ANUNȚ IMPORTANT !
Vă informăm că începând cu data de 16.11.2020, va fi deschisă publicului pagina de internet care permite accesul la dosarul electronic - aplicația EcrisPub - la nivelul Curții de Apel Bacău și al instanțelor arondate, la adresa: www.ca-bacau.ro
Pentru a avea acces la dosarul electronic prin intermediul aplicației Ecris Pub, începând cu data de 16.11.2020, se completează o nouă cerere, după modelul anexat, cerere care se depune în fiecare dosar în parte corespunzător instanței și stadiului procesual în care se află.
Cerere acces Dosar Electronic si de Comunicare a actelor de procedură prin email
Atenţie : Scanarea documentelor din dosarele non-penale a început cu data de 30 septembrie 2020 şi se pot trimite cereri de acces la dosarul electronic doar pentru dosarele ulterioare nr. 3531/260/2020 conform deciziei EXTRAS DECIZIE NR. 17 .pdf , iar pentru dosarele penale începând cu data de 24.11.2020
|
|
*************************************************************************
În vederea prevenirii răspândirii necontrolate a virusului
Sars-CoV-2, pentru asigurarea sănătăţii şi securităţii în muncă la nivelul
întregului personal al instanţei şi pentru evitatrea afectării bunei desfăşurări
a activităţii curente în cazul unui rezultat pozitiv sau al unei decizii de izolare pentru un judecător
din cadrul Judecătoriei Moineşti, în dosarele programate în şedinţe în
următoarele două săptămâni (pe completele în care judecătorul respectiv este
titular) vor fi acordate termene, fără a se lua vreo măsură, cu excepţia
cauzelor urgente !!!
------- conf. Hotărârii nr.4 a Colegiului de Conducere din 02.03.2021 --------
*************************************************************************
Program de activitate în vederea exercitării de către cetăţeni a drepturilor electorale
****************************FERPAR***************************
"Judecătoria
Moineşti îşi exprimă profundul regret
pentru încetarea din viaţă, după o grea şi îndelungată suferinţă, a doamnei
grefier
CERNAT MARIANA
Sincere condoleanţe familiei îndoliate! Dumnezeu să o
odihnească!"
***************************************************************
Ora estimată pentru judecarea fiecarui dosar este afişată pe portal la secţiunea: Dosare - Termene de judecată, pentru fiecare termen din dosarul căutat în prealabil sau în secţiunea Şedinţe şi selectarea datei şedinţei de judecată, precum şi a completului investit cu soluţionarea dosarului
Lista sedinţelor poate fi consultată şi din meniul SEDINTE !!!
Listele şedinţelor de judecată în perioada 04-31.01.2021
Listele şedinţelor de judecată arhivate din perioadele anterioare :
Decizia nr. 10 din 21.04.2020 - Decizie privind cauzele non-penale ce vor fi judecate cu măsuri privind justiţiabilii, angajaţii, compartimentele instanţei, norme de conduită şi cauzele suspendate de drept
Dacă se doreşte a se vedea listele de şedinţe arhivate de la începutul stării de urgenţă :
ARHIVA.rar
______________________________________________________________________________________________________
COMUNICAT
Astăzi,
12.03.2020, s-a desfăşurat la Judecătoria Moineşti Adunarea Generală a
judecătorilor ce funcţionează la această instanţă, în cadrul căreia s-a hotărât
luarea următoarelor măsuri în
vederea prevenirii răspândirii virusului Covid-19, în completarea deciziei date de Preşedintele Judecătoriei Moineşti,
respectiv:
Pentru perioada 12
martie 2020 -10 aprilie 2020
magistraţii Judecătoriei Moineşti
au hotărât judecarea următoarelor tipuri de cauze:
a)
în materie civilă: se judecă doar
cauzele de urgenţă şi care se soluționează în camera de consiliu sau
ședință publică fără citare, respectiv: ordin de protecţie; ordonanţă preşedinţială; suspendare executare provizorie, abținere și recuzare, ajutor
public judiciar, reexaminare ajutor public judiciar, reexaminare taxă
judiciară, reexaminare anulare — art. 200 , cererile de preschimbare a
termenului de judecată, contestație
tergiversare procesului; cererile de îndreptare, completare și lămurire;
încuviinţare executare silită.
b)
în materie penală: verificarea măsurilor preventive (verificarea stării
de arest, arest la domiciliu, control judiciar); cereri şi contestaţii cu
privire la măsurile preventive; cauzele de competenţa judecătorului de drepturi
şi libertăţi; cauzele în care există riscul împlinirii termenului de prescripţie a răspunderii penale în următoarele 12 luni,
sesizările în vederea confirmării
redeschiderii urmăririi penale.
