea în instanţă cu privire la faptul dacă persoana în cauză a fost/vine dintr-o zonă cu risc de infectare cu CORONAVIRUS COVID-19 sau SARS-CoV-2, respectiv dacă prezintă unele simptome indicate în formularul din anexa 1 la ordin.

A fost de asemenea adoptat formularul de declarație pe propria răspundere a persoanelor care au acces fizic în instanţa de judecată la serviciul public de justiţie realizat de Tribunalul Gorj şi Judecătoria Tg.-Jiu, care au sediu comun, în scopul protejării sănătății publice. Formularul va fi pus la dispoziția persoanelor prin intermediul efectivului de jandarmi la intrarea în instanţă.

În perioada de referință în care se aplică măsurile speciale de protecție a sănătății publice în interiorul Tribunalului Gorj, se vor respecta și următoarele măsuri suplimentare:

-  Reprezentanții firmelor de catering solicitați de personalul instanței nu vor avea acces în sediu, urmând ca relația comercială de predare a meniurilor comandate, respectiv plata contravalorii acestora să se realizeze în afara intrării de acces în instanță.

-  Relația client-avocat se va limita în interiorul instanței la prezența în sălile de ședință.

-  Inter relaționarea cu persoane în birourile angajaților, cu excepția celor care desfășoară activități de justiție este restricționată în perioada de referință.

Culoarul de deplasare a persoanelor deținute, în măsura în care este necesară prezența acestora, va fi cel deja stabilit, cu mențiunea că efectivul de jandarmi, în baza modificărilor la planul de pază realizate față de situația de urgență, va asigura restricționarea oricărui contact al persoanelor în cauză cu civilii sau angajații instanței la o distanță mai mică de trei metri până la intrarea în sala de ședință.

Se vor asigura măști de protecție/mănuși chirurgicale pentru persoanele care intră în contract direct și apropiat cu publicul, prin grija D.E.F.A.

Se vor dezinfecta continuu mânerele ușilor de la intrarea de acces în instanță, cele de la sălile de judecată și birouri de către personalul angajat în acest sens la nivelul instanței.

Se vor dezinfecta cu precădere spațiile publice de genul săli de judecată, locuri destinate contactului cu publicul.

 

Biroul de informare şi relaţii publice,

 

 


*******************************************************************************************

NR. 1591/11.03.2020

 

COMUNICAT

 

Având în vedere contextul epidemiologic actual generat de infecția cu virusul COVID-19, Biroul de informare și relații publice din cadrul Tribunalului Gorj aduce la cunoștința opiniei publice măsurile aplicabile în cadrul instanței începând cu data de 11 martie 2020 până la data de 31 martie 2020 inclusiv, și în continuare, dacă situația la nivel național o impune:

 

Se vor soluționa doar cauzele urgente după cum urmează:

Secţia I Civilă:

-        În materie civilă: ordonanţă preşedinţială, ordin de protecţie, suspendare provizorie, sechestru asigurător, sechestru judiciar, suspendare executare, încuviinţare executări silite, cereri reexaminare taxă timbru, cereri de ajutor public judiciar, cereri de revizuire şi contestaţii în anulare, cereri de îndreptare eroare materială, completare  şi lămurire dispozitiv, doar cu privire la aceste materii;

-        În materie minori şi familie: cererile prevăzute de Legea 273/2002 privind procedura adopţiei, cererile prevăzute de Legea 272/2004, ordonanţă preşedinţială, suspendare executare, suspendare provizorie a executării, cereri de revizuire şi contestaţii în anulare, cereri de îndreptare eroare materială, completare  şi lămurire dispozitiv, doar cu privire la aceste materii;

-        Cereri de abţinere şi recuzare.

