Lista actualizata 26_03_2020 a cauzelor care se judecă pe durata starii de urgenta la Curtea de Apel Alba Iulia si instantele arondate
Lista.pdf
COMUNICAT DE PRESĂ
Începând cu data de 15.05.2020, Judecătoria Agnita îşi reia gradual activitatea
· Pentru perioada 15.05.2020 – 31.08.2020 programul de lucru cu publicul la birourile registratură, arhivă şi relaţii cu publicul va fi următorul:
- registratura: luni-vineri, între orele 8,00 -13,00 ;
- arhiva: luni-vineri, între orele 8,00-13,00;
- informare şi relaţii publice, luni-vineri, între orele 8,00-13,00.
· Pentru informaţii şi relaţii telefonice privind dosarele înregistrate pe rolul instanţei, programul birourilor registratură, arhivă şi informare şi relaţii publice este zilnic, de luni până vineri, între orele: 8,00 -15,30.
· La şedinţele de judecată, accesul în clădire al avocaţilor, consilierilor juridici, experţilor, părţilor, participanţilor si publicului va fi permis cu 15 minute înaintea intervalului orar destinat apelării cauzei.
· La biroul registratură, grefierul registrator va gestiona fluxul de persoane astfel încât în interiorul biroului să fie prezentă o singură persoană.
· La biroul arhivă, grefierul arhivar va gestiona fluxul de persoane astfel încât în interiorul biroului să fie prezente o singură persoană.
· Pentru studiul dosarelor, se vor aloca 15 minute fiecărei persoane, iar solicitarea de studiu dosar se va face telefonic la nr. 0269/510875, cu programare, astfel încât în birou să nu se regăsească mai mult de o persoană, cu respectarea regulilor de distanţare fizică, şi doar în măsura în care justiţiabilii nu au posibilitatea de a consulta dosare sau evidenţe în format electronic (www.tribunalulsibiu.ro, www.curteadeapelalbaiulia.ro). În cazuri excepţionale, grefierul arhivar va putea permite accesul şi fără o programare prealabilă.
· Transmiterea cererilor de chemare în judecată, a cererilor de declarare a căilor de atac, precum şi a oricăror alte cereri adresate instanţei care nu se depun direct în şedinţă, precum şi comunicarea acestora către părţi se recomandă a fi realizată prin mijloace electronice.
· Se recomandă ca depunerea de cereri sau înscrisuri la dosarul cauzei şi transmiterea lor către părţi să fie făcută prin poştă sau prin mijloace de comunicare electronică, pe cât posibil nu în timpul şedinţei de judecată.
· Cererile adresate instanţei pentru eliberarea certificatelor, a copiilor de pe înscrisuri şi pentru restituirea înscrisurilor originale se vor depune în principal prin mijloace de comunicare electronică sau prin poştă, în condiţii care să asigure verificarea identităţii solicitantului. Înscrisurile eliberate în temeiul acestor cereri se vor transmite în principal prin poştă sau, dacă persoana care a formulat cererea solicită, prin poştă electronică.
· În vederea judecării cauzelor vor fi stabilite intervale orare diferenţiate. Lista cauzelor, cuprinzând intervalele orare, va fi postată în ziua anterioară şedinţei de judecată pe portalul instanţei.
· Citarea părţilor la judecată se va face cu indicarea următoarelor menţiuni:
-intervalul orar în care a fost fixată dezbaterea cauzei;
-înscrisurile pe care intenţionează să le depună să fie transmise anterior termenului de judecată prin e-mail sau fax;
-posibilitatea completării cererii de acces la dosarul electronic şi de exprimare a acordului pentru comunicarea actelor în format electronic, cu indicarea site-ului Curţii de Apel Alba Iulia de unde poate fi descărcată cererea (site-ul www.curteadeapelalbaiulia.ro), şi
-prezenţă obligatorie/prezenţă neobligatorie sau că pot solicita judecarea cauzei în lipsă.
PREŞEDINTE DELEGAT,
Teodor Marian Barbu
13.03.2020
În contextul măsurilor necesare pentru prevenirea şi limitarea efectelor epidemiei determinate de infectarea cu COVID-19 şi evitarea riscului de răspândire a infecţiilor respiratorii,
JUDECĂTORIA AGNITA
face următoarele recomandări:
· evitarea prezenţei la instanţă, în cazul în care aceasta nu este absolut necesară;
· se pune în vedere persoanelor faptul că, dacă se prezintă în instanță, trebuie să completeze o declarație pe proprie răspundere din care să rezulte dacă au avut deplasări în exteriorul ţării sau au avut contact cu o altă persoană care s-a întors în ţară, în ultimele 14 zile.
