R O M Â N I A
JUDECĂTORIA ODORHEIU SECUIESC
JUDEŢUL HARGHITA
CONTESTAŢII
formulate în baza Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic
Vă solicităm, în vederea soluţionării cât mai urgente a contestaţiei dvs., ca trimiterea contestaţiei prin poștă electronică la adresa: legea136-judodorhei@just.ro să o comunicaţi persoanei desemnate din cadrul Judecătoriei Odorheiu Secuiesc, la numărul de telefon 0752 343 004.
PREȘEDINTE
MĂLĂIEŞIU GABRIELA RAMONA
-------------------------------------------------------------------------------------------
R O M Â N I A
JUDECĂTORIA ODORHEIU SECUIESC
JUDEŢUL HARGHITA
DECIZIA NR. 8
din 9 septembrie 2020
Mălăieşiu Gabriela Ramona, judecător cu
atribuţii de preşedinte al Judecătoriei Odorheiu Secuiesc, conform Ordinului
de serviciu nr.76 din 24 august 2020 al preşedintelui Curţii de Apel Târgu
Mureş,
Potrivit dispoziţiilor art.49 alin.21 din Legea nr.304/2004 privind organizarea
judiciară,
În vederea organizării corespunzătoare şi eficiente a
activităţii în cadrul Judecătoriei Odorheiu Secuiesc,
Având în vedere Hotărârea nr.734/12.05.2020 a Consiliului superior al magistraturii –
Secţia pentru judecători,
Având în vedere necesitatea respectării în continuare a măsurilor de igienă
şi protecţie sanitară speciale în contextul pandemiei, precum şi a măsurilor concrete
stabilite prin Decizia nr.4 din 13 mai 2020 a preşedintelui Judecătoriei
Odorheiu Secuiesc, până la încetarea stării de alertă,
În exercitarea atribuţiilor de serviciu prevăzute
de art.7 alin.1 lit.a din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, aprobat
prin Hotărârea Plenului Consiliului superior al magistraturii nr.1375 din 17
decembrie 2015,
D E C I D:
Art.1. În vederea asigurării
condiţiilor care să împiedice răspândirea infecţiilor cauzate de SARS-CoV-2 în rândul personalului
instanţei, procurorilor, avocaţilor, părţilor şi celorlalţi participanţi la
desfăşurarea activităţii de judecată se adoptă măsurile care să permită
distanţarea fizică şi protejarea sănătăţii acestora, începând cu 1 septembrie
2020 până la
încetarea stării de alertă:
1. Pentru evitarea
aglomeraţiei în sălile de judecată preşedintele completului de judecată va
dispune întocmirea listei de şedinţă prin gruparea cauzelor pe intervale orare,
ţinând seama de necesitatea alocării unei perioade suficiente pentru aerisirea
şi igienizarea sălilor.
2. Jandarmii vor permite
accesul în incinta instanţei doar a persoanelor care au calitate de părţi sau
participanţi în procesele aflate pe rol doar în intervalul orar menţionat pe
lista de şedinţă.
3. Grefierul va fi prezent
în sala de şedinţă cu 15 minute înainte de începerea şedinţei de judecată.
Punerea la dispoziţie a dosarelor spre consultare procurorului, părţilor,
reprezentanţilor sau avocaţilor acestora se realizează în timpul şedinţei, doar
în intervalele orare alocate cauzelor respective, după o prealabilă certificare
a identităţii şi calităţii.
4. Strigarea cauzelor pentru
amânare fără discuţii se poate face doar în intervalul orar alocat grupului de
cauze din care acestea fac parte.
Lăsarea dosarelor la a doua
strigare se încuviinţează de preşedintele completului de judecată, în
intervalul orar prestabilit pentru grupul de cauze din care face parte şi cauza
respectivă.
5. Se recomandă ca depunerea
de cereri sau înscrisuri la dosarul cauzei şi transmiterea lor către părţi să
fie făcută prin poştă sau prin mijloace de comunicare electronică, pe cât
posibil nu în timpul şedinţei de judecată.
6. Cererile adresate
instanţei pentru eliberarea certificatelor, a copiilor de pe înscrisuri şi
pentru restituirea înscrisurilor originale se vor depune în principal prin
mijloace de comunicare electronică sau prin poştă, în condiţii care să asigure
verificarea identităţii solicitantului.
Înscrisurile eliberate se
vor transmite în principal prin poştă sau, dacă persoana care a formulat
cererea solicită, prin poştă electronică.
7. În măsura în care
justiţiabilii nu au posibilitate de a înainta înscrisuri prin fax, e-mail sau
servicii poştale sau de a consulta dosarul în format electronic, jandarmii vor
permite accesul a maxim două persoane concomitent, cu respectarea distanţării
sociale (minim 1,5 metri), pentru arhivă/registratură.
Consultarea dosarelor se va putea face doar în baza unei programări
telefonice prealabile, timpul alocat este de 5 minute pentru depunerea actelor şi
15 minute pentru consultarea dosarelor.
8. Programul de lucru cu publicul la
compartimentele arhivă/registratură este limitat la 3 ore 8,30 – 11,30.
9. La intrarea în sediul instanţei,
persoanelor care solicită accesul jandarmii le vor măsura temperatura
corporală, prin utilizarea unui dispozitiv digital de măsurat, cu infraroşu,
non-contact, limita maximă admisă pentru accesul în sediul instanţei fiind
stabilită la 37,3 oC.
10. Jandarmii nu vor permite accesul în
incinta instanţei a persoanelor care prezintă în mod vizibil simptomele comune
infecţiilor respiratorii (stare generală alterată, febră, tuse intensă,
dificultăţi de respiraţie, înghiţire) şi vor anunţa completul de judecată sau
compartimentul la care urma să se prezinte persoana.
11. Personalul instanţei, procurorii,
avocaţii şi ceilalţi participanţi au obligaţia ca din momentul intrării până la
momentul ieşirii din incinta instanţei să poarte mijloace de protecţie a gurii
şi nasului, respectiv acestea să fie acoperite.
12. Jandarmii nu vor permite intrarea
sau vor dispune îndepărtarea din instanţă a persoanelor care nu respectă
obligaţia de a purta mijloace de protecţie a gurii şi nasului.
13. În timpul şedinţei de judecată
persoanele care tuşesc pot fi îndepărtate la cererea preşedintelui completului.
14. Se vor plasa recipiente cu
dezinfectant la intrarea în instanţă şi
în compartimentele care lucrează cu publicul.
15. Se iau măsuri zilnice de igienizare
a tuturor spaţiilor şi de cel puţin trei ori pe zi se dezinfectează clanţele,
balustradele.
16. Ieşirea din instanţă se va face
imediat după terminarea cauzei, de către toate părţile, avocaţi, participanţi
respectiv de cei care şi-au rezolvat problema la vreun compartiment al
instanţei prin intrarea secundară (dinspre Parchet).
17. Accesul la Parchet se face prin
intrarea laterală.
Art.2.
Prezenta decizie se comunică personalului instanţei, Parchetului de pe lângă Judecătoria Odorheiu Secuiesc, Baroului
Harghita, Baroului Mureş şi se afişează pe pagina de internet a instanţei.
Judecător cu atribuţii de preşedinte,
Mălăieşiu Gabriela
Ramona
Hot nr 6 / 16.04.2020