Secţia a II-a Civilă:

- În materia litigii cu profesionişti şi faliment: asigurare dovezi, certificarea titlurilor europene, învestire cu formulă executorie și încuviințare executării silite, ordonanţă preşedinţială, poprire asiguratorie, sechestru asigurator, sechestru judiciar, suspendare executare art.300, 319 ind.1, 325 C.Pr.Civ., suspendare executare hotărâre arbitrală;

- În materia litigii cu profesionişti : suspendare executare silită, suspendare hotărâre A.G.A., suspendarea provizorie a executării;

- În materia faliment : cererea debitorului art.66 din Legea nr.85/2014;

- În apel insolvenţa persoanei fizice : cerere de apel art. 10 alin. 8 raportat la art. 67 alin. 3 din Legea 151/2015 (sesizare deschidere procedură (art. 14 al. 1 lit. b).

Căi  extraordinare  de atac;  cereri reexaminare taxă timbru  și ajutor  public  judiciar; îndreptare eroare materială și completare  dispozitiv – în privința  cauzelor urgente, abțineri și recuzări.

Secţia Contencios administrativ şi fiscal: suspendare executare (art. 14 şi 15 din Legea nr. 554/2004 şi art. 507, 512 Cod procedură civilă); achiziţii publice (cu excepţia achiziţiilor directe); măsuri asigurătorii; ordonanţe preşedinţiale; contestaţii în anulare şi revizuire formulate împotriva hotărârilor pronunţate în cauzele urgente, cereri reexaminare, cereri de acordare facilităţi sau ajutor public, cereri de îndreptare, lămurire, completare hotărâri aferente cauzelor urgente, incidente procedurale şi alte cereri cu privire la care legea prevede soluţionarea în regim de urgenţă.

Secţia conflicte de muncă şi asigurări sociale:

- În materia litigiilor de muncă: constatare nelegalitate grevă; încetare grevă; suspendare grevă; măsuri asigurătorii; ordonanţă preşedinţială; suspendare provizorie a executării; suspendare executare;

- cereri de revizuire, contestaţii în anulare şi cereri de lămuriri a dispozitivului, în materiile menţionate mai sus;

- cereri de recuzare şi abţinere, cereri de reexaminare a încheierii de anulare a cererii.

- În materia asigurărilor sociale: suspendare executare, cereri de revizuire şi contestaţii în anulare cu privire la această materie.

În materie penală:

Secţia Penală:

1.      Cauze de competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi:

-          măsuri preventive: luarea, prelungire, revocarea sau înlocuirea;

-          metode speciale de supraveghere;

-          percheziţie; măsuri asigurătorii;

2.      Cauze de competenţa judecătorului de cameră preliminară sau judecător fond:

-          măsuri preventive: luarea, prelungire, revocarea sau înlocuirea;

3.      Cauze cu deţinuţi:

-contestaţii liberări condiţionate;

-modificări pedepse: cereri fond şi contestaţii; contestație la executare care privesc deținuți;

             4. Cauze judecate pe fond unde sunt măsuri preventive;

             5. Dosare vechi în care poate interveni prescripția faptelor în timpul judecății.

            Prin cauze urgente se înţeleg şi: căi extraordinare de atac, incidente procedurale, cereri reexaminare taxă timbru, cereri reexaminare a încheierii de anulare a cererii,  cereri de acordare facilităţi sau ajutor public judiciar; îndreptare eroare materială și completare/lămurire dispozitiv aferente cauzelor urgente enumerate pe materii, de către fiecare secţie.

Celelalte cauze vor fi soluționate cu respectarea termenului rezonabil de soluționare, acordându-se, în raport de situația epidemiologică existentă, termene începând cu luna aprilie 2020.

Fiecare complet de judecată va preschimba în cazul acestor pricini termenul de judecată deja stabilit în măsura în care există posibilitatea încunoștințării în timp util a părților cu privire la noul termen de judecată. Dacă preschimbarea termenului nu se poate realiza din motive obiective de imposibilitate de încunoștințare a părților în timp util, completul de judecată, ținând seama de Hotărârea nr.6/2020 a Adunării Generale a Judecătorilor din cadrul instanței, va  anunța justițiabilii ce cauze se vor judeca în ședința respectivă, anume cele urgente, pentru restul cauzelor anunțându-se termenul ulterior pentru care vor fi toate părțile citate în vederea respectării dreptului la un proces echitabil.

