ANUNȚ IMPORTANT !
Vă
informăm că începând cu data de 16.11.2020,
va fi deschisă publicului pagina de
internet care permite accesul
la dosarul electronic - aplicația EcrisPub - la
nivelul Curții de Apel Bacău
și al instanțelor arondate, la adresa:
www.ca-bacau.ro
Pentru a avea acces la dosarul electronic prin intermediul aplicației Ecris Pub, începând cu data de 16.11.2020, se completează o nouă cerere, după modelul anexat, cerere care se depune în fiecare dosar în parte corespunzător instanței și stadiului procesual în care se află.
Cerere acces Dosar Electronic şi de Comunicare a actelor de procedură prin e-mail
În cadrul dosarului electronic vor putea fi vizualizate doar documentele depuse și scanate începând cu data de 09.11.2020.
_______________________________________________________________________________________________
COMUNICAT IMPORTANT privind lista cu cauzele ce urmeaza a fi solutionate in urmatoarea perioada :
COMUNICAT IMPORTANT privind listele cu dosarele ce vor fi judecate în următoarea perioadă :
Ora estimată pentru judecarea fiecarui dosar este afişată pe portal fie la secţiunea: Dosare - Termene de judecată, pentru fiecare termen din dosarul căutat în prealabil pe portal la instanţa unde se judecă, fie în secţiunea Şedinţe şi selectarea datei şedinţei de judecată, precum şi a completului investit cu soluţionarea dosarului
___________________________________________________________________________________________________
ANUNŢURI IMPORTANTE :
____________________________________________________________________________________________
REGULI PRIVIND DEPUNEREA CERERILOR
Depunerea
cererilor, căilor de atac, înscrisurilor se va face de regulă şi
preponderent prin poştă, curierat, email la adresa generală de corespondenţă
jud-bc-registratura@just.ro
sau fax la numărul 0234/510557,
ori alte mijloace tehnică de
comunicaţie, prin servicii care asigură confirmarea de primire.
La depunerea cererilor se
va indica, de regulă, adresa de email unde se pot face comunicări potrivit
dispoziţiilor legale în vigoare, precum şi un număr de telefon unde persoana
sau reprezentantul său pot fi contactate.
Solicitarea de relaţii
privind cauzele aflate pe rolul Judecătoriei Bacău sau cu privire la alte
cereri depuse, se va face telefonic la numărul 0234/512629.
Reguli privind studiul dosarelor
Dosarele
din arhivă permanentă (cele care nu sunt pe rolul instanţei sau în
curs de judecată) se vor putea studia
doar pe baza unei cereri prealabile, adresată telefonic la numărul 0234/512629 sau prin email jud-bc-registratura@just.ro. Solicitantul va fi anunţat în
timp rezonabil, trei zile, asupra datei şi orei la care va putea studia
dosarul, la numărul/adresă de email de contact, indicate în cererea de
solicitare.
Se recomandă solicitarea unei programări realizate în
acelaşi mod, pentru dosarele aflate pe rol care au termen mai îndelungat şi
care nu presupun urgenţă. Solicitarea şi programarea se va rezolvă în termen de
trei zile, solicitantul urmând a fi anunţat prin email sau telefonic.
Timpul
alocat studiului va fi limitat, de regulă, la 15 minute.
Solicitanţii vor avea posibilitatea să efectueze copii cu mijloace proprii
(telefon, tabletă), astfel încât studiul dosarului să se încadreze în
intervalul de timp alocat. În cazuri excepţionale, coordonatorul de arhivă va
aprobă alocarea pentru studiu a unui interval de timp mai mare.
Numărul persoanelor cărora
li se va permite studiul, va fi limitat în funcţie de spaţiul alocat arhivelor,
astfel încât să se respecte normele de protecţie sanitară prin distanţare.
REGULI
PRIVIND ELIBERAREA INSCRISURILOR
Eliberarea
certificatelor de soluţie, a copiilor, copiilor legalizate şi cauţiunilor.
Certificatelor de soluţie şi copiile legalizate se vor
elibera zilnic de la Camera 2, între orele 14,00 - 15,00, în termen de trei
zile de la depunerea cererilor.
