În această aplicație vor putea fi vizualizate, de către cei interesați, informații detaliate despre procesele aflate pe rolul instanței, actele de sesizare a instanței, precum și toate înscrisurile realizate sau depuse la dosar în cursul judecății, cu excepția celor care conțin informații clasificate.
Conform
prevederilor Ordinului de serviciu nr.10 din 21.05.2020, emis de președintele Tribunalului
Militar București, în vederea prevenirii contaminării cu virusul COVID - 19 și
pentru buna desfășurare a activității instanței, se instituie următoarele
reguli:
1. În
spaţiile interioare se instituie obligativitatea pentru personalul instanţei,
justiţiabili şi ceilalţi participanţi la proces, a purtării măștii, astfel
încât nasul și gura să fie acoperite, precum şi, când circumstanţele
activităţilor desfăşurate impun, a celorlalte echipamente individuale de
protecţie, în măsura în care sunt disponibile.
2. La prezentarea la instanță, la punctul de
control-acces se efectuează triajul epidemiologic prin controlul temperaturii
personalului propriu şi a vizitatorilor.
Nu este permis accesul persoanelor a căror
temperatură corporală, măsurată la intrarea în incintă, depășește 37,30° C. Acest aspect va fi adus imediat la cunoştinţă de către
personalul poliției militare preşedintelui completului de judecată (în cazul în
care persoana în cauză urma să participe la o şedinţă de judecată), respectiv
preşedintelui/vicepreşedintelui instanţei (în cazul în care persoana în cauză
se deplasa la unul dintre compartimentele instanţei). Personalul poliției
militare va ţine o evidenţă a persoanelor cărora li s-a interzis accesul în
instanţă, pe care, la finalul zilei, o va prezenta prim-grefierului instanţei.
Este obligatorie
dezinfectarea mâinilor înaintea intrării în spațiile interioare ale instanţei.
3. Accesul persoanelor din afara instituţiei în sediul Tribunalului Militar
Bucureşti, se face numai după completarea
declarației tip pusă la dispoziţie de personalul aflat în serviciul de pază al
instanței şi numai dacă nu sunt aplicabile restricțiile prevăzute în prezentul
ordin sau în Ordinul de serviciu nr.5 din 11.03.2020 al preşedintelui
Tribunalului Militar Bucureşti.
Pentru
evitarea aglomerării, se recomandă descărcarea declarației pe propria
răspundere de pe site-ul instanței (DECLARAŢIE) şi completarea sa înainte de a ajunge
la sediul instanţei, semnarea făcându-se, însă, în faţa personalului poliției
militare. Avocaţii pot transmite şi pe email formularul completat şi semnat,
dacă se asigură certificarea identităţii expeditorului.
Accesul se realizează astfel încât să fie asigurată
o suprafață minimă de 4 mp pentru fiecare persoană și o distanță minimă de 2 m
între oricare două persoane apropiate, pe parcursul tuturor activităţilor
desfăşurate în incinta instanţei.
Intrarea şi ieşirea persoanelor sus-menţionate
sunt permise exclusiv pe la intrarea pietonală a Tribunalului Militar București.
4. Accesul în sediul
instanţei pentru participarea la şedinţele de judecată va fi permis cu 15
minute înainte de intervalul orar stabilit pentru dosarul în care persoanele sunt
implicate. După finalizarea dosarului, în măsura în care rămânerea în incintă
nu mai este justificată, persoanele mai sus menţionate au obligaţia de a părăsi
sediul instanţei. Listele de ședință vor fi disponibile la ușa instanței.
Accesul în sediul instanţei pentru
compartimentele care lucrează cu publicul va fi permis numai în interiorul
programului de lucru cu publicul.
5. Comunicările
cu instituţiile se fac prin fax ori prin poştă electronică şi doar dacă nu este
posibil vor fi folosite celelalte modalităţi.
Comunicările actelor procedurale în cauzele de pe rolul instanţei se fac
potrivit art.73 alin.2 şi 3 din OUG nr.70/2020.
6. În
cauzele aflate pe rol se fixează ore pentru fiecare dosar în parte. La întocmirea
listei de ședință se va avea în vedere gruparea cauzelor pe intervale orare. Listele
de ședință, conținând intervalele orare alocate fiecărui grup de cauze, vor fi
afișate pe site-ul instanței.
În sala
de ședință sunt obligatorii purtarea măștii de protecție și dezinfectarea
mâinilor, prin utilizarea produselor dezinfectante puse la dispoziție la
intrarea în instanţă. Este
obligatorie respectarea distanței sociale menţionate la pct.3 alin.3.
Grefierul va fi prezent în sala de ședință cu 15 minute înainte de
începerea ședinței de judecată.
Punerea
la dispoziție a dosarelor spre consultare în sala de şedinţă se realizează doar
în intervalele orare alocate cauzelor, potrivit listei de ședință, după o
prealabilă verificare a identității și calității solicitantului.
Atât
prima, cât şi a doua strigare a dosarului se vor face exclusiv în intervalul orar
alocat grupului de cauze din care acesta face parte.
Președintele
completului de judecată, în exercitarea poliției ședinței, poate dispune
îndepărtarea din sală a persoanelor care nu respectă obligația de a purta mască
de protecție și obligația de a păstra
distanța socială.
În funcţie de durata şedinţei, cel puţin o dată în
cursul acesteia, sala de judecată va fi aerisită şi dezinfectată.
Se recomandă evitarea depunerii de cereri sau
înscrisuri în timpul ședinței de judecată, acestea urmând a fi transmise la
dosarul cauzei și părților prin mijloace de comunicare electronice, anterior
şedinţei.
7. Se reia programul
de lucru cu publicul al arhivei şi registraturii, astfel: marţi - joi între
orele 10.00 - 13.00.
Pentru accesul la arhivă-registratură se recomandă efectuarea
unei programări prealabile, telefonic sau prin email, pentru a se evita timpii
de aşteptare. Programarea se va face la numerele de telefon sau la adresa de
email registratura.arhiva.tmb@cma.ro. La efectuarea programării, solicitantul îşi va indica
numele şi prenumele, dosarul solicitat spre consultare/activitatea de care este
interesat, calitatea avută şi numărul de telefon, precum şi adresa de poştă
electronică. Programările se pot face și on-line accesând link-ul: https://www.cma.ro/programari.
Avocații şi ceilalţi profesionişti care se prezintă în
exercitarea atribuţiilor specifice în cauzele aflate pe rolul instanţei au
prioritate la studierea dosarelor şi a evidenţelor legate de acestea.
Cererile
adresate de justițiabili se recomandă a fi transmise prin poştă, poştă electronică
sau fax, cu indicarea obligatorie a numărului de telefon şi a adresei de email. Adresarea de cereri și depunerea de înscrisuri se poate face și accesând formularul online.
8. Programul de lucru cu publicul al Biroului de informare
şi relaţii publice se va desfăşura astfel:
marţi – miercuri: 10.00-13.00 și joi: 13.00-17.00.
Se recomandă justițiabililor să nu se deplaseze
la sediul instanţei pentru depunerea cererilor specifice acestui compartiment şi
să utilizeze mijloace alternative, precum poştă, poştă electronică, fax, email,
asigurând posibilitatea stabilirii certe a identităţii expeditorului.