Ignorare comenzi Panglică
Salt la conținutul principal
Acasă

Despre instituţie

Actualitate

Informaţii de interes public

Contact


Despre instituţie


Actualitate


Comunicat privind planul de reluare graduală a activităţii la nivelul Tribunalului Bacău, începând cu data de 15.05.2020.pdfComunicat privind planul de reluare graduală a activităţii la nivelul Tribunalului Bacău, începând cu data de 15.05.2020

Decizia 31 din 13.05.2020 a Preşedintelui Tribunalului Bacău privind măsuri pentru perioada 15.05.2020 - 31.08.2020.pdfDecizia 31 din 13.05.2020 a Preşedintelui Tribunalului Bacău privind măsuri pentru perioada 15.05.2020 - 31.08.2020

Declaraţie Covid-19.docxDeclaraţie Covid-19 ce trebuie completată la intrarea în instanţă

_________________________________________________________________________



        Listele şedinţelor de judecată, pe intervale orare, nu vor mai fi publicate pe portal.
Ca urmare a modificării aplicaţiei Ecris , ora estimată pentru  judecarea fiecărui dosar este      afişată pe portal la secţiunea "dosare - termene de judecată", sau la secţiunea  "şedinţe"  prin selectarea datei şedinţei de judecată, precum şi a completului investit cu soluţionarea     dosarului.

____________________________________________________________________________________________________


Planul de reluare graduală a activităţii, la nivelul Tribunalului Bacău,

începând cu data de 15.05.2020

 

1. Şedinţele de judecată vor avea o durată de maximum 3 ore, cu excepţia Secţiei penale unde, în cazuri excepţionale, preşedintele completului de judecată va putea hotărî prelungirea duratei şedinţei de judecată peste cele 3 ore, cu respectarea          tuturor normelor sanitare care se impun pentru combaterea răspândirii virusului COVID -19.

2. Pentru fiecare şedinţă de judecată, cauzele vor fi programate pe intervale orare, citaţiile urmând a fi emise cu această menţiune. Intervalele orare şi numărul de cauze ce vor fi alocate unui astfel de interval se vor stabili de către fiecare secţie în    parte, în funcţie de specificul activităţii secţiei, urmând ca deciziile adoptate în acest sens să fie comunicate de către preşedinţii       de secţie către Colegiul de conducere, cel târziu până la data de 14 mai 2020.

3. Pe toată perioada de valabilitate a acestor măsuri, nu se vor mai striga cu prioritate amânările fără dezbateri, dosarele     se vor lua doar la ordine, în intervalul de timp stabilit.

4. Pe citaţie se va trece ora de începere  a intervalului orar alocat cauzei (de exemplu: pentru intervalul orar 9-10,  pe         citaţie va figura ora 9). De asemenea, pe citaţie se va menţiona că accesul părţii în incinta instanţei va fi permis cu 15 minute        înainte de începerea şedinţei de judecată şi până la momentul începerii şedinţei de judecată ( de exemplu: accesul va fi permis     pentru intervalul 9-10 , între 8.45- 9).

5. Fiecare preşedinte de secţie va verifica exact modalitatea de formulare de pe citaţie.

6. Accesul participanților la procedurile judiciare, în sălile de ședință, va fi permis cu 15 minute înainte de începerea          şedinţei de judecată.

7. Pe întreaga perioadă în care se află în incinta instanței, justițiabilii, alți participanți la procesele civile și penale, precum        și publicul sunt obligați să poate măști de protecție facială pentru evitarea și prevenirea infestării cu virusul COVID-19.

8. Grefierul va fi prezent în sala de ședință cu 15 minute înainte de începerea ședinței de judecată. Anterior începerii         şedinţei de judecată, dosarele nu vor mai fi puse la dispoziţia părţilor de către grefier, iar pe parcursul desfăşurării şedinţei          rămâne la aprecierea completului de judecată punerea la dispoziție a dosarelor, spre consultare, procurorului, părților, reprezentanților sau avocaților acestora,  în intervalele orare alocate cauzelor respective, după o prealabilă verificare a identității     și calității.