Cauţiunile se vor elibera după acelaşi program, în trei zile
de la solicitarea realizată în baza unei dispoziţii definitive a instanţei.
Eliberarea
dovezilor de comunicare a actelor procedurale pt.
persoanele din municipiul Bacău (comunicările realizate prin afişare, returnate la
instanţă)
Dovezile de comunicare a actelor de procedură se vor
putea ridica zilnic de la Camera 16, între orele 8,00 -10 şi 12,00-14,00.
REGULI DE ACCES IN
INSTANŢĂ
Accesul publicului, avocaţilor, juriştilor, experţilor şi
interpreţilor va fi permis doar cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară.
Accesul se va face doar prin intrarea principală din str.
Oituz, nr. 20, fiind blocat accesul din interiorul clădirii spre clădirea
Tribunalului şi Curţii de Apel Bacău.
Este
obligatorie pentru toate persoanele purtarea măştilor de protecţie care acoperă
atât nasul cât şi gura, în toate spaţiile din incinta Judecătoriei Bacău şi pe
toată durată prezenţei persoanei.
La intrarea
în sediul Judecătoriei Bacău se va proceda la dezinfectarea mâinilor.
Pentru
şedinţele de judecată, accesul în sediul Judecătoriei Bacău persoanelor este
permis cu 20 de minute înainte de intervalul orar în care este programat
dosarul.
În sala de
şedinţă, accesul este permis cu 10 minute înainte de începerea intervalul orar
în care este programat dosarul.
Pentru
celelalte compartimentă care desfăşoară relaţii cu publicul, accesul este permis
doar în intervalul orar stabilit.
Este
interzis accesul în sediul Judecătoriei Bacău a persoanelor care ştiu că suferă
de COVID 19 sau care ştiu că au intrat în contact cu persoane infectate, sub
rezerva suportării rigorilor legii penale.
Se recomandă
ca toate persoanele sau reprezentanţii lor să se prezinte în instanţă doar dacă
prezenţa lor este absolut necesară pentru desfăşurarea procedurii şi să
solicite acolo unde legea permite, judecarea şi în lipsă.
Îndepărtarea persoanelor din instanţă
Persoanele care nu respectă măsurile de protecţie sanitară, în
mod special purtarea unei măşti de protecţie care să acopere nasul şi gura, nu
vor fi primite sau vor putea fi îndepărtate din incinta Judecătoriei Bacău.
Preşedintele
instanţei, vicepreşedintele, grefierul şef precum şi personalul care asigură
paza instanţei, vor dispune înlăturarea din sediul Judecătoriei Bacău a
persoanelor care nu poartă corect masca de protecţie.
Înlăturarea
persoanelor care nu poartă corect masca de protecţie, se va face cu ajutorul
personalului de pază, acolo unde este cazul.
Vor fi
înlăturate din instanţă persoanele despre care există informaţii certe că
suferă de COVID 19.
Personalul
responsabil cu paza şi securitatea va lua măsuri ca persoanele care staţionează
în incinta instanţei să păstreze o distanţă de minim 1m între ele, staţionarea
fiind permisă doar dacă persoanele sunt angrenate în desfăşurarea unei
proceduri, doar pentru timpul necesar desfăşurării procedurii şi doar în
intervalul orar stabilit.
Personalul
responsabil cu paza şi securitatea va lua măsuri ca toate persoanele (inclusiv
avocaţi, jurişti) care doresc să depună cereri respectă distanţa minimă între
ele, precum şi între ele şi grefier şi respectă regulile pentru programul
stabilit la art. 4 şi art.5 din prezenta Decizie.
Personalul
responsabil cu paza şi securitatea va lua măsuri ca toate persoanele (inclusiv
avocaţi, jurişti) să staţioneze în incinta Judecătoriei Bacău un timp limitat
doar pentru desfăşurarea şi pregătirea procedurii de judecată, studiul
dosarului ori depunerea cererii.
Staţionarea avocaţilor, juriştilor
şi a altor persoane în incinta Judecătoriei Bacău
Staţionarea avocaţilor, juriştilor şi a altor persoane în
incinta Judecătoriei Bacău este permisă doar pentru durata procedurii pentru
care s-au prezentat şi pentru pregătirea acelei proceduri.