Pentru celelalte categorii de cauze,
completurile de judecată vor proceda, în sala de judecată, din oficiu, la
amânarea cauzelor. Nu vor fi
suspendate cauzele în care nu s-a
solicitat judecarea în lipsă .
Părţile vor fi citate pentru noile termene acordate.
În perioada 12.03.2020 – 10.04.2020 accesul în incinta Judecătoriei Moineşti va fi permis doar părţilor şi
celorlalţi participanţi (avocaţi, consilieri juridici, experţi, practicieni în insolvenţă etc.) din cauzele
cu caracter urgent şi numai la orele stabilite pentru judecata acestora.
Părţile şi ceilalţi participanţi din cauzele pentru care instanţele vor dispune
din oficiu amânarea nu vor avea acces în sala de judecată şi în sala paşilor
pierduți.
Se
interzice staţionarea persoanelor
în interiorul sediului
Judecătoriei Moineşti.
Se recomandă depunerea înscrisurilor prin mijloacele de comunicare electronice permise de lege, prin
emailul
sau faxul instanţei (portal.just.ro) fără a se prezenta la sediul Judecătoriei
Moineşti.
În măsura în care părţile nu au posibilitatea
de a depune înscrisurile prin mijloace de comunicare electronică li se va
asigura posibilitatea de a le depune personal cu permiterea accesului a maximum
două persoane concomitent. Aceeaşi limitare cu privire la acces se va aplica şi
în cazul primirii actelor de procedură.
Părţile
care nu au solicitat şi doresc judecarea cauzelor şi în lipsă pot formula în
scris cererea şi o vor comunica pe emailul, faxul instanţei (portal.just.ro), fără a se prezenta la sediul
Judecătoriei Moineşti.
Persoanele
trebuie să evite deplasarea în instanţă
pentru obținerea de informații ce se găsesc pe portalul instanțelor
(portal.just.ro) sau care pot fi obținute telefonic.
Persoanele care au călătorit în zone afectate de
infecția cu COVID-19 sau persoane care au intrat în contact cu pacienți
confirmați cu acest virus, care sunt în carantină ori persoanele care prezintă
anumite simptome (febră, tuse ori dificultăți de respirație) să nu se prezinte la sediul judecătoriei.
Lista
cu persoanele care fac parte parte din tipurile de cauze ce se judecă va fi
predată efectivelor de jandarmi de la intrările care asigură accesul publicului
în sediul Judecătoriei Moineşti, iar accesul justițiabililor va fi permis doar
dacă prezența acestora privește tipul de cauze care se judecă de către instanţă
şi vor completa o declaraţie pe propria răspundere cu privire la deplasarea
efectuată în ultima lună şi cu privire la intrarea în contact cu persoane care
au fost diagnosticate cu coronavirus.
Studiul
dosarelor la arhiva instanţei este limitat doar la cauzele urgente
care se judecă.
Pentru
persoanele aflate în stare de detenţie şi care au pe rol cauze dintre cele
exceptate de la suspendarea activităţii, se recomandă posibilitatea solicitării
judecării cauzei în lipsă, având posibilitatea depunerii unor memorii scrise ce
vor fi avute în vedere la soluţionarea cauzei.
În
măsura în care nu se solicită judecarea cauzei în lipsă se va aduce la
cunoştinţă persoanelor aflate în stare
de detenţie că pot solicita participarea la şedinţele de judecată prin sistem
videoconferinţă.
Citaţiile emise către acestea vor purta la
loc vizibil menţinea ,, în vederea
reducerii riscului de infectare cu Coronavirus/ COVID-19 sau alte infecţii
respiratorii vă rugăm evitaţi prezenţa dacă nu este absolut necesară, prin siolicitarea judecării cauzei în liopsă sau a amânării acesteia, dacă este cazul”.
Vor fi efectuate actele şi lucrările
specifice procedurii prealabile, actelw şi lucrărilor specifice \ redactării
sentinţelor, precum şi soluţionarea cauzelor în care s-a dispus amânarea /
pronunţării.
Toate actele de procedură emise vor purta la loc
vizibil menţiunea „ în vederea reducerii riscului de infectare cu
coronavirus COVID-19 sau alte infecţii respiratorii vă rugăm să luaţi în
considerare, în măsura posibilului: transmiterea şi primirea corespondenţei în
format electronic/fax, poştă/curierat; evitarea prezenţei la Judecătoria
Moineşti dacă nu este absolut necesară, prin solicitarea judecării cauzei în
lipsă sau a amânării acesteia, dacă este cazul”.
Prezenta hotărâre
este aplicabilă pentru perioada 12 martie - 10 aprilie 2020, cu posibilitatea prelungirii ulterioare şi se
comunică în copie compartimentelor şi birourilor din cadrul instanţei, Serviciului de
asistenţă judiciară Moineşti din cadrul
Baroului Bacău, IJJ Bacău – UM
0836 Bacău; Pentenciarului Bacău, Centrului educativ Tg. Ocna şi va fi afişată în extars la sediul şi pe
site-ul instanţei .
D E C I Z I
A NR. 3
10 martie 2020
PAŢILEA
CARMEN NELA preşedintele Judecătoriei
Moineşti în baza prerogativelor conferite de Regulamentul de Ordine Interioară al Instanţelor Judecătoreşti aprobat prin
Hotărârea C.S.M. nr. 1375/2015 , Având în vedere adresa
nr. 1489/RA/04.03.2020 a Departamentului
pentru Situaţii de Urgenţă din
cadrul Ministerului Afacerilor Interne
privind elaborarea Planului specific de continuitate pentru a preveni infecţia
cu COVID
19, ţinând cont de ultimele evoluții privind răspândirea Coronavirusului
COVID-19;
În vederea asigurării sănătăţii şi securităţii în muncă personalului
instanţei, în scopul bunei desfăşurări a activităţii curente a instanţei,
consideră necesară adoptarea unor măsuri
urgente pentru personalul instanţei şi pentru
justiţiabili, sens în care,
D I S P U N E:
ART. 1
Măsuri pentru Compartimentele Registratură şi
Arhivă
Pentru compartimentele Registratură şi
Arhivă având în vedere spaţiul mic al
încăperilor aferente acestor compartimente, în vederea prevenirii infectării uşile vor fi deschise, dar va exista o bandă de siguranţă care va
limita apropierea personalului instanţei de justiţiabili/avocaţi/consilieri/
experţi.
În spaţiul
destinat justiţiabililor, la compartimentele Arhivă şi Registratură, se va
limita accesul la 2 (două) persoane.
Pentru studierea dosarelor de către de
experţi, avocaţi, consilieri juridici, acestea
vor fi date la studiu în afara
arhivei, sub supravegherea jandarmilor.
Pentru justițiabili
personalul compartimentului Arhivă
va aduce la cunoştinţă conţinutul dosarului, actele din dosare şi conținutul
încheierilor de ședință. Aceeași procedură va fi aplicată şi de compartimentul
Registratură.
ART. 2 Măsuri
care vizează activitatea şedinţelor de
judecată, salariaţii instanţei,
justiţiabilui şi avocaţii
În sălile de
judecată dispune instituirea
următoarelor măsuri:
1)
în sălile de judecată vor avea
acces înainte de începerea şedinţelor de
judecată, pentru studiul dosarelor, doar avocații, consilierii juridici şi părţile;
2) dosarele pentru studiu vor fi solicitate din timp, vor fi date la studiu
doar înainte de şedinţa de judecată şi
vor fi puse la dispoziţia avocaţilor
/justițiabililor de către grefieri prin
amplasarea acestora pe biroul
procurorului (în
sala destinată soluţionării cauzelor civile)
şi pe pupitrul martorilor ( în sala destinată soluţionării cauzelor penale) , pentru a se evita pe cât posibil
apropierea avocatului/ justițiabilului
de grefier. După studiu, vor fi restituite grefierului în aceeaşi modalitate.
3)
se va limita accesul justiţiabililor de către jandarmi la maxim 10 persoane, care vor sta la o
depărtare de min 1,5 m. între ele, în condiţiile în care părţile vor fi
strigate. De asemenea, numărul avocaţilor
şi consilierilor juridici va fi limitat în sălile de
judecată la 10.
4) este interzis justiţiabililor să se apropie
la mai mult de 1,5 m. de birourile judecătorului şi grefierului.
5) jurământul pentru martori se va face
de la pupitru (în sala pentru judecarea cauzelor penale) şi de la biroul procurorului
în cazul în care acesta nu este prezent (în sala pentru judecarea
cauzelor civile).
6) legitimarea persoanelor se va face
de la distanţă, în sensul că fiecare îşi va citi datele din cartea de identitate ( seria şi numărul).
7) vor exista pix-uri pentru folosirea lor de către justiţiabili, care
vor fi destinate semnării declaraţiilor.
8) pentru aerisire, după finalizarea
şedinţelor de judecată, geamurile sălilor de judecată se vor deschide.
9)
după finalizarea ședinței de judecată se va efectua dezinfectarea
birourilor din săli (ale
judecătorului, grefierului, procurorului, avocaţilor şi pupitrul martorilor).
10)
se vor acorda termene de judecată mai lungi ( măsură stabilită în urma
discuţiilor purtate cu magistraţii
instanţei, care au opinat în majoritate că se impune o astfel de măsură
pentru a depăşi această situaţie ), iar pentru şedinţele aglomerate
din perioada martie-aprilie din
oficiu vor fi preschimbate termenele de judecată stabilite iniţial, în
conformitate cu dispoziţiile Hotărârii nr. 191/2020.
ART. 3 Măsuri generale
privind activitatea instanţei
Mânerele
uşilor vor fi acoperite cu
pansament care va fi umezit în
permanenţă cu alcool sanitar.
Personalul
de la compartimentele Arhivă şi Registratură vor purta în permanentă mănuşi şi măşti ( în măsura în care
angajatorul va pune la dispoziţia personalului astfel de materiale).
În sala paşilor pierduţi se
interzice staţionarea justiţiabililor şi avocaţilor, fiind admisă prezenţa acestora doar pentru
timpul strict necesar îndeplinirii îndatoririlor judiciare sau profesionale.
Dacă
condiţiile metorologice sunt favorabile, jandarmii vor evacua
justiţiabili din sala paşilor pierduţi , urmând a limita numărul acestora la maxim 20 de
persoane, în acest spaţiu.
Se va realiza igienizarea tuturor
spaţiilor (birouri, săli de şedinţă, arhivă, holuri de acces) de către
personalul de curăţenie de cel puţin 3 ori pe zi, la începutul zilei de lucru
şi la sfârşitul acesteia.
ART.
4
Prezenta decizie a fost întocmită în 2
exemplare şi este aplicabilă pentru perioada 10 martie
- 10 aprilie 2020, cu posibilitatea prelungirii ulterioare şi va fi
afişată la sediul şi pe site-ul instanţei .
PREŞEDINTELE JUDECĂTORIEI MOINEŞTI
CARMEN-NELA PAŢILEA
INFORMAŢII DESPRE CORONAVIRUS
__________________________________________________________________________________________
Informații privind datele cu caracter personal - art. 12 din Legea nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date
Drepturile persoanei vizate în contextul datelor cu caracter personal
ART. 12 - Informarea persoanei vizate
(1) În cazul în care datele cu caracter personal sunt obţinute direct de la persoana vizată, operatorul este obligat să furnizeze persoanei vizate cel puţin următoarele informaţii, cu excepţia cazului în care această persoană posedă deja informaţiile respective:
a) identitatea operatorului şi a reprezentantului acestuia, dacă este cazul;
b) scopul în care se face prelucrarea datelor;
c) informaţii suplimentare, precum: destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor; dacă furnizarea tuturor datelor cerute este obligatorie şi consecinţele refuzului de a le furniza; existenţa drepturilor prevăzute de prezenta lege pentru persoana vizată, în special a dreptului de acces, de intervenţie asupra datelor şi de opoziţie, precum şi condiţiile în care pot fi exercitate;
d) orice alte informaţii a căror furnizare este impusă prin dispoziţie a autorităţii de supraveghere, ţinând seama de specificul prelucrării.
(2) În cazul în care datele nu sunt obţinute direct de la persoana vizată, operatorul este obligat ca, în momentul colectării datelor sau, dacă se intenţionează dezvăluirea acestora către terţi, cel mai târziu până în momentul primei dezvăluiri, să furnizeze persoanei vizate cel puţin următoarele informaţii, cu excepţia cazului în care persoana vizată posedă deja informaţiile respective:
a) identitatea operatorului şi a reprezentantului acestuia, dacă este cazul;
b) scopul în care se face prelucrarea datelor;
c) informaţii suplimentare, precum: categoriile de date vizate, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor, existenţa drepturilor prevăzute de prezenta lege pentru persoana vizată, în special a dreptului de acces, de intervenţie asupra datelor şi de opoziţie, precum şi condiţiile în care pot fi exercitate;
d) orice alte informaţii a căror furnizare este impusă prin dispoziţie a autorităţii de supraveghere, ţinând seama de specificul prelucrării.
(3) Prevederile alin. (2) nu se aplică atunci când prelucrarea datelor se efectuează exclusiv în scopuri jurnalistice, literare sau artistice, dacă aplicarea acestora ar da indicii asupra surselor de informare.
(4) Prevederile alin. (2) nu se aplică în cazul în care prelucrarea datelor se face în scopuri statistice, de cercetare istorică sau ştiinţifică, ori în orice alte situaţii în care furnizarea unor asemenea informaţii se dovedeşte imposibilă sau ar implica un efort disproporţionat faţă de interesul legitim care ar putea fi lezat, precum şi în situaţiile în care înregistrarea sau dezvăluirea datelor este expres prevăzută de lege.
Noutati coduri
Ghid privind relatia dintre sistemul judiciar si mass-media