9. În lunile iunie şi iulie 2020 vor primi termen, cu prioritate, dosarele suspendate ca urmare a declarării stării de urgenţă,    urmând ca dosarele aflate în procedură prealabilă şi cele care vor fi înregistrate, pe rolul Tribunalului Bacău, începând cu data        de 15.05.2020, să primească termen de judecată cel mai devreme în luna septembrie 2020, cu excepţia cauzelor cu  caracter     urgent.

10. Judecătoriile din circumscripţia Tribunalului Bacău vor înainta, în căile de atac,maximum 5 dosare zilnic pentru fiecare      dintre cele 3 secţii ale Tribunalului Bacău (în total, maximum 15 dosare de fiecare instanţă), cu excepţia Judecătoriei Bacău care      va înainta zilnic Tribunalului Bacău maximum 10 dosare pentru fiecare dintre cele 3 secţii ale Tribunalului Bacău (în total,     maximum 30 dosare).

11. Procedura de regularizare a cauzelor se va relua începând cu data de 15 mai 2020. Se vor regulariza, cu prioritate, dosarele aflate deja în procedura de regularizare, urmând ca dosarele ce vor fi înregistrate pe rolul instanţei începând cu data de       15 mai 2020 să fie regularizate cu respectarea regulilor privind procedura de regularizare în vigoare, stabilite prin Hotărârea Colegiului de conducere nr.10/2017.

12. În  cauzele în care s-a stabilit deja termen de judecată în şedinţele ce urmează a avea loc începând cu data de 15       mai 2020, completul de judecată va hotărî modalitatea în care urmează a se desfăşura şedinţa de judecată, dar cu respectarea dispoziţiilor prezentei hotărâri (mai puţin dispoziţiile referitoare la citarea părţilor),  urmând ca lista de şedinţă, cu intervalele       orare  respective, să fie afișată pe portalul instanţei cu cel puţin  24 de ore înainte de termenul de judecată. 

13. Fiecare complet de judecată va lua orice alte măsuri pe care le apreciază necesare pentru evitarea şi prevenirea răspândirii cu virusul COVID-19.

14. Programul ședințelor de judecată, programul de lucru cu publicul și informațiile necesare programării prealabile         pentru accesul în compartimentele care desfășoară activități cu publicul vor fi aduse la cunoștință prin afișare la loc vizibil şi        prin publicare pe pagina de internet a instanței.

15. În cauzele penale, desfășurarea ședinței de judecată prin videoconferință se va face în condițiile Codului de            procedură penală sau ale legilor speciale, cu respectarea principiilor care guvernează procesul penal.

 

CONDUCEREA TRIBUNALULUI BACĂU

 


 

____________________________________________________________________________________________________________


ANUNŢ

 

VĂ INFORMĂM CĂ PURTAREA MĂŞTILOR DE PROTECŢIE (NU NEAPĂRAT MĂŞTI MEDICALE)   ESTE OBLIGATORIE ÎN SEDIILE   TRIBUNALULUI BACĂU – DIN STRADA CUZA VODĂ NR.1 ŞI DIN   STRADA ŞTEFAN CEL MARE NR. 4 - PE TOATĂ DURATA RĂMÂNERII ÎN SEDII,  MĂSURA FIIND OBLIGATORIE PENTRU ORICE PERSOANĂ INTRĂ ÎN SEDIILE TRIBUNALULUI BACĂU, INCLUSIV PENTRU ANGAJAŢI.

Vă rugăm să respectaţi măsurile de igienă şi de protecţie impuse de autorităţi pentru protejarea sănătăţii dumneavoastră şi a tuturor persoanelor aflate în sediile instanţei.

 

VĂ MULŢUMIM PENTRU CĂ PURTAŢI MĂŞTI DE PROTECŢIE!




_____________________________________________________________________________________________________



_______________________________________________________________________


COMUNICAT  16 martie 2020

 

Judecătorii din cadrul Secţiei a II-a civilă şi de contencios administrativ şi fiscal a Tribunalului Bacău  au decis în unanimitate preschimbarea termenelor de judecată stabilite în perioada 23 martie – 30 aprilie, în cauze care nu au caracter urgent si acordate termene de judecată ulterior datei de 04.05.2020.

Măsura preschimbării va fi adusă la cunoştinţa părţilor din toate dosarele prin citaţii pentru noile termene fixate.

Lista cauzelor urgente ce vor fi soluţionate în perioada imediat următoare este cea stabilită prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor din cadrul Tribunalului Bacău din 11 martie 2020.

 


__________________________________________________________________

COMUNICAT 

 

Astăzi, 11.03.2020, s-a desfăşurat la Tribunalul Bacău Adunarea Generală a judecătorilor ce  funcţionează  la   această instanţă, în cadrul căreia s-a hotărât luarea unor măsuri în vederea prevenirii  răspândirii virusului Covid-19, în  completarea deciziilor date de Preşedintele Tribunalului Bacău.

Pentru perioada 12 martie 2020 -10 aprilie 2020 judecătorii Tribunalului Bacău au hotărât judecarea doar a cauzelor urgente, a cauzelor pentru care nu se impune citarea părţilor potrivit legii, precum şi a cauzelor în care  toate părţile din cauză au solicitat judecarea cauzei şi în lipsă.

Părţile care nu au solicitat şi doresc judecarea cauzelor şi în lipsă pot formula în scris cererea şi o vor  comunica pe emailul sau faxul instanţei (portal.just.ro) fără a se prezenta la sediul Tribunalului Bacău.

Solicităm tuturor persoanelor să evite deplasarea în instanţă pentru obținerea de informații ce se găsesc pe portalul instanțelor (portal.just.ro) sau care pot fi obținute telefonic.

De asemenea solicităm tuturor persoanelor care au călătorit în zone afectate de infecția cu COVID-19 sau  persoane care au intrat în contact cu pacienți confirmați cu acest virus, care sunt în carantină ori a persoanelor care  prezintă anumite simptome (febră, tuse ori dificultăți de respirație) să nu se prezinte la sediul Tribunalului.

Lista cu persoanele care fac parte din tipurile de cauze ce se judecă va fi predată efectivelor de jandarmi de la intrările care asigură accesul publicului în sediul Tribunalului Bacău, iar accesul justițiabililor va fi  permis doar dacă prezența acestora privește tipul de cauze care se judecă de către instanţă şi vor completa o  declaraţie pe propria răspundere cu privire la deplasarea efectuată în ultima lună şi cu privire la intrarea în contact  cu persoane care au fost diagnosticate cu coronavirus.

Studiul dosarelor la arhiva instanţei este limitat doar la cauzele urgente care se judecă.

Programul cu publicul a fost limitat astfel, arhivă: luni-vineri orele 9-10 şi 12-13, registratură: luni-vineri  orele 9-10, apostile joi orele 10-11(depunere acte) şi ora 15 (eliberare acte)

Vă solicităm ca pentru depunerea actelor la dosar/instanţă să folosiţi mijloacele de comunicare  electronică, e-mail, fax sau prin poştă şi să evitaţi deplasarea la sediul instanţei.

§  La Secţia penală: cauzele cu părţi în stare de detenție, cauze cu minori, cauze în care inculpaţii sunt  sub imperiul unei masuri preventive sau masuri de siguranţă, cauzele de competenta judecătorului   de drepturi şi libertăţi, cauzele în care există riscul împlinirii termenului de prescripţie a  răspunderii penale în următoarele 12 luni, sesizările în vederea confirmării redeschiderii urmăririi  penale.

§  La Secţia a I-a civilă: măsura plasamentului de urgenţă pe calea ordonanţe preşedinţiale, ordonanţe  preşedinţiale, ordine de protecţie, suspendarea executării silite, măsuri asiguratorii.