Avocaţii,
juriştii, ceilalţi participanţi la proces şi orice alte persoane, vor trebui să
părăsească incinta Judecătoriei Bacău, în cel mai scurt timp posibil de la
încheierea procedurii, solicitării pentru care s-au prezentat.
Persoanele
care nu respectă regulile stabilite în prezentul articol vor puţea fi
îndepărtate din incinta Judecătoriei Bacău, cu ajutorul personalului de pază,
acolo unde este cazul.
C O N D U C E R E A
________________________________________________________________________________________________
1. Biroul de Informare şi Relaţii Publice va funcţiona la Camera 19 după următorul program:
Luni, Marţi, Joi, Vineri între orele 8:00 - 16:00
Miercuri între orele 08:00 - 19:00.
Luni între orele 9:00 - 12:00 - petiţii - formulare cereri în baza Lg.544/2001
Biroul de informare şi relaţii publice este condus de judecător Ţimiraş Ciprian. Grefierii delegaţi sunt doamna grefier Moraru Elena Ancuţa şi doamna grefier Rusu Marinela .
2. Registratura instanţei va avea program cu publicul zilnic, între orele 8:00-12:00 la camera 16.
3. Arhiva instanţei, camerele 11 şi 12, va fi deschisă pentru public zilnic, după următorul program:
LUNI, MARŢI, JOI, VINERI: 9:00 - 13:00 informaţii
MIERCURI: 12:00 - 16:00 informaţii
4. Biroul Executări Civile va funcţiona la camera 18 şi va avea relaţii cu publicul
zilnic între orele 13:00-15:00.
Judecător delegat la acest compartiment d-na judecător Mărmureanu Silvia, înlocuitor judecător Ţimiraş Ciprian Constantin.
5. Biroul Executări Penale va funcţiona la camera 40 şi va avea relaţii cu publicul
zilnic între orele 13:00-15:00.
Judecător delegat la acest compartiment d-na judecător CANDET ANA MARIA, înlocuitor judecător Lupaşcu Sergiu.
6. Biroul Persoane Juridice va funcţiona la camera 18 şi va avea relaţii cu publicul
zilnic între orele 13:00-15:00.
__________________________________________________________________________________________________________
ORDIN DE SERVICIU 2021
ORDIN SERVICIU 2019
Ordin de serviciu 2018
|
_________________________________________________________________________
Regulamentul 861/2007 Procedura europeană cu privire la cererile cu valoare redusă
NOUTĂŢI CONFORM NOII LEGISLAŢII PENALE
Noutăţi conform noii legislaţii penale.PDF
SCURTE CONSIDERAŢII ASUPRA UNOR INSTITUŢII DE DREPT PROCESUAL CIVIL
Cuprinsul cererii de chemare în judecată.pdf
Principiile fundamentale ale procesului civil.doc
Procedura regularizării cererii de chemare în judecată.doc
MEDIEREA- modalitate alternativă de soluţionare a litigiilor
Pentru soluţionarea litigiilor pe cale amiabilă, părţile au posibilitatea ca împreună să apeleze la un mediator, atât înainte, cât si ulterior declanşării unui litigiu în fata instanţei. Pentru detalii, consultaţi tabloul mediatorilor afişat pe site-ul www.cmediere.ro.
Medierea reprezintă o modalitate de soluţionare a conflictelor pe cale amiabilă, cu ajutorul unei terţe persoane specializate în calitate de mediator, în condiţii de neutralitate, imparţialitate, confidenţialitate si având liberul consimţământ al părţilor.
Medierea se bazează pe încrederea pe care părţile o acordă mediatorului, ca persoană aptă să faciliteze negocierile dintre ele şi să le sprijine pentru soluţionarea conflictului, prin obţinerea unei soluţii reciproc convenabile, eficiente şi durabile.
Dacă legea nu prevede altfel, părţile, persoane fizice sau persoane juridice, pot recurge la mediere în mod voluntar, inclusiv după declanşarea unui proces în faţa instanţelor competente, convenind să soluţioneze pe această cale orice conflicte în materie civilă, comercială, de familie, în materie penală, precum şi în alte materii (art. 1 şi 2 alin. 1 din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator).