La nivelul Judecătoriei Sectorului 2 Bucureşti, dosarele sunt depozitate în 3 locaţii, astfel:
1. Arhiva curentă:
- sediul instanţei din Bulevardul Unirii nr. 37, sector 3;
2. Arhiva veche:
- spaţiu administrat de S.C. ARCHIVIT;
- spaţiu aflat în localitatea Tunari.
Programare deplasări Arhivă Tunari:
Luna Martie: 03.03.2021, 17.03.2021 şi 31.03.2021
Luna Aprilie: 14.04.2021 şi 28.04.2021
Pentru detalii privind localizarea dosarelor soluţionate în perioada 1963-prezent, click
aici.
În conformitate cu dispoziţiile art. 16 alin. (1) şi (7), respectiv art. 17 alin. (1) şi (10) din
Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic (publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 634 din 18 iulie 2020, în vigoare de la 21 iulie 2020), orice persoană care se consideră vătămată într-un drept sau interes legitim printr-un act administrativ individual emis potrivit art. 8 alin. (3), respectiv art. 7 sau art. 8 alin. (4) poate depune acţiune în anularea actului administrativ, revizuirea sau încetarea măsurii –
în format electronic – la următoarea adresă de email:
js2.contestatie.dsp@just.ro
În cererea formulată, petentul îşi va indica – obligatoriu – numărul de telefon, pentru facilitarea desfășurării procesului.
De asemenea, comunicarea actelor de procedură se va realiza – în format electronic – la adresa de email indicată de parte.
La Judecătoria Sectorului 2 Bucureşti vor depune acţiuni persoanele care domiciliază sau au reşedinţa în Sectorul 2 al Municipiului Bucureşti ori persoanele aflate în izolare în spatii sau unități sanitare din Sectorul 2 al Municipiului Bucureşti.
Cererile sunt scutite de plata taxei judiciare de timbru.
CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ
A JUDECĂTORIEI SECTORULUI 2 BUCUREŞTI
Începând cu data de 07 Iulie 2020, Judecătoria Sectorului 2 Bucureşti a implementat sistemul informatic „Trimitere Document Securizat” (TDS), prin intermediul căruia citarea şi comunicarea actelor de procedură se realizează cu ajutorul poștei electronice (email) / sms.
Ţinând cont de actualul context şi de necesitatea de a ne adapta dinamicii relațiilor economico-sociale, digitalizarea activităţii judiciare reprezintă un pas firesc pentru optimizarea actului de justiţie.
Sub acest aspect, citarea şi comunicarea actelor de procedură reprezintă premisa necesară pentru respectarea principiului contradictorialității, ca parte componentă a dreptului la un proces echitabil, iar legala îndeplinire a acestei proceduri implică o serie de activităţi care pot determina anumite disfuncționalități.
Pentru a putea beneficia de comunicarea documentelor în format electronic, părţile/participanţii vor completa Cererea de acces la dosarul electronic şi comunicare acte în format electronic, pe care o vor inainta instanței de judecată, prin e-mail la adresa jud-sector2@just.ro / fax nr. 021/4083622 / poștă sau servicii de curierat.
Cererea se poate depune într-un dosar deja existent sau odată cu acțiunea introductivă. În fiecare dosar, trebuie depusă o cerere separată.
În măsura în care în cuprinsul actului de procedură se menţionează o adresă de poştă electronică (email) sau un număr de telefon mobil, se poate prezuma existenţa acordului, scopul indicării fiind tocmai acela al înștiințării instanţei cu privire la formele alternative de comunicare.
Precizăm că părţile/participanţii pot comunica în mod valid acte de procedură prin e-mail, la adresa jud-sector2@just.ro, numai dacă documentele sunt semnate electronic, potrivit Legii nr. 455/2001.
Cererea de acces la dosarul electronic şi comunicare acte în format electronic este disponibilă în format pdf şi word.
Instrucţiuni de utilizare a dosarului electronic, click aici.
CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ
A JUDECĂTORIEI SECTORULUI 2 BUCUREŞTI
Începând cu data de 04.06.2020 devine funcțională aplicația PROGRAMĂRI ON-LINE, prin care participanții la actul de justiție au la îndemână o modalitate simplă și sigură de
a depune cereri de chemare în judecată, rapoarte de expertiză sau alte
înscrisuri, de a consulta dosare în programul de lucru, economisind
timpul și contribuind la limitarea riscului de răspândire a virusului SARS -CoV-2.
Toți cei interesați pot
solicita o programare accesând aplicația Programări on-line de pe site-ul
Tribunalului București – tribunalulbucuresti.ro sau de pe site-ul Judecătoriei
Sectorului 2 Bucureşti.
De
asemenea, programările pentru accesul la
compartimentele cu publicul pot fi făcute şi telefonic sau prin e-mail, la
următoarele date de contact:
Tel. centrală: 021.408.36.00 sau
021.408.37.00 - interior 121.
E-mail: jud-sector2@just.ro
La
efectuarea programării, solicitantul îşi va indica -obligatoriu- numele şi prenumele, dosarul solicitat spre
consultare/activitatea de care este interesat, calitatea avută în dosar şi numărul
de telefon.
Timpul
alocat pentru fiecare programare este limitat la maximum 15
min./persoana.
Programările
au prioritate, iar celelalte persoane vor putea solicita dosare
spre consultare sau depune înscrisuri, după ce toate programările sunt onorate.
Vă
asigurăm că toate numerele de telefon sunt funcţionale şi verificate zilnic,
însă din cauza numărului mare de apeluri primite, durata de preluare a acestora
poate fi mai mare.
Cetăţenii care vor întâmpina
dificultăţi în accesarea numerelor de telefon afişate se vor adresa
grefierului-şef al Judecătoriei Sectorului 2 Bucureşti, la nr. de telefon
021.408.37.17 sau la adresa de e-mail: iuliana.dobre@just.ro.
Începând cu 11.06.2020, Judecătoria Sectorului 2 Bucureşti a implementat un nou serviciu – e-Legalizare – menit să faciliteze eliberarea/emiterea copiilor legalizate ale Hotărârilor judecătorești/ Certificatelor de grefă supuse legalizării Judecătoriei Sectorului 2 București.
Toți cei interesați să intre în posesia copiilor legalizate ale Hotărârilor judecătorești sau de emiterea Certificatelor de grefă pot solicita o programare accesând aplicația e-Legalizare de pe site-ul
Tribunalului București – tribunalulbucuresti.ro sau de pe site-ul Judecătoriei Sectorului 2 Bucureşti.

Programarea se obține prin completarea corectă și completă a formularului pus la dispoziție, în acest sens, pe pagina de internet a Tribunalului București – tribunalulbucuresti.ro sau a Judecătoriei Sectorului 2 Bucureşti.
La
nivelul Judecătoriei Sectorului 2 București, cererea este validată de către
personalul cu astfel de atribuții, iar solicitanții vor fi înștiințați, de
îndată, printr-un e-mail (Legalizări Judecătoria Sectorului 2 București), că
le-a fost rezervată o zi în care să se prezinte la Registratura instanţei.
Pentru
a intra în posesia copiilor legalizate trebuie ca partea (personal sau prin
reprezentant) să se prezinte la data menționată în e-mail-ul primit de la
instanță, la registratura instanţei, având asupra sa actele depuse on-line, în
original (cererea-tip, dovada achitării taxei de timbru, actul de
identitate/dovada calității de reprezentant).
În scopul creșterii calității actului de justiție și pentru asigurarea
unei transparențe sporite a procedurilor judiciare, începând cu data de
10.07.2019, în cadrul Judecătoriei Sectorului 2 Bucureşti a devenit
operațională aplicația „Dosar Electronic” disponibilă publicului pe
site-ul Tribunalului București –
tribunalulbucuresti.ro, care facilitează accesul on-line al părților și al reprezentanților acestora la actele dosarului.
Aplicația vizează numai dosarele nonpenale care au fost înregistrate în aplicația ECRIS începând cu data de 10.07.2019.
Pentru a vă putea autentifica şi a avea acces la dosarul în format
electronic, este necesar să comunicați instanței adresa de e-mail și
numărul de telefon mobil.
Începând cu data de 02.11.2020, accesul la aplicaţia "Dosarul electronic" se va acordă şi pentru dosarele civile înregistrate pe rolul instanţei anterior datei de 10.07.2019, însă numai în ceea ce priveşte actele emise de instanţă.
În cazul în care nu ați solicitat inițial acces-ul la DOSARUL ELECTRONIC,
cererea dumneavoastră
ulterioară pentru logare în aplicație, pe lângă datele menționate mai
sus (e-mail şi nr. de telefon) trebuie să fie însoțită de o copie a
cărții de identitate și/sau dovada calității de reprezentant.
Vă rugăm ca documentele şi acţiunile pe care le depuneţi sau le trimiteţi să nu fie capsate, ci, cel mult, prinse cu agrafe, pentru a facilita procesul de scanare.
Începând cu 1 iulie 2016, Tribunalul București pune la dispoziția justițiabililor un nou serviciu web
Şedinţe On-line, contribuind astfel la îmbunătățirea mecanismelor de furnizare a informațiilor pentru justițiabili.
Acesta este integrat în pagina de internet a
Tribunalului Bucureşti putând
fi accesat atât de pe pagina principală, cât și de la secțiunea Ședințe
Ecris. Se oferă astfel informații în timp real cu privire la
desfășurarea ședințelor de judecată.
CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A JUDECĂTORIEI SECTOR 2 BUCUREŞTI
****
La data de 15.05.2020
se va relua gradual activitatea Judecătoriei Sectorului 2 București, odată cu
încetarea stării de urgență, instituită de Președintele României prin
Decretul nr. 195/2020 și prelungită cu 30 zile, prin Decretul 240/2020.
În
scopul protejării
sănătății cetățenilor care apelează la justiție, avocaților, tuturor
participanților la realizarea actului de justiție și a personalului
Judecătoriei Sectorului 2 București, având în vedere că pentru
limitarea infecțiilor
cu noul coronavirus se recomandă implementarea măsurilor de distanțare
socială, în vederea desfășurării activității în condiții de siguranță,
Colegiul de Conducere al Judecătoriei Sectorului 2 București a emis Hotărârea nr. 12/18.05.2020
prin care au fost luate o serie de măsuri pe care le puteţi accesa aici.
Lista cauzelor care se judecă - se poate accesa din secțiunea "Şedinţe".
Click aici pentru descărcarea chestionarului.
***
În scopul evaluării calităţii serviciului public deservit de către Judecătoria Sectorului 2 Bucureşti punem la dispoziţia publicului interesat un
chestionar (
Biroul de Informare şi Relaţii cu Publicul - camera 040), cu rugămintea de a fi completat în mod obiectiv.
Opinia celor care apelează la serviciul public de înfăptuire a justiţiei este necesară, valoroasă şi utilă, fiind de natură a ne permite identificarea eventualelor disfuncţionalităţi, adoptarea unor soluţii pentru înlăturarea deficienţelor constatate şi însuşirea unui comportament clar, predictibil şi eficient în relaţia cu publicul.
Chestionarul este anonim și privește activitatea întregii instanțe, sens în care nu se va ține cont de opiniile exprimate în legătură cu un anumit judecător sau grefier.
Chestionarul completat se va transmite în format electronic la adresa jud-sector2-brp@just.ro sau va fi depus la Biroul de Informare şi Relaţii cu Publicul (camera 040).
Mulţumim pentru sprijin!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Începând
cu data de 15.02.2013 a intrat în vigoare Noul Cod de Procedură Civilă (NCPC),
sens în care, ca regulă, cererile de chemare în judecată vor parcurge, în mod
obligatoriu, o etapă prealabilă a procesului civil, ce are caracterul unei
proceduri administrative scrise.
În
cadrul acestei proceduri administrative se desfăşoară următoarele activităţi:
I. cererea depusă la
Registratură se înregistrează în programul informatic Ecris, primeşte dată
certă, i se atribuie număr nou de dosar şi se repartizează în mod aleatoriu
unui complet de judecată, noutatea constând în aceea ca dosarul nu mai primeşte
şi un termen de judecată propriu-zis, astfel cum se întâmpla atunci când erau
în vigoare dispoziţiile Vechiului Cod de Procedură Civilă.