§  La Secţia a II-a civilă şi de contencios administrativ şi fiscal: cererea debitorului, mandatul ad-hoc, concordatul preventiv în materia insolvenţei, suspendarea executării silite în litigiile civile şi cu  profesioniştii, suspendarea executării în litigiile de contencios administrativ şi fiscal, ordonanţe preşedinţiale în litigiile cu profesioniştii, măsuri asiguratorii, autorizare intrare în încăperi,  achiziţii publice, cereri introduse de prefect care suspendă de drept executarea actului.

 

 

Cu toată consideraţia şi în vederea evitării răspândirii virusului Covid-19 vă solicităm să evitaţi prezenţa  la Tribunalul Bacău!

 

 

 

BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE,

PURTĂTOR DE CUVÂNT,

Vicepreşedinte CAMELIA IONESCU


___________________________________________________________________

Decizia 18/10.03.2020 a Preşedintelui Tribunalului Bacău privind necesitatea prevenirii răspândirii infecţiilor respiratorii cauzate de COVID-19 şi de gripa sezonieră

_________________________________________________________________

Comunicat de presă - prevenire răspândire infecţii respiratorii cauzate de COVID 19 şi de gripa sezonieră

_________________________________________________________________

COMUNICAT DE PRESĂ 13 februarie 2020

Astăzi, 13.02.2020, s-a desfăşurat la Tribunalul Bacău Adunarea Generală a judecătorilor ce funcţionează la       această instanţă, în cadrul căreia s-a hotărât continuarea protestului în următoarea formă :

- Secţiile civile judecă începând de luni, 17.02.2020, cauzele care au primit termen şi vor lăsa cauzele aflate         în procedura prealabilă fixării primului termen fără a se întreprinde nicio măsură,

- Secţia penală judecă începând de luni, 17.02.2020, toate cauzele.

În cadrul Adunării Generale, Tribunalul Bacău a hotărât refuzul explicit şi general al judecătorilor de a participa la constituirea birourilor electorale.


Forma de protest adoptată azi de Adunarea Generală a judecătorilor Tribunalului Bacău continuă până la    pronunţarea Curţii Constituţionale pe sesizarea Înaltei Curţi de Casaţie si Justiţie privind controlul constituţionalităţii, înainte        de promulgare,  a Legii privind abrogarea unor prevederi referitoare la pensiile de serviciu şi indemnizaţiile pentru limită            de vârstă, precum si   pentru reglementarea unor măsuri în domeniul pensiilor ocupaţionale.

BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE,

PURTĂTOR DE CUVÂNT,

Vicepreşedinte CAMELIA IONESCU


 
_________________________________________________________________________________________________________
















Comunicat de presă privind protestul din data de 18.12.2017

COMUNICAT 25 octombrie 2017 ziua "uşilor deschise" la Tribunalul Bacău

Comunicat de presă privind exerciţiu de intervenţie al Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Bacău

Decizia 70/09.08.2017 a Preşedintelui Tribunalului Bacău privind recuperarea zilei de 14 august 2017              
    

Comunicat de presă - purtător de cuvânt Tribunalul Bacău

Decizia 30/30.05.2017 a Vicepreşedintelui Tribunalului Bacău privind recuperarea zilei de 2 iunie 2017

Anunţ privind şedinţele de judecată din data de 02.06.2017

Proces verbal privind tragerea la sorţi, a preşedintelui BEC Moineşti şi a locţiitorului acestuia, la legerile locale parţiale din data de 11 iunie 2017

Decizia 4/19.01.2017 a Preşedintelui Tribunalului Bacău  privind recuperarea zilei de 23 ianuarie 2017

Decizia 105/23.11.2016 a Preşedintelui Tribunalului Bacău privind recuperarea zilei de 2 decembrie 2016

COMUNICAT  25 octombrie 2016   ziua "uşilor deschise" la Tribunalul Bacău

Proces verbal privind desemnarea Biroului Electoral de Circumscripţie Judeţeană Bacău.PDF

Anunţ: 30 09 2016 tragerea la sorţi pentru constituirea Biroului Electoral de Circumscripţie Judeţeană Bacău

Concurs pentru ocuparea a 12 posturi de executie vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecătorilor şi procurorilorPDF

Anunţ şi tematică examen pentru definitivare în funcţie a personalului auxiliar de specialitate - 08.10.2016

Adresele instanţelor din raza Tribunalului Bacău



Circulară memorandum privind "creşterea transparenţei şi standardizarea afişării informaţiilor de interes public"
  - Adresă.PDF 
 

 
  PROBAŢIUNE   lista cu institutii publice cu care colaboram pentru punerea in executare a sentintelor penale
 

______________________________________________________________________________________________
 
     Informații privind datele cu caracter personal - art. 12 din Legea nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date

 

    Drepturile persoanei vizate în contextul datelor cu caracter personal

    ART. 12 -  Informarea persoanei vizate

    (1) În cazul în care datele cu caracter personal sunt obţinute direct de la persoana vizată, operatorul este obligat să furnizeze persoanei vizate cel puţin următoarele informaţii, cu excepţia cazului în care această persoană posedă deja informaţiile respective:

    a) identitatea operatorului şi a reprezentantului acestuia, dacă este cazul;

    b) scopul în care se face prelucrarea datelor;

    c) informaţii suplimentare, precum: destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor; dacă furnizarea tuturor datelor cerute este obligatorie şi consecinţele refuzului de a le furniza; existenţa drepturilor prevăzute de prezenta lege pentru persoana vizată, în special a dreptului de acces, de intervenţie asupra datelor şi de opoziţie, precum şi condiţiile în care pot fi exercitate;

    d) orice alte informaţii a căror furnizare este impusă prin dispoziţie a autorităţii de supraveghere, ţinând seama de specificul prelucrării.

    (2) În cazul în care datele nu sunt obţinute direct de la persoana vizată, operatorul este obligat ca, în momentul colectării datelor sau, dacă se intenţionează dezvăluirea acestora către terţi, cel mai târziu până în momentul primei dezvăluiri, să furnizeze persoanei vizate cel puţin următoarele informaţii, cu excepţia cazului în care persoana vizată posedă deja informaţiile respective:

    a) identitatea operatorului şi a reprezentantului acestuia, dacă este cazul;

    b) scopul în care se face prelucrarea datelor;

    c) informaţii suplimentare, precum: categoriile de date vizate, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor, existenţa drepturilor prevăzute de prezenta lege pentru persoana vizată, în special a dreptului de acces, de intervenţie asupra datelor şi de opoziţie, precum şi condiţiile în care pot fi exercitate;

    d) orice alte informaţii a căror furnizare este impusă prin dispoziţie a autorităţii de supraveghere, ţinând seama de specificul prelucrării.

    (3) Prevederile alin. (2) nu se aplică atunci când prelucrarea datelor se efectuează exclusiv în scopuri jurnalistice, literare sau artistice, dacă aplicarea acestora ar da indicii asupra surselor de informare.

    (4) Prevederile alin. (2) nu se aplică în cazul în care prelucrarea datelor se face în scopuri statistice, de cercetare istorică sau ştiinţifică, ori în orice alte situaţii în care furnizarea unor asemenea informaţii se dovedeşte imposibilă sau ar implica un efort disproporţionat faţă de interesul legitim care ar putea fi lezat, precum şi în situaţiile în care înregistrarea sau dezvăluirea datelor este expres prevăzută de lege.


________________________________________________________________________________________________


          Începând cu data de 25 mai 2018 intră în aplicabilitate Regulament (UE) 2016/679 referitor la protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor). Mai multe detalii puteți găsi pe site-ul Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal la următoarea adresă URL: http://dataprotection.ro/?page=Regulamentul_nr_679_2016 



 



     

Concursuri
                                                                                                  ________________________      ________

Consurs pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune, sesiunea decembrie 2016 - iunie 2017.PDF

Anunț examen de promovare în grade și trepte profesionale grefieri (10.12.2016).PDF

Anunț concurs aprod (12.11.2016).PDF



Informaţii de interes public


Contact