În cauzele în care există posibilitatea împlinirii termenului de prescripție a răspunderii penale măsurile anterioare nu se aplică.

În cauzele penale cu arestați se va proceda, conform Hotărârii nr.6/2020 a Adunării Generale a Judecătorilor, la audierea, în sistem de videoconferință, în scopul protejării sănătății publice, apreciindu-se de completul de judecată asupra posibilității declarării ședinței nepublice.

 

Accesul persoanelor în sediul instanțelor de judecată va fi permis, în perioada de referință, doar la ora fixată pentru judecarea cauzei în care au fost citate sau pentru care se prezintă împuternicire avocațială/procură de reprezentare. În situația termenului în cunoștință, va fi pus la dispoziția efectivului de jandarmi care asigură paza sediului instanței un exemplar al listei ședinței de judecată, prin grija grefierului de ședință. În acest caz, jandarmii, în urma identificării persoanei în condițiile legii, vor permite accesul persoanei care demonstrează că este chemată într-un proces pe rol.

 Persoanele care vin la instanță pentru a beneficia de serviciile de registratură/arhivă vor respecta dispozițiile/măsurile luate de conducerea instanței, afișate la intrarea în sediu, în sensul că vor intra într-un număr de maxim două persoane și vor depune cererile/solicitările scrise la biroul deschis în apropierea intrării de acces în instanță persoanei desemnate în acest scop. Programul de lucru cu publicul la registratură/arhivă este de două ore între orele 1000-1200 și este limitat la depunerea/ridicarea înscrisurilor ce fac obiectul solicitărilor persoanelor.

Se recomandă justițiabililor și oricărei persoane care apelează la serviciul public al justiției să depună cererile și orice alte acte pe care le apreciază necesare, folosind mediul online, respectiv e-mail sau folosind faxul instanței/arhivei respective la numerele afișate pe portalul instanței și care nu au suferit modificări, urmând să trimită prin poșta clasică/curierat documentele în original.

 

Persoanele care lucrează în serviciile de registratură/arhivă vor asigura câte una relația cu publicul în vederea primirii/eliberării documentelor care interesează activitatea de justiție în locul special amenajat de conducerea instanței pentru această perioadă, urmând în acest sens, prin grija primului grefier al tribunalului să se asigure rotația tuturor secțiilor instanței.

 

Dosarele arhivate se vor studia pentru pregătirea apărărilor on-line de către părți/reprezentanți utilizând aplicația Infodosar pe baza parolei comunicate.

 

În perioada de referință în care se aplică măsurile speciale de protecție a sănătății publice în interiorul Tribunalului Gorj, se vor respecta și următoarele măsuri suplimentare:

Relația client-avocat se va limita în interiorul instanței la prezența în sălile de ședință, respectiv la biroul de primiri/eliberări documente.

Inter relaționarea cu persoane în birourile angajaților, cu excepția celor care desfășoară activități de justiție este restricționată în perioada de referință.

Se vor dezinfecta continuu mânerele ușilor de la intrarea de acces în instanță, cele de la sălile de judecată și birouri de către personalul angajat în acest sens la nivelul instanței.

Se vor dezinfecta cu precădere spațiile publice de genul săli de judecată, locuri destinate contactului cu publicul.

 

 

 

Biroul de informare şi relaţii publice,

 *******************************************************************************************

NR.  607/29.01.2020


COMUNICAT

 

Urmare a articolelor publicate la datele de 26 și 29 ianuarie 2020, de diferite instituții mass-media, referitoare la situația minorilor din comuna Văgiulești, județul Gorj, în vederea corectei informări a opiniei publice, Biroul de informare și relații publice din cadrul Tribunalului Gorj transmite următoarele:

În anul 2020, pe rolul Tribunalului Gorj, cu privire la situația minorilor din comuna Văgiulești, indicați în articolele publicate, au fost înregistrate doar două dosare:

-          unul având ca obiect ”minori și familie – plasament” (ordonanță președințială), înregistrat la instanță și soluționat de aceasta în aceeași dată de 17 ianuarie 2020 prin respingerea cererii formulate de petenta D.G.A.S.P.C. Gorj. În sentință s-a reținut că nu au fost îndeplinite condițiile de admisibilitate prevăzute de Codul de procedură civilă, drept comun în materia ordonanței președințiale, motivat de împrejurarea că în cuprinsul cererii de chemare în judecată nu a fost invocată iminența unei stări de pericol la care ar fi supuși minorii și care să justifice condiția urgenței măsurii. De asemenea, precizăm că, potrivit art.134 alin.5 din Legea nr.272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului ,,Ordonanţa președințială de plasare a copilului în regim de urgență la o persoană, familie, la un asistent maternal sau într-un serviciu de tip rezidenţial, licențiat în condițiile legii, este dată în aceeași zi, instanța pronunţându-se asupra măsurii solicitate pe baza cererii și actelor depuse, fără concluziile părților." Împotriva sentinței, petenta D.G.A.S.P.C. Gorj nu a exercitat până la data de 29.01.2020 calea de atac prevăzută de lege.

-          un dosar având ca obiect ”minori și familie – plasament” (procedura de drept comun prevăzută de Legea nr. 272/2004), cu termen de judecată fixat la data de 4 februarie 2020.

Biroul de informare şi relaţii publice,

******************************************************************

INFORMARE

 

Adunarea Generală a Judecătorilor din cadrul Tribunalului Gorj a hotărât:

1. Suspendarea activității de judecată, cu excepția cauzelor urgente în

materie civilă - plasamente, ordonanțe președințiale, suspendări de executare,

greve, și a celor privind măsurile preventive, cauzele cu deținuți şi

cele aflate în competența judecătorului de drepturi şi libertăți,

în materie penală, începând cu data de 23 ianuarie 2020 şi până la

revenirea celorlalte puteri ale statului asupra demersului de eliminare

a pensiei de serviciu a magistraților.

2. Neparticiparea la constituirea birourilor electorale.

3. Reducerea programului cu publicul la arhivă/registratură

la două ore zilnic, între orele 10,00 – 12,00.

**********************************************************************************
                                   CAUTARE DOSARE http://portal.just.ro/SitePages/dosare.aspx 
 
  Prezentare: 
                 Prezentare instanţă
                 Istoric
  Legislație :
  Conducere :
               Conducerea instanţei
               Structură organizatorică şi organigrama
               Competenţa şi instanţele arondate
                Carieră
 Drepturile persoanei vizate în contextul prelucrării datelor cu caracter personal
 Art. 12 din Legea 677/2001 - Informarea persoanei vizate
    (1) În cazul în care datele cu caracter personal sunt obţinute direct de la persoana vizată, operatorul este obligat să furnizeze persoanei vizate cel puţin următoarele informaţii, cu excepţia cazului în care această persoană posedă deja informaţiile respective:
    a) identitatea operatorului şi a reprezentantului acestuia, dacă este cazul;
    b) scopul în care se face prelucrarea datelor;
    c) informaţii suplimentare, precum: destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor; dacă furnizarea tuturor datelor cerute este obligatorie şi consecinţele refuzului de a le furniza; existenţa drepturilor prevăzute de prezenta lege pentru persoana vizată, în special a dreptului de acces, de intervenţie asupra datelor şi de opoziţie, precum şi condiţiile în care pot fi exercitate;
    d) orice alte informaţii a căror furnizare este impusă prin dispoziţie a autorităţii de supraveghere, ţinând seama de specificul prelucrării.
    (2) În cazul în care datele nu sunt obţinute direct de la persoana vizată, operatorul este obligat ca, în momentul colectării datelor sau, dacă se intenţionează dezvăluirea acestora către terţi, cel mai târziu până în momentul primei dezvăluiri, să furnizeze persoanei vizate cel puţin următoarele informaţii, cu excepţia cazului în care persoana vizată posedă deja informaţiile respective:
    a) identitatea operatorului şi a reprezentantului acestuia, dacă este cazul;
    b) scopul în care se face prelucrarea datelor;
    c) informaţii suplimentare, precum: categoriile de date vizate, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor, existenţa drepturilor prevăzute de prezenta lege pentru persoana vizată, în special a dreptului de acces, de intervenţie asupra datelor şi de opoziţie, precum şi condiţiile în care pot fi exercitate;
    d) orice alte informaţii a căror furnizare este impusă prin dispoziţie a autorităţii de supraveghere, ţinând seama de specificul prelucrării.
    (3) Prevederile alin. (2) nu se aplică atunci când prelucrarea datelor se efectuează exclusiv în scopuri jurnalistice, literare sau artistice, dacă aplicarea acestora ar da indicii asupra surselor de informare.
    (4) Prevederile alin. (2) nu se aplică în cazul în care prelucrarea datelor se face în scopuri statistice, de cercetare istorică sau ştiinţifică, ori în orice alte situaţii în care furnizarea unor asemenea informaţii se dovedeşte imposibilă sau ar implica un efort disproporţionat faţă de interesul legitim care ar putea fi lezat, precum şi în situaţiile în care înregistrarea sau dezvăluirea datelor este expres prevăzută de lege.
 

Actualitate

comunicat - Ziua Uşilor Deschise.docxcomunicat - Ziua Uşilor Deschise.docx 

************************************************************************************************


TRIBUNALUL GORJ
P R O G R A M  CU  P U B L I C U L
PE TIMPUL VACANŢEI JUDECĂTOREŞTI:
16 IULIE – 26 AUGUST 2018
          ARHIVE:
-         MARȚI:  10,00 - 12,00
-         JOI        :  10,00 - 12,00
         APOSTILA:
 
         PRIMIRE ACTE:
-         MARȚI:  10,00 - 12,00
-         JOI        :  10,00 - 12,00
 
         ELIBERARE ACTE:
  - 17 ŞI 19 IULIE 2018;
                                     - 24 ŞI 26 IULIE 2018;
                                     - 31 IULIE ŞI 02 AUGUST  2018;
                                     - 07 ŞI 09 AUGUST 2018;
  - 17 AUGUST 2018;
  - 21 ŞI 23 AUGUST 2018;
 
        MIERCURI - 15 AUGUST 2018 - ZI LIBERĂ LEGALĂ
 
CONDUCEREA,

**************************************************************************************

Biroul de Informare şi Relaţii Publice din cadrul Tribunalului Gorj este abilitat să remită următorul:


COMUNICAT DE PRESĂ

            În perioada 17 – 18 mai 2018 se desfăşoară la Tg-Jiu „Întâlnirea profesională bianuală a reprezentanţilor tribunalelor” organizată de Consiliul Superior al Magistraturii împreună cu Tribunalul Gorj.

Agenda întâlnirii profesionale cuprinde dezbaterea unor teme privind exercitarea atribuţiilor manageriale specifice instanţelor judecătoreşti.

La această întâlnire vor participa membri ai Consiliului Superior al Magistraturii şi ministrul justiţiei, prof. univ. dr. Tudorel Toader.               

 

BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE

********************************************************************************************


Biroul de Informare şi Relaţii Publice din cadrul Tribunalului Gorj este abilitat să remită următoarea:

INFORMARE

            În data de 30 ianuarie 2018, la sediul Tribunalului Gorj, va avea loc prezentarea Bilanţului activităţii desfăşurată în cursul anului 2017.

            La şedinţa de bilanţ au fost invitaţi reprezentanţi ai Consiliului Superior al Magistraturii şi ai Curţii de Apel Craiova.


BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE

               ************************************************************************************************************************

     PROGRAM CU PUBLICUL LA TRIBUNALUL GORJ

                                          PENTRU ZIUA DE 24 IANUARIE 2018

 24 IANUARIE 2018 (zi nelucrătoare potrivit art. 139 alin. 1 Codul Muncii):

-          Nu se desfăşoară program cu publicul.

************************************************************************************************************************

PROGRAM CU PUBLICUL LA TRIBUNALUL GORJ

PENTRU ZILELE DE 30 NOIEMBRIE 2017 ŞI 1 DECEMBRIE 2017


                30 NOIEMBRIE 2017 (zi nelucrătoare potrivit art. 139 alin. 1 Codul Muncii):

-          Nu se desfăşoară program cu publicul.

1 DECEMBRIE 2017 (zi nelucrătoare potrivit art. 139 alin. 1 Codul Muncii):

 

   -          Nu se desfăşoară program cu publicul.

 

*************************************************************************************************************************

COMUNICAT DE PRESĂ

 

 

 

            Tribunalul Gorj organizează miercuri, 25 octombrie 2017, între orele 10,00 – 13,00, la sediul său, „Ziua Uşilor Deschise”, pentru a celebra Ziua Europeană a Justiţiei.

 

 Ziua Europeană a Justiţiei, organizată în întreaga Europă la iniţiativa Consiliului Europei şi a Comisiei Europene, are ca scop informarea cetăţenilor cu privire la drepturile pe care le au şi furnizarea informaţiilor necesare exercitării lor, în vederea corectei înţelegeri a funcţionării sistemului judiciar.

 

Agenda evenimentului cuprinde vizitarea instanţei, prezentarea activităţilor desfăşurate de compartimentele auxiliare, precum şi a etapelor procesuale până la soluţionarea unei cauze, prezentare de materiale informative.

 

Invitaţia se adresează elevilor, studenţilor, reprezentanţilor societăţii civile, jurnaliştilor şi tuturor celor interesaţi să se informeze cu privire la specificul activităţii instanţelor.

 

                         BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE

 
********************************************************************************************
06.10.2017   Anunt - alegeri locale partiale -
 constituire Birou electoral de circumscriptie al comunei Telești
  ************************************************************************
 
P R O G R A M  CU  P U B L I C U L
PE TIMPUL VACANŢEI JUDECĂTOREŞTI:
17 IULIE – 27 AUGUST 2017
          ARHIVE:
-          MARȚI:  10,00 - 11,00
-          JOI:  10,00 - 11,00
         APOSTILA:
 
         PRIMIRE ACTE:
-          MARȚI:  10,00 - 11,00
-          JOI:  10,00 - 11,00
 
         ELIBERARE ACTE:
- 18 ŞI 20 IULIE 2017;
                                    - 25 ŞI 27 IULIE 2017;
                                    - 01 ŞI 03 AUGUST  2017;
                                    - 08 ŞI 10 AUGUST 2017;
- 17 AUGUST 2017;
- 22 ŞI 24 AUGUST 2017;
 
        MARŢI - 15 AUGUST 2017 - ZI LIBERĂ LEGALĂ
 
CONDUCEREA,
****************************************************************************
Alegeri locale partiale 2017
08.05.2017 Anunt cons​tituire Birou Electoral Judetean Gorjanunt.pdfanunt.pdf
09.05.2017 Proces verbal privind desemnarea BEJ Gorj PV Alegeri locale 170509.pdfPV Alegeri locale 170509.pdf
******************************************************************************
INFODOSAR
Prin decizia nr. 2103/2017 a Preşedintelui Tribunalului Gorj, în scopul îmbunătăţirii accesului justiţiabililor la justiţie, începând cu data de 19 aprilie 2017 Tribunalul Gorj va utiliza aplicaţia informatică „InfoDosar”, accesibilă la adresa de internet:
Astfel, căutând după numărul de dosar, la un computer conectat la internet, se obţin informaţii legate de traseul dosarului (toate instanţele la care a fost înregistrat dosarul), data înregistrării, obiectul, stadiul procesual, termenele de judecată şi dispoziţiile instanţelor la fiecare dintre acestea, detaliat pentru fiecare instanţă. Prin autentificarea cu o parolă de acces, pusă exclusiv la dispoziţia părţilor, se pot vizualiza în integralitatea lor şi unele documente din dosarul selectat (documente emise de instanţă şi editate în ECRIS care sunt închise şi documentele depuse la dosar sau emise de instanţă scanate şi ataşate în ECRIS).
Adresăm rugămintea persoanelor juridice și persoanelor fizice să utilizeze formatul de hârtie A4 tip copiator (80g/mp) în documentația scrisă pe care o înaintează instanței sau în cazul documentelor atipice (titluri, certificate, diplome, documente degradate, documente originale etc.) să atașeze suplimentar o fotocopie A4 a aceluiași document pentru a facilita operațiunea de scanare.
Vă oferim pentru consultare ghidul de utilizare al aplicației InfoDosar [Ghid pentru vizualizarea documentelor din dosarul electronic.pdfGhid pentru vizualizarea documentelor din dosarul electronic.pdf ] .
******************************************************************************
 
ALEGERI LOCALE 2016
 
Borderou comisii circumscriptii GORJ 2016.pdfBorderou comisii circumscriptii GORJ 2016.pdf - Imputernicirile membrilor comisiilor vor putea fi ridicate in zilele de luni 11 aprilie 2016 si respectiv marti 12 aprilie 2016 in intervalul orar 13:00-17:30 de la registratura-arhiva sectiei penale (demisol, biroul 604). Ridicarea documentului se face pe baza cartii de identitate a titularului.

******************************************************************************

 

PROGRAM CU PUBLICUL LA TRIBUNALUL GORJ

                                      PENTRU ZIUA DE 1 MAI 2017

 

1 MAI 2017 (zi nelucrătoare potrivit art. 139 alin. 1 Codul Muncii):

-          Nu se desfăşoară program cu publicul.


Biroul de Informare şi Relaţii Publice din cadrul Tribunalului Gorj este abilitat să remită următoarea:

INFORMARE

În data de 14 februarie 2017, la sediul Tribunalului Gorj, va avea loc prezentarea Bilanţului activităţii desfăşurată în cursul anului 2016.
La şedinţa de bilanţ au fost invitaţi reprezentanţi ai Consiliului Superior al Magistraturii şi Curţii de Apel Craiova.

 

BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE

PROGRAM CU PUBLICUL LA TRIBUNALUL GORJ PENTRU

ZILELE DE 23 IANUARIE 2017 ŞI 24 IANUARIE 2017

23 IANUARIE 2017 (zi declarată liberă prin H.G. nr. 28/18.01.2017):

-          Şedinţele de judecată se desfăşoară conform planificării pentru această dată;

-          Registraturile secţiilor din cadrul Tribunalului Gorj nu vor avea program cu publicul.

24 IANUARIE 2017 (zi nelucrătoare potrivit art. 139 alin. 1 Codul Muncii):

-          Nu se desfăşoară program cu publicul.

******************************************************************************
Ghidul  privind relaţia dintre sistemul judiciar din România şi mass-media
 

Informaţii de interes public

 Solicitarea informațiilor de interes public:

 

                         Formular pentru solicitare în baza Legii nr. 544-2001

 

                         Modalitatea de contestare a deciziei și formulare pentru reclamații administrative

 

                         Lista cu documentele de interes public

 

                         Lista cu documentele produse/gestionate de instituție

 

                         Rapoartele anuale de aplicare a Legii nr. 544/2001

 

 Buget:

                      Bugetul din toate sursele de finanțare 

 

                      Situația plăților

 

                      ​Situația drepturilor salariale  

 

Bilanţuri contabile      

              

 Achiziții publice

 

                    Programul anual de achiziţii publice

 

                    Centralizatorul achiziţiilor publice

 

                   Contracte de achiziţii publice cu valoare mare

 

                    Solicitări oferte

 

Declarații de avere și interese

 

Formulare tip


Contact

Date de contact

 

Relații cu presa

 

Program de funcţionare

PROGRAM BIRP.docxPROGRAM BIRP.docx

 Program cu publicul pe timpul vacanţei judecătoreşti.pdfProgram cu publicul pe timpul vacanţei judecătoreşti.pdf

Program de audiențe:

            Potrivit art. 9 din Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1375/2015, atribuţiile preşedintelui tribunalului nu prevăd acordarea de audienţe.

 

Petiţii

 

Harta