· utilizarea, în principal, a mijloacelor electronice şi tehnice pentru transmiterea actelor de procedură (e-mail, fax, telefon, etc.);
· analizarea posibilităţii de a se solicita, în scris, amânarea judecării cauzei sau judecarea cauzei în lipsă, pentru motive medicale;
· persoanele care se află în carantină/izolare la domiciliu vor înştiinţa completul de judecată cu privire la acest aspect, telefonic sau printr-o cerere transmisă pe fax sau în format electronic;
· pe toată durata prezenţei în instanţă, publicul este rugat să respecte măsurile de igienă şi protecţie recomandate de Ministerul Sănătăţii, acestea fiind afişate la loc vizibil, la sediul Judecătoriei Agnita.
· se pune în vedere persoanelor care se prezintă la registratura și arhiva instanței faptul că în incinta acestor birouri este permisă prezența unei singure persoane, iar studiul dosarelor la arhiva instanței nu va dura mai mult de 10 minute, având în vedere că dosarele scanate pot fi studiate în cadrul aplicației informatice “Dosarul electronic”. Programul la registratura și arhiva instanței se desfășoară între orele 8,30 - 11,30 (luni-vineri).
· începând cu data de 16.03.2020 şi până la data de 31.03.2020, Judecătoria Agnita va soluţiona cauzele urgente, fiind considerate ca având caracter de cauze urgente:
- în materie penală: cauzele cu măsuri preventive de orice fel (cauze penale indiferent de obiectul acestora în care există măsuri preventive chiar şi dacă acestea sunt luate într-o altă cauză), cereri de competenţa judecătorilor de drepturi şi libertăţi, cereri de recuzare, cauzele penale în care există posibilitatea împlinirii termenului de prescripţie a răspunderii penale, prelungire drept de circulaţie;
- în materia non-penală: ordine de protecţie, ordonanţa președințială, delegare autoritate părintească, cereri de suspendare provizorie a executării silite, cererii de suspendare a executării silite, cereri privind asociaţiile şi fundaţiile, măsuri asiguratorii (sechestru judiciar, sechestru asigurător, asigurare dovezi, etc.,), încuviinţare executare silită.
· pe lângă cauzele urgente, se vor soluționa cauzele în care nu este necesară citarea părților, precum și cauzele în care, deși trebuie citate părțile, nu este necesară prezența acestora sau a altor persoane în fața instanței pentru soluționare. Alte cauze vor fi judecate de la caz la caz, în funcție de aprecierea titularului completului de judecată, având în vedere vătămarea cauzată părților prin nesoluționarea cauzelor în termen scurt, precum și persoanele care trebuie să fie prezente în instanță pentru soluționare.
JUDECĂTORIA AGNITA
BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE
IMPORTANT !!!
Acceseaza DOSARUL ELECTRONIC la adresa www.curteadeapelalbaiulia.ro

Comunicat de presă
În contextul măsurilor necesare pentru prevenirea şi limitarea efectelor epidemiei determinate de infectarea cu COVID-19 şi evitarea riscului de răspândire a infecţiilor respiratorii,
JUDECĂTORIA AGNITA
face următoarele recomandări:
• evitarea prezenţei la instanţă, în cazul în care aceasta nu este absolut necesară;
• utilizarea, în principal, a mijloacelor electronice şi tehnice pentru transmiterea actelor de procedură (e-mail, fax, telefon, etc.);
- accesarea aplicaţiei informatice “Dosarul electronic” (site-ul
www.tribunalulsibiu.ro şi evitarea prezentei fizice la arhive;
• analizarea posibilităţii de a se solicita, în scris, amânarea judecării cauzei au judecarea cauzei în lipsă, pentru motive medicale;
• persoanele care se află în carantină/izolare la domiciliu vor înştiinţa completul de judecată cu privire la acest aspect, telefonic sau printr-o cerere transmisă pe fax sau în format electronic;
• pe toată durata prezenţei în instanţă, publicul este rugat să respecte măsurile de igienă şi protecţie recomandate de Ministerul Sănătăţii, acestea fiind afişate la loc vizibil, la sediul Judecătoriei Agnita.
JUDECĂTORIA AGNITA
BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE
IMPORTANT !!!
INSTRUCTIUNI MINISTERUL SANATATII - CORONAVIRUS.pdf