II. după înregistrarea cererii
de chemare în judecată, dosarul nou format se prezintă judecătorului la data
recomandată stabilită de către programul informatic ECRIS, termenul stabilit cu
titlu de dată recomandată nefiind un termen procedural, ci unul administrativ, care
nu este supus preschimbării în conformitate cu procedura instituită de art. 230
NCPC (Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr.
714/27.06.2013).
Astfel, după ce reclamantul depune cererea
de chemare în judecată, judecătorul căruia i s-a repartizat în mod aleatoriu
dosarul verifică dacă cererea de chemare în judecată îndeplineşte condiţiile
prevăzute de lege (respectiv cele stipulate în art. 194-197 NCPC).
A. În situaţia în care
cererea de chemare în judecată nu îndeplineşte cerinţele prevăzute de lege,
reclamantului i se vor comunica în scris lipsurile cererii, cu menţiunea că, în
termen de cel mult 10 zile de la primirea comunicării, trebuie să efectueze
completările sau modificările dispuse de către instanţă, sub sancţiunea
anulării cererii de chemare în judecată. Dacă obligaţiile privind completarea
sau modificarea cererii prevăzute la art. 194 lit. a) -c), d) numai în cazul
motivării în fapt şi f), precum şi art. 195-197 nu sunt îndeplinite în termenul
prevăzut la alin. (3), prin încheiere se dispune anularea cererii.
B.
În ipoteza în care cererea de chemare în judecată respectă cerinţele prevăzute
de art. 194-197 NCPC, precum şi atunci când reclamantul şi-a îndeplinit
obligaţiile stabilite de instanţă înăuntrul termenul de 10 zile de la primirea
comunicării, astfel cum s-a arătat la punctul A, instanţa va dispune
comunicarea cererii de chemare în judecată către pârât, pentru a depune
întâmpinare, în termen de 25 de zile de la data comunicării întâmpinării.
C. În cazul în care pârâtul
depune întâmpinare, aceasta se comunică reclamantului, care poate depune
răspuns la întâmpinare, în termen de 10 zile de la comunicare. Pârâtul va lua
cunoştinţă de răspunsul la întâmpinare de la dosarul cauzei.
D.
În situaţia în care pârâtul nu depune întâmpinare, precum şi în situaţia în
care sunt parcurşi paşii arătaţi la punctele A-C, procedura prealabilă se
consideră terminată.
III. Dosarul va primi termen de
judecată numai după parcurgerea în întregime a etapei prealabile, ocazie cu
care părţile vor fi citate, urmând a se desfăşura procedura judecăţii, în
cadrul cărora vor putea fi discutate: excepţiile procesuale, propunerea,
încuviinţarea şi administrarea probelor, în final urmând a se pronunţa
hotărârea judecătorească.
Informare asupra medierii ca modalitate alternativă de soluţionare a litigiilor
Pentru soluţionarea litigiilor pe cale amiabilă, părţile au posibilitatea ca împreună să apeleze la un mediator, atât înainte, cât şi ulterior declanşării unui litigiu în faţa instanţei.
Medierea reprezintă o modalitate de soluţionare a conflictelor pe cale amiabilă, cu ajutorul unei terţe persoane specializate în calitate de mediator, în condiţii de neutralitate, imparţialitate, confidenţialitate şi având liberul consimţământ al părţilor. Medierea se bazează pe încrederea pe care părţile o acordă mediatorului, ca persoană aptă să faciliteze negocierile dintre ele şi să le sprijine pentru soluţionarea conflictului, prin obţinerea unei soluţii reciproc convenabile, eficiente şi durabile.
Dacă legea nu prevede altfel, părţile, persoane fizice sau persoane juridice, pot recurge la mediere în mod voluntar, inclusiv după declanşarea unui proces în faţa instanţelor competente, convenind să soluţioneze pe această cale orice conflicte în materie civilă, comercială, de familie, în materie penală, precum şi în alte materii. (art. 1 şi 2 alin. 1 din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator).
Pentru detalii, consultaţi tabloul mediatorilor afişat pe site-ul
www.cmediere.ro.